Geachte Eva_van_belgacom ( en andere forumlezers )
Gezien ik geen zin heb uren aan de helpdesklijn te hangen voor volgende vragen te stellen, post ik mijn vraag/ergernis hier op het forum in de hoop een eerlijk antwoord te krijgen van degene die hierover kunnen spreken in naam van de betrokkene.
Ik heb een zwaar probleem met het niet nakomen van beloftes die men maakt in reclame en op website. Even een schets van de situatie
Ik ben sinds jaren ( het begin van adsl ) aangesloten via indertijd skynet op het adsl-netwerk van Belgacom. ADSL stond toen in Belgie nog in zijn kinderschoenen maar het was een grote verbetering met de ISDN die ik ervoor had. Ik had dus geen klachten, alleen kon de prijs wel iets zachter (maar ja blijkbaar "verdienen" we hier in belgie veel meer dan in andere europese landen ? OINK, soit andere ergernis ).
Een jaar later begon BGC en Telenet aan een oorlog om klanten te rondselen. Ondanks de vele reclamefolders bleef ik waar ik zat. Ik zat er immers goed. Dan begon de oorlog via beloften. Belgacom schreeuwde: " iedereen krijgt een gratis domeinnaam !! en gratis muziek/fotodruk ) Helaas tot op heden kan ik geen aanspraak maken op mijn domeinnaam (via e-service ) Noch voor de prints - hoewel er nu , sinds ik eens opnieuw voor gezocht heb een linkje staat op de e-servicepagina. Dit is dus leugen nr1.
Dan kwam digitaleTV en adsl 2+, yes dacht ik, eindelijk hogere snelheden. Helaas werd ik opnieuw ontgoocheld door mijn goede vriend BGC. ADSL 2+ was nog niet beschikbaar in mijn regio maar dat komt wel verzekerden ze me... Nu daar kon ik tot "vorig jaar" nog me leven. BelgacomTV kwam meer en meer op en beschikbaar in de regio. Om dus deftig te kunnen kijken naar DigitaleTV ( bvb HD ) en tergelijkertijd internet heb je nodig aan hogere bandbreedte => ADSL2+. Nu keek ik nogmaals op mijn ADSL2+ modem en toch beef die melden dat ik maar 3,3Mbps verbinding heb.
Dus maakte ik volgende redenering:
1) ADSL2+ is niet beschikbaar in mijn regio => mijn gebuur met belgacomTV moet dus de muren oplopen wanneer zijn pa naar de voetbal kijkt en hij net een .iso file download van 600Mb...
2) ADSL2+ is wel beschikbaar in mijn regio => ik ben dus opnieuw bedrogen door mijn vriend BGC.
Dan haal ik nog eens volgende "slimme marketing zet" erbij:
Ik kijk op de BGC-site naar belgacom internet go (mijn abbo ):
download: 12mbps (2)
upload : 1mbps
Daaronder staat dan volgende:
(2) De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
Eigenlijk moet ik dit dus anders lezen dan er staat : (2) ...van uw binnenbekabeling, het hebben van BELGACOMTV of de GOODWILL van BGC voor het activeren van ADSL2+...
Is men niet verplicht van alle voorwaarden te vermelden: dus in geval van geen ADSL2+ beschikbaar, moet dit er ook bijstaan...
Dan kunnen ook wij (klanten) eens volgende berekening maken: We betalen voor 12mbps maar krijgen slecht 3,3mbps (nomaal 4,6 maar afstand heeft idd invloed op de ontvangen snelheid). Dit is ongeveel 1/4 van de beloofde service. Ik ontbreek dan ook nog die gratis kadootjes maar die zal ik nu effe laten vallen. Dus moet ik eigenlijk maar 1/4 van mijn abboprijs betalen: 42€ *1/4 = 10.5€
Die prijs komt al wat dichter in de buurt van wat er bij onze buurlanden betaald moet worden voor SERVICE.
Besluit:
Wat ik dus hier beschrijf is dus de consument voorliegen, en in het zak zetten... En wij consument laten dit zomaar toe. ( herinner u ook BGC, u vraagt 20% korting van u leveranciers, Ik vraag een eerlijke prijs voor de diensten. En gezien ik dus maar 1/4 krijg van wat je zegt me te leveren, is mijn prijs die ik betaal zeker niet de correcte prijs. Ik zou dus vanaf heden en met terugwerkende kracht , bij elke volgend factuur slechts 25% van het verschuldige bedrag betalen?.?.
Voor iemand begint over downtime etc... ik moet idd zeggen dat BGC daar "voor mij" geen last van heeft, maar dit praat ZEKER de bovenstaande situatie niet goed!!!
uw reactie graag ...
Gegroet
Een zeer ontgoochelde klant.
Nakomen Beloften ???
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Lees eerst eens de algemene voorwaarden als je problemen heb met een ISP
inbegr. = inbegrepen
- niet van toepassing
(1) met of zonder vaste lijn
(2) De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
(3) Bij overschrijding van het maandelijkse volume wordt, als u geen Volume Pack aankoopt, de downloadsnelheid beperkt tot 64 Kbps.
(4) Na 36 uur wordt automatisch een nieuw IP-adres toegekend. Daardoor wordt de verbinding enkele seconden verbroken.
(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.
Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2009, € 50 voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.
(6) Belgacom Belgacom Internet Budget is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18,40/maand)
(7) Belgacom Belgacom Internet Time is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18/maand) of een Discovery Line (€ 9,95/maand)
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _technical
inbegr. = inbegrepen
- niet van toepassing
(1) met of zonder vaste lijn
(3) Bij overschrijding van het maandelijkse volume wordt, als u geen Volume Pack aankoopt, de downloadsnelheid beperkt tot 64 Kbps.
(4) Na 36 uur wordt automatisch een nieuw IP-adres toegekend. Daardoor wordt de verbinding enkele seconden verbroken.
(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.
Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2009, € 50 voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.
(6) Belgacom Belgacom Internet Budget is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18,40/maand)
(7) Belgacom Belgacom Internet Time is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18/maand) of een Discovery Line (€ 9,95/maand)
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _technical
Bedankt Rowan voor me te wijzen op puntje (5). Had dit niet gezien ivm de snelheid. Dit verklaard dus de snelheid issue van mijn abbo. De andere klachten blijven overeind. Wel moeten ze dan toch dit aanpassen:
Snelheid(2) moet worden Snelheid (2)(5).. dan zou ik dit wel opgemerkt hebben
Wat wel jammer is dat een klant altijd cte zelf moet zitten zoeken,navragen,zagen om alles gedaan te krijgen. Blijkbaar is een mail / brief sturen ivm de snelheidsverhoging met EXACTE en DUIDELIJKE uitleg ( niet weggestoken achter 7 opmerkingen/bemerkingen/sterretjes... ) te moeilijk. Het is het dezelfde ziekte met GSM-tarieven e.a. binnen de telecomsector... Moest ik niet elke jaar een studie doen van een dag om te zien wat er nu beter is :overschakelen, blijven, opties activeren etc... dan bleef ik dus aan 50cent per minuut bellen ...
Dus blijkbaar om alles tot een einde te brengen moet ik opnieuw 50 euro betalen om dus te kunnen genieten als jaren lange klant van dezelfde service als een nieuwe klant ???
Dringend tijd dat ofwel Nelly ( van de EU ) ofwel iemand van binnen de Regering eens betere spelregels opstelt voor de ganse TELECOM-sector.
Bedankt voor de reactie.
Snelheid(2) moet worden Snelheid (2)(5).. dan zou ik dit wel opgemerkt hebben
Wat wel jammer is dat een klant altijd cte zelf moet zitten zoeken,navragen,zagen om alles gedaan te krijgen. Blijkbaar is een mail / brief sturen ivm de snelheidsverhoging met EXACTE en DUIDELIJKE uitleg ( niet weggestoken achter 7 opmerkingen/bemerkingen/sterretjes... ) te moeilijk. Het is het dezelfde ziekte met GSM-tarieven e.a. binnen de telecomsector... Moest ik niet elke jaar een studie doen van een dag om te zien wat er nu beter is :overschakelen, blijven, opties activeren etc... dan bleef ik dus aan 50cent per minuut bellen ...
Dus blijkbaar om alles tot een einde te brengen moet ik opnieuw 50 euro betalen om dus te kunnen genieten als jaren lange klant van dezelfde service als een nieuwe klant ???
Dringend tijd dat ofwel Nelly ( van de EU ) ofwel iemand van binnen de Regering eens betere spelregels opstelt voor de ganse TELECOM-sector.
Bedankt voor de reactie.
Als ze je € 50 vragen voor iets wat een nieuwe klant gratis krijgt kan je ook gewoon overstappen naar de concurrentie.bietje schreef: Dus blijkbaar om alles tot een einde te brengen moet ik opnieuw 50 euro betalen om dus te kunnen genieten als jaren lange klant van dezelfde service als een nieuwe klant ???
Hiermee dreigen kan misschien ook al een oplossing zijn...
Je kan ook gewoon de klantendienst bellen om te laten nagaan welk abbo het best aan jou noden voldoet (ik vermoed dat dit bij mobi* en base ook kan).bietje schreef:Moest ik niet elke jaar een studie doen van een dag om te zien wat er nu beter is :overschakelen, blijven, opties activeren etc... dan bleef ik dus aan 50cent per minuut bellen ...
Bijtekenen voor een jaar zou ookal genoeg moeten zijn voor gratis activering.bietje schreef: Dus blijkbaar om alles tot een einde te brengen moet ik opnieuw 50 euro betalen om dus te kunnen genieten als jaren lange klant van dezelfde service als een nieuwe klant ???
Je andere puntjes:
- domein: ik zie dit niet direct bij specificaties van Internet staan, maar als je denkt dat je er recht op hebt, waarom bel je dan niet even naar 0800?
- adsl2+ niet beschikbaar? Al is nagevraagd of VDSL2 wel kan?
- snelheid rechtlijnig met afstand? Dat is eigen aan ADSL/VDSL. Kan je hier niet mee leven? Dan blijft er niet veel alternatief over vreesik (lees Telenet).
Vrij vertaald: omdat JIJ geen zin hebt om tot het 7de sterretje te lezen.bietje schreef:Wat ik dus hier beschrijf is dus de consument voorliegen, en in het zak zetten...
Laten we het hierbij houden: Je zit bij een provider die duurder is dan vele alternatieve/kleinere providers, maar die bijvoorbeeld wel een 0800-helpdesk nummer voorziet. Dat jij hier geen gebruik van wilt maken bij 'problemen' of 'vragen', dat kan je toch niet op BGC steken mag ik hopen?bietje schreef: Gezien ik geen zin heb uren aan de helpdesklijn te hangen voor volgende vragen te stellen, post ik mijn vraag/ergernis hier op het forum in de hoop een eerlijk antwoord te krijgen van degene die hierover kunnen spreken in naam van de betrokkene.
Ik begrijp dat er commentaar komt op BGC (of op hun 'strategie'), maar de argumenten hier aangehaald zijn toch maar HEEL zwak hoor, dit kan veel beter .