Sinds 2-2-2009 heeft AVM een nieuwe firmware online staan met heel veel nieuwe functies!
Hieronder de downloadlinks en de extreem lange lijst met verbeteringen en nieuwe mogelijkheden.
7170: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... e/english/
7270: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... e/english/
7140: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... e/english/
5124: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... e/english/
Changes in 58.04.67:
- DSL: improved DSL-driver for better interoperability
- Internet: improved routing performance; possiblity to define custom prioritization rules for applications or computers
- Internet: NEW! integrated VPN for secure connections through the internet. professional via IPSec
- USB Host: NEW! USB-network storage; USB-memory or USB-harddrives connected to your FRITZ!Box can be used in the local network (SMB)
- USB Host: NEW! USB devices connected to the FRITZ!Box can now be forwarded to a computer in the network, allows the use of printers or even scanners on every computer in your local network
- USB Host: NEW! FRITZ!Musikbox - share music-files from a usb device with compatible devices in your local network (UPnP-AV)
- System: support for Wake on LAN via new and improved network-overview
- System: HTTPS-remote access with individual certificates
- System: NEW! Assistant for a simplified installation
- System: NEW! Notification if no password for the webinterface has been configured
- System: NEW! push-service; schedule regular status reports via email
- System: NEW! Eventlog now documents access or changes in the userinface if password is activated
- Telephony: NEW! integrated answering-machine, records incoming calls and forwards recording via email
- Telephony: NEW integrated fax-machine, recieve faxes without the need of a dedicated fax-machine and (optionally) forward them via email
- Telephony: Setup of telephony-devices has been optimised
- Telephony: improved fax interoperability
- Telephony: simplified possiblity to block anonymous calls
- Telephony: added snooze to alarm function
- WLAN: WDS (Wireless Distribution System) improved
- WLAN: improved WLAN-monitor
Voor meer info kijke op: http://www.fritzbox.eu
Nieuwe Firmware FRITZ!Boxen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik heb deze geinstalleerd op mijn 7170.
Alles zag er prima uit (extra functies, beter menusysteem). Ook de sync was hoger: 18369/1023 i.p.v 16637/927 met de .47 firmare. Helaas.. dit was het resultaat:

terwijl dit:

normaal is.
Ik heb nu pas terug de .47 geinstalleerd, gelukkig had ik voor de "upgrade" naar .67 mijn settings nog eens gesaved want bij het "downgraden" naar .47 staat alles weer op factory settings
Alles zag er prima uit (extra functies, beter menusysteem). Ook de sync was hoger: 18369/1023 i.p.v 16637/927 met de .47 firmare. Helaas.. dit was het resultaat:

terwijl dit:

normaal is.
Ik heb nu pas terug de .47 geinstalleerd, gelukkig had ik voor de "upgrade" naar .67 mijn settings nog eens gesaved want bij het "downgraden" naar .47 staat alles weer op factory settings

Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Correctie:
Ik heb zopas een speedtest gedaan op mijn laptop en daar zijn de resultaten iets beter dan op de desktop. Dus terug .67 op de Fritzbox en weer getest. Op de desktop bedroevende resultaten, op de laptop:

Blijkbaar heeft Avast antivirus een nefaste invloed op de snelheid.
PC: Win 2000pro met Avast (omdat door de update van AVG enkele dagen terug mail en WWW niet meer werkten)
Laptop: XP met AVG
Geen probleem met de firmware dus.........
Ik heb zopas een speedtest gedaan op mijn laptop en daar zijn de resultaten iets beter dan op de desktop. Dus terug .67 op de Fritzbox en weer getest. Op de desktop bedroevende resultaten, op de laptop:

Blijkbaar heeft Avast antivirus een nefaste invloed op de snelheid.
PC: Win 2000pro met Avast (omdat door de update van AVG enkele dagen terug mail en WWW niet meer werkten)
Laptop: XP met AVG
Geen probleem met de firmware dus.........

Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
iemand ervaring met de 7270?
wat betreft de standby-tijd van de aangesloten DEC-T via GAP?
deze halveerde bij mij, toen ik een gepatchte 7270 probeerde.....
overweeg de int. edition (7270), zal de mijne inruilen (7140) en opleggen, daar vermoedelijk defect.....
bij DSL nooit wegval bij surfen
bij Voip'en...regelmatig dsl wegval
24-27 dB send
11-12 dB receive
nu gebruik ik B-Box 1/2 (voor 20 € gekocht, nieuw, maar toch tweedehands). Toch veel liever de fritzbox, die menu's van B-Box zo rommelig.
wat betreft de standby-tijd van de aangesloten DEC-T via GAP?
deze halveerde bij mij, toen ik een gepatchte 7270 probeerde.....
overweeg de int. edition (7270), zal de mijne inruilen (7140) en opleggen, daar vermoedelijk defect.....
bij DSL nooit wegval bij surfen
bij Voip'en...regelmatig dsl wegval

24-27 dB send
11-12 dB receive
nu gebruik ik B-Box 1/2 (voor 20 € gekocht, nieuw, maar toch tweedehands). Toch veel liever de fritzbox, die menu's van B-Box zo rommelig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb een 7270 en ben er heel tevreden over.
Wat standby tijd van de DECT-toestellen betreft, kan ik niet vergelijken. Ik heb Siemens AL140 handsets en heb ze altijd icm de Fritzbox gebruikt.
Maar heb nog geen handsets gehad die plat waren na lang bellen ofzo.
Van uitvallen tijdens VOIP gesprekken (in: weepee (of vaste lijn), uit: poivy) heb ik ook nog geen last gehad.
Wat standby tijd van de DECT-toestellen betreft, kan ik niet vergelijken. Ik heb Siemens AL140 handsets en heb ze altijd icm de Fritzbox gebruikt.
Maar heb nog geen handsets gehad die plat waren na lang bellen ofzo.
Van uitvallen tijdens VOIP gesprekken (in: weepee (of vaste lijn), uit: poivy) heb ik ook nog geen last gehad.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
heb ook paar maand de 7270, ook heel tevreden nu (na fritz 7140 die regelmatig wegval) iets met voeding?johcla schreef:Ik heb een 7270 en ben er heel tevreden over.
wel komen er niet regelmatig updates. (bij 7140 wel)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
nee een (eerder verborgen) instelling.satsurfer schreef:heb ook paar maand de 7270, ook heel tevreden nu (na fritz 7140 die regelmatig wegval) iets met voeding?johcla schreef:Ik heb een 7270 en ben er heel tevreden over.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Voor de 7270 is een nieuwe firmware 58.04.76 uit, met volgende verbeteringen:
Changes in 58.04.76:
- DSL: option to send feedback about the DSL-line directly from within the FRITZ!Box
- Internet: improved child protection
- Internet: improved compatibility for SetTopBoxes (RTSP)
- Internet: volume-counter added to online-counter
- Internet: added graphic bitratemonitor
- Storage/NAS: FRITZ!Mediaserver streams music, videos and pictures via UPnP AV
- Storage/NAS: FRITZ!Mediaserver: improved Interop with UPnP-AV-Clients and Windows Media Player 11 (previews)
- Storage/NAS: use online memory like a local hard drive (WebDAV)
- System: improved security for the web-interface
- System: improved UPnP-communication
- Telephony: added supported Codecs (clearmode)
- Telephony: SIP-proxy added (IP-telephones can now directly connect to the FRITZ!Box)
- Telephony: divert incoming anonymous calls depending on the number that is being called
- Telephony: multiple fax numbers can forward the received faxes to different email-addresses
- USB: spindown for USB harddrives to reduce energy consumption
- USB: added support for cardreaders
- USB: support for UMTS USB-sticks added
- WLAN: improved WLAN monitor now able to display disturbances from other wireless sources
- WLAN: DHCP-timeouts with WDS-repeaters fixed
- WLAN: "Green AP": FRITZ!Box reduces energy consumption when no WLAN client is connected
- WLAN: Autochannel now also reacts to other wireless technologies using the same frequencies
- WLAN: improved WPS-compatibility
Ik heb het gisteren geïnstalleerd en (nog) geen problemen ondervonden.
Vooral de toevoeging van de SIP-proxy is perfect. Ik kan nu met mijn gsm binnenkomende gesprekken op mijn vast nummer beantwoorden.
Changes in 58.04.76:
- DSL: option to send feedback about the DSL-line directly from within the FRITZ!Box
- Internet: improved child protection
- Internet: improved compatibility for SetTopBoxes (RTSP)
- Internet: volume-counter added to online-counter
- Internet: added graphic bitratemonitor
- Storage/NAS: FRITZ!Mediaserver streams music, videos and pictures via UPnP AV
- Storage/NAS: FRITZ!Mediaserver: improved Interop with UPnP-AV-Clients and Windows Media Player 11 (previews)
- Storage/NAS: use online memory like a local hard drive (WebDAV)
- System: improved security for the web-interface
- System: improved UPnP-communication
- Telephony: added supported Codecs (clearmode)
- Telephony: SIP-proxy added (IP-telephones can now directly connect to the FRITZ!Box)
- Telephony: divert incoming anonymous calls depending on the number that is being called
- Telephony: multiple fax numbers can forward the received faxes to different email-addresses
- USB: spindown for USB harddrives to reduce energy consumption
- USB: added support for cardreaders
- USB: support for UMTS USB-sticks added
- WLAN: improved WLAN monitor now able to display disturbances from other wireless sources
- WLAN: DHCP-timeouts with WDS-repeaters fixed
- WLAN: "Green AP": FRITZ!Box reduces energy consumption when no WLAN client is connected
- WLAN: Autochannel now also reacts to other wireless technologies using the same frequencies
- WLAN: improved WPS-compatibility
Ik heb het gisteren geïnstalleerd en (nog) geen problemen ondervonden.
Vooral de toevoeging van de SIP-proxy is perfect. Ik kan nu met mijn gsm binnenkomende gesprekken op mijn vast nummer beantwoorden.