Van Quickenborne droomt van "SuperFastBelgium"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Vincent Van Quickenborne wil met zijn plan "SuperFastBelgium" de digitale kloof verkleinen. Momenteel heeft 35 procent van de Belgische gezinnen nog geen internetverbinding. De minister denkt eraan computers van de overheid te recupereren en ter beschikking te stellen van het volk.
Een andere doelstelling van het plan is de internetsnelheid in ons land te verhogen tot meer dan 100 Mbits per seconde. Dat kan door de ontwikkeling van internet via optische vezels of glasvezels. Omdat die technologie voorlopig nog erg duur is, wil Van Quickenborne de ontwikkeling stimuleren. Nu surft twee derde van de bevolking nog aan 20 Mbits per seconde.
Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... astbelgium
Een andere doelstelling van het plan is de internetsnelheid in ons land te verhogen tot meer dan 100 Mbits per seconde. Dat kan door de ontwikkeling van internet via optische vezels of glasvezels. Omdat die technologie voorlopig nog erg duur is, wil Van Quickenborne de ontwikkeling stimuleren. Nu surft twee derde van de bevolking nog aan 20 Mbits per seconde.
Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... astbelgium
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik begrijp ook niet hoe hij aan die 20 Mbps komt :s.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Wat een klucht! de ministeries smeken zelf al eeuwigheden om beter materiaal en krijgen het niet! Gaan ze hun afval nu bij de bevolking dumpen?De minister denkt eraan computers van de overheid te recupereren en ter beschikking te stellen van het volk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Telenet, ADSL2+ en VDSL misschien, .. of deze snelheden dan ook daadwerkelijk gehaald worden .. ik denk dat men statistisch nogal snel gaat kijken wat type abonnement men heeft en niet daadwerkelijk naar de snelheid die men werkelijk heeft, want anders heb ik ook adsl2+ 24mbit in werkelijkheid heb ik een 6mbit adsl profiel ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Als hij zo verder doet kan hij ook van stemmem 'dromen' bij de verkiezingen binnekort...
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Van Telenet (kabel) en VDSL kan men wel stellen dat de snelheden gehaald worden, adsl1 en adsl2+ zijn zeer gevoelig en afstands gebonden en daar treed wel veel verlies op.Ofloo schreef:Telenet, ADSL2+ en VDSL misschien, .. of deze snelheden dan ook daadwerkelijk gehaald worden .. ik denk dat men statistisch nogal snel gaat kijken wat type abonnement men heeft en niet daadwerkelijk naar de snelheid die men werkelijk heeft, want anders heb ik ook adsl2+ 24mbit in werkelijkheid heb ik een 6mbit adsl profiel ..
Grt
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dwaas kieken... verder no comment.Uzzi schreef:Vincent Van Quickenborne wil...
-
- Erelid
Hoe dan ook, zijn voorstellen zijn wel bemoedigend. http://www.datanews.be/nl/news/90-14-24 ... toren.html
't Is beter iemand die droomt en iets wil, dan iemand die zich er geen bal van aantrekt, en op dit moment trekt niemand zich aan van wat er gebeurt in dit land qua telecom, behalve Quickie.
't Is beter iemand die droomt en iets wil, dan iemand die zich er geen bal van aantrekt, en op dit moment trekt niemand zich aan van wat er gebeurt in dit land qua telecom, behalve Quickie.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En enkele dagen later komt hij dan vertellen dat het aan de consument zelf is om er iets aan te doen... noem mij één ding wat die kerel al gerealiseerd heeft !Lord Utopia schreef:'t Is beter iemand die droomt en iets wil, dan iemand die zich er geen bal van aantrekt, en op dit moment trekt niemand zich aan van wat er gebeurt in dit land qua telecom, behalve Quickie.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Het is te mooi om waar te zijn denk ik.
En als ze 100mbit gaan geven zullen we ons wel weer blauw moeten betalen.
Maar in ons nieuw huisje dan toch maar een wachtbuis klaar leggen. We weten maar nooit he
En als ze 100mbit gaan geven zullen we ons wel weer blauw moeten betalen.
Maar in ons nieuw huisje dan toch maar een wachtbuis klaar leggen. We weten maar nooit he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Een goed gebouwd huis blijft wel ettelijke tientallen jaren staan ... wie weet tegen dan ...metal schreef:Maar in ons nieuw huisje dan toch maar een wachtbuis klaar leggen. We weten maar nooit he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Dit is gewoon een voorzetje om een Belgacom topman te laten scoren met "daar zijn we druk mee bezig... VDSL2 nu beschikbaar... blablabla" en dan denkt de kiezer dat Quickie er ene is met de vinger op de pols
-
- Erelid
Wat had je gezegd indien hij het twee jaar geleden had gezegd? Zomaar boemboem na blabla in dit land is vrijwel onmogelijk, klaag de Belgische staat aan ipv telkens op Quickie te neuten. Altijd hetzelfde gezaag ook altijd, hij heeft gelijk, als gij blijft voor Telenet en Belgacom betalen, gaat er hier niets veranderen. Dat gaat ook met fiber zijn, dan gaan er mensen zijn die óók niet op fiber willen overschakelen. Zo gaat er ook niets veranderen.silencer schreef:Q is de drijvende kracht achter het BIPT...zegt genoeg.
btw is het iemand al opgevallen dat het binnenkort verkiezingen zijn?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Graven zal ik wel doen net zoals in Noorwegen, maar zoals sommige al aangeven, het zijn bijna verkiezingen dus laat je niks wijsmaken.Uzzi schreef: Dat kan door de ontwikkeling van internet via optische vezels of glasvezels. Omdat die technologie voorlopig nog erg duur is...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Q heeft ondertussen een abonnement op het lanceren van lege uitspraken. Altijd met veel boem boem aangekondigd en er komt toch niets van in huis. Het is een zwak ventje, is niet eens in staat iets te laten bewegen op de telecom markt. Heeft absoluut geen ballen aan zijn lijf. Anders zou er ondertussen wel al iets verandert zijn en zou Belgacom geen "graai-uitspraken" doen.silencer schreef:Q is de drijvende kracht achter het BIPT...zegt genoeg.
btw is het iemand al opgevallen dat het binnenkort verkiezingen zijn?
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Even uitvergroten: dit is pas een uitspraak met ballen aan het lijf. Stem allen voor Muziekbos! En alle gekheid op een stokje: stelletje zwartkijkers... Zagen, klagen, afbreken, negativisme: typisch Vlaams?Q heeft ondertussen een abonnement op het lanceren van lege uitspraken. Altijd met veel boem boem aangekondigd en er komt toch niets van in huis. Het is een zwak ventje, is niet eens in staat iets te laten bewegen op de telecom markt. Heeft absoluut geen ballen aan zijn lijf. Anders zou er ondertussen wel al iets verandert zijn en zou Belgacom geen "graai-uitspraken" doen.
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Muziekbos, uw bos is ook ver omgezaagd hé!Q heeft ondertussen een abonnement op het lanceren van lege uitspraken. Altijd met veel boem boem aangekondigd en er komt toch niets van in huis. Het is een zwak ventje, is niet eens in staat iets te laten bewegen op de telecom markt. Heeft absoluut geen ballen aan zijn lijf. Anders zou er ondertussen wel al iets verandert zijn en zou Belgacom geen "graai-uitspraken" doen.
- Ofloo
- Elite Poster
Allé als ik dan van uw stelling mag uitgaan, dan zijde gij nen echte Vlaming zeker, ..Goendi schreef:Even uitvergroten: dit is pas een uitspraak met ballen aan het lijf. Stem allen voor Muziekbos! En alle gekheid op een stokje: stelletje zwartkijkers... Zagen, klagen, afbreken, negativisme: typisch Vlaams?Q heeft ondertussen een abonnement op het lanceren van lege uitspraken. Altijd met veel boem boem aangekondigd en er komt toch niets van in huis. Het is een zwak ventje, is niet eens in staat iets te laten bewegen op de telecom markt. Heeft absoluut geen ballen aan zijn lijf. Anders zou er ondertussen wel al iets verandert zijn en zou Belgacom geen "graai-uitspraken" doen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ofloo schreef:Allé als ik dan van uw stelling mag uitgaan, dan zijde gij nen echte Vlaming zeker, ..Goendi schreef:Even uitvergroten: dit is pas een uitspraak met ballen aan het lijf. Stem allen voor Muziekbos! En alle gekheid op een stokje: stelletje zwartkijkers... Zagen, klagen, afbreken, negativisme: typisch Vlaams?Q heeft ondertussen een abonnement op het lanceren van lege uitspraken. Altijd met veel boem boem aangekondigd en er komt toch niets van in huis. Het is een zwak ventje, is niet eens in staat iets te laten bewegen op de telecom markt. Heeft absoluut geen ballen aan zijn lijf. Anders zou er ondertussen wel al iets verandert zijn en zou Belgacom geen "graai-uitspraken" doen.
-
- Erelid
Ik denk dat hij het heeft over 'afbreken'.
-
- Pro Member
Is dat dezelfde Q die nog maar een paar weken geleden met een uitgestreken gezicht verklaarde dat al wie klaagt dat zijn internetabonnement te duur is, dan maar een goedkoper abonnement moet nemen?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
En waarom denk je dat die dat zei? Het BIPT legt Belgacom bepaalde grenzen op waaronder ze niet mogen opereren om de markt niet te verstoren, gezien hun dominante positie. Mocht iedereen nu een goedkoop abonnement nemen, dan is er een reden om dit te veranderen? Of dacht je echt dat de overheid prijzen kan afdwingen op luxeproducten? Ze kunnen bepaalde taksen heffen, maar maximumprijzen zetten, en daardoor de winstmarges beperken, dat wordt zowiezo teruggefloten door Europa.Is dat dezelfde Q die nog maar een paar weken geleden met een uitgestreken gezicht verklaarde dat al wie klaagt dat zijn internetabonnement te duur is, dan maar een goedkoper abonnement moet nemen?
Met alle respect, maar al de kritiek in deze post is ongepast. Ik heb de vorige minister van economie geen woord weten zeggen over prijzen en snelheid van internetverbindingen. Deze minister doet dat duidelijk wel, en maakt er zelfs een nota van. Daarnaast is hij niet eens verkiesbaar dacht ik? En speelt hij ook niet mee in de campagne? En zal Vlaanderen niets aan een federale bevoegdheid veranderen?
En goh, afbreken... Krijg ik nu de zwarte piet of zo? Afbreken is continu kappen op hetzelfde onderwerp. Ik ken massa's individuen hier die beter aan dat profiel voldoen.
-
- Pro Member
Omdat te veel van zijn beleid ingefluisterd wordt door de grote spelers op de markt, en het Q aan visie en durf ontbreekt om radicale veranderingen door te voeren in het telecom-landschap.Goendi schreef:En waarom denk je dat die dat zei?Is dat dezelfde Q die nog maar een paar weken geleden met een uitgestreken gezicht verklaarde dat al wie klaagt dat zijn internetabonnement te duur is, dan maar een goedkoper abonnement moet nemen?
Het internet is verre van een luxeproduct, lees daarvoor maar (de meeste) beleidsnota's daarover. Internettoegang van even fundamenteel belang als electriciteit en water in een land als het onze. Het is een onmisbaar om in deze maatschappij mee te kunnen, en om de kloof tussen de digitale have's en have-not's te dichten is er wat anders nodig dan de marionet te zijn van de een beperkt aantal (grote) operatoren.Goendi schreef:Het BIPT legt Belgacom bepaalde grenzen op waaronder ze niet mogen opereren om de markt niet te verstoren, gezien hun dominante positie. Mocht iedereen nu een goedkoop abonnement nemen, dan is er een reden om dit te veranderen? Of dacht je echt dat de overheid prijzen kan afdwingen op luxeproducten? Ze kunnen bepaalde taksen heffen, maar maximumprijzen zetten, en daardoor de winstmarges beperken, dat wordt zowiezo teruggefloten door Europa.
Het is overduidelijk dat Q steeds de kant van de operatoren kiest. Nochtans wordt er steeds gepalaverd over het feit dat België een kenniseconomie moet uitbouwen, dat de kaart van de innovatie dient te worden getrokken, etc etc. Door de operatoren hun zin te geven, en in de marge wat te rommelen met de prijzen gaan we er niet geraken.
Je kan het een Belgacom of Telenet niet kwalijk nemen dat ze hun winsten proberen te beschermen, maar willen we echt vooruit geraken dan moet onder andere gedacht worden aan:
- een echte openstelling van de infrastructuur (waarom niet de kabel en adsl weer in overheidshanden brengen, zodat geen enkel privé-bedrijf er heer en meester over is?). Uiteindelijk is het toch beter daar een publiek goed van te maken? De lucht (cf GSM licenties) wordt toch ook in bruikleen gegeven, en niet verkocht?
- afschaffen (of drastisch verhogen) van limieten zodat zwaardere content (zoals video) zonder probleem kan, en cloud-computing eindelijk kan doorbreken (waardoor het marktpotentieel van beginnende Belgische bedrijven reëel wordt). Nu neemt niemand een initiatief rond internet-TV, cloud based applications etc, omdat de gebruikers gebukt gaan onder achterhaalde limieten;
- Hangt met bovenstaande samen: gedwongen openstellen van de standaarden voor digitale TV transport (zie het debacle met de decoders), zodat de consumenten niet in de wurggreep van de telecomoperatoren zitten. Ik vermoed trouwens dat de internetlimieten te maken hebben met de angst van de telecombedrijven dat digitale TV ten dode opgeschreven zal zijn binnen hier en een paar jaar als het internet echt open is (zie bv Hulu in de VS).
Dàt is de rol van een minister van Economie: een visie uittekenen voor de toekomst, en die door gedurfde ingrepen mogelijk maken. Niet mekkeren over de prijzen van internetabonnementen of het al dan niet toelaten van koppelverkoop omdat zijn kiezers de prijs van de iPhone te duur vinden.
Of de vorige ministers niets deden rond prijzen van internetverbindingen weet ik niet, maar dat is uiteindelijk hun probleem. Het probleem is nu dat Q onvoldoende visie en daadkracht aan de dag legt, en zich laat sturen door de belangen van bedrijven die uiteindelijk op een status-quo uit zijn ter bescherming van hun inkomsten.Goendi schreef:Met alle respect, maar al de kritiek in deze post is ongepast. Ik heb de vorige minister van economie geen woord weten zeggen over prijzen en snelheid van internetverbindingen. Deze minister doet dat duidelijk wel, en maakt er zelfs een nota van. Daarnaast is hij niet eens verkiesbaar dacht ik? En speelt hij ook niet mee in de campagne? En zal Vlaanderen niets aan een federale bevoegdheid veranderen?
- Ofloo
- Elite Poster
Ik wou gewoon zeggen als hij zegt dat de snelheid gemiddeld, .. ligt dit waarschijnlijk aan dat er geen rekening mee gehouden is met wat de abonnementen beweren en wat ze daadwerkelijk leveren.Patje schreef:Van Telenet (kabel) en VDSL kan men wel stellen dat de snelheden gehaald worden, adsl1 en adsl2+ zijn zeer gevoelig en afstands gebonden en daar treed wel veel verlies op.Ofloo schreef:Telenet, ADSL2+ en VDSL misschien, .. of deze snelheden dan ook daadwerkelijk gehaald worden .. ik denk dat men statistisch nogal snel gaat kijken wat type abonnement men heeft en niet daadwerkelijk naar de snelheid die men werkelijk heeft, want anders heb ik ook adsl2+ 24mbit in werkelijkheid heb ik een 6mbit adsl profiel ..
Grt
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Precies eh.rowan schreef:Tja, Mr. Q heeft verkiezingskoorts hé
Zijn vorige uitspraak over de reden waarom internet in België zo duur was vond'k ook al erg "origineel".
(claimde dat 4Mbps super deluxe was en dat het daarom ook zoveel koste)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Echt een grap die uitspraak.Robbe schreef:(claimde dat 4Mbps super deluxe was en dat het daarom ook zoveel koste)rowan schreef:Tja, Mr. Q heeft verkiezingskoorts hé
Hoe je zoiets als minister kunt zeggen dat snap ik niet, er moet toch iemand in zijn entourage zijn die iets van technologie af kent? Toch? Iemand?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Met alle respect, maar alles wat niet levensnoodzakelijk is (lees: nodig om te overleven), is nog steeds een luxeproduct. Ik denk dat je in je beleidsnota's leest wat je graag wil lezen, en in je snobisme vervolgens even de realiteit vergeet. Zonder electriciteit en gas, heb je geen basis levensbehoeften. Idem voor water. Voedsel is ook een basis product. Maar dat kun je bvb niet gaan beweren van kaviaar of champagne... Luxe is alles wat je als mens extra hebt, bovenop datgene wat je nodig hebt om in leven te blijven. Internet valt daar heus niet onder hoor...Het internet is verre van een luxeproduct, lees daarvoor maar (de meeste) beleidsnota's daarover.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Elektriciteit en gas kunnen op zich nog als luxe producten worden gezien, want je kan leven zonder... moeilijk maar het kan. Beste bewijs: de BTW erop is nog altijd 21 %, dus de overheid vindt het nog altijd luxe . Schandalig trouwens...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Contacteer:
De overheid vindt het voornamelijk luxe voor diegenen die niet minderbedeeld zijn. Sociale tarieven voor telefonie, gas en electriciteit zijn bedoeld voor die minderbedeelden. Internet voor die mensen is echter een extraatje. Mijn punt is eerder dat het niet opgaat om te stellen dat internet géén luxe product is. Het is niet iets dat je gezondheid in stand houdt, of waardoor je niet overleeft. Electriciteit en gas dienen tot op zekere hoogte wel voor die zaken (warm water, vers houden van het voedsel, verwarming, ...). Hetzelfde geldt voor voedsel, het is iets dat je nodig hebt. Je kunt echter perfect gezond blijven zonder internet... Ik vind het dus nogal kortzichtig als iemand hier het tegendeel gaat beweren, verwijzend naar "beleidsnota's". Ik denk dat die man als die kennis heeft van die beleidsnota's, de nota's aangaande de welzijnszorg misschien eens moet doornemen. Dan kan die vanuit het beleid prioriteiten stellen ipv hier wat onnozele propaganda te verkopen.Elektriciteit en gas kunnen op zich nog als luxe producten worden gezien, want je kan leven zonder... moeilijk maar het kan. Beste bewijs: de BTW erop is nog altijd 21 %, dus de overheid vindt het nog altijd luxe . Schandalig trouwens...
-
- Pro Member
Toegang tot het internet is geen fysieke, maar wel een sociaal-ecomische noodzakelijkheid. Steeds meer raken mensen zonder toegang tot het internet achterop en uitgesloten. Vandaar dat je het bezwaarlijk een luxe-product kan noemen (laat staan zelfs de vergelijking maken met kaviaar en champagne). Het zou hoegenaamd geen slecht idee zijn iedereen toegang te verlenen, ook de sociaal zwakkeren, naar analogie met sociale electriciteitsabonnementen.Goendi schreef:De overheid vindt het voornamelijk luxe voor diegenen die niet minderbedeeld zijn. Sociale tarieven voor telefonie, gas en electriciteit zijn bedoeld voor die minderbedeelden. Internet voor die mensen is echter een extraatje. Mijn punt is eerder dat het niet opgaat om te stellen dat internet géén luxe product is. Het is niet iets dat je gezondheid in stand houdt, of waardoor je niet overleeft. Electriciteit en gas dienen tot op zekere hoogte wel voor die zaken (warm water, vers houden van het voedsel, verwarming, ...). Hetzelfde geldt voor voedsel, het is iets dat je nodig hebt. Je kunt echter perfect gezond blijven zonder internet... Ik vind het dus nogal kortzichtig als iemand hier het tegendeel gaat beweren, verwijzend naar "beleidsnota's". Ik denk dat die man als die kennis heeft van die beleidsnota's, de nota's aangaande de welzijnszorg misschien eens moet doornemen. Dan kan die vanuit het beleid prioriteiten stellen ipv hier wat onnozele propaganda te verkopen.Elektriciteit en gas kunnen op zich nog als luxe producten worden gezien, want je kan leven zonder... moeilijk maar het kan. Beste bewijs: de BTW erop is nog altijd 21 %, dus de overheid vindt het nog altijd luxe . Schandalig trouwens...
Je stelt het trouwens voor alsof welzijnszorg ondergeschikt zou zijn aan het meer toegankelijk maken van het internet. Dat is absurd en helemaal niet wat ik schreef.
Dit is het laatste wat ik er hier over te zeggen heb, want ik heb helemaal geen zin om in discussies te treden met mensen die zo lichtgeraakt zijn als jij. Je hebt het al niet over de kern van de zaak, en je speelt direct op de man ("snobisme", "onnozele propaganda", ...). Zo'n threads zijn weinig productief en ontaarden toch maar in gescheld en getier.