In-di moet dood van Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

http://telenet.be/1778/0/1/nl/thuis/tel ... IndiForced

Als de Indi huurboxen weg moeten omdat je niet meer digitaal zult kunnen kijken volgens Telenet, hoe zit het dan met de Indi koopmodellen ?
Voor zover ik weet kon je bij Indi toch kiezen tussen huren of kopen ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Puur persoonlijke visie hierop :

tuurlijk moet Indi dood van Telenet. Wij brengen namelijk niks op met onze gekochte HD boxen; zal best een kwestie van tijd zijn voordat ze één of andere gek excuus uitvinden om onze boxen waardeloos te maken denk ik, want wij zijn inderdaad een blok aan het been van Telenet. De vraag is of ze dit wettelijk op korte termijn kunnen doen, en het feit dat ze "ons" -de eigenaars en niet de huurders- niet vermelden als betroffene partij doet me vermoeden dat dit inderdaad niet zo makkelijk is voor Telenet. Tenminste, da's de gok die ik maak hier.

Het doet me een beetje denken aan het sluiten van de mijnen : mensen die als eerste vrijwillig vertrokken kregen "een eerlijke ontslagvergoeding + premie die niet voor herhaling vatbaar was". Bij velen zat toen de schrik "als ik nu niet teken krijg ik morgen misschien niks meer" want het ging over een éénmalig aanbod.

In praktijk bleek dat de mensen die dan als allerlaatste bij de mijnen bleven een veel hogere vergoeding verkregen dan diegene die (meestal zelfs door hun foreman) het eerste aanbod hadden aanvaard.

Ik kan me vergissen, maar Telenet probeert volgens mij nu dezelfde taktiek/blufpoker met HD-Indi box bezitters, want het "geweldig omschakelaanbod" (goed voor 146€ als je het zo optimisch mogelijk zag) verschilde niet zo hard van het _normale_ promoaanbod van 2 maanden gratis waar iedereen voor in aanmerking kan komen. Je schudt hard aan de boom, en de appeltjes die er dan al uitvallen daar hoef je al geen verdere moeite voor te doen ...

Ben zelf eigenaar (vies woord volgens Telenet) van een HD-Indi box : ik heb voormezelf bepaald dat ik niet zou ingaan op ronduit belachelijke "promoaanbiedingen" en dat ik de box tot de _laatste seconde_ zou gebruiken en dan pas ga kijken welke richting ik daarna uit ga. 1 juli ? We zullen het snel genoeg weten. :twisted:
Laatst gewijzigd door kaween 17 mei 2009, 18:30, in totaal 1 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Je kreeg van ons een brief om je gehuurde INDI-decoder te vervangen door een HD Digibox of HD Digicorder. Doe het nu nog, want vanaf 1 juli 2009 is het niet meer mogelijk om met je huidige decoder digitaal te kijken.
WOW :eek:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Waar zitten de Belgacom basher(s) bij deze die altijd klagen over monopolies, gesloten netwerk, geen 3d parties op hun netwerk,...?

Ik vind het nogal straf dat Indi klanten zo in het zak gezet worden. Een paar jaar terug heb ik zelf nog overwogen om het in huis te halen, maar niet gedaan vanwege de hoge aankoopprijs van de decoder.
Nu kunnen deze klanten hun decoder ineens bij het elektronisch afval zetten en maandelijk een supplement betalen.

Welke klanten zijn er eerder al aan moeten geloven? UPC, Chello,...
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Vanwaar de verwonderde reaktie, Avenger ?

Op de Indi site stond al langer dat het "afgeraden werd om lopende huurcontracten te verlengen". Dat Telenet dit soort dingen altijd hard speelt is in het verleden al meermaals gebleken, en het is altijd al een illusie geweest te denken dat het InDi verhaal hier een uitzondering op zou blijken te zijn. En laten we wel zijn, voor de mensen die een InDi box HUURDEN (want daar gaat het over) maakt dit in praktijk ook niet zoeveel uit.

Ik blijf allersinds tot het einde van de rit erop, eens kijken in wat voor bochten ze zich gaan wringen om ook ons beeld op blanco te zetten.

En EEN van die Belgacom Bashers zit HIER. Maar dat wil NIET zeggen dat ik liever zou zijn voor Telenet : ik ben namelijk door BEIDE firma's in het verleden onheus behandeld geweest en ben niet blind voor hun beider gedrag dat in meer als 1 opzicht heel gelijkaardig is. En Tom : lezen ! Dit zijn de mensen die hun box HUREN. Ze zijn geen eigenaar en zetten dus niks bij het stort. Ze krijgen nu enkel de "keuze" om hun centjes nu maandelijks rechstreeks aan Telenet af te dragen ipv aan InDi. Eigenaars van HD IndiBoxen betalen namelijk maandelijks _niks_ aan _niemand_ !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De soep wordt hier wat te heet gedronken vrees ik... het gaat hier louter over mensen die een box HUREN (en die kunnen vanaf heden eentje krijgen van Telenet, ipv. INDI en dat voor dezelfde prijs, terwijl ze van alle mogelijkheden van Telenet kunnen genieten - of dat nu goed of slecht is).

Telenet zal zo snel nog niet het beeld op zwart zetten van de andere gekochte decoders !
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Er staat nochtans letterlijk:
vanaf 1 juli 2009 is het niet meer mogelijk om met je huidige decoder digitaal te kijken
Niet zo dubbelzinnig op te nemen, lijkt het me. Maar inderdaad, goed opgemerkt: wat met aangekochtte decoders? Dan toch maar bij het groot huisafval?
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

en er staat ook duidelijk dat het over de huurboxen gaat, voor de aangekochte boxen verandert er niets.
Maar het is wel niet aan dezelfde prijs want een INDI receiver is 4 euro/maand en de recorder is 6 euro per maand.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

byter schreef:en er staat ook duidelijk dat het over de huurboxen gaat, voor de aangekochte boxen verandert er niets.
Maar het is wel niet aan dezelfde prijs want een INDI receiver is 4 euro/maand en de recorder is 6 euro per maand.
Maar vorige week ging het "alleen maar" om het ongeëncrypteerde basisaanbod dat geschrapt werd.
Vandaag "alleen maar" om de huurdecoders.
En wat gaat het volgende week zijn ?
De oude Indiboxen, waar de smartcard niet aan de decoder gekoppeld is ?
Telenet is In-Di in sneltreinvaart aan het uitwissen.
Wat blijft er na de zomer nog van over ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... verandert er voorlopig niks, bedoel je. :twisted:

Die Samsung DVB-C boxen zijn nu al zo goed als waardeloos, Tom. Mijn schoonbroer had nog zo'n ding, en hij ontvangt enkel nog de 5-of-wat-open kanalen op dat ding.

Wij zijn de wrat op Telenet's gat. Vroeg of laat vindt Telenet ook nog wel een "gepaste oplossing" voor ons :twisted: en aangezien de Samsungs al k.o. zijn en de huurboxen nu ook binnenkort, zijn wij automatisch het volgende doel.

Problemen oplossen door eliminatie, Telenet methode.
Laatst gewijzigd door kaween 17 mei 2009, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

kaween schreef:... verandert er voorlopig niks, bedoel je. :twisted:

Die Samsung DVB-C boxen zijn nu al zo goed als waardeloos, Tom. Mijn schoonbroer had nog zo'n ding, en hij ontvangt enkel nog de 5-of-wat-open kanalen op dat ding.

Wij zijn de wrat op Telenet's gat. Vroeg of laat vindt Telenet ook nog wel een "gepaste oplossing" voor ons :twisted: en aangezien de Samsung's al k.o. zijn en de huurboxen nu ook binnenkort, zijn wij automatisch het volgende doel.

Problemen oplossen door eliminatie, Telenet methode.
Ja, zoals in Star Trek :
"We are Telenet. Resistance is futile. You WILL be assimilated."
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Als het enkel over huur boxen van Indi gaat die niet meer bruikbaar zijn vanaf die opgegeven datum, hoe maakt men dan het onderscheid tussen beide (gekocht versus gehuurd)?
kaween
Elite Poster
Elite Poster

@Boulder : tijd voor Species 8472. :wink:

@Tom : de smartcard. Reageert anders, en is gepaired aan de gehuurde box. Heel makkelijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

kaween schreef:... verandert er voorlopig niks, bedoel je. :twisted:

Waren dat boxen zonder smartcard ?
Want ik dacht dat die groene smartcards met Irdeto nog wel eventjes door bleven werken, tot Telenet daar ook een hoop leugens voor opdist om dat uit te schakelen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Schoonbroer heeft nu TVvlaanderen, maar heeft zijn Samsungbox verleden week nog eens ingestoken : bijna alle zenders waren pleite. Lijkt me nogal toevallig, en in de "encryptiechange" had Telenet ook aangegeven dat voor de HD en HD-recorder Indi boxen er niks niks veranderde.

Hij brengt dat ding volgende week of zo eens langs, dan test ik het zelf eens uit.
Laatst gewijzigd door kaween 17 mei 2009, 21:57, in totaal 1 gewijzigd.
byter
Pro Member
Pro Member

kaween schreef:Schoonbroer heeft nu TVvlaanderen, maar heeft zijn Samsungbox verleden week nog eens ingestoken : bijna alle zenders waren pleite. Lijkt me nogal toevallig, en in de "encryptiechange" had Telenet ook aangegeven dat enkel voor de HD en HD-recorder Indi boxen er niks niks veranderde.
Dit is bij ELKE operator zo...laat je TV Vlaanderen kaart ook maar even inactief en dan moet die ook geheractiveerd worden.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

1 week ? lijkt me stug. Want dat is de tijd dat zijn Samsung heeft uitgelegen ...
Zoals gezegd, ik test het binnenkort zelf ook eens uit met zijn box.
byter
Pro Member
Pro Member

"Elke maand zendt TV VLAANDEREN een update van het coderingssysteem door waarmee uw smartcard voor een berperkte periode van twee maanden wordt geactiveerd."

Als je die update mist dan heb je het zitten na een bepaalde tijd dus. Heel wat Samsung decoders geven de melding E16 of E30 gewoon omdat deze dit signaal gemist hebben (voor INDI via de coaxkabel, TVV gebruik ik als voorbeeld).
kaween
Elite Poster
Elite Poster

wel, bedankt voor de tip. MAW, mogelijk terug bruikbaar na heractivatie door Indi/Infrax of wat dan ook dus ?
Ik probeer het allersinds nog uit.
Anthony
Plus Member
Plus Member

kaween schreef:Schoonbroer heeft nu TVvlaanderen, maar heeft zijn Samsungbox verleden week nog eens ingestoken : bijna alle zenders waren pleite. Lijkt me nogal toevallig, en in de "encryptiechange" had Telenet ook aangegeven dat voor de HD en HD-recorder Indi boxen er niks niks veranderde.

Hij brengt dat ding volgende week of zo eens langs, dan test ik het zelf eens uit.
Heeft hij een smartcard bij die Samsungbox? Zoneen, dan kan hij inderdaad alleen nog maar die paar FTA-zenders kijken. Zoja, dan is zijn smartcard wellicht niet meer actief (bijvoorbeeld omdat ze lang nier meer gebruikt is). Maar in principe volstaat een telefoontje naar Interkabel om die te heractiveren.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”