Na lange tijd analoog via de antenne en sinds vorig jaar in september digitaal via DVB-T gekeken te hebben wil mijn vriendin toch meer zenders hebben dan enkel één en canvas.
Telenet is een logische keuze aangezien het huurhuis waar we in wonen aangesloten was van de vorige bewoners. Ik heb dan ook even naar de logistiek in mijn berging gaan kijken en daar zag ik een grijs doosje hangen waaruit vijf kabels vertrekken: twee naar de bovenverdieping (één voor elk van de twee grote slaapkamers), eentje naar de living, eentje die daar gewoon opgerold ligt en één die de grond onder mijn huis verdwijnt. Bij dat grijze doosje zit ook een stekker, dus ik heb deze in het stopcontact gestoken (een groen lichtje in het grijze doosje ging branden) en bij wijze van test eens op de tv gekeken of die iets kon ontvangen.
Tot mijn verbazing hebben wij loepzuiver beeld op zes zenders: BBC World, Cartoon Network, 2 Duitse zenders, RAI en een Telenet info kanaal. De tv vindt geen andere zenders. Loepzuiver voor zover je een analoog signaal zuiver kunt noemen op een full HD LCD tv.
We hebben ondertussen Telenet gecontacteerd om de analoge kabel aan te sluiten. Maar ik stel me bij m'n huidige situatie een technische vraag (waar Telenet me volgens mij de hele waarheid niet WIL geven). Bij een analoge kabel heb je ofwel een signaal ofwel geen signaal. Bij een analoge aansluiting kan Telenet toch geen zenders gaan filteren? Hoe kan het dan dat ik zes zenders perfect kan ontvangen en de rest niet? Of heb ik dat verkeerd voor en kan Telenet wel tegenwoordig zenders gaan filteren op het analoge signaal?
Kan er iemand mij hier wat verheldering over verschaffen?
Telenet analoge kabel, maar zes zenders?
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Daarvoor moest je evenwel ook een decoder hebben...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niet noodzakelijk "signaal" of geen signaal"DarthDavy schreef: Bij een analoge kabel heb je ofwel een signaal ofwel geen signaal. Bij een analoge aansluiting kan Telenet toch geen zenders gaan filteren? Hoe kan het dan dat ik zes zenders perfect kan ontvangen en de rest niet? Of heb ik dat verkeerd voor en kan Telenet wel tegenwoordig zenders gaan filteren op het analoge signaal?
Als een vorige bewoner de kabeltelevisie heeft opgezegd, kan het zijn dat Telenet een filter plaatst op je coax. Deze filter zorgt ervoor dat de frequentie van de TV zenders uitgefilterd wordt, maar je verder andere diensten op de kabel kan blijven hebben (telefonie, internet)
Misschien heb jij zo'n filter, die niet volledig alles eruit filtert, en ontvang je net nog die 6 zenders ...
Of heb je soms een DVB-C tuner in je TV, en ontvang je toevallig 6 niet gecrypte zenders (digitaal) ??
een gokje ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Telenet spreekt inderdaad ook over zo'n filter en we hebben een afspraak waarbij er een technieker langskomt om dit in order te brengen. We zitten dus met twee afspraken: eentje voor de analoge kabel 50 euro en eentje voor die digibox af te leveren, nog eens 50 euro. Ik wil dus 100% zeker zijn dat dit niet in één keer kan. Aangezien de analoge kabel al actief is, want we ontvangen al een signaal (die 6 zenders). Dus die technieker kan dus best in één keer die filter welhalen en die digibox in mijn living zetten.philippe.deleye schreef:Niet noodzakelijk "signaal" of geen signaal"DarthDavy schreef: Bij een analoge kabel heb je ofwel een signaal ofwel geen signaal. Bij een analoge aansluiting kan Telenet toch geen zenders gaan filteren? Hoe kan het dan dat ik zes zenders perfect kan ontvangen en de rest niet? Of heb ik dat verkeerd voor en kan Telenet wel tegenwoordig zenders gaan filteren op het analoge signaal?
Als een vorige bewoner de kabeltelevisie heeft opgezegd, kan het zijn dat Telenet een filter plaatst op je coax. Deze filter zorgt ervoor dat de frequentie van de TV zenders uitgefilterd wordt, maar je verder andere diensten op de kabel kan blijven hebben (telefonie, internet)
Misschien heb jij zo'n filter, die niet volledig alles eruit filtert, en ontvang je net nog die 6 zenders ...
Of heb je soms een DVB-C tuner in je TV, en ontvang je toevallig 6 niet gecrypte zenders (digitaal) ??
een gokje ...
Optie 2 is ook mogelijk, want mijn tv heeft inderdaad een DVB-C tuner. Het viel me gisteren trouwens nog maar eens op dat ik het beeld enorm zuiver vind. Te zuiver eigenlijk om een filter te verantwoorden. Ik ben met mijn neus voor mijn 40 inch full HD scherm gaan zitten en hoewel je duidelijk ziet dat de resolutie van SD kwaliteit is, zie ik wel geen spatje sneeuw op het beeld. Ik ben een paar geswitched tussen BCC World en Cartoon Network (op tekenfilms kun je duidelijk je kwaliteit zien) en naar één en Canvas op mijn DVB-T antenne. Op de digitale antenne is er ook geen spatje sneeuw te zien uiteraard, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ik het beeld op BBC World en Cartoon Network van de zogenaamde analoge kabel beter vind dan één en Canvas op m'n digitale antenne. Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd. Moet natuurlijk gezegd worden dat mijn DVB-T antenne en decoder niet van het meest kwalitatieve spul op de markt is.
Ik blijf dit een hele vreemde zaak vinden en ik ben ook totaal niet opgetogen over het feit dat wij twee keer 50 euro aansluitingskosten moeten betalen. Dus ik wil graag de ware toedracht over deze situatie weten.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS