Zonnepaneel is eenvoudig te stelen

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

donderdag 30 apr 2009

Zonnepanelen zijn interessant voor criminelen. `Als je een beetje handig bent en op een dak kunt, zijn zonnepanelen gemakkelijk te ontmantelen`, aldus installateur Hubert Goethals van Sanisolar. De installateur biedt daarom bij elke offerte tegenwoordig een antidiefstalbeveiliging aan. Met de beveiliging, die 50 euro extra kost, is minimaal een slijpmachine nodig om een zonnepaneel te stelen. In een woonwijk valt het geluid daarvan natuurlijk wel op.
Toch kiezen nog niet veel mensen voor de beveiliging. `Alleen jammer is dat de klanten die beveiliging niet willen betalen. Ze betalen 20.000 euro voor de panelen, maar hebben geen 50 euro extra over voor de beveiliging`, zo laat Goethals weten.
Er zijn al diverse gevallen bekend van ontvreemde panelen. Zo zijn midden in het centrum van Brussel de zonnepanelen van een Brussels gemeenteraadslid gestole n. Bij boswachter Van Dembempt uit Bierbeek zijn al twee keer de zonnepanelen van een ecoduct ontvreemd. Ook de krant De Standaard schrijft dat dit soort diefstallen steeds meer voorkomen.

[bron: energeia.nl]

Bron: http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Euh, van een installatie van 20000 euro mag je toch verwachten dat die niet met een schroevendraaierke te ontmantelen is? :?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Euh, van een installatie van 20000 euro mag je toch verwachten dat die niet met een schroevendraaierke te ontmantelen is? :?
Vraag maar eens aan BMW waarom een wettelijk verplicht verbandskistje enzo geen standaard uitrusting is op hun wagens van minstens 20k maar je er ook moet voor bij betalen.
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

1.000 * 50 is nog altijd 50.000 €.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sub Zero schreef:
cptKangaroo schreef:Euh, van een installatie van 20000 euro mag je toch verwachten dat die niet met een schroevendraaierke te ontmantelen is? :?
Vraag maar eens aan BMW waarom een wettelijk verplicht verbandskistje enzo geen standaard uitrusting is op hun wagens van minstens 20k maar je er ook moet voor bij betalen.
Awel inderdaad en dat vond ik schandalig ! ik zou vinden als je iets koopt en dat is wettelijk verplicht dat het dan moet samen verkocht worden ..

On topic:

'k begrijp mensen wel ivm die antidiefstal beveiliging, .. eerst verkopen ze me 20000 panelen en dan willen ze nog eens 50 euro aftroggelen, voor een antidiefstal beveiliging die mocht er toch op zijn minst bij zijn, hebben ze dan nog niet genoeg voor die panelen betaald, heeft de installateur nog niet genoeg winst gemaakt !?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ofloo schreef:'k begrijp mensen wel ivm die antidiefstal beveiliging, .. eerst verkopen ze me 20000 panelen en dan willen ze nog eens 50 euro aftroggelen, voor een antidiefstal beveiliging die mocht er toch op zijn minst bij zijn, hebben ze dan nog niet genoeg voor die panelen betaald, heeft de installateur nog niet genoeg winst gemaakt !?
Het gaat toch net om 'winst' te maken? Mocht jij zelfstandige zijn zou je zeker graag 50 EUR meer verdienen aan zo'n installaties, dat noem ik niet perse aftroggelen hoor. En naargelang de situatie in de toekomst en bij nieuwere installaties gaan ze dat wel automatisch gaan doen zonder er 50 EUR voor te gaan vragen... Iedereen profiteert er natuurlijk een beetje van want zoveel zonnepaneel installateurs zijn er nu ook niet in Vlaanderen éh.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als mijn business op panelen van 20K € draait, dan ga ik geen risicos met mijn reputatie nemen over iets wat maar 50€ kost. BMW kan daar misschien zijn voeten aan vegen, maar je ziet hoe dat toch in gedachten blijft hangen en kleinere bedrijfjes/zelfstandigen moeten het vrijwel uitsluitend van dit soort mond-tot-mondreclame hebben.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BMW kon zich tot voor kort mss baseren op het kokpelverkoop verbod :D.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cptKangaroo schreef:Als mijn business op panelen van 20K € draait, dan ga ik geen risicos met mijn reputatie nemen over iets wat maar 50€ kost.
Het zegt mij inderdaad ook meer over de installateur... 50 euro op een totaal van 20.000 euro is amper een kwart procent.

Als installateur zou ik beschaamd zijn dergelijke "meerkost" voor te stellen aan m'n klanten.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”