Geen FTA op cable tuners bij Telenet !

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De ware aard van Telenet komt nogmaals boven water, waar het aanbod van FTA zenders flink is beperkt, is zelfs dit aanbod niet te bekijken via de Telenet cable-tuners (welke in essentie gewone DVB-C tuners zijn);
De "cable tuner "is een ander verhaal : Telenet heeft bewust de ontvangst van de digitale VRT signalen op de cable tuner onmogelijk gemaakt. Naar schatting zijn er slechte een 60 000 cable tuners en Telenet wil daar zo snel mogelijk vanaf. Die toestellen zijn geleverd door Telenet. U neemt hiervoor dus het best contact op met Telenet.

Linda Van Crombruggen
Klantendienst VRT
Auguste Reyerslaan 52, 1043 Brussel
Bron: http://www.tv-visie.be/interactief/foru ... 870#p34856
Stormboy
Starter
Starter

Onzin. De cable tuners zijn perfect in staat om het FTA aanbod te ontvangen.
Sinds maandag en dinsdag j.l. kon ik, behalve de HD zenders, alle VRT-zenders ontvangen via de cable tuner.
Woensdag en donderdag verdwenen ze om onduidelijke redenen achter de encryptie, maar sinds gisteren zijn ze weer vrij te ontvangen.
Hardware-matig is er dus zeker geen beperking op de ontvangst van de FTA zenders.
Mogelijk heeft die VRT-persoon het over een cable tuner met default instellingen.
Als je daarmee scant, zit je op netwerk ID 501 en dan vind je inderdaad enkel de 7 zenders die destijds uit het analoge aanbod verdwenen.
Als je echter op ID 001 scant vind je de FTA zenders wél, plus zelfs nog enkele andere.

Dit is wat ik in mijn regio momenteel vrij kan onvangen met mijn cable tuner:

één
Ketnet/Canvas
één+
Ketnet+/Canvas+
Vitaliteit
Cartoon/TCM
Actua TV
BBC World
CNN
CNCBC Europe
Discovery
ARD
Arte Belgique
France 3
TV5 Monde
TVE
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die zenders heb ik hier (INDI-gebied) inderdaad ook nog allemaal (ook een HD en canvas/ketnet HD trouwens). Ik heb nu zenders FTA zonder encryptie die ervoor wél achter encryptie staken, zoals TVE en arte.

Enfin ja, ik ben dan maar een HD digicorder gaan halen. Zonder interactiviteit weliswaar, ik hoef geen modem enz. Hadden ze nu echt geen HDMI-kabel daar bij kunnen geven? Ben nog terug kunnen gaan om zo'n kabel te halen. Lekker veel zenders momenteel (2 weken alle zenders zeker?). Eerste opmerking is dat de tv-gids traag is; zeker aangezien ik de EPG van de tv zélf gewoon ben. Beeldkwaliteit is iets minder dan rechtstreeks op tv lijkt me. Interface van die digibox is wel gatlelijk zeg. Zo schreeuwerig rood. Zappen gaat ook niet bijster snel; ge zijt heel snel voorbij de zender die ge wilt hebben. Zendervolgorde snap ik ook niks van, moet die eens handmatig verstellen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dit kan handig zijn, ik heb mij eens uitgesloofd om zo'n lijstje te maken ;-)
http://rapidshare.com/files/231712897/t ... enties.xls
(geüpdatete versie van 11/05 : Vitaliteit is nu FTA, TLB is nu versleuteld)
Laatst gewijzigd door boulder 11 mei 2009, 15:55, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik wil toch even reageren op deze topic .
Ik heb thuis een full hd plasma van panasonic met een DVB-T ingebouwd in de plasma .
Bekijk zelf tv met de telenet HD digicorder .
Als ik via de tv een scan doe naar deze zenders die niet versleuteld zijn vind mijn plasma er geen enkele .
Hoe is dit te verklaren ?
Heb bij wijze van test de antenne rechtsreeks in het witte doosje van de tv distributie gestoken en nog ging het niet .
boulder
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:Ik wil toch even reageren op deze topic .
Ik heb thuis een full hd plasma van panasonic met een DVB-T ingebouwd in de plasma .
Bekijk zelf tv met de telenet HD digicorder .
Als ik via de tv een scan doe naar deze zenders die niet versleuteld zijn vind mijn plasma er geen enkele .
Hoe is dit te verklaren ?
Heb bij wijze van test de antenne rechtsreeks in het witte doosje van de tv distributie gestoken en nog ging het niet .
Dit is heel makkelijk te verklaren, DVB-T is geen DVB-C.
De T staat voor Terrestrial, de C voor Cable (zo bestaan er ook een S en S2 voor satelliet)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ok ,
nu versta ik het . Is dan enkel interessant met zo een speciale antenne in je tuin zeker ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:Ok ,
nu versta ik het . Is dan enkel interessant met zo een speciale antenne in je tuin zeker ?
Goh, kan zijn dat je met een binnenantenne ook al beeld hebt.
Maar alles wat op DVB-T zit, kun je al met je HD digicorder bekijken.
Enkel interessant dus mocht je kabel volledig willen wegdoen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

boulder schreef:
fieldoxide schreef:Ok ,
Goh, kan zijn dat je met een binnenantenne ook al beeld hebt.
Maar alles wat op DVB-T zit, kun je al met je HD digicorder bekijken.
Enkel interessant dus mocht je kabel volledig willen wegdoen.
Niet helemaal correct hoor: zenders als La Trois, FR4, LCP, en regionale zenders bv Zeeland, WEO (pas-de-calais) etc zitten NIET in het (basis)pakket digitale zenders telenet. Maar je moet dan natuurlijk wel ontvangst hebben van de in dit geval de Waalse, Franse en Nederlandse DVB-T zenders
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fredo66 schreef:Maar je moet dan natuurlijk wel ontvangst hebben van de in dit geval de Waalse, Franse en Nederlandse DVB-T zenders
In theorie zou dit niet mogen... DVB-T signalen zouden eigenlijk niet grensoverschrijdend mogen zijn, maar technisch is dat natuurlijk zeer moeilijk realiseerbaar (al is het veel minder dan de vroegere analoge uitzendingen).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
fredo66 schreef:Maar je moet dan natuurlijk wel ontvangst hebben van de in dit geval de Waalse, Franse en Nederlandse DVB-T zenders
In theorie zou dit niet mogen... DVB-T signalen zouden eigenlijk niet grensoverschrijdend mogen zijn, maar technisch is dat natuurlijk zeer moeilijk realiseerbaar (al is het veel minder dan de vroegere analoge uitzendingen).
Met de analoge uitzendingen had ik in Gent in elk geval maar een heel slechte ontvangst van rtbf1 (rtbf 2 was helemaal niet te doen), geen ontvangst van Franse zenders en iets betere ontvangst van de Nederlandse.

Met dvb-t ontvang ik op nog steeds dezelfde plaats rtbf steeds prima, de Nederlandse goed tot uitstekend en sommige Franse zwak tot goed.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Telenet is een commercieel bedrijf en wil zoveel mogelijk winst maken. Kunnen we hen dat kwalijk nemen? Dat ze misbruik maken van hun kabelmonopolie ligt niet aan hen, maar aan de politiek. Zagen moet je dus bij de politiekers en niet bij Telenet.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

... maar die zeggen: Telenet heeft geen monopolie! (Het is een feitelijke monopolie, geen afgedwongen, dat wel). Niemand houdt u tegen om de nodige vergunningen bij mekaar te zoeken en uw eigen coax-kabels in de grond te gaan steken en een alternatieve aanbieder te worden ...

:-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

koekie schreef:Telenet is een commercieel bedrijf en wil zoveel mogelijk winst maken. Kunnen we hen dat kwalijk nemen?
Ethische bedrijfsvoering noemt zoiets...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:... maar die zeggen: Telenet heeft geen monopolie! (Het is een feitelijke monopolie, geen afgedwongen, dat wel). Niemand houdt u tegen om de nodige vergunningen bij mekaar te zoeken en uw eigen coax-kabels in de grond te gaan steken en een alternatieve aanbieder te worden ...

:-(
Inderdaad, op mijn brief naar de politici kreeg ik enkel reactie van Vlaams Belang, en Groen!.
Achteraf vond ik nog iemand van NV-A die akkoord ging met mijn standpunt.
Zou het toeval zijn dat de 3 'grote' Vlaamse partijen (rood-oranje-blauw) hun vertegenwoordigers hebben bij Telenet ?

Bij Europa (Kroes) heette het dat ik maar eens moest bewijzen dat ik er nadeel van ondervind dat ik geen vrijheid van keuze had wat decoders betreft.
En de kranten vermelden wel in grote letters de problemen tussen TV Vlaanderen en Scarlet, maar over Telenet wordt er zedig gezwegen.

Ceci n'est pas une démocratie.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Die andere partijen hebben je vraag gewoon niet begrepen. Het is niet echt een kwestie van onwil. Ze zijn de mail nog onderling naar elkaar aan het doorsturen. Zo is de mail ook maar via-via bij Peter van N-VA beland. Wie weet zie ik ooit nog een kopie van de CD&V-versie in mijn mailbox passeren :lol: , maar ik heb ze al laten weten dat ze mij voor 18 juni niet moeten lastig vallen, omdat ik andere engagementen heb. (namelijk avondschool, examen op 17/06)
't Zal trouwens toch eerder iets voor Carl Decaluwé zijn, als er al een Vlaams parlementslid is die bezig is met die materie, dan gaan ze dat niet doorspelen aan een willekeurige partijmilitant die er toevallig iets van kent. N-VA is ook veel kleiner dus de communicatie tussen basis en top gaat veel vlotter. Binnen CD&V ben ik maar een kleine garnaal. Ik mail af en toe wel eens naar Carl, ik zou dat nu ook kunnen doen om hem extra aan te porren, maar zoals al eerder gezegd: wachten tot na mijn examen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Test Aankoop stelt 12 werken voor, voor de regionale verkiezingen, op hun site.
En daar zie je dus als eerste punt ook staan dat ze een sociale digitale TV willen, met een onversleuteld aanbod, zoals in Indi gebied.
De tekst is blijkbaar een tijdje geleden opgemaakt toen dat basisaanbod nog niet door Telenet de nek omgewrongen werd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Och, Telenet is volop bezig met operatie doofpot... ze zwijgen het probleem langs alle kanten dood en dan verdwijnt het vanzelf wel uit de aandacht, en ondertussen hebben ze lekker hun zin gedaan.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”