vanaf 4 mei valt mijn adsl2+ verbinding constant uit!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cyberlink
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:19

dag iedereen!

vanaf 4 mei valt mijn adsl2+ verbinding bij dommel zone 09 constant elke 3 a 10 minuten uit.
ik probeerde mijn router paar keer resetten, maar dat verandert niets.

heb een ticket op dommel geplaatst, maar geen antwoord tot nu toe...

vroeger was de verbinding stabiel en ik heb niets veranderd in de instellingen van mijn router.

mss heeft iemand ook zelfde probleem gekregen?
welke oorzaak daarvan? en oplossingen eventueel?

bedankt!
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Kijk eerst en vooral eens je splitters na. M'n ouders hadden dat vroeger veel. Was omdat er soms een splitter uitgetrokken werd. In een kamer, waar het nogal vochtig is, zijn er in totaal een paar weggerot. Die electronica (hohum!) binnenin kan daar niet goed tegen. Als die stuk zijn, of niet in steken, heb je een verbinding die elke 2-10 minuten uit valt.
Gebruikersavatar
Davion
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2004, 20:27
Locatie: Diest

Check eens het Belgacom forum naar mijn draad, mss heeft het ermee te maken ?
cyberlink
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:19

ik denk dat de splitter in orde is. want daarvoor jaren was geen probleem. en gedurende 2 maanden met cityconnect was 't ook in orde.

nog, als ik adsl parameters van "auto" of "adsl2+" naar "g.dmt" (terug naar gewone adsl) instel, alles werkt perfect.

meer suggesties?
cyberlink
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:19

Davion schreef:Check eens het Belgacom forum naar mijn draad, mss heeft het ermee te maken ?


wat bedoel je? welke draad? ik heb niets gevonden.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Zijn thread, maar heel letterlijk vertaald :wink: Nu, al bij al kan zo'n verbinding drie oorzaken hebben:
1) Probleem bij binnenbekabeling (meestal splitters. Dat er ineens een draad of een contactdoos in de muren stuk gaat, is het wel héél ver gaan zoeken). Als de splitters OK zijn, slaan we dit over.

2) Kabel in de straat rakelings geraakt tijdens wegenwerken. Het is pure pech als dit voorvalt, maar het gebeurt wel eens dat er tijdens wegenwerken een kabel zodanig geraakt wordt, dat hij niet knapt, en nog signaal geeft, maar dat er verlies is op het raakpunt, waardoor er een sterk verzwakt signaal toekomt, of een signaal dat soms wel en soms niet toekomt. In dit geval moet Belgacom gecontacteerd worden.

3) Te ver van de centrale voor de gegeven snelheid. Dit is een pijnlijk probleem dat zich al jaar en dag voordoet in België. Ik heb het allemaal een tijd niet meer gevolgd, dus weet niet hoe reëel deze mogelijkheid is, maar tot voor een paar jaren had zowat iedereen hiermee te kampen. In dit geval is het het beste te vergelijken met een sprinter vs. een lange afstandsloper. De sprinter gaat eens zo snel, maar zal geen 10Km tegen die snelheid kunnen afleggen. Als hij het toch haalt, is het zelden, en is staat hij op't punt flauw te vallen. De lange afstandsloper daarentegen gaat weliswaar trager, maar zal sowieso de 10Km halen. In dit geval moet Dommel de snelheid lager zetten, zodat het signaal altijd en stabiel aankomt.

Normaal gezien zou de helpdesk dit moeten kunnen zien, maar als er onlangs wegenwerken zijn gebeurd, en Davion woont in je buurt en weet dat er een kabel geraakt is, kan je die stap overslaan en rechtstreeks naar BGC bellen.

Edit: Tedju, hij heeft me nu ook liggen met z'n draad gedoe :lol:
cyberlink
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009, 21:19

Klant schreef:Zijn thread, maar heel letterlijk vertaald :wink: Nu, al bij al kan zo'n verbinding drie oorzaken hebben:
1) Probleem bij binnenbekabeling (meestal splitters. Dat er ineens een draad of een contactdoos in de muren stuk gaat, is het wel héél ver gaan zoeken). Als de splitters OK zijn, slaan we dit over.

2) Kabel in de straat rakelings geraakt tijdens wegenwerken. Het is pure pech als dit voorvalt, maar het gebeurt wel eens dat er tijdens wegenwerken een kabel zodanig geraakt wordt, dat hij niet knapt, en nog signaal geeft, maar dat er verlies is op het raakpunt, waardoor er een sterk verzwakt signaal toekomt, of een signaal dat soms wel en soms niet toekomt. In dit geval moet Belgacom gecontacteerd worden.

3) Te ver van de centrale voor de gegeven snelheid. Dit is een pijnlijk probleem dat zich al jaar en dag voordoet in België. Ik heb het allemaal een tijd niet meer gevolgd, dus weet niet hoe reëel deze mogelijkheid is, maar tot voor een paar jaren had zowat iedereen hiermee te kampen. In dit geval is het het beste te vergelijken met een sprinter vs. een lange afstandsloper. De sprinter gaat eens zo snel, maar zal geen 10Km tegen die snelheid kunnen afleggen. Als hij het toch haalt, is het zelden, en is staat hij op't punt flauw te vallen. De lange afstandsloper daarentegen gaat weliswaar trager, maar zal sowieso de 10Km halen. In dit geval moet Dommel de snelheid lager zetten, zodat het signaal altijd en stabiel aankomt.

Normaal gezien zou de helpdesk dit moeten kunnen zien, maar als er onlangs wegenwerken zijn gebeurd, en Davion woont in je buurt en weet dat er een kabel geraakt is, kan je die stap overslaan en rechtstreeks naar BGC bellen.

Edit: Tedju, hij heeft me nu ook liggen met z'n draad gedoe :lol:


zeer bedankt voor jouw uitleg!

mss dat door de wegenwerken, die in 't centrum doorgaan. maar ik weet 't niet. zeer raar probleem. nooit gebeurde er vroeger. en ik bezit adsl al 8 jaar...

ga morgen bellen naar dommel en bgc. hoop dat zij bereikbaar zullen zijn.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

cyberlink schreef:
Klant schreef:Zijn thread, maar heel letterlijk vertaald :wink: Nu, al bij al kan zo'n verbinding drie oorzaken hebben:
1) Probleem bij binnenbekabeling (meestal splitters. Dat er ineens een draad of een contactdoos in de muren stuk gaat, is het wel héél ver gaan zoeken). Als de splitters OK zijn, slaan we dit over.

2) Kabel in de straat rakelings geraakt tijdens wegenwerken. Het is pure pech als dit voorvalt, maar het gebeurt wel eens dat er tijdens wegenwerken een kabel zodanig geraakt wordt, dat hij niet knapt, en nog signaal geeft, maar dat er verlies is op het raakpunt, waardoor er een sterk verzwakt signaal toekomt, of een signaal dat soms wel en soms niet toekomt. In dit geval moet Belgacom gecontacteerd worden.

3) Te ver van de centrale voor de gegeven snelheid. Dit is een pijnlijk probleem dat zich al jaar en dag voordoet in België. Ik heb het allemaal een tijd niet meer gevolgd, dus weet niet hoe reëel deze mogelijkheid is, maar tot voor een paar jaren had zowat iedereen hiermee te kampen. In dit geval is het het beste te vergelijken met een sprinter vs. een lange afstandsloper. De sprinter gaat eens zo snel, maar zal geen 10Km tegen die snelheid kunnen afleggen. Als hij het toch haalt, is het zelden, en is staat hij op't punt flauw te vallen. De lange afstandsloper daarentegen gaat weliswaar trager, maar zal sowieso de 10Km halen. In dit geval moet Dommel de snelheid lager zetten, zodat het signaal altijd en stabiel aankomt.

Normaal gezien zou de helpdesk dit moeten kunnen zien, maar als er onlangs wegenwerken zijn gebeurd, en Davion woont in je buurt en weet dat er een kabel geraakt is, kan je die stap overslaan en rechtstreeks naar BGC bellen.

Edit: Tedju, hij heeft me nu ook liggen met z'n draad gedoe :lol:


zeer bedankt voor jouw uitleg!

mss dat door de wegenwerken, die in 't centrum doorgaan. maar ik weet 't niet. zeer raar probleem. nooit gebeurde er vroeger. en ik bezit adsl al 8 jaar...

ga morgen bellen naar dommel en bgc. hoop dat zij bereikbaar zullen zijn.


Heb je antwoord? Ik heb namelijk ook een probleem met af en toe (1 keer per dag soms 1 keer in de drie dagen) wegvallende verbinding.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

cyberlink schreef:ik denk dat de splitter in orde is. want daarvoor jaren was geen probleem. en gedurende 2 maanden met cityconnect was 't ook in orde.


zo'n splitter kan na jaren dienst toch plots de geest geven.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ik heb geen splitter
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

lemon schreef:Ik heb geen splitter

Gij hebt ook geen vaste telefoon, zeker :P

Zit hier zelf ook zonder splitter, maar m'n enige telefoon is m'n GSM. Dan kan dat signaal niet verstoord worden. M'n scherm, daarentegen... :? (oud CRT geval)
samyboyseke
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22

Ik zit ook in zone 09 en had net hetzelfde probleem.
'K heb de Siemens modem van Dommel eens gereset en opnieuw geïnstalleerd en geen problemen meer sinds dien.
Het enige probleem is dat Voip niet meer werkt sind de herinstallatie
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Da's iets da'k eigenlijk nooit begrepen heb. Waarom wil iemand VoIP gebruiken? Wat zijn daar de voordelen? Ik zie zelf enkel nadelen:

1) Een extra onderdeel in je telefoonnetwerk dat stuk kan gaan
2) Wanneer de electriciteit uitvalt, kan je niet meer bellen (reden waarom beveiligingsfirma's geen VoIP willen. Sluit de electriciteit af bij iemand met VoIP en ze kunnen de hulpdiensten niet meer bellen. Kan je doen wat je wil als crimineel)
3) Als je telefoonlijn werkt, maar je provider is down, kan je niet bellen
4) Je betaalt voor een telefoonlijn, maar moet nogmaals betalen om te kunnen bellen. Lijkt me dubbel betalen.

Het enige dat ik mogelijk als voordeel zou kunnen zien, is dat je geen splitter nodig hebt. Dit wordt dan weer meer dan gecompenseerd doordat je niet eender welk model van telefoon meer kan gebruiken, en ipv per stopcontact een paar euro uit te geven aan een splitter, een bom geld extra moet geven aan een modem/router die VoIP aan kan. Daar mag je al veel splitters voor kopen om dat er uit te halen.

Nu, dat is mijn visie op VoIP. Ik begrijp het gewoon niet. Als er iemand de echt grote voordelen die een verandering van de gewone telefoon naar VoIP kan uitleggen, zou ik dat weten te appreciëren.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Klant schreef:Da's iets da'k eigenlijk nooit begrepen heb. Waarom wil iemand VoIP gebruiken? Wat zijn daar de voordelen? Ik zie zelf enkel nadelen:

1) Een extra onderdeel in je telefoonnetwerk dat stuk kan gaan
2) Wanneer de electriciteit uitvalt, kan je niet meer bellen (reden waarom beveiligingsfirma's geen VoIP willen. Sluit de electriciteit af bij iemand met VoIP en ze kunnen de hulpdiensten niet meer bellen. Kan je doen wat je wil als crimineel)
3) Als je telefoonlijn werkt, maar je provider is down, kan je niet bellen
4) Je betaalt voor een telefoonlijn, maar moet nogmaals betalen om te kunnen bellen. Lijkt me dubbel betalen.

Het enige dat ik mogelijk als voordeel zou kunnen zien, is dat je geen splitter nodig hebt. Dit wordt dan weer meer dan gecompenseerd doordat je niet eender welk model van telefoon meer kan gebruiken, en ipv per stopcontact een paar euro uit te geven aan een splitter, een bom geld extra moet geven aan een modem/router die VoIP aan kan. Daar mag je al veel splitters voor kopen om dat er uit te halen.

Nu, dat is mijn visie op VoIP. Ik begrijp het gewoon niet. Als er iemand de echt grote voordelen die een verandering van de gewone telefoon naar VoIP kan uitleggen, zou ik dat weten te appreciëren.


Ik zie als VOIP gebruiker meer voordelen.

1. Je hebt gelijk maar electronica is wel echt betrouwbaar genoeg.
2. Klopt. Ik kan mij niet herinneren wanneer de electriciteit hier nog uitgelegen heeft. De kans is zeer klein. De crimineel zal ook al wel van GSM gehoord hebben zeker?
3. In mijn geval fout. Ik heb een discoverylijn en kan (weliswaar duur) bellen. Of GSM natuurlijk.
4. Jij belt gratis? Per 12.50 Euro opladen bel ik 3 maanden gratis met VOIP (ook buitenland).

Ik gebruik mijn "oude" telefoons via mijn modem (Fritz!box) en heb nu gratis een antwoordapparaat, fax ontvangst en kan van het ene naar het andere toestel bellen en heb na een jaar de kost van mijn modem terugverdiend aan minder telefoonkosten (ik heb al een half jaar winst). De modem is eigenlijk een telefooncentrale.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

on4bam schreef:
Klant schreef:Da's iets da'k eigenlijk nooit begrepen heb. Waarom wil iemand VoIP gebruiken? Wat zijn daar de voordelen? Ik zie zelf enkel nadelen:

1) Een extra onderdeel in je telefoonnetwerk dat stuk kan gaan
2) Wanneer de electriciteit uitvalt, kan je niet meer bellen (reden waarom beveiligingsfirma's geen VoIP willen. Sluit de electriciteit af bij iemand met VoIP en ze kunnen de hulpdiensten niet meer bellen. Kan je doen wat je wil als crimineel)
3) Als je telefoonlijn werkt, maar je provider is down, kan je niet bellen
4) Je betaalt voor een telefoonlijn, maar moet nogmaals betalen om te kunnen bellen. Lijkt me dubbel betalen.

Het enige dat ik mogelijk als voordeel zou kunnen zien, is dat je geen splitter nodig hebt. Dit wordt dan weer meer dan gecompenseerd doordat je niet eender welk model van telefoon meer kan gebruiken, en ipv per stopcontact een paar euro uit te geven aan een splitter, een bom geld extra moet geven aan een modem/router die VoIP aan kan. Daar mag je al veel splitters voor kopen om dat er uit te halen.

Nu, dat is mijn visie op VoIP. Ik begrijp het gewoon niet. Als er iemand de echt grote voordelen die een verandering van de gewone telefoon naar VoIP kan uitleggen, zou ik dat weten te appreciëren.


Ik zie als VOIP gebruiker meer voordelen.

1. Je hebt gelijk maar electronica is wel echt betrouwbaar genoeg.
2. Klopt. Ik kan mij niet herinneren wanneer de electriciteit hier nog uitgelegen heeft. De kans is zeer klein. De crimineel zal ook al wel van GSM gehoord hebben zeker?
3. In mijn geval fout. Ik heb een discoverylijn en kan (weliswaar duur) bellen. Of GSM natuurlijk.
4. Jij belt gratis? Per 12.50 Euro opladen bel ik 3 maanden gratis met VOIP (ook buitenland).

Ik gebruik mijn "oude" telefoons via mijn modem (Fritz!box) en heb nu gratis een antwoordapparaat, fax ontvangst en kan van het ene naar het andere toestel bellen en heb na een jaar de kost van mijn modem terugverdiend aan minder telefoonkosten (ik heb al een half jaar winst). De modem is eigenlijk een telefooncentrale.


Bovendien met voip op mijn mobiele telefoon via WiFi ben ik ook nog eens overal ter wereld in staat om tegen dezelfde kosten te bellen als thuis! ik ben op mijn thuisnummer bereikbaar zelfs als ik ergens aan de MeKong in een of ander klein stadje vertoef..... Een kristal heldere verbinding met iedereen tijdens maandenlange reizen...... En omdat het voip is heb ik geen dure roaming kosten. Mensen bellen me en als ik buiten bereik van WiFi ben spreken ze een boodschap in. die kan ik weer gratis afluisteren en ik kan gratis of heel goedkoop terugbellen. En je hebt vrijwel overal ter wereld gratis hotspots zelfs in de kleinste afgelegen dorpjes.

En dat allemaal zonder abonnement, zonder start-tarief en tegen een belachelijke lage prijs. Een voip-telefoontje vanuit Vietnam of Thailand naar BE kost 0,6 cent/min naar vast of 13,5 cent naar mobiel. tja.... waar haal je dat nog meer?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ze hebben de stroom op uw lijn aangesloten ipv op het data center :p
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”