Gratis upgrade naar VDSL2 ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

In andere onderwerpen lees ik dat mensen op 1 of andere manier niets hebben moeten betalen (activatie + bbox2) voor de overplaatsing van ADSL naar VDSL2.
Aangezien ik Internet Plus heb zou ik de activatie niet moeten betalen, maar voor de gratis bbox2 had ik eens gebeld naar de klantendienst en daar vertelde men mij het volgende: "Je moet eerst die bbox2 gaan kopen en dan terugbellen naar ons, die activatie betaal je inderdaad niet".
Ik wist dat meerdere mensen hier gratis aan een bbox2 geraakt zijn, dus ik ging over naar plan B; het eens in dé BGC winkel gaan vragen (in hun torens aan Bru-Noord). Tot mijn grote verbazing vertelde men mij daar het omgekeerde: "Het maakt niet uit welk abonnement je hebt, de activatie moet je betalen en vervolgens sturen we je de gratis bbox2 op".

Wat moet ik hier nu mee? Plan A kost me € 109 en plan B € 50. Is er nu een manier om de hele upgrade gratis te krijgen of niet? En welke van de 2 liegt er hier dan, het lijkt me erg lomp dat men hier maar half van op de hoogte blijkt te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Eva help !!!! :-D
Afbeelding
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb 50 € moeten betalen van ADSL2+ naar VDSL 2 te gaan :) dus ja omdat geen bgc tv wou dus ja
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb bijna een jaar terug niets moeten betalen om van ADSL naar VDSL2 te gaan, inclusief modem. Maar dat was dan ook omdat ze perse BGC TV abonnementen willen slijten.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

TS heeft het antwoord zelf al gegeven eigenlijk...

Bel naar klantendienst, en vraag de (volgens hun gratis) omschakeling aan. Je doet alsof je de bbox al gaan halen bent.
Ga vervolgens naar de shop, en zeg: ik kom mijn gratis bbox ophalen, want ik heb de (volgens hun betalende) omschakeling aangevraagd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dat is een grote omweg hé, gewoon naar de Belgacom shop gaan _ daar uw omschakeling aanvragen naar Vdsl2 en je krijgt die Bbox mee (gratis). (in de veronderstelling dat er Vdsl2 aanwezig is op die locatie).
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Patje schreef:Dat is een grote omweg hé, gewoon naar de Belgacom shop gaan _ daar uw omschakeling aanvragen naar Vdsl2 en je krijgt die Bbox mee (gratis). (in de veronderstelling dat er Vdsl2 aanwezig is op die locatie).
En dan bellen die activatie was toch gratis he?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Volgens belgacom forum is de verandering van adsl naar Vdsl2 : 50€
mss komt eva hier nog op reageren .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Patje schreef:Volgens belgacom forum is de verandering van adsl naar Vdsl2 : 50€
mss komt eva hier nog op reageren .....
Die bbox-2 kan die vdsl2 aan? Of enkel ADSL2+ ?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ken schreef:
Patje schreef:Volgens belgacom forum is de verandering van adsl naar Vdsl2 : 50€
mss komt eva hier nog op reageren .....
Die bbox-2 kan die vdsl2 aan? Of enkel ADSL2+ ?
Beiden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Genghis schreef:TS heeft het antwoord zelf al gegeven eigenlijk...

Bel naar klantendienst, en vraag de (volgens hun gratis) omschakeling aan. Je doet alsof je de bbox al gaan halen bent.
Ga vervolgens naar de shop, en zeg: ik kom mijn gratis bbox ophalen, want ik heb de (volgens hun betalende) omschakeling aangevraagd.
Dat blijft riskant want in de winkel kan je dit moeilijk bewijzen. Ze kunnen het misschien wel zien dat het aangevraagd is maar ik zie ze niet zomaar een gratis bbox2 weggeven zonder dat de aanvraag in de winkel zelf is gebeurd.

Toch alvast bedankt voor de reacties; blijkbaar is het alleen 'gratis' als je een jaarcontract afsluit. Dan nog liever 50 € betalen en de oude bbox verkopen (die ik tevens wél gratis had gekregen dankzij iTalk).
Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

je kan ook eens naar de kd 0800 22 313 bellen met de vraag wat ge moet doen om uw contract op te zeggen bij belgacom.
ze zullen u waarschijnlijk vragen waarom ge belgacom wilt verlaten en dan zeggen dat ge graag vdsl zou hebben met bbox2 maar dagge nie wilt betalen en dat dit onmogelijk is bij belgacom en erover nadenkt om naar telenet te gaan.
Er kunnen misschien wonderen gebeuren :lol:
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Met een jaarcontract aan uw been natuurlijk.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.

Eva

Belgacom-klantendienst
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.

Eva

Belgacom-klantendienst
En automatisch een nieuw jaar contact?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.
Eva
.... tenzij je eens ISDN lijn hebt.
De Bbox lijkt niet compatibel met ISDN. Eigenlijk onbegrijpelijk, als je weet dat bv in Duitsland alle ADSL lijnen een Annex B profiel hebben, en deze probleemloos naar VDSL kunnen omgezet worden.
Om mij naar VDSL te kunnen omzetten moet er blijkbaar een "technische interventie" gebeuren (een ander woord om een simpele analoog kontakt te komen plaatsen) en zou mij dat nog eens extra >100 EUR kosten.
Zelfs VDSL op mijn 2de (vrij) koperpaar zetten kan niet zonder kosten (omdat er vroeger ook een ISDN aansluiting was) :oops:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.

Eva

Belgacom-klantendienst
En de omschakeling van vdsl naar vdsl2 tengevolge bij de overschakeling van BelgacomTV classic+ naar comfort omdat ik dan de HD kanalen kan bekijken?
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

speed option on Internet Go / Plus

nieuwe klanten : gratis activatie van de speed optie.

bestaande klanten : gratis activatie / migratie bij verlenging jaarcontract! Indien nodig krijgt de klant een B-Box gratis.

zo is dit nog tot 19 augustus.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

philippe.deleye schreef:
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.
Eva
.... tenzij je eens ISDN lijn hebt.
De Bbox lijkt niet compatibel met ISDN. Eigenlijk onbegrijpelijk, als je weet dat bv in Duitsland alle ADSL lijnen een Annex B profiel hebben, en deze probleemloos naar VDSL kunnen omgezet worden.
Om mij naar VDSL te kunnen omzetten moet er blijkbaar een "technische interventie" gebeuren (een ander woord om een simpele analoog kontakt te komen plaatsen) en zou mij dat nog eens extra >100 EUR kosten.
Zelfs VDSL op mijn 2de (vrij) koperpaar zetten kan niet zonder kosten (omdat er vroeger ook een ISDN aansluiting was) :oops:
Philippe.
De B-Box 2 is wel compatibel met isdn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zamba schreef: De B-Box 2 is wel compatibel met isdn.
Dus ... volgens U kan ik gewoon VDSL krijgen op mijn ISDN lijn ? Zonder te moeten overschakelen op analoog, of zonder de noodzaak om een technieker langs te komen ... voor de eenmalige kost van 50 EUR + gratis Bbox2.
Dit is niet wat de Klantendienst mij vertelde. Zal vandaag nog eens terugbellen.
Bedankt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Antwoord op: En automatisch een nieuw jaarcontract?

- Bij een overschakeling van de technologie (bijvoorbeeld van ADSL naar VDSL2), wordt het jaarcontract niet verlengd. Het word wel verlengd indien u uw abonnement wijzigt (bijvoorbeeld van internet GO naar internet PLUS), of een verhuizing aanvraagt.

Update: Bij een verhuizing blijft het bestaande contract doorlopen en is er dus geen nieuw jaarcontract van toepassing. Sorry voor het ongemak. Met dank aan "peewee" om het te melden.

Antwoord op: ISDN en VDSL(2)?

- Zoals Zamba al zei is ISDN compatibel met VDSL(2). De modems (b-box 2, sagem en aethra) zijn dus ook compatibel voor ISDN en PSTN. De reden hiervoor is dat de VDSL frequenties ver boven zowel de ISDN als PSTN frequenties liggen. Het VDSL(2) signaal moet wel beschikbaar zijn in uw straat.

Antwoord op: Omschakeling van vdsl naar vdsl2?

- Indien u een brief hebt ontvangen dat u wordt overgeschakeld van VDSL1 naar VDSL2 is dit volledig gratis en moet u de 50 euro activatiekost niet betalen. De modem (b-box 2) blijft gratis.


Vriendelijke groet,
Eva

Belgacom-klantendienst
Laatst gewijzigd door Proximus 08 jul 2009, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eva_van_Belgacom schreef: - Bij een overschakeling van de technologie (bijvoorbeeld van ADSL naar VDSL2), wordt het jaarcontract niet verlengd. Het word wel verlengd indien u uw abonnement wijzigt (bijvoorbeeld van internet GO naar internet PLUS), of een verhuizing aanvraagt.
Dat is zeer goed nieuws. Ik neem aan dat we naar dit officiele Belgacom standpunt kunnen verwijzen tijdens onze discussies met de Belgacom klantendienst.
Eva_van_Belgacom schreef: - Zoals Zamba al zei is ISDN compatibel met VDSL(2). De modems (b-box 2, sagem en aethra) zijn dus ook compatibel voor ISDN en PSTN. De reden hiervoor is dat de VDSL frequenties ver boven zowel de ISDN als PSTN frequenties liggen.
Perfect. Er is dus géén onderscheid meer tussen "Annex A" en "Annex B" bij VDSL (2).
De begrippen "Annex A/B" refereren inderdaad naar een bijlage (vandaar "Annex") van de specificaties ITU G.992.1 (ADSL) en ITU G.992.5 (ADSL 2+) - De specificatie ITU G.993.2 (VDSL2) bevat deze Annexen niet meer.
Alleen begrijp ik niet waarom de Belgacom klantendienst blijft beweren dat er bij mij - wegens ISDN - een technische interventie vereist is, die ik moet betalen bovenop de 50.00 EUR activatiekost (verplaatsing technieker + plaasten analoog aansluitpunt).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eva_van_Belgacom schreef: - Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.
- Zoals Zamba al zei is ISDN compatibel met VDSL(2).
Gesterkt met deze 2 uitspraken van Eva, heb ik dus een nieuwe poging gedaan om VDSL2 aan te vragen via het nummer 0800/22800, met enkele duidelijke vragen:
1) Kan ik tegen een éénmalige activatiekost van 50 EUR overgeschakeld worden van ADSL naar VDSL2 ?
2) Kan dit ook op mijn ISDN lijn ?
Ik kreeg een aanvankleijk vriendelijke "Sania" aan de lijn, die - na 15 minuten ruggespraak met een kollega - bij hoog en laag bleef beweren, dat de omschakeling naar VDSL2 alléén mogelijk als ik mijn Internet Go abonnement omzet naar een Go-Compact [verhoging abonnementsgeld van 34€ naar 86€ + BTW?]
Ik bleef aandringen dat dit niet het correcte antwoord was op mijn vraag, maar na een welles-nietes gekibbel heb ik het gesprek beeindigd (25 minuten). Ik heb nu dus 3 antwoorden:
a) begin deze week beweerde de Klantendienst dat de omschakeling alléén mogelijk was na een betalende technische interventie (analoog aansluitpunt).
b) In deze nieuwsgroep krijg ik van Zamba en van Eva_van_Belgacom het antwoord dat er geen probleem is. Eénmalige kost van 50€.
c) Vandaag doe ik de aanvraag, en krijg ik van "Sania" van de Klantendienst het antwoord dat ik een Pro-Compact abonnement moet nemen (nog nooit van gehoord).
Ik word hier zo moe van ... :evil:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Je kan ook eens naar Dommel bellen :twisted:
Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

philippe.deleye schreef:
Eva_van_Belgacom schreef: - Voor de overschakeling van adsl naar vdsl2 betaalt u een eenmalige activatiekost van 50 euro. De B-box2 is in dat geval gratis.
- Zoals Zamba al zei is ISDN compatibel met VDSL(2).
Gesterkt met deze 2 uitspraken van Eva, heb ik dus een nieuwe poging gedaan om VDSL2 aan te vragen via het nummer 0800/22800, met enkele duidelijke vragen:
1) Kan ik tegen een éénmalige activatiekost van 50 EUR overgeschakeld worden van ADSL naar VDSL2 ?
2) Kan dit ook op mijn ISDN lijn ?
Ik kreeg een aanvankleijk vriendelijke "Sania" aan de lijn, die - na 15 minuten ruggespraak met een kollega - bij hoog en laag bleef beweren, dat de omschakeling naar VDSL2 alléén mogelijk als ik mijn Internet Go abonnement omzet naar een Go-Compact [verhoging abonnementsgeld van 34€ naar 86€ + BTW?]
Ik bleef aandringen dat dit niet het correcte antwoord was op mijn vraag, maar na een welles-nietes gekibbel heb ik het gesprek beeindigd (25 minuten). Ik heb nu dus 3 antwoorden:
a) begin deze week beweerde de Klantendienst dat de omschakeling alléén mogelijk was na een betalende technische interventie (analoog aansluitpunt).
b) In deze nieuwsgroep krijg ik van Zamba en van Eva_van_Belgacom het antwoord dat er geen probleem is. Eénmalige kost van 50€.
c) Vandaag doe ik de aanvraag, en krijg ik van "Sania" van de Klantendienst het antwoord dat ik een Pro-Compact abonnement moet nemen (nog nooit van gehoord).
Ik word hier zo moe van ... :evil:
Philippe.
Eva_van_Belgacom wordt aan kassa 2 gevraagd voor wat meer duidelijkheid en correcte info :bang:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

philippe.deleye:

Blijven bellen is de boodschap, en ze aan de andere kant confronteren met wat Eva hier geschreven heeft.
Communicatie tussen de helpdesk en de hoofdzetel gebeurd tergend traag. Toen ik belde net toen vdsl2 beschikbaar was zonder belgacom tv heb ik een stuk of 6 helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad die telkens iets anders beweerde!
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Antwoord op: En automatisch een nieuw jaarcontract?

- Bij een overschakeling van de technologie (bijvoorbeeld van ADSL naar VDSL2), wordt het jaarcontract niet verlengd. Het word wel verlengd indien u uw abonnement wijzigt (bijvoorbeeld van internet GO naar internet PLUS), of een verhuizing aanvraagt.
Nochtans zijn wij één à twee maanden geleden wél gratis omgezet van adsl (go) naar vdsl2 (nog steeds "go"-abonnement).
Hoe: naar de bgc-winkel gegaan, omschakeling aangevraagd, meteen b-box2 meegekregen (gratis).
Paar dagen later al werden we effectief omgeschakeld op vdsl2 en diezelfde dag nog belde er iemand van belgacom om ons een nieuw jaarcontract aan te bieden, zowel voor telefoon als voor internet. Op beide abonnementen kregen we één maand gratis en we zijn dan ook op dat aanbod ingegaan.

Dus long story short: hier hebben we helemaal niks betaald en we hebben geen abonnementsupgrade gedaan, toch zitten we op VDSL2 (zonder belgacom tv trouwens).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

philippe.deleye schreef:Ik heb nu dus 3 antwoorden:
a) begin deze week beweerde de Klantendienst dat de omschakeling alléén mogelijk was na een betalende technische interventie (analoog aansluitpunt).
b) In deze nieuwsgroep krijg ik van Zamba en van Eva_van_Belgacom het antwoord dat er geen probleem is. Eénmalige kost van 50€.
c) Vandaag doe ik de aanvraag, en krijg ik van "Sania" van de Klantendienst het antwoord dat ik een Pro-Compact abonnement moet nemen (nog nooit van gehoord).
Ik word hier zo moe van ... :evil:
Philippe.
Ik begrijp ook niet waarom ze jou die Pro compact willen aansmeren, terwijl jij enkel een GO abo wil op Vdsl2.
dan moeten ze maar iets komen veranderen (analoog) he zodat je uw GO hebt, amaai die kunnen het moeilijk maken :p

Pro compact:
http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... pop_procom
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Hier is VDSL2 ook beschikbaar ... maar enkel als ik er B-TV bij neem ???
Dat kan toch perfect zonder?

Een technieker heeft zelfs al bij een vorige technische interventie een nieuwe telefoonaansluiting gemonteerd.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

fdgroote schreef:Hier is VDSL2 ook beschikbaar ... maar enkel als ik er B-TV bij neem ???
Dat kan toch perfect zonder?

Een technieker heeft zelfs al bij een vorige technische interventie een nieuwe telefoonaansluiting gemonteerd.
ja da kan perfect zonder :) ik heb dat gekregen

aan alle mensen die VDSL2 willen

ik heb 5 keer moeten bellen van miijn speed optie te activeren :) ze hebben mij 5 verschillende aanwoorden gegeven totdat ik 'karan' aan de lijn kreeg die heeft mij goedgeholpen ja :)

wat hebben ze mij wijsgemaakt :

jij kan dit alleen hebben als jij belgacom TV bijneemt. Klopt niet op site sta er da jij het wel kunt maar de jij het zelf moetaanvragen...

jij kan vdsl niet hebben omdat u tever van de centrele zit. Bullshit

jij kan belgacom vdsl nog niet hebben omda we daar nog niet zijn met die nieuwe technologie... wachten in december 2008 dan is uw straat aan de beurt... ok kan en dit was het ook (de echte waarheid)

ik had een adsl 2+ lijn en in maart heb ik VDSL2 (bijna 9 maand na ze het op hun site gezet hebben) goe bezig helpdesk...

ik bel daar nie graag naar omdat ze u van kastje naar de muur sturen :S maar 'karan heeft mij geholpen dank u wel
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Idd ... specifiek naar deze medewerker gevraagd.
Karan wist me zelfs te vertellen dat er deze maand een promo loopt waar de omschakeling gratis zou zijn :-D
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Thx aan de Userbasers :beerchug: - vanaf volgende week hier ook VDSL2, mét gratis Bbox2 :banana:
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

fdgroote schreef:Thx aan de Userbasers :beerchug: - vanaf volgende week hier ook VDSL2, mét gratis Bbox2 :banana:
Wat een miserie bij Belgacom in jouw geval zeg. Althans heb ik geen problemen gehad om 2 aparte ADSL lijnen van een klant te laten omschakelen naar VDSL2. Steeds binnen de 48u de nieuwe modem ontvangen en de installatie verliep vlekkeloos.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Ken schreef:
fdgroote schreef:Thx aan de Userbasers :beerchug: - vanaf volgende week hier ook VDSL2, mét gratis Bbox2 :banana:
Wat een miserie bij Belgacom in jouw geval zeg. Althans heb ik geen problemen gehad om 2 aparte ADSL lijnen van een klant te laten omschakelen naar VDSL2. Steeds binnen de 48u de nieuwe modem ontvangen en de installatie verliep vlekkeloos.
Bwah, het ging precies nog vrij vlot als ik reacties van anderen in dit topic lees. Jarenlag surfen aan 3,3Mbps en er de volle pot voor moeten betalen, da's pas miserie:

ADSL1, 4,6 km van centrale
Noise Margin upstream 26 dB, downstream 12 dB (met de oude aansluiting was dit 9 dB ipv 12 dB)
Attenuation upstream 46 dB, downstream 43 dB
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Blijven bellen is idd aangewezen. Ik ga binnenkort ook nog eens bellen: vragen waarom ik 200 euro moet betalen om met mijn plus abbo van adsl naar vdsl 2 te gaan :banana: . Ik heb een isdnverbinding maar ook nog een gewone telefoonlijn. Het isdn-argument lijkt mij dus ongeldig. Ik heb er verschillende keren voor gebeld en ze zeiden allemaal dat het vanaf 27 maart gratis was. Op die dag heb ik nog eens gebeld om de overschakeling formeel aan te vragen: geen enkel probleem, het is gratis maar er moet wel een technieker komen. Deze was op minder dan 30min weg en zegt NIETS over een (mogelijke) kost... Ik vraag mij af of deze manier van werken gelegitimeerd is :roll: . Ik heb namelijk helemaal geen toestemming gegeven om een overschakeling van 200 euro uit te voeren. Ik had het echter niet gedaan als ik wist wat erop zou volgen :beerchug: ...

Conclusie: er is niet gesproken over 200 euro, er is zeker geen toestemming voor gegeven en toch staat het op de factuur :twisted: .

Een reactie, Eva?

Vriendelijke groet,

Stijn
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik heb sinds donderdag dus eindelijk VDSL2. De overschakeling zelf ben ik gaan aanvragen in Aalst (5 juni), ik kreeg er de modem gratis mee maar ze hebben er wel 50 € activatie op de factuur gezet. Als ik het goed begrijp moest ik zelfs dat niet betalen? Het toppunt was dat ze in Aalst eerst beweerden dat je voor de hele zooi moest betalen (dus 50 € activatie + 109 € modem). Na enig aandringen zijn ze zich toch gaan informeren en gaven ze toe dat ze fout waren..
Afbeelding
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Kenw00t schreef:Ik heb sinds donderdag dus eindelijk VDSL2. De overschakeling zelf ben ik gaan aanvragen in Aalst (5 juni), ik kreeg er de modem gratis mee maar ze hebben er wel 50 € activatie op de factuur gezet. Als ik het goed begrijp moest ik zelfs dat niet betalen? Het toppunt was dat ze in Aalst eerst beweerden dat je voor de hele zooi moest betalen (dus 50 € activatie + 109 € modem). Na enig aandringen zijn ze zich toch gaan informeren en gaven ze toe dat ze fout waren..
die 50 € klopt als jij geen belgacom tv neemt maar die 109 komt niet is gratis :P

zoals ik al zei moet jij naar karan vragen :) op de helpdesk
morro
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:43

Ik kan enkel vdsl2 krijgen als ik tv neem,dan gaat het wel maar voor internet alleen gaat het niet :bang:
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

@ morro

Indien VDSL2 beschikbaar is in je straat / wijk, dan is de uitleg die je kreeg BS van BC !!! Zoals je kan lezen in bovenstaande posts, hebben ze me eerst ook met dat antwoord proberen afschepen! Ik heb hier ook geen Belgacom-tv, en toch VSDL2. Gewoon naar een Belgacomwinkel gaan en overschakeling van ADSL naar VDSL2 vragen. Het enige dat zij van u moeten weten is uw telefoonnummer. De BBOX2-modem krijg je gratis mee.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Zamba schreef:speed option on Internet Go / Plus

nieuwe klanten : gratis activatie van de speed optie.

bestaande klanten : gratis activatie / migratie bij verlenging jaarcontract! Indien nodig krijgt de klant een B-Box gratis.

zo is dit nog tot 19 augustus.
heb je daar ergens een link van?
Een vlugge zoektocht op de BGC-site leverde me niets op.

Overlaatst had ik hier een aanslepend probleem dat na een 1,5 maand ofzo opgelost is geraakt door een nieuw stuk kabel in de straat te leggen.
Nu, ik heb hier max. 3,3mbps, daags na de herstelling belden ze op dat ik voor 50 euro activatie VDSL2 kon krijgen, in die 50 euro zat ook een modem.
Ik zit hier een 4-5tal km van de centrale, iemand enig idee hoeveel ik eventueel zou halen met VDSL2 of die speed optie?
Ze zeiden wel iets van 20mbps, maar dat is in theorie, 't zou dus best kunnen dat ik er in de praktijk eventueel weinig van zou merken :P
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”