Stroompanne gisterenavond
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Door een stroompanne, gisterenavond, in een groot datacentrum in noordelijk Brussel zijn adsl- en sdsl-klanten in de regio's Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant en de Kempen zonder internetverbinding gevallen (van 19u10 tot 21u35 CET).
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk
internet, fiber & telephony
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Bij mij lag het natuurlijk ook uit. Het irritante vind ik dat dit op een week of 2 tijd zeker de 5de dag is dat het uitligt (al was het de andere keren meestal niet zo lang). Vorig weekend of het weekend er voor heb ik ook een zaterdag avond gehad dat het zeker 4 keer is uitgevallen (het zei voor 3 tot 40 min).
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het netwerk waar ik zo tevreden over was lijkt me de laatste tijd redelijk onstabiel.
Ik hoop dat dit verholpen gaat worden want het begint wel mijn voeten uit te hangen sommige momenten eigenlijk.
Ik ben echt altijd tevreden geweest over de stabiliteit van EDPnet (het rare is dat ik bij scarlet extreem veel meer uitval had), maar de laatste paar weken heeft dit toch wat teniet zitten te doen. Hopelijk is het maar tijdelijk (de snelheden die ik haal zijn duidelijk ook minder als vroeger sinds vorige week of zo).
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het netwerk waar ik zo tevreden over was lijkt me de laatste tijd redelijk onstabiel.
Ik hoop dat dit verholpen gaat worden want het begint wel mijn voeten uit te hangen sommige momenten eigenlijk.
Ik ben echt altijd tevreden geweest over de stabiliteit van EDPnet (het rare is dat ik bij scarlet extreem veel meer uitval had), maar de laatste paar weken heeft dit toch wat teniet zitten te doen. Hopelijk is het maar tijdelijk (de snelheden die ik haal zijn duidelijk ook minder als vroeger sinds vorige week of zo).
Wel, ik woon niet in brussel of vlaams brabant, maar ik heb die dag wel een verschrikkelijk trage lijn gehad (3,5kb/s)...de snelheid van een inbelmodem. Het zal wel daaraan gelegen hebben, zeker? Indirect, door meer toevloed op de andere lijnen? Kan dat?
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Heden deze morgen/middag vrijdag 1 mei zijn de snelheden van EDPnet in Vlaams-Brabant (Noord-Brussel) vrij laag. Normaal gezien zonder probleem 6 Mb/s, maar nu met moeite 0,5 Mb/s.
Anders wel een tevreden klant. Snelheden zijn quasi altijd 6 MB/s. En goeie service op de helpdesk.
Anders wel een tevreden klant. Snelheden zijn quasi altijd 6 MB/s. En goeie service op de helpdesk.
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Stabiliteit, download en upload de hele dag perfect hier ( postnummer 1861 )koekie schreef:Heden deze morgen/middag vrijdag 1 mei zijn de snelheden van EDPnet in Vlaams-Brabant (Noord-Brussel) vrij laag. Normaal gezien zonder probleem 6 Mb/s, maar nu met moeite 0,5 Mb/s.
Anders wel een tevreden klant. Snelheden zijn quasi altijd 6 MB/s. En goeie service op de helpdesk.
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Ik schreef 1850, maar het moet eigenlijk specifiek 1853 zijn. We zitten waarschijnlijk op dezelfde lijn.
Eén ding is zeker, de snelheid is allesbehalve die van vroeger. Hopelijk leest EDPnet mee, en doen ze er iets aan.
Eén ding is zeker, de snelheid is allesbehalve die van vroeger. Hopelijk leest EDPnet mee, en doen ze er iets aan.
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
- Locatie: Strombeek
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
koekie schreef:Ik schreef 1850, maar het moet eigenlijk specifiek 1853 zijn. We zitten waarschijnlijk op dezelfde lijn.
misschien nét daarom dat het hier zo traag gaat...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Tiens, hier ok van dat. Zone 056 (regio Kortrijk). Ik weet wel niet hoe lang dit probleem zich al voordoet.
Ik sync om 4/512. Mijn opzeg is ondertussen toch al gebeurd. 4Mbit is achterhaald, laat staan 1,81 Mbit. Een (technisch) probleem waar EDPNet misschien niet veel aan kan doen, maar waar je maar mee zit.
edit:
Blijkbaar beter via server in Brussel. Boycot van Telenet?
Ik sync om 4/512. Mijn opzeg is ondertussen toch al gebeurd. 4Mbit is achterhaald, laat staan 1,81 Mbit. Een (technisch) probleem waar EDPNet misschien niet veel aan kan doen, maar waar je maar mee zit.
edit:
Blijkbaar beter via server in Brussel. Boycot van Telenet?
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
De actuele problemen met de snelheid hebben mijns inziens niets te maken met een stroompanne.Antipasta schreef:Drie keer in 10 maanden een stroompanne bij Scarlet ... lijkt me niet normaal.
Nieuwe test op andere locatie met EDPnet abo. Deze verbinding geeft iets minder dan 6, maar nog ruim aanvaardbaar. Conclusie? Geen algemeen snelheidsprobleem.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Inderdaad ik was hetzelfde aan het denken vorige week was er ook al één, en een tijdje terug ook al en telkens heeft men problemen met het opstarten van de noodgeneratoren.Antipasta schreef:Drie keer in 10 maanden een stroompanne bij Scarlet ... lijkt me niet normaal.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik bedacht me ook wel dat dit voor een grote ISP eigenlijk niet echt kan. Als er zoveel problemen mee zijn moeten ze ofwel zoeken naar een extra backup, ofwel deze gewoon vervangen. En de verbinding heeft meer als 2 uur uitgelegen. Het kan toch niet zijn dat die zo traag opstarten.Ofloo schreef:Inderdaad ik was hetzelfde aan het denken vorige week was er ook al één, en een tijdje terug ook al en telkens heeft men problemen met het opstarten van de noodgeneratoren.Antipasta schreef:Drie keer in 10 maanden een stroompanne bij Scarlet ... lijkt me niet normaal.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Sinds vanmiddag ligt het in gebied 089 ook alweer uit... Het zou vanavond opgelost moeten zijn...
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
fyi : (update 19:45) Scarlet zal nu de stroom afleggen, de maximale downtime wordt geschat op 2 uur. Meer informatie volgt nog.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
Spijtig dat edpnet zo ook onrechtstreeks wordt getroffen. Zeker omdat ze een goede reputatie hebben.
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wel heeel toevallig dat een maat van mij die scarlet heeft GEEN ENKELE KEER zonder internet is gevallen de laatste paar maanden...
Dus ik geloof NIKS meer van het scarlet verhaal en het is serieus mijn voeten aan het uithangen. Ik heb vandaag 5+ uur zonder internet gezeten, dat is toch echt wel te lang.
Nu lag het juist weer 2 keer kort plat. Ik kan echt niet geloven dat iets zoals dit meer als een keer kan gebeuren en zeker niet op 10 dagen tijd.
Als dat meer als 1 keer gebeurt zorg je voor een backupvoeding. Je gaat mij niet zeggen dat alles in dat datacenter plat lag zoveel keer de laatste 10 dagen. Dan zie je direct uit naar een nieuw datacenter en kan het datacenter opdoeken imo. Die moeten toch gewoon al hun klanten kwijt zijn dan.
Ze gaan hier serieus klanten aan verliezen als het het zo doorgaat. Ik ben altijd heel tevreden geweest met edpnet, maar de laatste 10 dagen hebben ze echt mijn vertrouwe volledig verloren. Akkoord dat dit is een keer kan gebeuren, maar zo vaak op korte tijd? no way.
Vandaag was dan nog het toppunt ook. Van half 16.25 tot 17.15 of zoiets en dan van 18.06 tot 23.10 iets in die aard.
De andere dagen was het elke keer een uur eventueel met daartussen een uurtje terug up en dan terug plat.
Ik heb een kleine maand in het weekend snachts ook last gehad dat het 4 keer had plat geleden, dan een half uurtje of 3 kwartier terug up en dan terug down voor een half uurtje. Ik kijk alleszins al rond naar alternatieven, met veel spijt in het hart.
Dus ik geloof NIKS meer van het scarlet verhaal en het is serieus mijn voeten aan het uithangen. Ik heb vandaag 5+ uur zonder internet gezeten, dat is toch echt wel te lang.
Nu lag het juist weer 2 keer kort plat. Ik kan echt niet geloven dat iets zoals dit meer als een keer kan gebeuren en zeker niet op 10 dagen tijd.
Als dat meer als 1 keer gebeurt zorg je voor een backupvoeding. Je gaat mij niet zeggen dat alles in dat datacenter plat lag zoveel keer de laatste 10 dagen. Dan zie je direct uit naar een nieuw datacenter en kan het datacenter opdoeken imo. Die moeten toch gewoon al hun klanten kwijt zijn dan.
Ze gaan hier serieus klanten aan verliezen als het het zo doorgaat. Ik ben altijd heel tevreden geweest met edpnet, maar de laatste 10 dagen hebben ze echt mijn vertrouwe volledig verloren. Akkoord dat dit is een keer kan gebeuren, maar zo vaak op korte tijd? no way.
Vandaag was dan nog het toppunt ook. Van half 16.25 tot 17.15 of zoiets en dan van 18.06 tot 23.10 iets in die aard.
De andere dagen was het elke keer een uur eventueel met daartussen een uurtje terug up en dan terug plat.
Ik heb een kleine maand in het weekend snachts ook last gehad dat het 4 keer had plat geleden, dan een half uurtje of 3 kwartier terug up en dan terug down voor een half uurtje. Ik kijk alleszins al rond naar alternatieven, met veel spijt in het hart.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Maar die maat woont hier 5KM vandaan. Hoe kan het dan aan Scarlet liggen. Nu ja goed, zolang het maar stopt. Deze nacht heeft het blijkbaar weer een heel korte tijd uitgelegen (maar dit keer 25 sec ofzo). Ik was altijd heel erg tevreden over de stabiliteit van EDPnet, maar de laatste maand of zo is het gewoon er echt serieus op achteruit gegaan en dat vind ik enorm spijtig.
Ik kom zelf ook van Scarlet en ik weet wat voor misserie Scarlet was (er is een reden waarom ik ben weggegaan natuurlijk). Het is gewoon enorm spijtig dat bij EDPnet nu dezelfde zaken voorkomen. Lijkt me eerder opzet dan ongeluk (en daarom niet van EDPnet zijn kant) want ik blijf er bij: Hoe kan je professioneel bezig zijn met IT en dan niet voor backup zorgen als iets als dit gebeurd? Ik snap gewoon niet dat dit zo regelmatig kan gebeuren en dat er duidelijk niets voorzien is hierop.
Ik heb de laatste maand (wel verspreid over 2 factuurmaanden) toch een kleine dag downtime in totaal gehad schat ik, ik weet dat er niet betaald wordt voor 24/7 internet (of dat ze dit niet kunnen garanderen alleszins), maar een dag is er toch net over. De verbinding is ook duidelijk veel onstabieler als die vroeger was. Ik heb genoeg keren gehad dat ik 20 a 30+ dagen aan een stuk hetzelfde IP had. Als ik nu 3 dagen haal mag ik heel erg tevreden zijn, meestal haal ik de dag niet eens. Het is er alleszins enorm op achteruit gegaan en ik hoop dat ze zich herpakken.
Ik ben gewoon enorm teleurgesteld en misschien daarmee de wat hardere commentaar, maar het hangt gewoon mijn voeten uit en doet me te hard denken aan wat ik bij Scarlet en UPC heb meegemaakt en daarmee ben ik gewoon veel meer op mijn hoede nu en waarschijnlijk ook net iets kritischer als de meeste anderen.
Het begint gewoon eerder op opzet te lijken om de klanten van de klanten van Scarlet (zoals EDPnet enzo) te laten overstappen of weet ik veel, waarschijnlijk begin ik er ook maar wat op door te slaan, maar van Scarlet zou het me niet verbazen (en van Belgacom nog minder). Ik hoop alleszins dat iedereen die in dat datacenter zijn spullen heeft staan (en dan bedoel ik zeker de professionele maatschappijen enzo) serieus wat korting krijgen, waarom zou je in hemelsnaam een datacenter/hostingsbedrijf willen dat op zo'n korte tijd zoveel downtime heeft? Buitensmijten en nieuw zoeken imo (of vervang dan in hemelsnaam die generatoren die duidelijk hun werk niet kunnen doen).
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
het is hun keuze om in zee te gaan met Scarlet en niet met BGC. Dus ergens moeten ze dan ook de verantwoordelijkheid van die keuze op zich nemen.murda schreef:Spijtig dat edpnet zo ook onrechtstreeks wordt getroffen. Zeker omdat ze een goede reputatie hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
en het is niet enkel edpnet die hieronder geleden heeft 'k heb een mail van mobilevikings ontvangen..
Beste <snipe>,
Tijdens de laatste 2 weken zijn er verschillende pannes geweest
van het GPRS netwerk van Mobile Vikings.
De gebeurtenissen begonnen in het weekend van 25 april. Gedurende
de nacht wees het onderzoek uit dat de problemen zich situeerden
in het datacenter van Scarlet. Blijkbaar staan de systemen die
onze netwerk partner Base gebruikt om GPRS sessies the
authenticeren in dit datacenter. De stroomproblemen met Scarlet
resulteerden in een totaal van 4 pannes tot gisteren. TV
Vlaanderen, Scarlet internet gebruikers, Base internet, meer dan
22.000 websites: het was allemaal onbeschikbaar wegens de
stroompanne. Er was niet veel wat we konden doen. Uit een
datacenter wegtrekken kan je niet halsoverkop. Ondertussen zijn
er juridische procedures gestart en schadeclaims ingediend bij
Scarlet. Maar dit betekent niks voor u als gebruiker.
Omdat de Mobile Vikings zulke goede klanten zijn en ook tijdens
deze problemen hun vertrouwen in ons bewaard hebben, geven we
alle Mobile Vikings een gratis topup van 15 Euro kado.
We hebben een knop " vraag uw gratis topup
[https://mobilevikings.com/myviking/topup/]" toegevoegd aan de
topup pagina. Deze knop kan u gedurende de komende 31 dagen
gebruiken wanneer het u het beste uitkomt.
We danken u voor uw vertrouwen en doen ons best om u de service
te bieden die u verdient!
Met vriendelijke groeten,
Het Mobile Vikings team
This email was sent to <snipe email>. You can instantly unsubscribe
from these emails by clicking here http://mobilevikings.cmail2.com/<sipe>.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Juist mail ontvangen van edpnet, ..
Zit ook nog wat nieuws in, .. 'k wist niet dat ze bezig waren met een "eigen" dsl netwerk !?Beste klant
Door een stroompanne in het Scarlet-datacentrum in Vilvoorde zijn
adsl- en sdsl-klanten in de regio's Brussel, Vlaams- en Waals-
Brabant en een deel van de provincies Luik, Antwerpen en Limburg,
waaronder de Kempen, zonder internetverbinding gevallen. Dit was
het geval in de avond van zaterdag 25 en woensdag 29 april, en
van dinsdag 5 mei.
Hierdoor was EDPnet ook niet telefonisch bereikbaar.
Klanten met een vast ip-adres in heel België kunnen eveneens
moeilijkheden ondervonden hebben.
Daarnaast was er gisterennamiddag een algehele storing in de
telefoonzones 012 en 089 (zuidoostelijk Limburg), en van
gisteravond tot vanochtend in de streek van de westkust (zones
058 en 059) en Harelbeke (056).
EDPnet is ontgoocheld door het recente gebrek aan betrouwbaarheid
bij onze voornaamste dsl-leverancier. O.m. omwille hiervan was
EDPnet al bezig met het uitbouwen van zijn eigen dsl-netwerk,
waardoor we geheel onafhankelijk zullen worden van dergelijke
gevallen van overmacht.
Achtergrondinformatie:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052009_051 http://www.tv-vlaanderen.be/pid_news_beelduitval.asp http://www.demorgen.be/dm/nl/991/Multim ... down.dhtml
Onze excuses voor de ongemakken.
Verdere informatie vindt u terug op:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk
Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met
onze helpdesk op het nummer 03 265 67 00.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Is het niet zo dat zij eigen apparatuur hebben staan in centrales waar ze hun 24Mbit/s abonnementen aanbieden ?
Verder zijn ze verbonden met Inticonet http://www.intico.net welke zich onder andere bezighoudt met IP transit.
Verder zijn ze verbonden met Inticonet http://www.intico.net welke zich onder andere bezighoudt met IP transit.
Laatst gewijzigd door Uzzi 06 mei 2009, 16:27, in totaal 1 gewijzigd.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
euhm ik zit op 6mbit profiel en ik heb er net zo goed uitgelegen, .. 24mbit profiel is van scarlet ! dus die hebben er ook uit gelegen, .. ik weet niet wat ze bedoelen met eigen netwerk, .. maar ik neem aan dat ze dit niet uit hun duim zuigen zekers, ..
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik zie het alleszins al een pak positiever terug in. Ze hebben ook professioneel gehandeld door middel van die mail.
Hopelijk krijgen ze dit op een deftige manier uitgebouwd en gaan ze er niet aan ten onder en dan lijkt het nog een betere tijd te worden voor EDPnet gebruikers.
Hopelijk krijgen ze dit op een deftige manier uitgebouwd en gaan ze er niet aan ten onder en dan lijkt het nog een betere tijd te worden voor EDPnet gebruikers.