Beste,
Wij hebben thuis 2 vaste nummers. Dommel internet zit natuurlijk juist op het vaste nummer dat we zouden opzeggen.
Kan ik mijn modem gewoon aansluiten op het andere nummer en zo terug op internet. Of hoef ik hier Dommel op de hoogte te
brengen voor een "verhuis". Iemand ervaring mee als hier dan een meerkost aan vast hangt?
Groeten
Signaal verhuizen van nummer
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is het '1' PSTN (analoge) lijn of zijn het '2' aparte PSTN lijnen? Of is het een ISDN lijn?
Indien je dit niet weet, vraag het dan aan Belgacom en laat ons het hier weten.
--
Indien het een simpele aparte PSTN lijn is (1 van de 2) wanneer je het nummer opzegt bij Belgacom zullen zij aan Dommel een raw-copper aanrekenen voor de actieve DSL lijn en zal Dommel dit doorrekenen aan je. Dat is 13,31 EUR per maand bovenop je abonnement bij Dommel.
Indien je die raw copper niet wenst te betalen en je DSL signaal op je andere lijn wilt laten overzetten dan moet je dus een verhuis aanvragen van je signaal op je andere lijn bij Dommel (niet bij Belgacom). Daarna mag je pas je andere lijn opzeggen!!! Deze verhuis kost 49,00 EUR.
Het hangt een beetje af van de situatie, mocht je ons kunnen informeren wat of welk product er juist aan welke lijn hangt zoals ik eerst vroeg in het begin dan kunnen we je wel verder helpen. In de meeste gevallen zal je alleszins wel die 49,00 EUR verhuis moeten betalen aan Dommel.
Indien je dit niet weet, vraag het dan aan Belgacom en laat ons het hier weten.
--
Indien het een simpele aparte PSTN lijn is (1 van de 2) wanneer je het nummer opzegt bij Belgacom zullen zij aan Dommel een raw-copper aanrekenen voor de actieve DSL lijn en zal Dommel dit doorrekenen aan je. Dat is 13,31 EUR per maand bovenop je abonnement bij Dommel.
Indien je die raw copper niet wenst te betalen en je DSL signaal op je andere lijn wilt laten overzetten dan moet je dus een verhuis aanvragen van je signaal op je andere lijn bij Dommel (niet bij Belgacom). Daarna mag je pas je andere lijn opzeggen!!! Deze verhuis kost 49,00 EUR.
Het hangt een beetje af van de situatie, mocht je ons kunnen informeren wat of welk product er juist aan welke lijn hangt zoals ik eerst vroeg in het begin dan kunnen we je wel verder helpen. In de meeste gevallen zal je alleszins wel die 49,00 EUR verhuis moeten betalen aan Dommel.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Wel, op de 2 inkomende koperparen van Belgacom is dus 1 paar actief (internet dommel PSTN). Het andere koperpaar is niet meer in gebruik.
Toen ik wou veranderen naar Dommel voor internet zagen mijn ouders dit niet zitten om van hun Telenet Telefonie af te zien (Telenet Freephone 24). Dus was ik genoodzaakt om een Belgacom nummer aan te vragen (Discovery Lijn) om mijn Dommel internet signaal op te plaatsen.
Ik ben verleden week eens gaan surfen op de site van Belgacom en zag dat ze nu ook zo'n formule hebben (No Limit National Anytime) die goedkoper is dan Freephone 24 en die ook toelaat om 24/24 7op7 gratis te bellen naar vaste telefonie in Belgie.
Dus zou ik onze Telenet telefonie willen opzeggen en ons vast nummer terug willen overplaatsen naar Belgacom (met dan ook mijn ADSL signaal erop). Dit komt er dan op neer dat mijn ouders er voordeel mee doen, en ik doe ook €9.95 voordeel per maand (bedrag voor Discovery Line).
Mocht het erop neer komen dat de verhuis bijna €50 kost dan zou ik dit zeker doen (Na 5 maand heb ik tenslotte "winst" he). Ik weet natuurlijk nog niet als de belgacomtechniekers ook nog een kost aanrekenen om onze koperparen weer actief te laten worden.
Groeten en bedankt voor uw antwoord
Toen ik wou veranderen naar Dommel voor internet zagen mijn ouders dit niet zitten om van hun Telenet Telefonie af te zien (Telenet Freephone 24). Dus was ik genoodzaakt om een Belgacom nummer aan te vragen (Discovery Lijn) om mijn Dommel internet signaal op te plaatsen.
Ik ben verleden week eens gaan surfen op de site van Belgacom en zag dat ze nu ook zo'n formule hebben (No Limit National Anytime) die goedkoper is dan Freephone 24 en die ook toelaat om 24/24 7op7 gratis te bellen naar vaste telefonie in Belgie.
Dus zou ik onze Telenet telefonie willen opzeggen en ons vast nummer terug willen overplaatsen naar Belgacom (met dan ook mijn ADSL signaal erop). Dit komt er dan op neer dat mijn ouders er voordeel mee doen, en ik doe ook €9.95 voordeel per maand (bedrag voor Discovery Line).
Mocht het erop neer komen dat de verhuis bijna €50 kost dan zou ik dit zeker doen (Na 5 maand heb ik tenslotte "winst" he). Ik weet natuurlijk nog niet als de belgacomtechniekers ook nog een kost aanrekenen om onze koperparen weer actief te laten worden.
Groeten en bedankt voor uw antwoord
- Ken
- Elite Poster
Dus nu heb je reeds een discovery lijn met daarop je Dommel verbinding + Telenet telefonie?
Je wenst dus eigenlijk je discovery lijn op te zeggen en je Telenet telefoonnummer over te zetten naar die lijn op een nieuw Belgacom abonnement?
Je wenst dus eigenlijk je discovery lijn op te zeggen en je Telenet telefoonnummer over te zetten naar die lijn op een nieuw Belgacom abonnement?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
Jup, inderdaad, ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten !Ken schreef:Dus nu heb je reeds een discovery lijn met daarop je Dommel verbinding + Telenet telefonie?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ofwel als het mogelijk is voor Belgacom om op mijn huidinge Discovery lijn ons telenet telefoonnummer te programmeren (maar dat weet ik niet zeker)
Groeten
- Ken
- Elite Poster
Je zegt je Discovery lijn nog niet op maar je gaat best naar een Belgacom winkel om je nummer over te dragen van Telenet naar Belgacom en te laten koppelen aan je Discovery lijn. Als dit gedaan is en het bellen werkt ga je terug naar een Belgacom winkel OF bel je naar hen en geef je door dat je het abonnement wenst up te graden naar hetgeen je wenst.Argon schreef:Jup, inderdaad, ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten !Ken schreef:Dus nu heb je reeds een discovery lijn met daarop je Dommel verbinding + Telenet telefonie?
Ofwel als het mogelijk is voor Belgacom om op mijn huidinge Discovery lijn ons telenet telefoonnummer te programmeren (maar dat weet ik niet zeker)
Groeten
Je kan dit eigenlijk allemaal telefonisch doen en ook in één keer doen maar ik zou het toch via een Belgacom winkel doen en ook vragen achter een kopie of bewijs van overdracht en upgrade van je abonnement bij Belgacom, zo heb je het zwart op wit.
Dan pas zeg je enkel het telefoonnummer op van je discovery lijn op en vraag hen uitdrukkelijk dat ze het andere nummer als hoofdnummer instellen op je nieuw abonnement.
Als je het zo doet geen kosten verwachten want de lijn blijft gewoon aangesloten in de centrale en rekent Belgacom daarvoor geen kosten door aan Dommel.
Zolang je zelf Belgacom klant bent zien ze de kat niet teveel uit de boom in zo'n geval
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
Zoals ik dacht zal dit een hele operatie zijn...
Ik ging inderdaad nog eens naar een Belgacom winkel gaan om mijn situatie uit te leggen. In theorie klopt uw redenering volledig he!
Hopelijk kunnen ze die omzetten in praktijk ook, en dit zonder al te vele miserie!
Thx voor het antwoord en hopend op een goed einde !![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik ging inderdaad nog eens naar een Belgacom winkel gaan om mijn situatie uit te leggen. In theorie klopt uw redenering volledig he!
Hopelijk kunnen ze die omzetten in praktijk ook, en dit zonder al te vele miserie!
Thx voor het antwoord en hopend op een goed einde !
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Ken
- Elite Poster
Maak dat het zeker zwart op wit staat en dat jij ervan ook een kopie hebt. Zo kan men je niets verwijten later.
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
Hey,
Ik ben daarjuist eens langsgeweest bij een Belgacom Winkel. Mijn volledige plan is in het water gevallen
Bij telenet kost 24op24 7op7 "gratis" bellen naar vaste nummers in Belgie: ongeveer €23
Ik dacht dat dit bij Belgacom €19.95 was. Niet dus! Ik hoef een Belgacom abonnement te nemen, dit koste mij ongeveer een €18 en daarna nog eens de optie
om gratis te bellen naar alle vaste lijnen in Belgie. Dit kwam dus op €18 + €19.95 = €37.95
Mocht ik de overstap maken dan doe ik nog meer verlies dan dat ik het allemaal zo laat (jammer genoeg!)
Ze begonnen dan natuurlijk af te vragen waarom ik bij Dommel zit, en waarom ik geen Pack wil met digitale tv en .. en .. en ..
Voila, bij deze: Case closed![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben daarjuist eens langsgeweest bij een Belgacom Winkel. Mijn volledige plan is in het water gevallen
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Bij telenet kost 24op24 7op7 "gratis" bellen naar vaste nummers in Belgie: ongeveer €23
Ik dacht dat dit bij Belgacom €19.95 was. Niet dus! Ik hoef een Belgacom abonnement te nemen, dit koste mij ongeveer een €18 en daarna nog eens de optie
om gratis te bellen naar alle vaste lijnen in Belgie. Dit kwam dus op €18 + €19.95 = €37.95
Mocht ik de overstap maken dan doe ik nog meer verlies dan dat ik het allemaal zo laat (jammer genoeg!)
Ze begonnen dan natuurlijk af te vragen waarom ik bij Dommel zit, en waarom ik geen Pack wil met digitale tv en .. en .. en ..
Voila, bij deze: Case closed
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Bij iTalk, dat sindskort afgevoerd is
, was het 17,50 € per maand om onbeperkt te bellen naar vaste lijnen. Bestaande iTalk klanten kunnen die optie wel nog nemen. Dat ware wel interessant geweest voor jou, maar vijgen na Pasen natuurlijk
.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- Ken
- Elite Poster
Ja Telenet is nog steeds de interessantste voor 't ogenblik voor Telefonie.
TV = FTA IPTV + Netflix