internet valt weg

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

heb hier zo stillaan veel zin om belgacom buiten te smijten,
mijn internet valt weg , elke dag moet ik meermaals de modem rebooten,
rare is , technieker van belgacom is al 4 keer hier geweest, en blijft volhouden dat het aan mijn hoge upload en download is.
ik heb namelijk ook een server draaien met Dreambox,
maar als dat zo is, ik merk wel dat mijn msn blijft gaan, en dat het alleen soms intenret explorer is en incredimail di emoelijk doen, ik heb ook namelijk vista op mijn pc,
maar ik wil zeker zijn, kan het zijn dat belgacom een rem gooit op mijn lijn
ik heb dat gevoel, omdat ze echt zo moeilijk dede rond mijn upload.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Welk abonement heb je? En welke modem/router.
Heb je al geprobeerd je server (dreambox) uit te zetten en zien wat dat doet?

Als je maar 400kbps upload hebt zit je snel op traag internet als deze ten volle benut wordt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Heb je de maximale uploadsnelheid van je dreambox beperkt tot bijvoorbeeld 75 % van jouw maximale uploadsnelheid? Indien niet, dan trekt hij snel de volle upload binnen, waardoor de communicatie tussen jouw computer en de webserver(s) waarmee je probeert te communiceren wordt verstoord / vertraagd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

welke server? webserver of ccccam-andere deamon?
als je volle upload gebruikt wordt voor cccam dan heb je toch echt een linux server nodig met zeker een 500tal clients (geschat).

Het probleem is wss dat de modem(router) het aantal verbindingen niet aankan (hadden sommige ST'en last van, zeker bij > 6000 verbindingen)
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

IK heb nu het hoogste abonement
waar ik tot 4 pc's kan aansluiten.
De modem is een Bbox2
en als ik de server uitzet, dus rechtstreeks alleen de pc aansluit op de bbox2 dan gebeurt het nog.
gm123 schreef:Welk abonement heb je? En welke modem/router.
Heb je al geprobeerd je server (dreambox) uit te zetten en zien wat dat doet?

Als je maar 400kbps upload hebt zit je snel op traag internet als deze ten volle benut wordt.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

ik gebruik cccam,
en helaas weet ik niet hoe veel upload ik precies heb
maar zelfs toen ik terug op 0 stond in het begin van de maand, gebeurde de uitval nog
dus ik denk niet dat het aan de server of zo ligt
ik heb nu vista op de pc
kan het zijn dat e riets mis is met de configuratie van de pc.
want het is alleen op de pc dat mijn internet weg valt, niet op de modem of zo.
ik en toch van plan over te stappen naar scarlet, di eniet zo moelijk doen als j erond de 120 GB per maand zit.
silencer schreef:welke server? webserver of ccccam-andere deamon?
als je volle upload gebruikt wordt voor cccam dan heb je toch echt een linux server nodig met zeker een 500tal clients (geschat).

Het probleem is wss dat de modem(router) het aantal verbindingen niet aankan (hadden sommige ST'en last van, zeker bij > 6000 verbindingen)
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

peterke007 schreef:ik gebruik cccam,
en helaas weet ik niet hoe veel upload ik precies heb
maar zelfs toen ik terug op 0 stond in het begin van de maand, gebeurde de uitval nog
dus ik denk niet dat het aan de server of zo ligt
ik heb nu vista op de pc
kan het zijn dat e riets mis is met de configuratie van de pc.
want het is alleen op de pc dat mijn internet weg valt, niet op de modem of zo.
ik en toch van plan over te stappen naar scarlet, di eniet zo moelijk doen als j erond de 120 GB per maand zit.
silencer schreef:welke server? webserver of ccccam-andere deamon?
als je volle upload gebruikt wordt voor cccam dan heb je toch echt een linux server nodig met zeker een 500tal clients (geschat).

Het probleem is wss dat de modem(router) het aantal verbindingen niet aankan (hadden sommige ST'en last van, zeker bij > 6000 verbindingen)

nload installeren.

Ik denk dat de modem het gewoon niet aankan(zeker als de technieker zoiets suggereert), probeer anders eens een live cd van debian of ubuntu.
probeer eens met een andere modem (bvb de netgear dg834 V4.01.40 - DGTeam Rev. 0849)
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

peterke007 schreef:en helaas weet ik niet hoe veel upload ik precies heb

Je haalt aan dat je het hoogste (ik vermoed residentieel) abbo hebt. Als dat correct is dan heb je Belgacom Internet Plus met een max upload snelheid van 1,2 Mbps (Afhankelijk van afstand tot centrale, huidige snelheid is makkelijk via speedtest te achterhalen).
peterke007 schreef:maar zelfs toen ik terug op 0 stond in het begin van de maand, gebeurde de uitval nog

Een datalimiet is iets anders dan throughput he... Ik denk dat hier vooral bedoelt werd: als je tegen de max snelheid aan het uploaden bent, dan stuikt je downloadsnelheid in elkaar.
peterke007 schreef:dus ik denk niet dat het aan de server of zo ligt

Om eerlijk te zijn: ik denk het wel.
peterke007 schreef:ik heb nu vista op de pc

Om grappig te zijn: nu weet ik het zeker.

silencer schreef:Het probleem is wss dat de modem(router) het aantal verbindingen niet aankan (hadden sommige ST'en last van, zeker bij > 6000 verbindingen)


Is ook een plausibele uitleg. Als het aantal connecties hoog wordt kan het zijn dat sommige routers/modems eruitvliegen.
In het verleden zelf meegemaakt met US Robotics 9106: als mijn toenmalige kotgenoot begon te torrenten, vloog alles eruit.
Natuurlijk, als we ervan uitgaan dat de topicstarter weet wat hij zegt, dan is deze plausibele uitleg niet van toepassing:

peterke007 schreef:want het is alleen op de pc dat mijn internet weg valt, niet op de modem of zo.
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hoeveel gebruikers hebt u op de dreambox? hoe zet u uw ip om naar een webadres? welke poorten hebt u open staan.
ik zelf heb op de dreambox (7025) 15 gebruikers (F lijnen) als client en 8 servers (C lijnen)
zelf ook vdsl2 met internet go. geen problemen met deze configuratie.
upload zit bijmij tussen de 100 a 150 mb upload per 36 uur.
kunt ook uw telefoonnummer eens door mailen via privébericht en dan kan ik eens nakijken wa der just aan de hand is.

b.
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

Benbits schreef:hoeveel gebruikers hebt u op de dreambox? hoe zet u uw ip om naar een webadres? welke poorten hebt u open staan.
ik zelf heb op de dreambox (7025) 15 gebruikers (F lijnen) als client en 8 servers (C lijnen)
zelf ook vdsl2 met internet go. geen problemen met deze configuratie.
upload zit bijmij tussen de 100 a 150 mb upload per 36 uur.
kunt ook uw telefoonnummer eens door mailen via privébericht en dan kan ik eens nakijken wa der just aan de hand is.

b.

ik ken er helaa sniet zo denderend veel van, hebt U msn of zo.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”