van dommel ADSL overgestapt naar dommel Cityconnect +

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fdreesen
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Mijn schoonvader die al jaren klant is bij dommel (en tevreden) is overgestapt sinds de 29 april '09 naar cityconnect + ADSL2+. (Genk-Boxberg)

Nu denk ik dat ze een fout bij belgacom gemaakt hebben ; want hij heeft sinds de aansluiting naar ADSL2+ geen signaal.
Nu hoor ik U al zeggen dat ge de juiste router moet hebben ; maar ik heb zelf cityconnect plus, dus ik heb mijne siemens router ; alsmede een ADSL2+ router van linksys, en nog verschillende routers/modems getest en aangesloten, telkens zonder resultaat.

Er is gewoonweg geen signaal op zijn telefoonlijn !!! Dommel heb ik ingelicht (bij hun was alles OK na testprogramma's) , Belgacom gaat in de loop van maandagmorgen langs komen om te meten.

Ik hou jullie op de hoogte ; want in dit land werkt alles tegendraads.

Frank
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

denkelijk (is al meermaals voorgevallen althans) hebben ze uw 2de binnenkomende paar op de dommel DSLAM aangekoppeld en het eerste zo gelaten

maw de 2 linkse binnenkomende draadjes eens wisselenb met de 2 rechtse in het doosje zal al meer uitsluitsel geven

als je helemaal zeker wil zijn uiteraard neem je even jouw op cityconnetc werkende modem mee want ik dacht dat op de dommel DSLAM's geen toon opzat standaard

maar opgepast , ligt de fout achter het eerste aftakdoosje of aan de modem of pc van je vader zal balgecom een gepeperde rekening sturen ....
The eternal and true pessimist :D
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

fdreesen,

Ik treed a3ke bij. Ik heb het zelfde voorgehad, bij mijn aansluiting op HomeConnect verleden jaar.

Belgacom heeft toen in naam van Dommel mijn ADSL lijn geactiveerd. Dit was ok. Iets later verscheen er nog een Belgacom controleur, die vertelde dat de wandcontactdoos (die nog maar 5 jaar oud was) vervangen moest worden door een nieuw exemplaar. Voor mij ok. Een maand later is daar een andere technieker voor langs gekomen. Ik lag die ochtend nog te slapen (had de avond ervoor lang gewerkt) Mijn vriendin heeft die man binnen gelaten. Op 10 minuutjes had die zijn werk gedaan en was terug door.

Toen ik opstond, had ik nergens een signaal meer :-(
Het groene ADSL lampje op je modem (dat constant moet aanlichten) was constant aan het knipperen. Weg mijn lijn waar ik al een maandje ondertussen zonder problemen op was aan het surfen. Ik kan je verzekeren dat ik redelijk kwaad en ontdaan was :x

Ik ben toen naar een Belgacom shop gelopen, daar kon men me niet helpen, ik moest contact opnemen met de klantendient. Met de klantendienst van Belgacom toen contact opgenomen, daar wou men mij niet helpen (ik was geen klant bij hun) ik moest met Dommel contact opnemen, die op hun buurt dan met Belgacom (via een speciaal nummer) contact opnamen.

Ik had iets van, ok. Maar waarom mag ik niet rechtstreeks contact opnemen met Belgacom ? Dat gaat toch sneller. Uiteindelijk was het een Belgacom technieker die mijn aansluiting om zeep had geholpen. Dommel is maar tussen schakel. Maar dat ging niet, moest via Dommel.

Ik heb toen met Dommel contact opgenomen, die gingen terug een Belgacom technieker langs sturen. Echter, let wel op (zoals a3ke zegt), als blijkt dat je wel signaal in je huis hebt, zal Belgacom die kosten aanrekenen (en aan Dommel doorsturen).

Ik was hiervan op de hoogte en ben toen zelf op onderzoek wat gegaan. Ik had nergens een signaal meer in mijn huis (de twee telefooncontacten (één in de woonkamer, de ander in de tv kamer) gaven geen signaal meer. Ik had wel nog een telefooncontact op mijn nieuwe wandcontactdoos in de garage. Ik ben daar het signaal eens gaan meten (heb mijn modem verplaatst naar de garage). En warempel, daar had ik wel signaal ! Ik kon er Dommel (via VOIP) terug gratis op bellen (naar vaste lijn). Alsook surfen (want online stond ook terug aan).

Onmiddellijk hierna heb ik Dommel terug opgebeld (dit was nog in de periode dat je moeilijk op de helpdesk binnengeraakte, wegens drukte). Ik ben binnengeraakt, heb de situatie uitgelegd en gezegd dat hij die Belgacom technier NIET moest sturen. Want als ik die zou laten langskomen, zouden die mannen mij 80 euro (of hoeveel is het nu precies ?) aanrekenen. Schandalig, voor hun fout. Maar zo werkt Belgacom.

Ik was niet van plan voor de fout van die technieker te betalen. Ik had signaal thuis, maar de draadjes waren verkeerd aangesloten. Ik snap zoiets niet. Die technieker moet toch gezien hebben, hoe dat op die oude doos zat ? Tot op heden vermoed ik dan ook nog altijd dat hier van kwaad opzet sprake is. Jouw verhaal fdreesen bewijst dit alleen maar. Ik kan dit alles niet bewijzen (zijn enkel mijn eigen speculaties). Mijn ervaringen met Belgacom waren alvast heel negatief.

Die technieker had dus ergens die draadjes verkeerd aangesloten. Maar ja, hoe ? Ik kende daar niets van. Ik ben beginnen googlen op google naar Wandcontactdoos, maar kon niets zinnigs vinden. Ook Dommel kon me niet helpen (die helpdesker, een heel vriendelijke man, wist daar niets van, wat ook normaal is, is zijn werk niet). Belgacom (die netwerkbeheerder is) kon me helpen, maar wou me niet helpen (ah ja, ik was Dommel klant). Van hun moest ik dus ook niet veel hulp verwachten. Ik heb ze hiervoor nog eens opgebeld, maar zonder resultaat.

Ten einde raad heb ik toen wat foto's van die wandcontactdoos genomen en hier op userbase gepost. Nog geen uur later had ik al antwoord van iemand, die me vertelde dat ik de draadjes moest switchen. De uitgang was op DSL aangesloten, in plaats van op TEL. Ik heb die draadjes verstoken en warempel, alles was weer zoals voorheen. Waarvoor dank aan Userbase :beerchug:

Dit was mijn eerste negatieve ervaring met Belgacom. Ondertussen heb ik nog een tweede erbij. Deze keer met ADSL2+ Hun klantendienst en techniekers zeggen dat ik ADSL2+ op mijn centrale kan nemen (via Belgacom). Volgens Belgacom zelf (via Dommel of de ombudsdienst) is dit niet mogelijk. Enkel ADSL en VDSL. Snappen, wie snappen kan...

Ik vermoed dat ADSL2+ technisch perfect aanwezig is op mijn centrale, alsook mijn afstand meer dan ok is (ik ben er maar op 1,5 km van verwijderd). Maar dat Belgacom om de één of andere reden geen slots wil vrijgeven aan Dommel klanten (wel aan eigen klanten).

Volgens de ombudsdienst zou dit iets met VDSL te maken kunnen hebben. Dat Belgacom ADSL2+ via VDSL verkoopt en ik daardoor uit de boot val (hij is dit momenteel nog aan het onderzoeken, later meer hierover). Enfin, om je maar te vertellen, dat de "onafhankelijkheidspositie" van Belgacom stinkt.

Wij leven hier in België nog steeds in een ongezonde situatie wat de ADSL markt betreft. En ik zie dit zelf nog niet zo gauw veranderen. Als je bv ziet (en weet) hoe zwaar Belgacom nog in zijn netwerken aan het investeren is (nu met VDSL). Die kosten moeten terugverdiend worden. En verdienen beter terug met eigen klanten, dan het voor de alternatieve providers open te stellen.

In jouw geval fdreesen, zou ik die wandcontactdoos in de garage eens opendoen en testen of daar signaal op zit. Zo ja, probeer die wanddoos terug in orde te krijgen. Zoniet, probeer met Dommel de oorzaak te vinden (en jezelf zo goed mogelijk in te dekken tegen Belgacom, dat ze je geen kosten plots aanrekenen)

Good luck!
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Gent32m schreef:
Wij leven hier in België nog steeds in een ongezonde situatie wat de ADSL markt betreft. En ik zie dit zelf nog niet zo gauw veranderen. Als je bv ziet (en weet) hoe zwaar Belgacom nog in zijn netwerken aan het investeren is (nu met VDSL). Die kosten moeten terugverdiend worden. En verdienen beter terug met eigen klanten, dan het voor de alternatieve providers open te stellen.

Good luck!
Das iets dat Belgacom graag wil dat wij geloven, maar ik weet dan bijvoorbeeld KPN in Nederland meer verdient aan de de verhuurde lijnen aan andere ISPs dan via de eigen ISP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom is haar klanten liever kwijt aan de alternatieve provider dan aan Telenet, m.i., dus VDSL2 zullen ze wel openstellen.
fdreesen
Starter Plus
Starter Plus

Hi,

Bon, om verder te gaan met het probleem van mijn schoonvader :
Die mens heeft nu al 2 weken geen internet !!!
Na 50 keer bellen naar dommel ; 10 keer bellen naar belgacom hebben ze dan uiteindelijk een technieker van Belgacom over de vloer gehad bij hem.
Die mens zet een nieuw wandcontactdoos ; die meet de lijn nog eens na en komt alweer voor de 2de keer tot de vaststelling dat er dus geen ADSL signaal op zijn lijn is !!!
Ze kijken de koperdraden vanaf het begin na (en ja ze meten alle vier de draden terwijl er maar 2 nodig zijn!!!) , en ze vertrekken dan ook weer.
Dommel zegt dat alles bij hen OK is ; maar het zou kunnen dat er misschien iemand anders op zijn lijn suft (verkeerde aansluit bij hun ???)
Mijn schoonvader wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd zonder succes. Belgacom geeft schuld aan dommel en dommel aan Belgacom.
BTW hij heeft zijn factuur automatisch dus weer overgeschreven voor 3 maanden internet (via domiciliëring) !!!
Maandag alweer terugbellen.
Waarom is alles toch zo moeilijk in dit apenland ?

Groet Frank
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”