2de hands digibox - smartcard

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Hallo allemaal,
Momenteel zit ik bij indi voor mij televisie (overgenomen door telenet maar alles loop nog via infrax). Nu hebben we een tweede tv bijgekocht en zouden daar graag ook HD beelden op bekijken. Momenteel hebben we een indi hd recorder staan.
Er moet dus een box bijkomen voor de tweede tv (denk ik toch ?). Als ik zo een box tweehands koop inclusief smartcard (die wil de eigenaar meegeven), kan ik dan alle zenders ontvangen ? Is er een kans dat de smartcard gedeactiveerd wordt ? Zijn er gevolgen voor de box/smartcard die we momenteel gebruiken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

silentkiller schreef:Er moet dus een box bijkomen voor de tweede tv (denk ik toch ?).
Nee, als je tevreden bent met het analoge aanbod hoef je geen decoder aan te schaffen.
silentkiller schreef:Als ik zo een box tweehands koop inclusief smartcard (die wil de eigenaar meegeven), kan ik dan alle zenders ontvangen ?
Alle zenders waar je geen extra abonnement voor nodig hebt... en zolang de eigenaar niet opgeeft dat de box verkocht is wat hij in princiepe best doet. Concreet is het resultaat dat je de box opnieuw zal moeten laten activeren op jou naam wat je nogmaals 50 euro kost (trouwens nieuwe SD Digicorders kan je momenteel in promotie vinden voor 99 euro).
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Provider

Aha ok .. bedankt voor de info !
De sd digicorder heb ik ook gevonden (http://telenet.be/1777/0/1/nl/thuis/tel ... order.html).
Aangezien ik voor een tweede hands indi recorder ook 100euro+ moet geven is dit misschien wel een oplossing.
Nu heb ik even rond gekeken op de site van telenet maar daar vind ik niet direct een antwoord op volgende vragen(ik nummer ze even, misschien makkelijker om te antwoorden):
1) Ik ben nu klant bij indi, blijft alles werken of moet er een ander signaal op de kabel komen (nl dat van telenet ?)
2) Komt er dan een maandelijkse kost bij als ik 'overstap' met de tweede box naar telenet

In totaal komt deze oplossing neer op 149 euro (50 euro activering smartcard). Dit komt ongeveer op hetzelfde neer moest ik een tweede hands indi recorder kopen en daar een smartcard op laten activeren. Bij indi heb ik wel HD zenders dan, bij telenet niet met de SD recorder. Is toch een beetje zonde aangezien ik een full hd tv heb gekocht.

Alvast bedankt !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

silentkiller schreef:Aangezien ik voor een tweede hands indi recorder ook 100euro+ moet geven is dit misschien wel een oplossing.
Vergeet niet dat Telenet de INDI boxen liefst van al ziet verdwijnen... ik zou er persoonlijk dus geen geld aan uitgeven (de vraag is zelfs of men je nog zal willen activeren) !
silentkiller schreef:1) Ik ben nu klant bij indi, blijft alles werken of moet er een ander signaal op de kabel komen (nl dat van telenet ?)
Alles blijft werken... er is geen INDI en/of geen Telenet signaal... er is slechts één signaal !
silentkiller schreef:2) Komt er dan een maandelijkse kost bij als ik 'overstap' met de tweede box naar telenet
Nee, bij een gekochte box betaal je enkel de activatie.
silentkiller schreef:Bij indi heb ik wel HD zenders dan, bij telenet niet met de SD recorder. Is toch een beetje zonde aangezien ik een full hd tv heb gekocht.
Dat is je eigen keuze... echter zoveel HD aanbod is er vandaag de dag ook niet, maar je koopt natuurlijk die decoder ook niet voor 6 maanden (dan ben je beter af met huren natuurlijk). Trouwens vergeet niet dat je op de INDI decoder vermoedelijk geen garantie meer hebt... valt hij morgen in panne heb je pech.
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Provider

opnieuw bedankt voor de info !
Ik ben toch gegaan voor een tweedehands digicorder. Deze was slechts een jaar oud en heeft dus nog een jaar garantie.
Eens thuisgekomen gaf het toestel aan dat de smartcard niet meer geldig was. De vorige eigenaar was 'overgestapt' naar telenet en ik vermoed dat daarom de smartcard op non-actief is gezet. Na een telefoontje naar de indi helpdesk hebben ze de adresgegevens aangepast en 2sec later had ik beeld. Dit proces was kosteloos.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

silentkiller schreef:Na een telefoontje naar de indi helpdesk hebben ze de adresgegevens aangepast en 2sec later had ik beeld. Dit proces was kosteloos.
Mmm... mooi dat het bij INDI nog kan... bij Telenet moet zoiets altijd geld opbrengen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”