Snelheidvraagje

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Hallo ik zoek een provider met wat sneller internet, ik zit nu op een 4 MBPS profiel
Nu kijk ik naar telenet en daar staat 20 MBPS, is dit met een korrel zout te nemen of leveren ze wel degelijk de volle 20?
Of zou ik gewoon wachten op vdsl2+ maar deze is redelijk duur :(
Heb nu homeconnect
Regio: Vlaams-Brabant dichtbij Mechelen , elewijt
GRTS
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als je zeker wil zijn: Telenet inderdaad aan 20 Mbit, of BGC of Dommel met speedpack aan 12 Mbit/s (te checken of je aansluitbar bent op adsl2+ / vdsl2). Er is ook nog 12 Mbit bij verschillende andere providers, maar meestal slechts beperkt geografisch leverbaar. Check eens op xs.be ?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Goztow schreef:Als je zeker wil zijn: Telenet inderdaad aan 20 Mbit, of BGC of Dommel met speedpack aan 12 Mbit/s (te checken of je aansluitbar bent op adsl2+ / vdsl2). Er is ook nog 12 Mbit bij verschillende andere providers, maar meestal slechts beperkt geografisch leverbaar. Check eens op xs.be ?

Ja adsl2+ is niet beschikbaar maar vdsl2 wel, maar ik vind de prijs nogal hoog en dn moet ik al men infrastructuur aanpassen.
Dus telenet is 20 Mbit maarja alleen die lage downloadcapaciteit is een - puntje
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hangt natuurlijk af hoeveel sneller je wilt gaan.
als 20mbit een MUST is, dan is er enkel telenet denk ik.

Anders kan je naar dommel hun eigen infrastructuur overschakelen (cityconnect)
of een van scarlet resellers ->ik raad dxadsl aan
PS: zonder adsl2+ is er geen miserie met kiezen naar hogere snelheid
tis ofwel belgacom ofwel telenet :)
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

liger schreef:hangt natuurlijk af hoeveel sneller je wilt gaan.
als 20mbit een MUST is, dan is er enkel telenet denk ik.

Anders kan je naar dommel hun eigen infrastructuur overschakelen (cityconnect)
of een van scarlet resellers ->ik raad dxadsl aan
PS: zonder adsl2+ is er geen miserie met kiezen naar hogere snelheid
tis ofwel belgacom ofwel telenet :)

dus bij telenet kan ik ongeacht adsl2+ gebied die snelheid krijgen?
of is het beter om te wachten op vdsl2+ of staat dat nog niet op punt?
grtsss
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

IanDesmet schreef:[dus bij telenet kan ik ongeacht adsl2+ gebied die snelheid krijgen?

Inderdaad: Telenet werkt via de kabel dus het maakt totaal niet uit of je al dan niet aansluitbaar bent op ADSL2+ of VDSL2
IanDesmet schreef:of is het beter om te wachten op vdsl2+ of staat dat nog niet op punt?

VDSL2 (zonder+) staat op punt maar BGC gebruikte het tot onlangs enkel om digitale TV te verzorgen.
In tegenstelling tot TN is de dekking beperkt, ik dacht momenteel zo'n 60%.

Wat je uiteindelijk gaat doen hangt van je behoefte af, wil je snelheid en heb je nood aan veel volume dan kan je voor Dommel Speedconnect gaan.
Kom je met 30 GB ( of 60 GB nachtsurfen) toe dan zou TN een optie kunnen zijn.
Afbeelding
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Special_K schreef:
IanDesmet schreef:[dus bij telenet kan ik ongeacht adsl2+ gebied die snelheid krijgen?

Inderdaad: Telenet werkt via de kabel dus het maakt totaal niet uit of je al dan niet aansluitbaar bent op ADSL2+ of VDSL2
IanDesmet schreef:of is het beter om te wachten op vdsl2+ of staat dat nog niet op punt?

VDSL2 (zonder+) staat op punt maar BGC gebruikte het tot onlangs enkel om digitale TV te verzorgen.
In tegenstelling tot TN is de dekking beperkt, ik dacht momenteel zo'n 60%.

Wat je uiteindelijk gaat doen hangt van je behoefte af, wil je snelheid en heb je nood aan veel volume dan kan je voor Dommel Speedconnect gaan.
Kom je met 30 GB ( of 60 GB nachtsurfen) toe dan zou TN een optie kunnen zijn.

Oké ja vdsl2 is beschikbaar bij ons maar wat is dat qua aanpassing van kabels en infrastructuur?
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Als je nu een Dommel ADSL aansluiting hebt hebt blijft de aanpassing normaal beperkt tot een VDSL2 modem (€139 bij Dommel) en eventueel een VDSL2 splitter (ben niet op de hoogte of je huidige zal voldoen). De binnenbekabeling (UTP) blijft gewoon dezelfde. Reken daarbij nog de activatiekost van €99.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als je BGC TV neemt, krijg je echter de modem gratis en zijn er in principe geen activatiekosten. Maar dan zit je op 12 Mbit en 25 gieg volume. Of wat meer volume met adsl+ dat echter ook wat meer kost.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Special_K schreef:Als je nu een Dommel ADSL aansluiting hebt hebt blijft de aanpassing normaal beperkt tot een VDSL2 modem (€139 bij Dommel) en eventueel een VDSL2 splitter (ben niet op de hoogte of je huidige zal voldoen). De binnenbekabeling (UTP) blijft gewoon dezelfde. Reken daarbij nog de activatiekost van €99.

Oke maar wat dan met de telefoon? gwn een andere voip of kan dit behouden worden?

Goztow schreef:Als je BGC TV neemt, krijg je echter de modem gratis en zijn er in principe geen activatiekosten. Maar dan zit je op 12 Mbit en 25 gieg volume. Of wat meer volume met adsl+ dat echter ook wat meer kost.

Ja maar dat is nogal een klein volume ten opzichte vn de prijs :p
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

IanDesmet schreef:
Special_K schreef:Als je nu een Dommel ADSL aansluiting hebt hebt blijft de aanpassing normaal beperkt tot een VDSL2 modem (€139 bij Dommel) en eventueel een VDSL2 splitter (ben niet op de hoogte of je huidige zal voldoen). De binnenbekabeling (UTP) blijft gewoon dezelfde. Reken daarbij nog de activatiekost van €99.

Oke maar wat dan met de telefoon? gwn een andere voip of kan dit behouden worden?


Dat kan volgens mij enkel als je de modemfunctie van je Siemens Gigaset (sx762?) kan bypassen.
Er zijn er wss anderen op dit forum die daar meer van weten
Afbeelding
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Dat kan volgens mij enkel als je de modemfunctie van je Siemens Gigaset (sx762?) kan bypassen.
Er zijn er wss anderen op dit forum die daar meer van weten[/quote]

Oké dn w8 ik ng ff op hun antwoord ;)
ty alvast
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Special_K schreef:VDSL2 (zonder+) staat op punt maar BGC gebruikte het tot onlangs enkel om digitale TV te verzorgen.
In tegenstelling tot TN is de dekking beperkt, ik dacht momenteel zo'n 60%.

Wat je uiteindelijk gaat doen hangt van je behoefte af, wil je snelheid en heb je nood aan veel volume dan kan je voor Dommel Speedconnect gaan.
Kom je met 30 GB ( of 60 GB nachtsurfen) toe dan zou TN een optie kunnen zijn.

Uiteindelijk moeten we de cijfers nuanceren. 60% dekkingsgraad is over heel België gezien terwijl Telenet overal beschikbaar is in Vlaanderen.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Lord Utopia schreef:
Special_K schreef:VDSL2 (zonder+) staat op punt maar BGC gebruikte het tot onlangs enkel om digitale TV te verzorgen.
In tegenstelling tot TN is de dekking beperkt, ik dacht momenteel zo'n 60%.

Wat je uiteindelijk gaat doen hangt van je behoefte af, wil je snelheid en heb je nood aan veel volume dan kan je voor Dommel Speedconnect gaan.
Kom je met 30 GB ( of 60 GB nachtsurfen) toe dan zou TN een optie kunnen zijn.

Uiteindelijk moeten we de cijfers nuanceren. 60% dekkingsgraad is over heel België gezien terwijl Telenet overal beschikbaar is in Vlaanderen.

Idd en volgens Dommel' s beschikbaarheidstest kan ik vdsl2 nemen.
Maar nu ff over die voip nog :p ^^
Enig idee?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”