weet er iemand of ....

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters,

ik heb men eigen webbrowsertje gemaakt natuurlijk mee Delphi hehe :mrgreen: het programma bevat een functie die nakijkt of er een "update" is nu is mijn vraag weet er iemand of dit toegalaten is op skynet webruimte want ik moet natuurlijk het uitvoerbare bestand eerst uploaden anders vindt em niks ? persoonlijk zie ik geen rede waarom ze dat zouden verbieden maar mee skynet weet je nooit he :mrgreen:

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom. je hebt toch het zelfde met andere browsers die kijken of een HTML-pagina veranderd is en als dat niet zo is, dat ze die dan gewoon uit de tijdelijke bestanden opvist (kwestie van snelheidswinst). Dus als dit gebeurt voor webpagina's, waarom niet voor een ander bestand?

Ik zou die dan wel eens willen testen hoor Erik 8) Nog veel geluk met het proggen.

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

ik versta wel niet direct wat je bedoelt met die update halen, ma soit, als je bedoelt dat je het programma downloadable wil maken vanaf je skynet webruimte, zodat anderen deze kunnen downloaden dan mag dit zeker je bent immers de auteur van het programma, en Skynet kan hier zeker niks tegen hebben, als je het programma de status freeware mee geeft ;-) als je het te koop zou aanbieden, ja dan zouden ze maybe wel es dwars durven liggen.

Voor de rest denk ik niet dat ze daar bezwaar kunnen tegen hebben. Ben eigenlijk ook wel interested om es te testen ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

nee gratis ! als ik dat te koop aanbiedt ben ik verplicht er "support" voor te geven en eeuh ja ik ben ma nen amateur progrie :mrgreen: wat ik bedoel is als het progrmma loopt kan je kiezen om te controleren of er een update is dat maakt verbinding met de skynet server ach ja wat zouden ze der nu tegen hebben :mrgreen: ik was alleen ma voorzichtig
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

euh neen, normaal niet denk ik, als dat niet dermate intensief wordt zullen ze daar wel niet over zeveren denk ik, ze zeveren zelfs niet over de 60Gb bandwidth van Nukem zijn speedtests dus over jouw proggie zullen ze wel niet moeilijk doen ;-)

ben curieus achter uw application!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:euh neen, normaal niet denk ik, als dat niet dermate intensief wordt zullen ze daar wel niet over zeveren denk ik, ze zeveren zelfs niet over de 60Gb bandwidth van Nukem zijn speedtests dus over jouw proggie zullen ze wel niet moeilijk doen ;-)


Indeed :mrgreen:

Ik ben ook wel benieuwd :)
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

in de demos die Delphi zitten zit er een voorbeeld hoe je een webbrowser maakt daarop heb ik mij gebasseerd ..... ik krijg alleen dat progressbarke in de statusbar niet inorde :(
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

YES YES het progressbarke in de statusbar zoals internet explorer zelf dat doet werkt !

ik kan het niet verdragen dat iets wat ik wil hebben niet werkt :mrgreen: ik blijf eraan prutsen tot het werkt !
Registered Linux user #286313
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je bent niet alleen Erik. Ik kan dat ook niet af. Als ik weet dat iets kan, dan zal het! Al is het het laatste wat ik doe :wink:

Cheers

PS : als je testers nodig hebt, just scream.
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hier se screenshotje ...........

Afbeelding


heb een beetje reclame gemaakt voor de sub kijk maar op de toolbar aan de rechterkant :mrgreen: beetje reclame kan nooit kwaad he

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ziet er mooi uit, zeker zo met een procent teller van hoeveel de site geladen is (nog al gezien bij sommige browsers denk ik weet niet meer welke --> te vroeg)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm ziet er héél leuk uit! Wanneer gooi je het eens online, zou er graag eens met surfen,... ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

wel der zitten nog bugs in de printfunctie die ik toevoegde werkt nog nie zoals het zou moeten werken :mrgreen: maar ik ben ermee bezig en ge kent me ik zoek tot as het opgelost is .Ik zal er wel een installer voor maken (met uninstaller ) -> gratis www.innosetup.com (zelf een Delphi programma) ik zal het zodra dat vervelende gat eruit gehaald is uploden naar mijn webspace en dan surfen maar



greetz
Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

yup alles lijkt mij stabiel nu :roll: go here

http://users.skynet.be/sky50637/setup.exe

en surfen maar :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

direct eens testen, ben nu aant downloaden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik kan met je prgm niets posten, ik was aan het typen "goed prmg, veel snell" en toen was ik terug op de beginpage, nl hoofdpage van het forum
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Erik, telkens als je op de "S" duwt spring je naar de SuB waarschijnlijk omdat die bij de links opgeroepen wordt door op de "S" te duwen, zelfs onder een post plaats
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Erik ik heb die bug ook, zelfs als je gewoon txt ingeeft en de "S" aanraakt dan jumpt hij naar de homepage van de SUB. Klein foutje.

Voor de rest is em wel snel and look stable. Heavy testing is voor de loop van volgende week ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

yup dit lijkt op een bug in de "mneocics" of hoe ge dat ook schrijft de (hotkeys) ik zal eens zien wat ik daaraan kan doen dus als je op de s drukt gebeurt dat :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

problem solved :mrgreen: alles wat je nu moet doen is het programma openen en klikken op help -> "checkForUpdate" maar voor alle zekerhoud indien de ingebouwde updatefunctie dienst weigert :)
http://users.skynet.be/sky50637/browserupdate.zip maar probeer het eens met die ingebouwde update functie hier werkt het prima heb het getest op mijn eigen pc
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

goed prgm Erik, ik heb nog eens nagedacht over je update vraag, een update doen is gewoon iets downloaden van je webspace dus daar kunnen ze niets op tegen hebben in je prgm werkt de "enter" toets niet als ik hier iets wil replyen (ik gebruik het op het ogenbliek :P ) en als je een link opent in een nieuw venster dan opent hij dat (bij mij) in IE
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Erik, die update is zeer raar verlopen, hij heeft gewoon zip file geopend, en heb setup manueel uitgevoerd, na update nog steeds het probleem :oops: :oops: kan het zijn dat ik iets mis gedaan heb, zal nog es checken, maar dat "s" prob is er nog :oops:
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

ok, er was dus iets misgelopen tijden de update, had de eerste keer de .exe blijkbaar niet goed overschreven... heb nog eens opnieuw gedaan en nu werkt het want ik post via de browser van Erik. Erik nog enkele bugs: Enter toets om te submitten zoals Sensei zegt doet het nog niet, de new pages worden idd geopend in Internet Explorer en je kan geen nieuwe lijn beginnen in de posts. Maw de "hard return" werkt om de een of andere reden niet. Zoals je ziet is gans mijn post dus aan elkaar geschreven, kan geen paragraafjes maken :cry: ;-) \nDie update is dus niet raar verlopen, het was blijkbaar de bedoeling dat het zo was, ik vond het dus raar :) Wat ik verder zou zou suggereren is die update functie een beetje te veranderen. Vind ze nogal omslachtig: Webbrowser update functie download zip, launched zip en dan moet je zelf nog setup.exe uitvoeren. Je kan maybe de .exe niet in een zip op je webspace stellen en de download door het programam laten doen, uitvoeren van de exe door het programma laten doen en waneer de update gedaan is, mbv een script ofzo de exe file deleten. Zo blijft er niet ergens nog een update.exe staan. Want die temp folders van Micro**** daar ben ik niet te vré voor, blijft daar steeds veel boel in staan! Die daar niet moet staan. \het is een idee eh, verder nog geen probs ontdekt. \n EDIT: bij de tips: staat er een spellings foutje: vieuw --> view
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dat probleem heb ik zelf ook al ondervonden die "hard return" nu heb ik niet zo direct een idee hoe ik dat aan de praat krijg en dat klopt ja sommige links worden in internet explorer geopenend omdat dat de "default" windows webbrowser is als ik dat wil veranderen moet ik aan de registry zitten zal het eens bekijken :) de meest vervelende bug lijkt mij nu dat die "hard return" niet werkt eens zien as ik dat aan de praat krijg :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

bug fixed als je nu op de "enter" key drukt krijg je een "hard return" the Oddity dat als je op enter drukt het formulier niet verstuurd wordt ligt aan phpBB niet aan mijn programmatje je moet op "submit" klikken ? of is dat ook een bug ? anyway the "hard return" bug is fixed !

http://users.skynet.be/sky50637/setup.exe


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm neen Erik heb me vergist, ik dacht dat de default button op "Submit" stond binnen phpBB en dat wanneer je enterde het verstuurd werd ben mis, heb net getest met IE, ma ik doe dat eigenlijk niet veel doe altijd eerst preview en dan ist met de muis ;-) nice job on te hard return, gonna update in a second ;-)
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Heb dus versie 2.0 nu en heb gemerkt dat de update nu ook gewijzigd is. Ik persoonlijk vind hem veel beter. Enne de harde return is dus idd ook fixed! (zie test forum ;-) )

Gr8 job Erik!
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, Bill Gates zou zijn ogen open trekken als hij met dit prgm zou surfen. Het is echt snel en goed. Wel nog niet perfect, maar wat is dat wel. Ik weet niet of iemand anders dit ook heeft, maar mijn scrollmuis werkt niet, wel met de pijltjes op mijn klavier, dus ik denk dat het bij mij zal liggen. Ik heb ook een foutje gevonden in de gebruikersovereenkomst in de setup.
update 1
-----------------------------

this version fixes an annoying bug

bug information:if you input text for example in online discussion discussion forums

Discussion staat er dus 2 keer achter elkaar. Het is muggenzifterij, ik weet het, maar ik kon het maar zeggen he.
Anyway, very nice!

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm scrollen lukt wel, maar wat ik wel heb is dat ik eerst even in de page moet klikken alvorens ik begin te scrollen, want anders scrollt hij in de adresbar. Cursor staat daar te pinken ;-)

Is niet zo erg, maar je moet er op letten, of je ziet direct op een andere site die in je adresbar staat ;-)

Kweet niet of daar iets aan te doen valt?
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

The Oddity, scrollen in de adresbar gaat, maar in de pagina niet. Ik vind het maar raar, maar het zal waarschijnlijk bij mij liggen, want met de pijltjes op mijn klavier scrollen gaat wel. Dus, niet verder achter zoeken.

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm, bij mij lukt het wel het scrollen maar je moet eerst even in de pagina zelf klikken alvorens te scrollen. Die actieve cursor staat daar te pinken eh, mja, zou niet weten of er local iets bij u dat kan beinvloeden denkt het niet. (maybe zo'n oude mouse dos driver ofzo ;-) maar normaal niet zenne)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”