Hey,
sinds gisteren heb ik voor mijn nieuwe Netbook een 3G-simkaartje van Belgacom, waarmee ik als ADSL Go-abonnee tijdens het weekend gratis kan surfen via het 3G-netwerk.
Het gaat echter om een vrij beperkte limiet van 500MB. Ik wil die om evidente redenen niet overschrijden, dus vroeg ik me af of ik ergens het verbruik kon controleren. In de Belgacom e-Services vind ik er alvast niets over terug.
Alvast bedankt!
Volume Mobile Internet
Gevonden!
In de Algemene Voorwaarden (van Internet One) - Artikel 10 - Internetvolume:
In de Algemene Voorwaarden (van Internet One) - Artikel 10 - Internetvolume:
Mij zegt het niets, hopelijk heb jij er wat aan.De klant heeft de mogelijkheid om zijn verbruik in de lopende maand te controleren door de software op zijn VMCC-kaart te raadplegen.
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Dat zijn die rode vodafone usb modems, met die software kan je je transfervolume controleren.De klant heeft de mogelijkheid om zijn verbruik in de lopende maand te controleren door de software op zijn VMCC-kaart te raadplegen.
Maar ik vermoed dat je netbook over een 3G module beschikt, dan kan je best een ander programma gebruiken om je transfervolume te controleren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Vroeger gebruikte ik vnstats, maar er zijn er waarschijnlijk veel betere/uitgebreidere.Anthony schreef:Dan maar zoeken naar een goeie volumemeter voor Linux.
Voordeel is wel dat je enkel uw 3G-ding moet monitoren en dus allemaal internetverkeer zal zijn.
Wanneer je bv op een netwerk zit en interne bestanden verstuurt, wordt dat ook gemeten door vnstats, maar dat gaat niet over internet en wijzigt dus niet uw volume.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik zit met ongeveer dezelfde vraag.
Heb een HTC Touch Diamond2 smartphone waarmee ik soms online ga. Heb abo 200MB.
Op de proximus website kan je bij MyProximus je abonnement nakijken.
Er staat ook een hoofdstuk DATA zonder iets. Voorlopig. Gisteren naar Proximus gebelt in het najaar zou daar je verbruik te zien zijn.
Heb een HTC Touch Diamond2 smartphone waarmee ik soms online ga. Heb abo 200MB.
Op de proximus website kan je bij MyProximus je abonnement nakijken.
Er staat ook een hoofdstuk DATA zonder iets. Voorlopig. Gisteren naar Proximus gebelt in het najaar zou daar je verbruik te zien zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Als je op de online factuur doorklikt dan kun je per sessie je verbruik zien, maar dan is het al te laat natuurlijk.Abusimbal schreef:Op de proximus website kan je bij MyProximus je abonnement nakijken.
Ik heb hier ergens gelezen dat iemand op zoek is naar een verbruiksmeter (MB) voor linux.
Ik heb Ubuntu en gebruik wine+NETMETER (freeware voor Microsoft Windows) en het werkt nog ook
Na heel wat trial and error herkent Ubuntu/NetworkManager 0.7.0 de vodafone-modem (huawei K3715) en het ding werkt prima.
Het enige dat mij grondig stoort is de SIMLOCK waardoor de modem enkel bruikbaar is voor Proximus SIM's.
Mijn "Mobistar G3 - SIM" kan ik dus niet gebruiken in de modem.
Omgekeerd kan ik wel de "Proximus G3 - SIM" gebruiken in mijn mobistar-modem (Option Icon 7.2), deze is dus niet gelocked.
Als iemand ervaring heeft met het unlocken van de vodafone-modem hoor ik dat graag natuurlijk
Verder nog even vermelden dat mijn eerste ervaringen met Proximus-G3 (snelheid) die van Mobistar ruimschoots overtreffen. Streaming video is bij Mobistar nauwelijks mogelijk, bij Proximus is het doenbaar alhoewel niet vergelijkbaar met ADSL natuurlijk.
(testen in centrum Brugge in nabijheid van antennes)
Ik heb Ubuntu en gebruik wine+NETMETER (freeware voor Microsoft Windows) en het werkt nog ook
Na heel wat trial and error herkent Ubuntu/NetworkManager 0.7.0 de vodafone-modem (huawei K3715) en het ding werkt prima.
Het enige dat mij grondig stoort is de SIMLOCK waardoor de modem enkel bruikbaar is voor Proximus SIM's.
Mijn "Mobistar G3 - SIM" kan ik dus niet gebruiken in de modem.
Omgekeerd kan ik wel de "Proximus G3 - SIM" gebruiken in mijn mobistar-modem (Option Icon 7.2), deze is dus niet gelocked.
Als iemand ervaring heeft met het unlocken van de vodafone-modem hoor ik dat graag natuurlijk
Verder nog even vermelden dat mijn eerste ervaringen met Proximus-G3 (snelheid) die van Mobistar ruimschoots overtreffen. Streaming video is bij Mobistar nauwelijks mogelijk, bij Proximus is het doenbaar alhoewel niet vergelijkbaar met ADSL natuurlijk.
(testen in centrum Brugge in nabijheid van antennes)