belgacom bbox 2 met voip van 3starsnet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ben2660
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 jan 2009, 00:49

hallo,

ik heb belgacom go over vdsl2 met de bbox2...
ik heb op deze bbox 2 een voip toestel hangen van 3starsnet(utp kabel)
hele tijd heb ik niks problemen gehad...
maar nu als ik iemand bel of iemand belt mij hoor ik die persoon niet....
ik snap niet hoe het komt dat het nu weer niet meer werkt...
als ik de bbox 2 reset werkt het voor enkele minuten en nadien hoor ik de andere persoon weer niet meer....
dit is dus wel degelijk een probleem aan de bbox2 modem...heeft er nog iemand dit probleem.....
en vooral wat kan ik hieraan doen?

Met Vriendelijke Groeten,
pvdm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:55

Ik heb identiek hetzelfde probleem.

Heb sinds geruime tijd een abo bij voipcheap.com en dat werkte feilloos met de bbox2. Sinds enkele dagen dus niet meer, de gesprekspartner kan me nu niet meer horen.

Ik heb ook een abo bij weepee genomen, daar hetzelfde probleem.

Zou er iets aan de bbox gewijzigd zijn door Belgacom?
grave
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2008, 10:27
Locatie: hoboken
Contacteer:

Ik heb ook op deze bbox 2 een voip toestel hangen zonder problemen , alleen als ik een programma opstart dat bepaalde poorten openzet,
heb ik hetzelfde probleem , dan moet ik naar de bbox surfen en bij Advanced Settings LAN servers de nieuwe connecties verwijderen dan werkt het terug
ben2660
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 jan 2009, 00:49

grave schreef:Ik heb ook op deze bbox 2 een voip toestel hangen zonder problemen , alleen als ik een programma opstart dat bepaalde poorten openzet,
heb ik hetzelfde probleem , dan moet ik naar de bbox surfen en bij Advanced Settings LAN servers de nieuwe connecties verwijderen dan werkt het terug




heeey,

Bedankt voor de tip inderdaad als je bij lan servers die connectie verwijderd werkt mijn voiup weer deftig....
maar kan er niks gedaaan worden,zodat in de toekomst dat niet meer gebeurd?

bij lan servers krijg ik deze gegevens:

Name Activated Protocol Public start port Public end port LAN start port Local IP Address Action
svchost (192.168.1.3:2555) 20680 UDP Yes UDP 20680 20680 (null) 192.168.1.3


(dit is mijn desktop pc) vanaf waneer dit bij lan servers staat werkt mijn voip niet meer deftig....

wat kan ik hieraan doen?

Bedankt
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

UPnP uitschakelen, maar ik weet niet of dat in de bbox2 gaat, ik ben het persoonlijk nog niet tegengekomen in de instellingen.
grave
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2008, 10:27
Locatie: hoboken
Contacteer:

In de modem weet ik ook nie hoe het afzetten van UPnP (universal plug and play), maar kan dat wel afzetten
in mijn programma zodat het niet meer gebeurd.
In uw desktop pc draait misschien ook een programma dat dit aanzet?
Of even zoeken op internet bv: indien ge nog windows xp draait http://www.tweakxp.com/article37087.aspx
Ik kan dit niet testen draai al jaren Linux.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”