Digitale fotocamera
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Yep, zijn allemaal bewerkt, maar met maar 2 aanpassingen in contrast en gloed.decat schreef:die fotos zijn toch allemaal bewerkt?
btw: gij zijt hier precies van in de buurt
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Rechtstreeks uit de camera gaat hier moeilijk gaan é
Ze zjjn in RAW formaat, dus jah..
En als ik ze in jpeg moet zetten, is er altijd al bewerking gebeurd é
Eigenlijk verschillen ze niet veel van de originele hoor.. Enkel contrastwaarden.. Aan de compo, scherpte etc is niets verandert.
Ze zjjn in RAW formaat, dus jah..
En als ik ze in jpeg moet zetten, is er altijd al bewerking gebeurd é
Eigenlijk verschillen ze niet veel van de originele hoor.. Enkel contrastwaarden.. Aan de compo, scherpte etc is niets verandert.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
dat ze hier in RAW niet te plaatsen zijn snap ik wel, maar zou graag weten hoe deze camera ze zelf afleverd in JPEG.
Niet dat ik iets tegen je bewerking heb he, die trouwens mooi effect heeft. Maar gewooon om eens te zien hoe de camera ze zelf afleverd (compressed dan)
Mvg
Niet dat ik iets tegen je bewerking heb he, die trouwens mooi effect heeft. Maar gewooon om eens te zien hoe de camera ze zelf afleverd (compressed dan)
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mmm... blijkbaar is er een Alpha 330 op komst: http://tweakers.net/nieuws/59958/britse ... -dslr.html
-
- Deel van't meubilair
Nog wat extra info... http://tweakers.net/nieuws/60080/nieuwe ... utput.htmlr2504 schreef:Mmm... blijkbaar is er een Alpha 330 op komst: http://tweakers.net/nieuws/59958/britse ... -dslr.html
Al is het op zich niks spectaculairs, zou leuker geweest zijn moest je ook kunnen filmen (voor die sporadische keer).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De aangekondigde Panasonic Lumix GH1 zou in Full-HD kunnen filmen: http://tweakers.net/nieuws/60038/panaso ... amera.html
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik zie echter geen added value tov de A300.r2504 schreef:Nog wat extra info... http://tweakers.net/nieuws/60080/nieuwe ... utput.htmlr2504 schreef:Mmm... blijkbaar is er een Alpha 330 op komst: http://tweakers.net/nieuws/59958/britse ... -dslr.html
Al is het op zich niks spectaculairs, zou leuker geweest zijn moest je ook kunnen filmen (voor die sporadische keer).
Misschien enkel dat SD's worden ondersteunt nu..
Wat voor mij een goeie update zou geweest zijn, is de auto bracketing mode, die ipv -0.7ev naar -2 of zelfs -3 zou kunnen gaan.
-
- Deel van't meubilair
Voor de leuke prijs van 1500 euro Op zich ben ik reeds lang van filmen afgestapt (teveel montage werk nadien), maar soms is het toch leuk van een klein filmpje te kunnen maken (ook al is dat tegen de geest van een DSLR).meon schreef:De aangekondigde Panasonic Lumix GH1 zou in Full-HD kunnen filmen: http://tweakers.net/nieuws/60038/panaso ... amera.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Inderdaad. Dat is hetgeen mij tot nog toe tegenhield om een DSLR te nemen. Ik neem graag af en toe een filmpje op van mijn kinderen om op de blog te zetten.r2504 schreef:Voor de leuke prijs van 1500 euro Op zich ben ik reeds lang van filmen afgestapt (teveel montage werk nadien), maar soms is het toch leuk van een klein filmpje te kunnen maken (ook al is dat tegen de geest van een DSLR).meon schreef:De aangekondigde Panasonic Lumix GH1 zou in Full-HD kunnen filmen: http://tweakers.net/nieuws/60038/panaso ... amera.html
Maar 'k heb me nu de nieuwe Canon EOS 500D besteld (voor de helft van de prijs van die Pana)... Kan ook Full-HD (wel maar 20fps), maar dat is voor mij een beetje overkill.
Kan niet wachten tot hij toekomt!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Dit is gewoon een voorbeeldje dat ik genomen heb om aan te tonen dat niet alleen Nikons en Canons standaard mooie kleuren kunnen produceren zonder nabewerking.
Kijk niet op de compo, dit was gewoon om spotmeting te oefenen.
Zoals je ziet was ook het licht heel slecht, daarom heb ik naar ISO400 moeten gaan (zie Exif).
EDIT: pic was te groot, even verkleinen
vwalla:
Note: door het verkleinen en in grootte beperken is er wel kwaliteitsverlies (maar de kleuren zijn hetzelfde )
Kijk niet op de compo, dit was gewoon om spotmeting te oefenen.
Zoals je ziet was ook het licht heel slecht, daarom heb ik naar ISO400 moeten gaan (zie Exif).
EDIT: pic was te groot, even verkleinen
vwalla:
Note: door het verkleinen en in grootte beperken is er wel kwaliteitsverlies (maar de kleuren zijn hetzelfde )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik denk dat er wat meer 'kwaliteit' verwacht wordt en niet zomaar twee snapshots vanuit de losse pols...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik wou er nog iets bijzetten van smaak..
't Is ook niet omdat ik foto's van een vogel/bloem niet mooi vind, dat ik iets over die kwaliteit zeg. Ieder zijn ding. Al zijn mijn foto's daarom niet meteen goed, ze zijn zeker niet zomaar uit de losse pols
't Is ook niet omdat ik foto's van een vogel/bloem niet mooi vind, dat ik iets over die kwaliteit zeg. Ieder zijn ding. Al zijn mijn foto's daarom niet meteen goed, ze zijn zeker niet zomaar uit de losse pols
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Nee ik zeg niet van: die of die foto's moeten gepost worden, maar ik vraag me af wat er aanspreekt in je foto's..?
De eerste zie je weerspiegeling en uitgebrande lucht en de 2e is de persoon veel te donker..
Ik heb gisteren nog ééntje gemaakt en vandaag een "test"bewerking op uitgevoerd:
De eerste zie je weerspiegeling en uitgebrande lucht en de 2e is de persoon veel te donker..
Ik heb gisteren nog ééntje gemaakt en vandaag een "test"bewerking op uitgevoerd:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik probeer de laatste tijd meer richting sfeer en beeld dan technische perfectheid te gaan. Meer over de beelden na te denken. Deze spreken mijzelf dan ook meer aan dan wat ik vroeger deed. Beelden die uit het/mijn dagelijkse leven komen.
Als ik puur technisch kijk is die laatste foto van jou ook enkele stops te donker. En zeg nu zelf.. hoe groot is het aandeel lucht nu waar je praat over overbelichtte lucht
Ik vind je laatste iig te donker, verder zie ik er ook niet meteen iets in. Misschien dat het beter in een serie past, maar op zich zegt het weinig.
Bedankt voor de commentaar trouwens
Als ik puur technisch kijk is die laatste foto van jou ook enkele stops te donker. En zeg nu zelf.. hoe groot is het aandeel lucht nu waar je praat over overbelichtte lucht
Ik vind je laatste iig te donker, verder zie ik er ook niet meteen iets in. Misschien dat het beter in een serie past, maar op zich zegt het weinig.
Bedankt voor de commentaar trouwens
Ik ben geen moeilijk mens. Maar wij zijn geen foto forum hé. Daar zijn andere en betere forums voor te vinden (dpreview, zoom, belgiumdigital...). Een foto om mensen te tonen wat een camera in zijn mars heeft is aanvaardbaar, maar het hoeft ook geen showcase te worden van welke foto's je gemaakt hebt natuurlijk. Als er mensen zijn die graag een foto afdeling willen op het userbase forum, we staan open voor suggesties.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Zou ik wel leuk vinden eigenlijk..
Het zijn dan ook DSLR's en Compact, allemaal digitaal die de foto's nemen, photoshop etc..
Ik zit ook natuurlijk op bd, maar hier eens een foto'tje posten kan denk ik geen kwaad. Het is eens iets anders hier voor mss mensen die de stap naar bd niet willen of durven zetten of mensen warm maken voor fotografie?
Heb je geen interesse, bekijk het topic dan niet?
Voor mij hoeft het niet é, maar zou gewoon leuk zijn..
@ Arrigi
De foto is bewust door mezelf zo donker gemaakt om in de sfeer te komen van bepaalde films. Die zijn ook onderbelicht wanneer ze werken met enkel specifieke kleuren (nu rood en geel) en geeft iets extra aan de sfeer.
90% gaat dit inderdaad te donker vinden, maar daarom dat ik ze ook post. Dit is persoonlijke smaak en een persoonlijke foto, maar ik wil ook weten wat jullie denken hierover. En idd, het merendeel vindt dit te donker. Maar ik hou wel van zo een sfeertje.. Ik zal hem straks (als het nog mag) eens 2 stops lichter posten. Je zal zien dat de sfeer weg is..
En over jou foto's.. Dit zijn idd iets meer snapshots.. Compo is niet bindend voor elk onderwerp, maar.. je kan snapshots maken die toch beter zijn qua belichting, compo, onderwerp, etc...
Het zijn dan ook DSLR's en Compact, allemaal digitaal die de foto's nemen, photoshop etc..
Ik zit ook natuurlijk op bd, maar hier eens een foto'tje posten kan denk ik geen kwaad. Het is eens iets anders hier voor mss mensen die de stap naar bd niet willen of durven zetten of mensen warm maken voor fotografie?
Heb je geen interesse, bekijk het topic dan niet?
Voor mij hoeft het niet é, maar zou gewoon leuk zijn..
@ Arrigi
De foto is bewust door mezelf zo donker gemaakt om in de sfeer te komen van bepaalde films. Die zijn ook onderbelicht wanneer ze werken met enkel specifieke kleuren (nu rood en geel) en geeft iets extra aan de sfeer.
90% gaat dit inderdaad te donker vinden, maar daarom dat ik ze ook post. Dit is persoonlijke smaak en een persoonlijke foto, maar ik wil ook weten wat jullie denken hierover. En idd, het merendeel vindt dit te donker. Maar ik hou wel van zo een sfeertje.. Ik zal hem straks (als het nog mag) eens 2 stops lichter posten. Je zal zien dat de sfeer weg is..
En over jou foto's.. Dit zijn idd iets meer snapshots.. Compo is niet bindend voor elk onderwerp, maar.. je kan snapshots maken die toch beter zijn qua belichting, compo, onderwerp, etc...
-
- Deel van't meubilair
Een andere indruk dan dat er "per ongeluk op het knoppeke is gedrukt" geven ze nochtans niet.Arrigi schreef:Ik wou er nog iets bijzetten van smaak..
Ik zie trouwens ook weinig waarde in bewerkte foto's... daar toon je enkel de kwaliteit van de software en kunsten van de persoon mee, niet direct de kwaliteit van het toestel zelf.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Prachtige foto!
Met een Prime lens?
Misschien als je de RAW nog hebt, kan je hem in HDR bewerken.. Zo kan je hopelijk de uitgebrande vensters toch terughalen qua detail..
Wel een HDR waar je niets van merkt, enkel dan dat de ramen meer detail terug hebben..
Met een Prime lens?
Misschien als je de RAW nog hebt, kan je hem in HDR bewerken.. Zo kan je hopelijk de uitgebrande vensters toch terughalen qua detail..
Wel een HDR waar je niets van merkt, enkel dan dat de ramen meer detail terug hebben..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Genomen met 10-22 lens, 3 RAWs in HDR met tonemapping... contrast tussen ruimte en ramen was enorm groot.Dafke schreef:Prachtige foto!
Met een Prime lens?
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Toch al HDR
was aan het twijfelen toen ik gepost had aan het meest rechtse raam.. daar is detail
spijtig dat er niet iets meer van de andere ramen doorgekomen is met tone mapping!
Goed gedaan!
was aan het twijfelen toen ik gepost had aan het meest rechtse raam.. daar is detail
spijtig dat er niet iets meer van de andere ramen doorgekomen is met tone mapping!
Goed gedaan!