TV met Tijd Lock

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
jdunford
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 sep 2006, 13:03
Locatie: overijse

(Gelieve mijn slecht Vlaams te excuseren)
Kent eimand een TV dat ik kan programmeren zo dat the TV niet gebreukt mag zijn voor 09:00? (bij voorbeeld)
Mijn kinderen staan altijd op om 07:00 om kinder programmas te kijken. Ik ben er gek van.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Het handigste is misschien een programmeerbare schakelaar waarop je je tv aansluit.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Loewe zeker en waarschijnlijk ook Sharp (werkt samen met Loewe).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jdunford schreef:Kent eimand een TV dat ik kan programmeren zo dat the TV niet gebreukt mag zijn voor 09:00? (bij voorbeeld)


Ja... noemt "opvoeding"... je kan niet op alles een slot leggen wat je kinderen niet mogen :roll:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

My thoughts exactly...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
jdunford schreef:Kent eimand een TV dat ik kan programmeren zo dat the TV niet gebreukt mag zijn voor 09:00? (bij voorbeeld)


Ja... noemt "opvoeding"... je kan niet op alles een slot leggen wat je kinderen niet mogen :roll:


Alhoewel ik normaal gezien r2504's bijdragen erg smaak, vind ik dit er toch over: we kennen de specifieke omstandigheden van dat gezin niet en ik vind dan ook niet dat we daar straffe uitspraken over mogen doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jan_B schreef:Alhoewel ik normaal gezien r2504's bijdragen erg smaak, vind ik dit er toch over: we kennen de specifieke omstandigheden van dat gezin niet en ik vind dan ook niet dat we daar straffe uitspraken over mogen doen.


Ik zie niet in wat erover is... kinderen moeten luisteren, en terwijl ik best kan begrijpen dat ze dat niet altijd doen, is het wel zo dat als je dat moet afdwingen via een slot er wat mij betreft iets fout is. Je kan geen slot leggen op de koekjesdoos, de PC, ... of wat dan ook aantrekkelijk is voor hen.

Twee waarschuwingen en daarna de TV weg voor 14 dagen... leer ze omgaan met gevolgen van hun handelen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Het zou kunnen dat de TS maar één TV heeft, en niet steeds om 07h mee wil opstaan om te controleren of ze luisteren ;)

Stimuleer inderdaad hun creativiteit en laat ze stiekem uitzoeken hoe een tijdschakelaar werkt :) (daarna kan je ze naar hun voeten geven indien nodig)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik denk ook dat een simpele tijdsschakelaar de beste optie is. Ook om internet na een bepaald uur af te sluiten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Tijdschakelaar + Plasma/LCD tv zou ik toch niet proberen hoor ;)
Tijdschakelaar op router is op zich al vragen om problemen (die dingen zijn niet gemaakt om veel uit gezet te worden).

Tijdschakelaar is ook maar een kwestie van tijd eer ze dat door hebben hoor.

Als de TS beschikt over telenet digitale TV meen ik mij te herinneren dat daar functies voor bestaan in de digibox/digicorder (ergens in een ver verleden herinner ik mij dat je met gebruikers kan werken).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

gr4vity schreef:Tijdschakelaar op router is op zich al vragen om problemen (die dingen zijn niet gemaakt om veel uit gezet te worden).


Ik zou dat normaal ook verwachten, maar ik heb hier toch al lange tijd een tijdschakelaar op mijn (3com) router geplaatst en ik ervaar geen problemen. Dus misschien kan het in de praktijk wel niet zo'n kwaad.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik sluit mij volledig aan bij r2504. Daar waar opvoeding tegenwoordig op alle vlakken tekortschiet moeten ouders teruggrijpen naar allerhande toestanden, in dit geval een timer, om hun kinderen tegen te houden van iets te doen. Opvoeding is gratis, een (optionele) tijdschakelaar niet. Maar opvoeding vraagt moeite en inspanning en een timer kopen in de winkel is een kwestie van een paar minuten werk. En de mens kiest nog steeds voor zijn gemak, in dit geval de timer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Jack Daniels schreef:Daar waar opvoeding tegenwoordig op alle vlakken tekortschiet


Ach ja, zoals er altijd wel een "jeugd van tegenwoordig" zal zijn, zullen er ook wel "ouders van tegenwoordig" zijn zeker.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dfrog schreef:
Jack Daniels schreef:Daar waar opvoeding tegenwoordig op alle vlakken tekortschiet


Ach ja, zoals er altijd wel een "jeugd van tegenwoordig" zal zijn, zullen er ook wel "ouders van tegenwoordig" zijn zeker.


Een dooddoener met een baard zolang als die van Sinterklaas, maar misschien zit er wel een grond van waarheid in. Ik ben zelf vader van drie kinderen (oudste is 4) en de grootste moeilijkheid in mijn ogen is de balans vinden tussen de strenge, 'sturende' ouder en de meegaande, sympathieke ouder. Je wil dat je kinderen je leuk vinden, maar tegelijkertijd moeten ze ook naar je luisteren wanneer ze iets verkeerds doen. Met kleine kinderen valt dit, vind ik, nog mee. Als je eens boos op ze bent geweest, zijn ze dit na een kwartiertje toch weer vergeten. Bij oudere kinderen lijkt me dit al wat moeilijker, maar dat zal de tijd wel uitwijzen.

Je leest het vaak, maar ik denk dat het waar is, dat ouders de dag van vandaag veel minder tijd of zin hebben om zich écht met hun kinderen bezig te houden. Ik ben zelf pas tegen half zeven thuis en zie ze dus maar een goed uurtje voor ze gaan slapen. Vaak zijn ze zelf ook al moe (of lastig zou je soms durven zeggen) en wil je eigenlijk vooral niet te veel 'problemen'. Mijn avond beperkt zich dus vaak tot nog gauw de kinderen in bad steken, een verhaaltje lezen en daartussen opborrelende brandjes blussen. Als je dit doortrekt naar wat grotere kinderen dan kom je op hetzelfde uit. Om problemen te vermijden zijn ouders misschien al wat meegaander en laten ze meer toe, vooral omdat ze zelf moe zijn na een week hard werken en ook hun rust willen hebben.

Op dit moment vind ik het voor mij persoonlijk nog allemaal goed meevallen (ik mag nog van geluk spreken dat mijn echtgenote leerkracht is en dus veel meer verlof heeft), maar met opgroeiende tieners en pubers allebei full-time gaan werken lijkt me gekkewerk (zeker als je een carrièremaker bent). En dan glij je denk ik gemakkelijker af naar laisser faire - laisser passer toestanden met alle gevolgen vandien... Langs de andere kant moet je het dan natuurlijk ook financieel aankunnen om minder te gaan werken. Ook daar is het dus zaak om de ideale balans te vinden. Het worden nog interessante tijden...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
jdunford
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 sep 2006, 13:03
Locatie: overijse

Bedankt voor alle de help en advies. Ik heb inderdaad een digicorder en heeft de kanaals geblokeerd dat ik wil.
Ik denk dat ik ga nu de gewoon kanaals op de tv verwijderen zo dat mensen kan ze alleen zien via de digicorder als ze de pin code heeft.
Voor twee van mijn kinderen is er geen problem. Het is, helaas, alleen de met ontwikelings problems dat ik voor me zorgd. Als hij vanaf 06:30 s'morgens naar Nickolodean kijkt is het en echt trauma om hem weg van de tv en op zijn bus naar school te doen.
Ik hoop dat naar en paar weken terug naar normality te kunnen gaan, maar ik ben altijd een optimist.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”