Zware wagens
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik heb dit weekend nog met schoonvader zijn ML320 gereden, is ook gechipped.
Wel voor het trekken etc rijdt hij heel goed, maar...
geef mij toch maar mijn 520 lager bij de grond. Op zijn minst evenveel comfort en het sportief rijden kan nog altijd wanneer je wil..
Wel voor het trekken etc rijdt hij heel goed, maar...
geef mij toch maar mijn 520 lager bij de grond. Op zijn minst evenveel comfort en het sportief rijden kan nog altijd wanneer je wil..
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
dafke, daarom dat ik voor de X5 ben gegaan en geen ML reeks. De X5 rijd alsof je met een BMW 5xx rondrijd, echt niet normaal qua rijprestatie die bak. Enfin, ben misschien bevooroordeeld, maar ben met een ML310, een Chevrolet Captiva, een Rav4 én een Hyundai SantaFe gaan rijden, en geen van die wagens kon mij bekoren (als longtime VW / Ford rijder).
grtz,
Sasuke
grtz,
Sasuke
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ja maar.. is persoonlijk é.
De X5 zit ook hoger en.. als je echt sportief wil rijden, dan .. ja daar hapert het.
Nu, de 5 serie is eigenlijk ook niet echt een wagen om pur sang sportief te rijden, daarvoor is de akoestiek voor te goed, je hoort nl niets meer van je auto bijna. Maar toch lukt het goed, en dat is met die 4*4's minder door het hogere zitten.
Edit: begrijp me niet verkeerd é, ik vind de X5 ook een lekkere beemer en de X6, mmmmm. Maar jah, mss iets voor later.
Btw, join www.bimmerforum.be als je een bimmer hebt
De X5 zit ook hoger en.. als je echt sportief wil rijden, dan .. ja daar hapert het.
Nu, de 5 serie is eigenlijk ook niet echt een wagen om pur sang sportief te rijden, daarvoor is de akoestiek voor te goed, je hoort nl niets meer van je auto bijna. Maar toch lukt het goed, en dat is met die 4*4's minder door het hogere zitten.
Edit: begrijp me niet verkeerd é, ik vind de X5 ook een lekkere beemer en de X6, mmmmm. Maar jah, mss iets voor later.
Btw, join www.bimmerforum.be als je een bimmer hebt
Om terug te komen op de "groene" discussie, meer specifisch scheepvaart tov auto's...
Wat zoveel betekent als --> het maakt niet echt uit of je met de fiets of met een SUV rijdt...[b][u]The Guardian[/u][/b] schreef:Confidential data from maritime industry insiders based on engine size and the quality of fuel typically used by ships and cars shows that just 15 of the world's biggest ships may now emit as much pollution as all the world's 760m cars.
There are two types of planes : Fighters and Targets
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Neen, wat betekent dat als iedereen met de fiets rijdt de vervuiling halveert.stephan schreef:Om terug te komen op de "groene" discussie, meer specifisch scheepvaart tov auto's...
Wat zoveel betekent als --> het maakt niet echt uit of je met de fiets of met een SUV rijdt...[b][u]The Guardian[/u][/b] schreef:Confidential data from maritime industry insiders based on engine size and the quality of fuel typically used by ships and cars shows that just 15 of the world's biggest ships may now emit as much pollution as all the world's 760m cars.
Ik rij met exact dezelfde autoSub Zero schreef:De mijne heeft een ecoscore van 64 en is maar een 1.9. Er zit wel een roetfilter op enzo, maar ik vraag me toch af in hoeverre dit allemaal helpt. 'k Denk dat BMW wel koploper is met hun efficient dynamics op gebied van zuinigheid.Sven.VdS schreef:Die ecoscore site is interessant ... mijn Volvo v50 2.0 heeft een score van 66 .. dezelfde wagen met de 2.4 motor heeft een score van 65 .. weer maar eens bewijs dat grotere cylinder inhoud totaal geen rechtstreeks (en lineair) verband heeft met CO2 uitstoot.
Nu die politiekers dat nog aan het verstand brengen
Ik kies persoonlijk toch ook wel een auto op basis van looks, vermogen en opties. De uitstoot komt helaas op de laatste plaats. 'k Denk wel dat we het hier nog zo slecht niet doen. Als je eens richting de US lonkt, daar rijden ze (bijna) allemaal met SUV's van 3ton met een 2.5 of 3l motor omdat het beest anders niet vooruit gaat. Een collega van me vertelde zelfs dat de mensen in sommige dorpen gewoon hun auto laten draaien terwijl ze naar de winkel zijn. Waarom stil leggen als hij kan blijven draaien?
Kan wel begrijpen dat hij een lage eco-score heeft, verbruikt ook 7l/100km (8l/100km in Duitsland)
Als de regering echt begaan is met het milieu dan schaffen ze alle vaste kosten af (BIV, rijbelasting, belasting bij aankoop,...) en vervangen ze dat door de brandstofprijs te verdubbelen, de vervuiler betaald.
Iedereen kan dan de auto kopen die hij wilt en betaald naargelang de gereden kilometers.
Over die SUV's: ik zou er nooit 1 kopen, ik wil met mijn gat zo dicht mogelijk tegen het asfalt zitten. maar leven en laten leven zeg ik altijd. Als iemand teveel geld heeft en graag met zo'n ding dat teveel verbruikt, wilt rijden, ieder zijn ding.
Eeuhm, wat??? Heb je het artikel gelezen/verstaan?Jan_B schreef:Neen, wat betekent dat als iedereen met de fiets rijdt de vervuiling halveert.stephan schreef:Om terug te komen op de "groene" discussie, meer specifisch scheepvaart tov auto's...
Wat zoveel betekent als --> het maakt niet echt uit of je met de fiets of met een SUV rijdt...[b][u]The Guardian[/u][/b] schreef:Confidential data from maritime industry insiders based on engine size and the quality of fuel typically used by ships and cars shows that just 15 of the world's biggest ships may now emit as much pollution as all the world's 760m cars.
Er staat duidelijk dat ALLE auto's wereldwijd, net zoveel vervuilen als de 15 grootste schepen ter wereld tesamen.
Als je dan weet dat er wereldwijd 90.000 grote zeeschepen zijn, welliswaar niet allemaal ZO groot, dan begrijp je ook dat het aandeel van auto's in deze vervuiling echt wel miniem is...
Daarbovenop ( ) komt ook nog het feit dat de vervuiling niet enkel aan boten en auto's te wijten is, wat mijn punt nog maar eens sterker maakt.
Anyway, success met de fiets
There are two types of planes : Fighters and Targets
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ahem, te vlug gelezen dus. Ik beken ...stephan schreef:Eeuhm, wat??? Heb je het artikel gelezen/verstaan?Jan_B schreef:Neen, wat betekent dat als iedereen met de fiets rijdt de vervuiling halveert.
Strikt genomen spreken ze wel enkel van SOx vervuiling en niet van andere soorten (zoals NOx, COx, en fijn stof), zodat ik niet zeker ben dat je punt opgaat.stephan schreef:Er staat duidelijk dat ALLE auto's wereldwijd, net zoveel vervuilen als de 15 grootste schepen ter wereld tesamen.
Als je dan weet dat er wereldwijd 90.000 grote zeeschepen zijn, welliswaar niet allemaal ZO groot, dan begrijp je ook dat het aandeel van auto's in deze vervuiling echt wel miniem is...
Ik denk wel dat je de situatie niet enkel globaal maar ook lokaal moet bekijken. Ik kan me toch inbeelden dat in steden als Brussel een aanzienlijk deel van het fijn stof wel van het autoverkeer komt.stephan schreef:Daarbovenop ( ) komt ook nog het feit dat de vervuiling niet enkel aan boten en auto's te wijten is, wat mijn punt nog maar eens sterker maakt.
Auto's vervuilen, dat wil ik zeker niet ontkennen. Ik snap gewoon niet dat mensen niet willen inzien hoe klein dat aandeel van de auto wel is (globaal gezien).Jan_B schreef:Ik denk wel dat je de situatie niet enkel globaal maar ook lokaal moet bekijken. Ik kan me toch inbeelden dat in steden als Brussel een aanzienlijk deel van het fijn stof wel van het autoverkeer komt.
Lokaal heb je gelijk, dan spelen auto's een grotere rol hoewel men de vrachtwagens ook niet uit het oog mag verliezen, maar vergeet de industrie niet.
Deze staat nog steeds in voor een grote vervuilende uitstoot.
My point being :
Scheepvaart, industrie, natuur, ... Daartegenover betekent een auto vrijwel niets.
Net zoals men vroeger mensen wilde overtuigen geen spuitbus-deodorant meer te gebruiken
There are two types of planes : Fighters and Targets
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Lang de andere kant: als je die scheepvaart zou vervangen door vrachtwagens, dan zou de vervuiling maal xxx gaan, niet? OK: scheepsvaart vervuilt sterk maar vervoert ook vele tonnen over vele kilometers. Moest je de vervuiling per ton, per kilometer bekijken...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
See your point.Goztow schreef:Lang de andere kant: als je die scheepvaart zou vervangen door vrachtwagens, dan zou de vervuiling maal xxx gaan, niet? OK: scheepsvaart vervuilt sterk maar vervoert ook vele tonnen over vele kilometers. Moest je de vervuiling per ton, per kilometer bekijken...
Maar als de 15 grootste schepen ter wereld evenveel vervuilen als ALLE auto's ter wereld lijkt me het contrast net iets té hoog.
De oplossing is niet schepen te gaan vervangen ofzo, maar (imho) is het veel interessanter om de scheepvaart net zo te controleren/regulariseren zoals auto's en vrachtwagens momenteel. Op scheepvaart en internationale wateren gelden praktisch GEEN emmissienormen... Nét dat is het ludieke punt.
Belachelijk strenge normen op auto's , maar totaal geen normen op de internationale scheepvaart... Be consequent!!!
There are two types of planes : Fighters and Targets
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Amai, sportieve rijstijl Ik heb de mijne laten chippen en die verbruikt nu meer dan 1l minder per 100km. Ik heb al 190km gereden met deze tank (55l inhoud) en volgens de boordcomputer kan ik nog 1040km rijden. In de praktijk doe ik makkelijk 900+ km met 1 tank (record is 1015km). Bij het optrekken verbruikt hij wel meer, maar bij het gewoon rijden en snelheid aanhouden verbruikt hij aanzienlijk minder. Ik kan het eigenlijk iedereen aanraden! Een extra voordeel is dat je elke overjaarse johnny nu achter je kan laten aan de lichten omdat ie al op voorhand begint te lachen met het Skoda tekentje op de achterklepTL@ schreef:Ik rij met exact dezelfde autoSub Zero schreef:De mijne heeft een ecoscore van 64 en is maar een 1.9. Er zit wel een roetfilter op enzo, maar ik vraag me toch af in hoeverre dit allemaal helpt. 'k Denk dat BMW wel koploper is met hun efficient dynamics op gebied van zuinigheid.Sven.VdS schreef:Die ecoscore site is interessant ... mijn Volvo v50 2.0 heeft een score van 66 .. dezelfde wagen met de 2.4 motor heeft een score van 65 .. weer maar eens bewijs dat grotere cylinder inhoud totaal geen rechtstreeks (en lineair) verband heeft met CO2 uitstoot.
Nu die politiekers dat nog aan het verstand brengen
Ik kies persoonlijk toch ook wel een auto op basis van looks, vermogen en opties. De uitstoot komt helaas op de laatste plaats. 'k Denk wel dat we het hier nog zo slecht niet doen. Als je eens richting de US lonkt, daar rijden ze (bijna) allemaal met SUV's van 3ton met een 2.5 of 3l motor omdat het beest anders niet vooruit gaat. Een collega van me vertelde zelfs dat de mensen in sommige dorpen gewoon hun auto laten draaien terwijl ze naar de winkel zijn. Waarom stil leggen als hij kan blijven draaien?
Kan wel begrijpen dat hij een lage eco-score heeft, verbruikt ook 7l/100km (8l/100km in Duitsland)
Als de regering echt begaan is met het milieu dan schaffen ze alle vaste kosten af (BIV, rijbelasting, belasting bij aankoop,...) en vervangen ze dat door de brandstofprijs te verdubbelen, de vervuiler betaald.
Iedereen kan dan de auto kopen die hij wilt en betaald naargelang de gereden kilometers.
Over die SUV's: ik zou er nooit 1 kopen, ik wil met mijn gat zo dicht mogelijk tegen het asfalt zitten. maar leven en laten leven zeg ik altijd. Als iemand teveel geld heeft en graag met zo'n ding dat teveel verbruikt, wilt rijden, ieder zijn ding.
Chippen mag niet volgens de companypolicy. Wordt je betrapt, dan geen lease-auto meer. Dat risico loop ik liever niet, ik ben namelijk heel blij met die leasewagen.
Tja, wat kan ik zeggen, ik rij graag door
Ik heb nog een testrit gedaan met een Prius, die verbruikte meer dan 10l/100km met mijn rijstijl (en begrensd op 170, triest in Duitsland)
Volgende wordt terug een Octavia (of als die A4 betaalbaar wordt, dromen mag hé)
Tja, wat kan ik zeggen, ik rij graag door
Ik heb nog een testrit gedaan met een Prius, die verbruikte meer dan 10l/100km met mijn rijstijl (en begrensd op 170, triest in Duitsland)
Volgende wordt terug een Octavia (of als die A4 betaalbaar wordt, dromen mag hé)
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
't Is toch niet omdat het ene meer vervuilt dat dat goedpraat dat jij in het andere ook mag vervuilen (ook al kan het beter)...CO² uitstoot van wagens is momenteel een mode verschijnsel waar zowel de overheid als de fabrikanten (noodgedwongen) op kicken, maar zoals de TS al aanhaalde; er zijn veel zaken die een pak vervuilender zijn en waar men stiefmoederlijk de ogen voor sluit.
(cfr ook zoals met die schepen (al geloof ik dat verhaal al van geen kanten))
Neemt echt niet weg dat ik vind dat er inderdaad op andere gebieden (dus niet enkel op auto-gebied) kan bespaard worden (idd zoals al aangehaald: scheepvaart, vliegtuigen,...)
Net als met die zever dat bvb de mens maar 15% van alle uitstoot veroorzaakt... Al was het 0.0015%...
Als dat de 0.0015% is, die er teveel aan is (om bvb het proces onomkeerbaar te maken) dan is het teveel. Punt!
Tenzij jij invloed kan uitoefenen op de CO2 uitstoot van vulkanen, zodat je zelf meer kan uitstoten, maar ik dacht het niet.
Voorts vind ik de meeste SUV rijders gewoon arrogant (rijstijl + ik trek me lekker niets van een ander aan).
Maar ieder zijn ding natuurlijk...
Een X5 scoort trouwens niet echt super op de EURO NCAP (al zeker niet ten opzicht van voetgangers bvb -> weer die arrogantie).
greetz,
Nob
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Lekker kort door de bocht hé Ik heb zelf ook een hekel aan mensen die zo rijden, en ook de zgn.gatplakkers, of bmw/mercedes rijders die denken dat pinkers een optie zijn die ze niet gekocht hebben. Wil niet zeggen dat ik niet graag met de X5 rijd natuurlijk (en op de E313 word voorbijgestoken door opgefokte octavia's ).Nob schreef:Voorts vind ik de meeste SUV rijders gewoon arrogant (rijstijl + ik trek me lekker niets van een ander aan).
Maar ieder zijn ding natuurlijk...
Een X5 scoort trouwens niet echt super op de EURO NCAP (al zeker niet ten opzicht van voetgangers bvb -> weer die arrogantie).
greetz,
Nob
Maar dat de X5 slecht scoort ... de testen die ik heb gezien gaven 5 sterren voor de inzittenden hoor, maar ja inderdaad, slechts 1 voor de voetgangerveiligheid. Maar nu eerlijk gezegd, wie denkt daaraan wanneer men naar de veiligheid van een wagen kijkt als ver/aankoops argument ??
EURO NCAP Test: http://www.euroncap.com/tests/bmw_x5_2003/157.aspx (en dat is het oude 2003 model.... ik heb die van 2004 en heeft std al 10 airbags)
Extra Info:
Code: Selecteer alles
Ook inzake veiligheid scoort de nieuwe X5. Het nieuwe xDrive vierwielaandrijvingssysteem heeft de actieve veiligheid op een nieuw niveau verheven, omdat er nu zoveel meer rijsituaties zijn bijgekomen die niet langer als "kritisch" bestempeld kunnen worden. De X5 heeft met succes zijn passieve veiligheidskwaliteiten bewezen tijdens één van de meest strenge crash-test ter wereld. De BMW X5 was namelijk de eerste zogenaamde soft-roader die na de Euro NCAP test met vijf sterren beloond werd.
Wie de X5 tenslotte als trekkend voertuig nodig heeft, kan beschikken over een unieke veiligheidsvoorziening: de aanhangwagen stabilisatie-controle van de X5 voorkomt gevaarlijke slingerbewegingen van de aanhanger. Het DSC dat instaat voor de stabiliteitscontrole van de wagen zelf, is uitgerust met sensoren die gevaarlijke slingerbewegingen kunnen vaststellen en die rem-impulsen uitsturen om de aanhangwagen opnieuw veilig in het spoor te krijgen.
Sasuke
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
http://www.euroncap.com/tests/bmw_x5_2003/151.aspx
Die heeft er maar vier (maar toegegeven, van al die modellen ken ik niet veel).
Ik heb nu maar een simpele golf en die scoort even goed (en beter voor babies en voetgangers, maar ik geef toe dat op die voetgangers niemand let).
Ik wil gewoon zeggen dat ik dus veiligheid niet echt een argument vind om zo'n SUV te kopen (natuurlijk is die crash test ook maar 1 aspect van de veiligheid).
http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_2004/196.aspx
En kort door de bocht? Zo rijden ze wel ja, die SUV'ers: kort door de bocht
Ik zei dan ook: "de meeste" he, niet allemaal
greetz,
Nob
Die heeft er maar vier (maar toegegeven, van al die modellen ken ik niet veel).
Ik heb nu maar een simpele golf en die scoort even goed (en beter voor babies en voetgangers, maar ik geef toe dat op die voetgangers niemand let).
Ik wil gewoon zeggen dat ik dus veiligheid niet echt een argument vind om zo'n SUV te kopen (natuurlijk is die crash test ook maar 1 aspect van de veiligheid).
http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_2004/196.aspx
En kort door de bocht? Zo rijden ze wel ja, die SUV'ers: kort door de bocht
Ik zei dan ook: "de meeste" he, niet allemaal
greetz,
Nob
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Probleem is dat een goeie chauffeur in ne SUV... ne goeie chauffeur blijft.
Iemand die denkt dat hij goed met zijn auto'ke kan rijden, en dan ineens een SUV onder zijn kont krijgt, denkt dat deze dezelfde rij-eigenschappen heeft wat totaal niet waar is. En daar zit em het grote probleem. Die SUV's kunnen het wel, maar zijn niet gemaakt om kort door de bocht te gaan. Maar dit is dan weer een fout van de constructeurs (of economisch gezien heel slim): Een SUV dient voor mij persoonlijk dan nog altijd om in het veld mee rond te hossen.
Die reclame van Nissan met die SUV's waarin ze zeggen: het stad is zijn speelterrein is gewoon degoutant! Zo'n wagen is echt goed als je veel moet werken met aanhangwagens, regelmatig het veld intrekt, enz.. Niet om woon-werkverkeer of boodschappen te gaan doen.
Iemand die denkt dat hij goed met zijn auto'ke kan rijden, en dan ineens een SUV onder zijn kont krijgt, denkt dat deze dezelfde rij-eigenschappen heeft wat totaal niet waar is. En daar zit em het grote probleem. Die SUV's kunnen het wel, maar zijn niet gemaakt om kort door de bocht te gaan. Maar dit is dan weer een fout van de constructeurs (of economisch gezien heel slim): Een SUV dient voor mij persoonlijk dan nog altijd om in het veld mee rond te hossen.
Die reclame van Nissan met die SUV's waarin ze zeggen: het stad is zijn speelterrein is gewoon degoutant! Zo'n wagen is echt goed als je veel moet werken met aanhangwagens, regelmatig het veld intrekt, enz.. Niet om woon-werkverkeer of boodschappen te gaan doen.
Die van Nissan waar je het over hebt, is een Quashquai (of hoe schrijf je dat?) en dat is geen SUV hoor, gewoon een beetje hoger op zijn poten staande middenklasser (is ook de vervanger van de Almera), hij is een beetje middeklasser/MPV met een SUV sausje erover. Stoer bakje voor klein prijsje met nog steeds een laag verbruik (zeker voor de 1.5DCI), als je daar van houd natuurlijk.Dafke schreef:Probleem is dat een goeie chauffeur in ne SUV... ne goeie chauffeur blijft.
Iemand die denkt dat hij goed met zijn auto'ke kan rijden, en dan ineens een SUV onder zijn kont krijgt, denkt dat deze dezelfde rij-eigenschappen heeft wat totaal niet waar is. En daar zit em het grote probleem. Die SUV's kunnen het wel, maar zijn niet gemaakt om kort door de bocht te gaan. Maar dit is dan weer een fout van de constructeurs (of economisch gezien heel slim): Een SUV dient voor mij persoonlijk dan nog altijd om in het veld mee rond te hossen.
Die reclame van Nissan met die SUV's waarin ze zeggen: het stad is zijn speelterrein is gewoon degoutant! Zo'n wagen is echt goed als je veel moet werken met aanhangwagens, regelmatig het veld intrekt, enz.. Niet om woon-werkverkeer of boodschappen te gaan doen.
persoonlijk ben ik daar ook niet voor, maar ieder het zijne hé.
Denk je echt dat mensen die asociaal met een SUV rijden, anders gaan rijden als je ze in een normal sedan of break zet, maar nee toch, zo naïef is niemand.
En niet pinken doen mensen met kleine auto'tjes evenveel dan die met de BMW/Mercedes, het valt alleen meer op wanneer een dikke bak dit niet doet, zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik beaam de bovenstaande reacties, de auto is maar zo goed als diegene die ermee rijd ! Ik heb zelf altijd met breaks gereden, en had tot begin 2007 een zeer sportieve/agressieve rijstijl (eigen aan lease-wagen bestuurders denk ik). Maar na wat te veel boetes te hebben betaald, toch ingezien dat snel rijden niet gelijk is aan effectief sneller op je bestemming te zijn. Daarom rijd ik nu 'normaal', enne met de X5 kan je effectief kort door de bocht gaan, vanmorgen nog getest
Enfin, om het topic compleet te maken, hier een fotootje:
EDIT: hmm, blijkbaar kan je geen [img] tags meer gebruiken ? zie bijlage dan
Grtz,
Sasuke
PS: More Pics here!
Enfin, om het topic compleet te maken, hier een fotootje:
EDIT: hmm, blijkbaar kan je geen [img] tags meer gebruiken ? zie bijlage dan
Grtz,
Sasuke
PS: More Pics here!
- Bijlagen
-
- X5-Sasuke.JPG
- (188.18 KiB) 27 keer gedownload
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Persoonlijk zou ik de nummerplaat er ook niet op laten staan (er moest maar eens iemand zijn die je niet kan uitstaan)Sasuke schreef:Bwoa, de meesten weten toch wie ik ben hoor ... maar inderdaad, misschien hoeft dat er niet persé opJelly schreef:wegens privacy redenen zou ik de nummerplaat wel verbergen
grtz,
Sasuke
De wagen blinkt nogal, pas gewassen ?
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Je mag ook niet vergeten dat op de meeste zeeschepen de stroomgenerator 7 op 7 24/24 werkt bij stilstand.Goztow schreef:Lang de andere kant: als je die scheepvaart zou vervangen door vrachtwagens, dan zou de vervuiling maal xxx gaan, niet? OK: scheepsvaart vervuilt sterk maar vervoert ook vele tonnen over vele kilometers. Moest je de vervuiling per ton, per kilometer bekijken...
sommige schepen genereren 20.000 kW, daarmee kun je vele vele gezinnen van stroom voorzien.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
brooklyn schreef:Je mag ook niet vergeten dat op de meeste zeeschepen de stroomgenerator 7 op 7 24/24 werkt bij stilstand.Goztow schreef:Lang de andere kant: als je die scheepvaart zou vervangen door vrachtwagens, dan zou de vervuiling maal xxx gaan, niet? OK: scheepsvaart vervuilt sterk maar vervoert ook vele tonnen over vele kilometers. Moest je de vervuiling per ton, per kilometer bekijken...
sommige schepen genereren 20.000 kW, daarmee kun je vele vele gezinnen van stroom voorzien.
Misschien een gedacht om schepen op het stroom net te hangen terwijl ze aan het laden/lossen zijn. Als een 100-tal schepen dit doen ..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Zo nog ene met de versnellingspook aan het stuur ?Corleone schreef:Ik ga ne Ford Taunus kopen van 1977 , prachtige wagen en i dont care of dien veel uitstoot of ni , het einde van de wereld zal diene auto ni veroorzaken. Of de Maya's moesten gelijk hebben
kaise1 schreef:Zo nog ene met de versnellingspook aan het stuur ?Corleone schreef:Ik ga ne Ford Taunus kopen van 1977 , prachtige wagen en i dont care of dien veel uitstoot of ni , het einde van de wereld zal diene auto ni veroorzaken. Of de Maya's moesten gelijk hebben
Neeje , ne gewone pook , die aan het stuur is die uit de jaren 60 , die is niet zo mooi , die van de jaren 70 ziet er heel Amerikaans uit , dat maakt hem zo mooi.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Mijn opa heeft er zo ene gehad..
maar daar is ene opgereden en per total.. al x aantal jaren geleden
Hij dacht die ook ergens in de garage te bewaren en in te schrijven als old timer..
Het was een grijze met leren zetels
maar daar is ene opgereden en per total.. al x aantal jaren geleden
Hij dacht die ook ergens in de garage te bewaren en in te schrijven als old timer..
Het was een grijze met leren zetels