Hoi,
volgende week komt men telenet golden shake bij ons installeren.
Moet ik hier voorbereidingen voor treffen?
Reeds kabels leggen enzoverder? Is hier ergens informatie over te vinden?
Of doet de installateur alles zonder extra kosten?
Bvb: we willen nog 2 tv's houden voor gewone televisie (op slaapkamer) en geen digitale televisie.
Telenet installatie - voorbereiding treffen?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is afhankelijk van het installatie type dat je (onbewust) gekozen hebt. Om de kosten te beperken kan je echter het meeste zelf doen, en vaak ook beter (installateurs nemen nogal eens de gemakkelijke weg en leggen kabels dus over plinten en dergelijke).
Voor TV zorg je best dat je Telenet gekeurde (of equivalent) coax (te vinden in alle DHZ zaken) gebruikt, en dit vanaf iedere TV een aparte coax naar je centrale aansluitpunt. Ook netwerkkabels kan je gemakkelijk zelf op voorhand leggen (de technieker zet er dan wel de stekkertjes aan).
Het hangt trouwens ook af van de situatie in je huis... eenvoudig of niet... daarom, wat je zelf doet, doe je beter.
Voor TV zorg je best dat je Telenet gekeurde (of equivalent) coax (te vinden in alle DHZ zaken) gebruikt, en dit vanaf iedere TV een aparte coax naar je centrale aansluitpunt. Ook netwerkkabels kan je gemakkelijk zelf op voorhand leggen (de technieker zet er dan wel de stekkertjes aan).
Het hangt trouwens ook af van de situatie in je huis... eenvoudig of niet... daarom, wat je zelf doet, doe je beter.
-
- Deel van't meubilair
Voor je digitale TV heb je toch een UTP kabel nodig (tenzij je via powerlines wil werken).daruda schreef:Kheb draadloze WIFI installatie. dus kabels van pc zijn al niet nodig.
Is afhankelijk van de kwaliteit ervan... moeten normaal dubbel afgeschermde kabels zijn, of je loopt het risico dat de installateur niet wil installeren.daruda schreef:de kabels die er nu liggen zijn ni goed genoeg voor tv te blijve kijke?
-
- Deel van't meubilair
Lees m'n antwoorden nog eens goed !daruda schreef:ok, dus enkel voor een UTP kabel zorgen.
De rest zorgt de installateur voor.
Hij is langs geweest,
enkel gat boren was handig geweest op voorhand, voor de rest niks op voorhand moeten doen!
Wel vraagje, wij hebben golden shake, maar alle extra zenderpaketten van telenet digitale tv zijn wel al beschikbaar.
Is dit normaal? Is dat maand gratis ofzo? moet ik die opzeggen?
enkel gat boren was handig geweest op voorhand, voor de rest niks op voorhand moeten doen!
Wel vraagje, wij hebben golden shake, maar alle extra zenderpaketten van telenet digitale tv zijn wel al beschikbaar.
-
- Deel van't meubilair
Misschien eens zoeken op het forum... vraag is al honderde keren gesteld en beantwoord.daruda schreef:Wel vraagje, wij hebben golden shake, maar alle extra zenderpaketten van telenet digitale tv zijn wel al beschikbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Zoals hierboven vermeldt dit is inderdaad een maand gratis. Indien je dit niet verder wil zeker bellen naar telenet of dit wordt stilzwijgend verlengd! ( dit was zo bij een familielid van mij, we hebben het net op tijd kunnen opzeggen )
Ik heb sinds vorige week ook een Goldshake en heb daarstraks gebeld om die zenderpaketten op te zeggen. Bij de activatie van een shake is het een "trial" die automatisch afloopt. Sommigen krijgen al dan niet gevraagd een "try and buy" aangesmeerd en dan moet je die opzeggen voor de proeftijd (meestal 2 maanden) voorbij is. Voor alle zekerheid toch eens bellen want je weet maar nooit. Schrijf ook datum en uur van het gesprek op indien er zich achteraf toch nog verwikkelingen moesten voordoen.daruda schreef: Wel vraagje, wij hebben golden shake, maar alle extra zenderpaketten van telenet digitale tv zijn wel al beschikbaar.
-
- Deel van't meubilair
Nope... voor PRIME is dat één maand !Special_K schreef:Sommigen krijgen al dan niet gevraagd een "try and buy" aangesmeerd en dan moet je die opzeggen voor de proeftijd (meestal 2 maanden) voorbij is.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f ... 41#p145521r2504 schreef:Nope... voor PRIME is dat één maand !Special_K schreef:Sommigen krijgen al dan niet gevraagd een "try and buy" aangesmeerd en dan moet je die opzeggen voor de proeftijd (meestal 2 maanden) voorbij is.
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is dat ze het niet steeds automatisch doen... en aangezien de eerste maand eigenlijk reeds deel uitmaakt van je jaarcontract ben je dus gezien vanaf dag 32. Daarom dus best altijd enkele dagen op voorhand dit zelf opzeggen.metal schreef:Bij ons was dat ook 1 maand en toen werden ze automatisch geblokkeerd.
Ik had gemaild en kreeg telefoon terug dat deze 2 weken gratis waren en dan automatisch verdwenen!
Dan nog een andere verbazing.
Ik had gelezen dat je bij gold shake maar met 2 laptops wireless online kon.
Toch zitten wij hier met 3 online en da geeft geen problemen op de access point.
Hoe kan dit komen?
Dan nog een andere verbazing.
Ik had gelezen dat je bij gold shake maar met 2 laptops wireless online kon.
Toch zitten wij hier met 3 online en da geeft geen problemen op de access point.
Hoe kan dit komen?
- Chinaski
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Was bij mij inderdaad zo (ong. 1 maand aangesloten)daruda schreef:Ik had gemaild en kreeg telefoon terug dat deze 2 weken gratis waren en dan automatisch verdwenen!
Black is the colour of my true love's hair