bron : hlnBelgacom eist in een brief dat zijn leveranciers tegen 1 juli hun prijzen met minstens 20 procent verlagen. Doen ze dat niet, riskeren ze aan de deur gezet te worden.
Het initiatief past volgens Belgacom in een kostenbesparingsplan voor de hele groep. Naast betere aankoopvoorwaarden is Belgacom ook bezig met het beperken van het aantal leveranciers, zegt de aankoopdirecteur van Belgacom, Erik Kuik.
Ook omgekeerde richting
Volgens Belgacomwoordvoerder Jan Margot hebben niet alle leveranciers de brief gekregen. Bovendien gebeurt ook het omgekeerde."Onze leveranciers vragen ons ook onze prijzen te verlagen. Verschillende leveranciers hebben trouwens al positief gereageerd", zegt Margot. "Door de crisis dalen de prijzen en is het normaal om oude contracten af te stemmen op de nieuwe realiteit."
Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) zei dat hij de Dienst voor de Mededinging gaat vragen om een informeel onderzoek te starten. Als dominante telecomspeler in België is het immers de vraag of de nationale operator misbruik maakt van zijn sterke marktpositie, dan wel om het of om normale zakelijke gebruiken gaat. (belga/adv)
Belgacom eist prijsverlaging van leveranciers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb ooit 1 keer onderhandelingen met BGC meegemaakt voor een consultancy contract. Eerst liet de aankoper in kwestie ons een paar uur sudderen in een klein kamertje zonder dat we iets te drinken kregen. Toen hij eindelijk de goedheid had om op te dagen, bekeek hij onze offerte 10 seconden en gooide ze dan terug over de tafel met de mededeling 'u bent de Belgacom korting van 50% vergeten'.
Achteraf kregen we te horen van een insider dat hij commissie krijgt op hetgeen hij tijdens de contractonderhandelingen van de prijs kan afpingelen. Tja, dan creëer je zo'n mentaliteit.
Achteraf kregen we te horen van een insider dat hij commissie krijgt op hetgeen hij tijdens de contractonderhandelingen van de prijs kan afpingelen. Tja, dan creëer je zo'n mentaliteit.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ah, alle grote groepen doen het. Probeer maar eens leverancier van een Carrefour of Delhaize of zo te zijn/worden... Misschien kan BGC wat besparen op zijn telefoonfactuur door via voip te bellen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Special_K schreef:Mogen we hieruit concluderen dat de consumentenprijzen bij BGC dan ook gaan dalen?"Door de crisis dalen de prijzen en is het normaal om oude contracten af te stemmen op de nieuwe realiteit"
Laat ons hopen, maar ja, ze hebben onlangs mijn abbo nog met 30% opgeslagen (van 7 naar 10€). Zelf al zakken ze 20% dan betaal ik nog altijd te veel.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Dan zou ik als klant ook vragen om een minimum korting van 20% te verkrijgen bij Belgacom (hmm, gelukkig zelf geen klant bij hen). We betalen al het duurste internet van Europa bij hen. Straks gaan we weer horen hoe groot de graai-bonussen zijn voor Bellens en co.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dat had jij gehoopt er zal enkel geen indexering zijn ja want dat zou onmogelijk zijn, .. misschien een indexering in de andere richting?Special_K schreef:Mogen we hieruit concluderen dat de consumentenprijzen bij BGC dan ook gaan dalen?"Door de crisis dalen de prijzen en is het normaal om oude contracten af te stemmen op de nieuwe realiteit"
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Mijn brief naar Belgacom voor het verlagen van de prijs van het abonnement met minstens 20% tegen 1 juli (met referentie naar het schrijven aan hun leveranciers) is de deur uit.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ben trouwens benieuwd in welke bochten de BGC-leugenaar van dienst zich gaat wringen om verhoging van de prijs van het abonnement te kunnen rechtvaardigen nu zij dergelijke eis aan hun leveranciers stellen.
Ben trouwens benieuwd in welke bochten de BGC-leugenaar van dienst zich gaat wringen om verhoging van de prijs van het abonnement te kunnen rechtvaardigen nu zij dergelijke eis aan hun leveranciers stellen.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
man, vreemde hobby heb jijispwatch schreef:Mijn brief naar Belgacom voor het verlagen van de prijs van het abonnement met minstens 20% tegen 1 juli (met referentie naar het schrijven aan hun leveranciers) is de deur uit.
![]()
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
looooooooooooooooolispwatch schreef:Mijn brief naar Belgacom voor het verlagen van de prijs van het abonnement met minstens 20% tegen 1 juli (met referentie naar het schrijven aan hun leveranciers) is de deur uit.
![]()
![Lol 2 :lol2:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
laat ons weten hoe het verloopt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik vind dat anders niet meer als normaal hoorDfrog schreef: ispwatch schreef:Mijn brief naar Belgacom voor het verlagen van de prijs van het abonnement met minstens 20% tegen 1 juli (met referentie naar het schrijven aan hun leveranciers) is de deur uit.
man, vreemde hobby heb jij
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
Ik geef hem 100% gelijk, als ze zo hun leveranciers onder druk zetten en aan de andere kant voortdurend de consumenten prijzen laten stijgen is er iets niet juist. Je moet weten dat Belgacom reeds tot de duurste telecom bedrijven zijn in Europa en dat allemaal om hun monopolie positie verder te kunnen misbruiken. Het lijkt er op dat ze dit doen om voor zichzelf lekker verder te kunnen graaien.Dfrog schreef:man, vreemde hobby heb jijispwatch schreef:Mijn brief naar Belgacom voor het verlagen van de prijs van het abonnement met minstens 20% tegen 1 juli (met referentie naar het schrijven aan hun leveranciers) is de deur uit.
![]()
Iedere Belgacom klant zou moeten een briefje sturen dat ze ook minimum 20% korting eisen (niet vragen maar eisen zoals Belgacom dat doet).
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Via mail en per brief, de mail naar het gekende billing adres, [email protected]., de brief is verstuurd naar de Koning Albertlaan II laan 27 in 1030 Brussel, met vermelding van departement en sectie, mijn ex-collega's aldaar zullen het cynisme wel herkennen.Goztow schreef:Via e-mail of brief? Naar welk adres?
Gezien Tik voorstelt om hetzelfde te doen kan misschien iemand van hen hier en op hun site aangeven waar men dat het beste naar toe stuurt, als die brieven of mails op hetzelfde adres toekomen, heeft dat immers meer impact.
-
- Elite Poster
Minimum 20% verlaging voor de residentiële klant. Ze betalen al jaren teveel voor een al veel te duur product (duurste van Europa).t-town schreef:Een prijsverlaging van 10% is dan wel een must.
Zo niet: Arroganter dan ik al dacht.