draadloos netwerk valt wekelijks weg op zelfde tijdstip

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heb jaar of drie geleden bij een gezin een draadloos netwerkje geïnstalleerd dat tot anderhalve maand geleden perfect werkte. Het internet verloopt via telenet.

Maar sedert anderhalve maand valt het draadloos netwerk wekelijks weg, iedere zondag namiddag. Dan is het netwerk niet meer te vinden via een laptop met xp en ook niet via laptop met vista. Gewoon niet meer detecteerbaar. Het uittrekken van de stekker gaf soms resultaat maar soms ook niet. Het gebeurde dan dat het netwerk weer zichtbaar was maar de computer kreeg een "169...." ip adres (dus geen ip adres van de router) De router was ook niet bereikbaar via een pc met kabel.

Omdat constant de stekker uittrekken niet echt de bedoeling is, ben ik vorige week een andere router gaan installeren. Alles perfect ... tot zondag.

Ik kreeg opeens bericht dat "het internet niet meer ging sedert zondag namiddag". Ik moet straks eens gaan zien wat er te zien is. Maar ik wou toch al eens informeren of er mensen zijn die een idee hebben wat er aan de hand kan zijn.

Aan de router kan het volgens mij niet liggen aangezien deze vervangen is. Ik heb wel een paar ideeën. Het eerste idee is de samenstelling van de computers: twee computers met xp home, één met vista business. Ik meen mij te herinneren dat er problemen waren om die in hetzelfde netwerk te krijgen. Maar ik dacht ook dat die problemen ondertussen opgelost zijn door allerlei updates.
De rest van de ideeën zijn gebaseerd op één en ander probleem bij telenet. Is het mogelijk dat de modem van telenet de router beïnvloedt?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Staat er een apparaat tussen/bij je router en je pc's die zou kunnen storen? Ik denk in eerste plaats aan een microgolf.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Zijn verschillende mogelijke problemen hoor..
Stel dat de buren kleine kinderen hebben ofzo en ze schakelen de babyfoon op: babyfoon kicked de wireless router gewoon
microgolf is ook een goed voorbeeld
en zo zijn er nog wel tig andere..
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member

Wireless op een ander kanaal zetten.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Er staat niets tussen de router en één van de laptops. Om te testen heb ik de router verplaatst en staat nu op één meter van de laptop maar blijft hetzelfde.

Heb de router veranderd van kanaal. Nu afwachten tot zondag
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Kenneth schreef:Er staat niets tussen de router en één van de laptops. Om te testen heb ik de router verplaatst en staat nu op één meter van de laptop maar blijft hetzelfde.

Heb de router veranderd van kanaal. Nu afwachten tot zondag
Kan je de router niet meenemen naar een andere plaats, ver weg van daar en dan eens testen ?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

De router was ook niet bereikbaar via een pc met kabel.
Was de router nooit bereikbaar via kabel op zondag namiddag? Of enkel in het geval van toekenning van verkeerd ip-adres?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”