Scarlet 20 -> Unlimited probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Thombose2
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2009, 01:32

Hey allen....
toen ik op de website van Scarlet zag dat ze nu een unlimited abbo hadden, sprong ik een gat in de lucht.
Ik mailde hen om te vragen of ze die 'Unlimited' optie ook niet voor hun bestaande Scarlet 20 abonnementen konden doen, zodat wij ook konden genieten van unlimited limiet...
Volgende dag, mijn account getransferred naar Scarlet Unlimited...jeeej.....
echter, bij mijn abbo, staat nu Scarlet Unlimited en abonnement tot 14/05/2009...
Een beetje bezorg, mailde ik hen terug, om te vragen of er toch geen nieuw abonnement was afgesloten voor een jaar (zit op kot en blijf hier maar tot september)..

Weer vrij snel kreeg ik een mail terug dat er inderdaad een nieuw contract afgesloten was voor een heel jaar....
Direct, en binnen de 7 dagen, mailde ik terug dat ik geen nieuw contract wenste en als ze mij die dienst niet bij mijn bestaande contract konden bijgeven, dat ze dat nieuwe contract mochten annuleren....4 dagen later, gene antwoord....gelijkaardige mail gestuurd, weeral geen antwoord (blijkbaar zijn ze niet altijd even snel als ze hun graantje kunnen meepikken)...

Natuurlijk had ik op die paar dagen wel al serieus wat gedownload, zat toch aan de 110 gb denk ik...

nuja, nu zie ik bij mijn betalingen dat er ineens rekening van 70 euro is...
abonnement + traffiek...
mijn abo staat echter nog op Unlimited...

Heb dus nieuw abo en moet trafiek betalen voor oud abo :o

ten eerste vind ik het niet eerlijk dat ik zou moeten betalen voor die extra traffiek, zij zijn niet duidelijk geweest....
en ten tweede, het is het 1 of het ander, niet alletwee...
wat zou ik het beste hierana kunnen doen?

cheerz,
Tom
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Met alle respect, maar jij bent diegene die onduidelijk is geweest: bij afsluiting van een nieuw contract bij Scarlet ben je voor een jaar aan hen gebonden (lees het contract maar eens door).
Wat ik ook niet snap, is het feit dat je: langs de ene kant wil dat het nieuwe contract geannuleerd wordt, maar langs de andere kant je 'oververbruik' niet aangerekend wordt. Dat is wegen met twee maten en twee gewichten. Mijns inziens zijn er slechts twee opties: ofwel het abonnement opzeggen (termijn van 7 dagen) en het oververbruik betalen (want je hebt immers geen unlimited abonement), ofwel het contract het volledige jaar uitbetalen.
Bedrijven zijn niet altijd duidelijk, akkoord, maar in deze situatie ligt het probleem meer aan jou kant dan bij Scarlet...
In ieder geval ik zou het weten: hopen dat ze het contract alsnog willen annuleren en netjes je 70€ betalen.
Thombose2
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2009, 01:32

mijn fout? hebje mijn post goed gelezen?

als ik vraag of ik ook recht heb op Unlimited, zonder naar nieuw abonnement te vragen!!! Ik heb mijn vraag duidelijk gesteld , ik wou wetne of wij daar ook van gebruik konden maken op basis van ons huidige abonnement. Zij hebbne eerst gestuurd dat het geen probleem was en dat het overgezet werd...

daarop ben ik beginnen downloaden, wat normaal is denk ik...

daarna kwamen ze met heel die reutemeteut van nieuw abonnement af en toen heb ik gezegd dat ik dat nieuw abonnement niet wil.

Nu sturen ze mij een rekening voor dat verbruik? Sorry, maar zij hebben hun goesting gedaan en nieuw abonnement aangesmeerd en ik moet daarvoor betalen zeker? ... ondertussen hebbne ze dat extra bedrag gecrediteerd, maar ze zeggen dat ik nieuw jaarabonnement heb, hoewel ik geannulleerd heb binnen 7 dagen. Ze zeggen dat ze de oude formule niet meer kunnen activeren....ik heb toch opgezegd, niet? dus dan kunnen ze mij toch niet verplichten om contract te houden? In ieder geval, stop ik met betalen die datum dat op mijn oude contract stond. Ik ben in mijn recht en ik denk dat ze niets gaan durven ondernemen.

Weet iemand toevallig hoevele de opzegpremie is in geval van nood?

cheerz,
Tom
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Heb je de annulatie binnen 7 dagen enkel via email gedaan of ook aangetekend, zodat je een bewijs hebt?

Ik dacht dat de meeste ISP's gewoon het abonnementsgeld tot het einde van het abo aanrekenen als opzeg, maar daarvoor kan je ws beter Scarlet zelf contacteren.
Thombose2
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2009, 01:32

enkel via mail....
heb nu nog eens een kwade mail gestuurd..grrr
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Thombose2 schreef:enkel via mail....
heb nu nog eens een kwade mail gestuurd..grrr
Bellen gaat beter. Een mail kunnen ze gewoon negeren of "kwijtspelen tussen de hoop". Een telefoongesprek niet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”