ik vind men snelheid nogal tegenvalen voor men abo bij fulladsl en men toch wel goede lijnwaarden (denk ik )
is dit normaal of niet
en wa kan ik eventuul doen om het te verbeteren
men internet gaat binnen nog wel een heel stuk over een gewone telefoonkabel en zit men een oude modem
ADSL Status
Information
Showtime Firmware Version 3.50
Line State SHOWTIME
Modulation G.dmt
Annex Mode ANNEX_A
Startup Attempts 2
Max Tx Power -38 dBm/Hz
CO Vendor ALCATEL_NETWORK
Elaspsed Time 2 days 2 hours 25 minutes 38 seconds
Downstream Upstream
SNR Margin 20.8 25.0 dB
Line Attenuation 25.3 14.0 dB
Errored Seconds 24 33584
Loss of Signal 1 1
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 8 0
Data Rate 4096 512 kbps
Latency FAST FAST
snelheid fulladsl
Hoi,
met je attenuatie van 25 down moet je even horen wat kan. 9 mbps aanvrage via fulladsl kan tot 2.5 max attenuatie. Best even vragen wat er bij hen gedocumenteerd staat in het systeem. (Belgacom eigenlijk)
Als dat niet gaat moet je toch naar 6 kunnen upgraden denk ik.
met je attenuatie van 25 down moet je even horen wat kan. 9 mbps aanvrage via fulladsl kan tot 2.5 max attenuatie. Best even vragen wat er bij hen gedocumenteerd staat in het systeem. (Belgacom eigenlijk)
Als dat niet gaat moet je toch naar 6 kunnen upgraden denk ik.
Last Result:
Download Speed: 3400 kbps (425 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 394 kbps (49.3 KB/sec transfer rate)
ik ga dadelijk eens een mail sturen naar fulladsl
als ik het zo bekeek moest het bij mij bijna mogelijk zijn om 10mb te halen ongeveer klopt dit ?
maar wat bedoelde je met 2.5 max attenuatie ?
Download Speed: 3400 kbps (425 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 394 kbps (49.3 KB/sec transfer rate)
ik ga dadelijk eens een mail sturen naar fulladsl
als ik het zo bekeek moest het bij mij bijna mogelijk zijn om 10mb te halen ongeveer klopt dit ?
maar wat bedoelde je met 2.5 max attenuatie ?
net mailtje gehad van de jongens van fulladsl
kan da kloppen , ik ga zowizo wel een mailtje terrugsturen om te vragen of ze weten dat da op te lossen is
Geachte klant,
Bedankt voor uw e-mail naar het FullADSL Support Team.
Momenteel laat de meting geen upgrade van snelheid toe, u zit met een intern
bekabelingsprobleem, er zit een kortsluiting op uw installatie waardoor een
upgrade van snelheid de verbinding onstabiel zal maken.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groet,
kan da kloppen , ik ga zowizo wel een mailtje terrugsturen om te vragen of ze weten dat da op te lossen is
Geachte klant,
Bedankt voor uw e-mail naar het FullADSL Support Team.
Momenteel laat de meting geen upgrade van snelheid toe, u zit met een intern
bekabelingsprobleem, er zit een kortsluiting op uw installatie waardoor een
upgrade van snelheid de verbinding onstabiel zal maken.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groet,
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Wa voor zever is da, hoe kunnen zij nu zien dat er iets mis is met je interne bekabeling?
Dit is pure bluf dat ze verkopen een kortsluiting in je installatie, laat me niet lachen. Je zit oftewel te ver van de centrale, of ze willen gewoon niet. In ieder geval sta op je strepen. Eis op ten minst een uitleg die niet uit de lucht gegrepen is.
Dit is pure bluf dat ze verkopen een kortsluiting in je installatie, laat me niet lachen. Je zit oftewel te ver van de centrale, of ze willen gewoon niet. In ieder geval sta op je strepen. Eis op ten minst een uitleg die niet uit de lucht gegrepen is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Wat gemeten kan worden op afstand is de lijn tussen hun centrale en je huis. De kwaliteit van je binnebekabeling kunnen ze enkel over speculeren, zeveren dus.
Lees eens de grote lijnwaarde topic in het speedtest forum, daar staan tips over hoe je je lijnwaarden kunt verbeteren. Nieuwe splitters plaatsen , binnenbekabeling vervangen , eventueel nieuwe modem, en ga zo maar door.
Lees eens de grote lijnwaarde topic in het speedtest forum, daar staan tips over hoe je je lijnwaarden kunt verbeteren. Nieuwe splitters plaatsen , binnenbekabeling vervangen , eventueel nieuwe modem, en ga zo maar door.
heel erg bedankt voor jullie reacties
binnenbekabeling vervangen , modem etc waren we toch al van plan om te vervangen want nu is de modem aangesloten op de teleefoonaansluiting in de woonkamer met een telefoonkabel van bijna 20m
binnenbekabeling vervangen , modem etc waren we toch al van plan om te vervangen want nu is de modem aangesloten op de teleefoonaansluiting in de woonkamer met een telefoonkabel van bijna 20m
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
das niet aangeradensospiet schreef:heel erg bedankt voor jullie reacties
binnenbekabeling vervangen , modem etc waren we toch al van plan om te vervangen want nu is de modem aangesloten op de teleefoonaansluiting in de woonkamer met een telefoonkabel van bijna 20m
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En vooral de modem te plaatsen daar waar de telefoonlijn binnen komt (en dan verder te gaan met ethernet).DoubleD schreef:lol, het is dan beter om een ethernet kabel van 20 meter te gebruiken hoorsospiet schreef:nu is de modem aangesloten op de teleefoonaansluiting in de woonkamer met een telefoonkabel van bijna 20m
ma ff vraagske voor da aan te sluiten moet da toch nog zowize een kleinstukke over nen telfoonkabel hé halve meter ofzo of zijn er andere oplossingenr2504 schreef:En vooral de modem te plaatsen daar waar de telefoonlijn binnen komt (en dan verder te gaan met ethernet).DoubleD schreef:lol, het is dan beter om een ethernet kabel van 20 meter te gebruiken hoorsospiet schreef:nu is de modem aangesloten op de teleefoonaansluiting in de woonkamer met een telefoonkabel van bijna 20m
en telfoonkabel moogde wel gewoon strippen en hé en kopen draadjes aan elkaar knopen ? want ik weet niet juist hoe da daar bij de aansluiting
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Natuurlijk mag er een stukje telefoonkabel gebruikt worden, je moet alléén vermijden dat die afstand nodeloos te lang is, en vooral het maken van extra connecties. Waar de BGC kabel stopt plaats je dan ook best je modem, en begin je niet met er een verlengstukje aan te zetten.sospiet schreef:ma ff vraagske voor da aan te sluiten moet da toch nog zowize een kleinstukke over nen telfoonkabel hé halve meter ofzo of zijn er andere oplossingen
Brrrr... van het woord "knopen" krijg ik koude rillingen ! Het contactdoosje van BGC heeft normaal vijsjes... heb je zo'n doosje niet dan haal je dit best in een doe het zelf zaak, en plaats je dit bij het binnen komen van de BGC kabel. Vanaf hier kan je dan met normale stekkers je modem aansluiten.sospiet schreef:en telfoonkabel moogde wel gewoon strippen en hé en kopen draadjes aan elkaar knopen ? want ik weet niet juist hoe da daar bij de aansluiting
hallo bedankt voor jullie voorgaande hulp ik wist ni ofk nieve topic moest starten of niet maar hier staat alles terrug in
ik heb nog niets verranderd aan men netwerk maar de laaste tijd doet men lijn heel raar uprate snr maigrain , crc errors etc
ik krijg altijd zeer veel errors ! crc en error seconds
en men profeel is ook niet stabiel en hier weizigt men snr ook met met soms zit ik op 7.7mb of meer maar dan zit men snr heel laag +- 6
en soms niet ik dan weer op een veel lager profiel 4.4 soms 2 etc en dan verranderd men snr ook meer errors blijven zelfde
vreemd is ook men uprate is altijd hetzelfde 512kb en als men snr down hoger komt te liggen gaat men snr up naar beneden
btw men telefoonlijn stoort sindsdien ook heel hard
waar ligt het probleem , is het bij mij of bij fulladsl en bij bgc
btw nog iets het valt me precies op dat veel mensen met problemen zitten sinds bgc met VDSL2 er is of is dat maar een gedacht?
(btw sorry voor men spelling mss , ik zit int midden van de exaams stress , en heb dyslectie (ofzow)))
ik heb nog niets verranderd aan men netwerk maar de laaste tijd doet men lijn heel raar uprate snr maigrain , crc errors etc
ik krijg altijd zeer veel errors ! crc en error seconds
en men profeel is ook niet stabiel en hier weizigt men snr ook met met soms zit ik op 7.7mb of meer maar dan zit men snr heel laag +- 6
en soms niet ik dan weer op een veel lager profiel 4.4 soms 2 etc en dan verranderd men snr ook meer errors blijven zelfde
vreemd is ook men uprate is altijd hetzelfde 512kb en als men snr down hoger komt te liggen gaat men snr up naar beneden
btw men telefoonlijn stoort sindsdien ook heel hard
waar ligt het probleem , is het bij mij of bij fulladsl en bij bgc
btw nog iets het valt me precies op dat veel mensen met problemen zitten sinds bgc met VDSL2 er is of is dat maar een gedacht?
(btw sorry voor men spelling mss , ik zit int midden van de exaams stress , en heb dyslectie (ofzow)))
- kweezie wabbit
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
- Contacteer:
Waarschijnlijk BGC aangezien je telefoon er ook last van heeft.
BGC storingen contacteren en de zaak uitleggen.
BGC storingen contacteren en de zaak uitleggen.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.