Geluid van laptop via wifi naar andere pc

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
tammzak
Member
Member
Contacteer:

Hallo,

Ik zou graag wanneer ik buiten in de tuin zit het geluid van mijn laptop door mijn draadloze koptelefoon horen, waarvan de zender binnen staat.

Normaal gezien doe ik dit via een gewone audio kabel, maar nu zou eigelijk het geluid via wifi naar een andere pc moeten gestuurd worden waarop dan de koptelefoon is aangesloten.

Kan iemand mij helpen?

PS: Is het duidelijk? Anders probeer ik het op een andere manier uit te leggen.
Afbeelding
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Errm,

Ik zou gewoon een netwerk over Wifi leggen en je muziek (mp3, whatever) op die PC afspelen over het netwerk. Het "geluid" via wifi doorsturen is volgens mij niet mogelijk, en anders op een zeer omslachtige manier.

Als je netwerk in orde is, kan je gewoon op die andere PC je muziek beheren/selecteren over Wifi.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tammzak
Member
Member
Contacteer:

Ja dat heb ik dan ook, ik kan via browseamp (plugin voor winamp) via een handige website de muziek kiezen die ik wil. Als ik nu een film wil afspelen doe ik dat normaal via een 3,5mm audio kabel van mijn laptop naar mijn vaste pc (line-in) en zo naar de koptelefoon. Zo moet ik niet altijd mijn koptelefoon versteken naar de laptop, maar kan die altijd in de vaste pc blijven zitten.
Maar als ik buiten zit is het nogal moeilijk om een audio-kabel naar de vaste pc te trekken.

Het zou mij ook wel sterk verbazen moest dit op een gemakkelijke manier lukken, maar ik kon het toch maar even vragen. :)
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Steek gewoon je hoofdtelefoon in je laptop... is veruit de eenvoudigste manier.

Alle andere methodes zullen trouwens niet werken (technische wel, praktisch niet) omdat je delays gaat krijgen bij eventueel encoding/decoding om het als data wireless te versturen.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Je kan in windows je muziek sharen via mediaplayer, maar zoals gezegd is de kwaliteit niet al te best, tenzij je een goeie wireless N wifi hebt misschien.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

koop een simpele draadloze koptelefoon (radiografisch)
en steek het basis station in de pc binnen...
werkt redelijk ...

via wifi bestaat er bijvoorbeeld:

Gsm met wifi (smartphones genoeg);
en je gebruikt bijv www.orb.com op je pc en je surft op je gsm naar mycast.orb.com
dat werkt ook redelijk...

maar meestal heb je genoeg plek op je gsm voor een aardige mp3 collectie (Nokia 5800 MusicXpress met 8gbyte :-)
tammzak
Member
Member
Contacteer:

skynetbbs schreef:koop een simpele draadloze koptelefoon (radiografisch)
en steek het basis station in de pc binnen...
werkt redelijk ...

via wifi bestaat er bijvoorbeeld:

Gsm met wifi (smartphones genoeg);
en je gebruikt bijv http://www.orb.com op je pc en je surft op je gsm naar mycast.orb.com
dat werkt ook redelijk...

maar meestal heb je genoeg plek op je gsm voor een aardige mp3 collectie (Nokia 5800 MusicXpress met 8gbyte :-)
Ja, zo een draadloze koptelefoon heb ik, maar nu zou ik het geluid van de laptop buiten willen horen door die koptelefoon zonder dat die in de laptop steekt..
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

seagull schreef:Je kan in windows je muziek sharen via mediaplayer, maar zoals gezegd is de kwaliteit niet al te best, tenzij je een goeie wireless N wifi hebt misschien.
Waarom zou de kwaliteit niet al te best zijn... 320 Kbps kan iedere wireless verbinding perfect aan (als je over HD video spreekt is het een ander verhaal).
maar nu zou ik het geluid van de laptop buiten willen horen door die koptelefoon zonder dat die in de laptop steekt..
Zoals ik al schreef, vergeet het... timing problemen (alhoewel, het gaat blijkbaar enkel over audio, en niet over video, dan is het geen issue), zelf al kan het technisch.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 04 jun 2009, 09:13, in totaal 1 gewijzigd.
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Ik snap helemaal niet wat het probleem is hier....

Je draadloze koptelefoon is aangesloten aan je Desktop. Je muziek staat op je laptop.

Je deelt je map met je muziek op je laptop, je browsed op je desktop naar de gedeelde map, je speelt je muziek af op je desktop.
Je luistert gewoon via je koptelefoon.

Dit is geen rakketwetenschap, komaan.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

bluetooth in je laptop?
voor weinig geld al een 100m bluetooth dongle :-)
en dan een stereo A2DP bluetooth koptelefoon :-)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Je kunt een winamp shoutcast servertje opzetten en dan via wifi daarmee connecten. Heb je wel geen remote toegang tot de muziek ( zij het met vnc ofzo )
http://www.shoutcast.com/download

Of een andere internet radio tool.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gewoon je muziekspeler op de desktop (WinAmp, Windows Media Player, iTunes, ...) bedienen over Remote Desktop of VNC?
Al vind ik je vraag enorm omslachtig. Gewoon een koptelefoontje van 10 cent in de laptop. Buiten zal je toch toch niet hele films gaan kijken of zo lijkt me, als je niet perfect beeld hebt (door lichtinval) zal minder luistercomfort/kwaliteit er ook niet toe doen ...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”