speedconnect vanaf 1/06/2009

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

hey dommelaars!

ik kreeg daarjuist telefoon van iemand op de helpdesk bij dommel. (ik ben reeds home connect klant) en hij bracht mij op de hoogte dat ik dus kan overstappen op cityconnect maar ook op speedconnect (VDSL2) vanaf 01/06/2009. hierbij zou ik 20Mbit down / 1,2 Mbit up snelheid kunnen krijgen.

toen ik terug contact opnam (via telefoon) met de technische dienst (prijs, volume etc...) wist die persoon nog niet dat zij dit product gingen aanbieden vanaf juni (euh?)

hij beloofde wel dat de 1e persoon terug contact ging opnemen met mij. dat is wel gebeurd maar er stond enkel in dat hij nog geen verdere info heeft.

ik woon op 2,8 km van de centrale. ga ik dan gegarandeerd 20 mbit krijgen? :? zijn VDSL2 modems duur?
Weet er iemand al meer over dit speedconnect product behalve de snelheid?

THNX!!

ps : ik woon in Deurne (Antwerpen).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Dat sluit aan met de eerdere geruchten dat VDSL2 beschikbaar zou zijn vanaf juni 2009 voor alternatieve ISP's.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Heel interessant nieuws, hoop dat het er eindelijk van komt, na al dat gerommel tssn bgc en de alternatieve over VDSL2.
Nexus1980 schreef: ik woon op 2,8 km van de centrale. ga ik dan gegarandeerd 20 mbit krijgen? :?
afstand tot centrale is van geen tel meer bij VDSL2, of toch voor degenen die er verder vandaan wonen, voor deze reden is BGC overal ROP's aan het uitrollen (foto van de grijze "paddestoel" kast is ergens op het forum te vinden). Zolang je binnen 1000m van zo een rop woont zou je in principe 50mbit symmetrisch (up/down) moeten kunnen halen.
Nexus1980 schreef: zijn VDSL2 modems duur?
Ik geloof dat je op dit ogenblik enkel gebruik van VDSL2 kunt maken met de modems van bgc (die je moet huren).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Draco888 schreef:Ik geloof dat je op dit ogenblik enkel gebruik van VDSL2 kunt maken met de modems van bgc (die je moet huren).
Nochtans kan ik verschillende modellen bestellen via leveranciers hier in België...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als Belgacom door wilt zetten met één enkele soort modem op het netwerk, dan dacht ik dat Belgacom de alternatieve providers moet 'vergoeden' met gratis modems, of zo had ik dat toch verstaan.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

http://tweakers.net/nieuws/60124/belgis ... enten.html

Als je op de knop "aansluitbaar?" klikt zie ik de VDSL2 opties al staan.

- adsl netconnect start
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 5 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 14.95 euro!
- adsl(2+) netconnect lite
maximale downloadsnelheid tot 12 mbit/sec, 30 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 23.95 euro!
- adsl(2+) netconnect
maximale downloadsnelheid tot 12 mbit/sec, 200 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 28.95 euro!
- adsl(2+) netconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 12 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 48.95 euro!
- vdsl2 speedconnect
maximale downloadsnelheid tot 12 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 39.00 euro!
- vdsl2 speedconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 18 mbit/sec, geen datalimiet. nu al vanaf 49.00 euro!
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ben nog altijd benieuwd wanneer men effectief mensen op VDSL2 gaat plaatsen. Dommel kennende zal het forum hier straks terug vol staan met ontgoochelde mensen omdat men reeds zal betalen voor een product dat men nog niet heeft gekregen en ook niet weet wanneer dat zal worden.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... zucht. Weeral niet aansluitbaar.
Ik lees hier over "VDSL2 aansluitbaar in de meeste Boerengaten", maar Genk is met z'n 65000 inwoners blijkbaar vis noch vlees. Blijft dus enkel Telenet nog over, want te ver van de centrale voor ADSL2, en geen support voor VDSL2 ondanks het feit dat BGC bij hoog en laag beweert dat ik 2 HD streams zou kunnen krijgen bij BGC.

:cry: Droevig.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Ik lees hier over "VDSL2 aansluitbaar in de meeste Boerengaten", maar Genk is met z'n 65000 inwoners blijkbaar vis noch vlees. Blijft dus enkel Telenet nog over, want te ver van de centrale voor ADSL2, en geen support voor VDSL2 ondanks het feit dat BGC bij hoog en laag beweert dat ik 2 HD streams zou kunnen krijgen bij BGC.
Idem hier. Ik woon (zoals de topicstarter) in Deurne, maar wel 700m van de centrale.

Cityconnect wel beschikbaar, maar VDSL2 zogezegd niet, terwijl ik wel 2 HD streams kan ontvangen.
(En volgens mij staat de ROP hier op 100m, maar daar ben ik niet 100% zeker van)

Misschien werkt de test van dommel gewoon nog niet?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Met 2 HD streams moet je echt wel op VDSL2 kunnen aangesloten worden hoor. Voor zover ik weet bied BGC dit niet aan via ADSL2+.

Best is contact op te nemen met provider zelf, daar de snelheids test op diverse website meestal maar een indicatie zijn.
Prutske007
Starter
Starter

als ik mijn telefoonnummer ingeef, waar momenteel netconnect op draait, krijg ik zelfs te zien dat een internetaansluiting niet beschikbaar is op mijn telefoonnummer/adres.

Volgens mij scheelt er wat aan de test bij dommel.

Op BGC site staat dat ik 2 HD streams kan krijgen.

Wat moet je nog geloven...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Prutske007 schreef:als ik mijn telefoonnummer ingeef, waar momenteel netconnect op draait, krijg ik zelfs te zien dat een internetaansluiting niet beschikbaar is op mijn telefoonnummer/adres.

Volgens mij scheelt er wat aan de test bij dommel.

Op BGC site staat dat ik 2 HD streams kan krijgen.

Wat moet je nog geloven...
Bij mij ook, sinds de allerlaatste precieze check was de ROP op 1.3 km van mijn deur. Op die afstand kan je geen 2 HD-streams draaien volgens mij. Dus ik nijg meer naar de Dommel-check.
Prutske007
Starter
Starter

Net geprobeerd... een paar nummers uit de straat.

Op geen enkel van de nummers zou een internetaansluiting mogelijk zijn... dat zou te gek voor woorden zijn. Een foutje in de dommel check dan toch.

Grtz
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Prutske007 schreef:Net geprobeerd... een paar nummers uit de straat.

Op geen enkel van de nummers zou een internetaansluiting mogelijk zijn... dat zou te gek voor woorden zijn. Een foutje in de dommel check dan toch.

Grtz
Als dat allemaal net telenet nummers zijn dan hebt ge pech eig :p
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Ik doe zonet de test van Belgacom opnieuw en ineens kan ik enkel 2 streams ontvangen en geen HD niet meer.
(Dus dat zou ADSL2+ zijn)

Wel raar dat dat enkele maanden geleden wel kon. (Oftewel was er toen iets mis met de test)

Dit staat wel op 50 meter van mijn huis. (Op de hoek van de straat), maar dan zal er nog geen VDSL2 beschikbaar zijn. Of is dit geen ROP? (Foto gevonden op internet)
Nikon
Plus Member
Plus Member

Hier klopt het ook voor geen meter, vrij zeker dat ik VDSL2 kan nemen, een adres aan het begin van mijn straat heeft wel VDSL2 volgens de webcheck, ik een 100 meter verder niet.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het is pas aangekondigd
het is nieuwe technologie
het is buggy online check
Mss gaan ze nog niet in alle regio's aanbieden?
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

http://tweakers.net/nieuws/60167/belgac ... e-kou.html

wat gaat er nu gebeuren
een aantal dommelaars zullen hun vdsl aanvraag doen 100€activatie dokke +139€ voor hun modem
en dommel zal waarschijnlijk niks opleveren door dit arrest maar wel lekker aan het geld in hun zak steken !!!

ik zal er niet ver afzitten
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Belgacom gaat voorlopig niets veranderen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”