Vandaag wou ik dat eens uitproberen. De kwaliteit op tv valt echt tegen. Maar is dat de schuld van Belgacom (TV)? Nadat ik 3 foto's van in totaal 5MB had opgeladen stond er in mijn Picasa album dat ik 650KB in gebruik had. Blijkbaar doet Picasa dus al een compressie.Uw fotoalbums op tv
Vanaf midden april kunt u uw televisietoestel ook gebruiken om uw foto’s, of die van anderen, te bekijken dankzij de gratis toepassing Picasaweb. Hoe u dat doet? Simpel. Laad eerst uw kiekjes op naar Picasaweb (via het internet), druk op de knop "Diensten" op uw afstandsbediening en selecteer "Foto". Zo deelt u in een handomdraai via uw tv uw vakantiefoto’s, feestherinneringen en zo veel andere kiekjes met familie en vrienden.
Dit is een oud zeer waar ik lang geleden ook al over gereclameerd heb. De meeste sites waar je foto's kunt sharen doen dit: ofwel om op bandbreedte te besparen ofwel om te verhinderen dat je elders je foto's laat afdrukken.
Spijtig, want dit had een mooi alternatief kunnen zijn om foto's te delen met mensen die nog geen PC hebben.
Vraagje: Telenet heeft een gelijkaardige service. Is daar de kwaliteit beter?