HD-zenders niet langer gratis bij Belgacom!

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/HD-zenders_niet_langer_gratis_bij_Belgacom.8175411-435.art

Wie BelgacomTV heeft, kan vanaf 19 mei niet langer gratis naar het aanbod tv-zenders in hoge definitie (HD, extra scherp beeld, betere geluidskwaliteit) kijken. Belgacom neemt 5 zenders op in zijn nieuwe abonnement TV Comfort. Wie nog meer HD-zenders wil bekijken, moet een boeket betalen.
(tijd) - BelgacomTV lanceerde zijn HD-aanbod in april 2008. Tot nu kon een Belgacom-klant, ongeacht welk abonnement die had, gratis naar de 18 HD-zenders kijken.

Volgens telecombedrijf Belgacom bleef het gratis aanbod 'veel langer dan aangekondigd' geldig. Daar komt nu grondig verandering in.

Vijf van de meeste bekeken zenders in HD-kwaliteit (Eén HD, Canvas HD, vtm HD, TF1 HD en France2 HD) worden opgenomen in het nieuwe pakket Belgacom TV Comfort. Wie 18,5 euro per maand betaalt (12,5 euro abonnement + 6 euro decoder) krijgt dan 82 klassieke zenders, 5 HD-zenders en de pause- en opnamemogelijkheid.


Basispakket duurder

TV Comfort komt in de plaats van Classic+, dat is nu het basisabonnement. Voor Classic+ betaal je nu 9,95 euro + 6 euro voor de decoder/maand. Nieuwe klanten kunnen niet langer kiezen voor Classic+ maar moeten het duurdere TV Comfort nemen.

Bestaande klanten kunnen Classic+ blijven gebruiken, maar krijgen een abonnementsverhoging (+0,44 euro) en verliezen hun HD-zenders vanaf 19 mei.

Wie extra HD-zenders wenst te bekijken, moet een boeket nemen aan 14,95 euro per maand.

11:40 - 27/04/2009 Copyright © De Tijd
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Belgacom doet dus verder met zijn graai cultuur. Zoveel mogelijk de klanten uit persen. ben benieuwd welke miljoenen bonus de ceo nu terug in zijn zakken zal mogen steken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Redelijk typisch scenario: maak de klant iets gewoon en ga er achteraf geld voor vragen.
Ik vraag me af hoe het momenteel bij Telenet zit met het HD aanbod, volg dit nie zo. Ik weet wel dat Belgacom eerder was met het vlaamse HD aanbod (één, Canvas/Ketnet, VTM).

Tijd om naast mijn gebruikelijke internet/tv/internet vergelijking ook nog één te maken in functie van aanbod.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Niet te vergeten dat veel mensen dan terug voor een jaar vasthangen bij bgc...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mja, het mag wel gerelativeerd worden, de HD-zenders waren promotioneel, het was dus een promotie die eigenlijk quasi oneindig duurde.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Op zulke momenten koester ik mijn Indi HD box met zijn gratis HD kanalen. Moge hij nog heel lang werken .... hoewel tegen dat soort bedragen mijn initiële aanschafprijs van de box zich nu inmiddels wel al heeft terugbetaald hoor, zeker vergeleken met wat ik tot nu al zou betaald moeten hebben bij BGC voor een beetje HD kwaliteit ...

Promotie of niet, ik vraag me gewoon af hoe het mogelijk is dat BGC met dit soort "aanbod" feitelijk zichzelf niet gewoon uit de markt prijst. De TV toestellen worden steeds beter, echte HD kan je kopen voor een appel en een ei, maar een _naar alle maatstaven basic HD aanbod_ daar moet je plots extra voor betalen. Je zou voor minder alle foldertjes van BGC gewoon ongelezen de vuilbak in kieperen. Maar onnozele "wedden dat je gratis draadloos kan surfen blablabla" reclame, daar zijn ze dan weer wel goed in. Droeve flippo's.

Er zal best een hele studie vooraf zijn gegaan voor deze "herpositionering" van de producten door heel slimme mensen, maar met dit soort acties mag BGC zich echt wel gerust de prehistorische operator van België noemen.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

't Was mooi zolang het geduurd heeft. Maar eerlijk gezegd, buiten die drie nederlandstalige heb ik nog niet veel hd gekeken. De History HD is toch redelijk moeilijk te volgen zonder ondertiteling. En ik zie mijn kinderen ook niet direct naar Disney HD in het Frans kijken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Toch beetje verwarrende info. Classic+ houdt op te bestaan en wordt Comfort. In Comfort ga je nog slechts 5 HD kanalen hebben ipv 18. Is dat een correcte samenvatting?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... yup, zo had ik het ook begrepen. Met dat verschil dat je abo dus ruwweg 2€ per maand duurder wordt tov van de vorige situatie.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Goztow schreef:Toch beetje verwarrende info. Classic+ houdt op te bestaan en wordt Comfort. In Comfort ga je nog slechts 5 HD kanalen hebben ipv 18. Is dat een correcte samenvatting?

Niet helemaal.
Comfort = Classic + Comfort View + 5 HD-kanalen voor de prijs van Classic + Comfort View.
M.a.w. die 18 HD kanalen zaten gebundeld in een HD pakket dat je bovenop de Classic moest bestellen (en waar bgc tot op heden nog geen abo voor heeft aangerekend).
Er blijven dus 5 HD-zenders "gratis" en die overige gaan ze eindelijk iets voor aanrekenen.

Elke nieuwe klant moet er nu wel verplicht die Comfort View bijnemen. Maar bestaande klanten zijn niet verplicht om over te schakelen, had ik begrepen. Eens kijken wat ze mij volgende maand voor die extra HD-zenders gaan aanrekenen...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hou je die 5 HD kanalen nog over als je niet overschakeld naar Comfort? Dat is me niet helemaal duidelijk (wel dat je er een hoop kwijt bent).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

gunny schreef:Er blijven dus 5 HD-zenders "gratis" en die overige gaan ze eindelijk iets voor aanrekenen.

Hmm, en wat doen ze met nieuwe klanten waar ze geen HD kunnen leveren ?
Die kunnen die 5 kanalen niet bekijken en betalen toch de volle pot ?
Of plaatsen waar maar één stream kan geleverd worden, die betalen de volle pot voor HD en comfortview, en kunnen er geen gebruik van maken ?
Eigenlijk zouden die mensen korting moeten krijgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is dezelfde discussie als diegene die dezelfde prijs betaalt voor een 1 Mbit als een andere voor 12 Mbit, gewoon omdat hij verder van de centrale woont.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Of nog: je krijgt elke maand 25GB en gebruikt er slechts 2. :twisted:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Goztow schreef:Dat is dezelfde discussie als diegene die dezelfde prijs betaalt voor een 1 Mbit als een andere voor 12 Mbit, gewoon omdat hij verder van de centrale woont.

Vergeet niet dat er ook iets is als auteursrechten.
Vermits je HD en niet-HD in één grote pot stopt, doe je dus mensen betalen voor zenders die ze niet kunnen ontvangen.
Ik vond dat altijd al verkeerd, zowel bij Telenet als bij Belgacom.
Bij Telenet heb je iets gelijkaardigs : de auteursrechten zijn daar dezelfde, of je nu analoog kijkt met 25 kanalen, SD digitaal met 45 kanalen (basispakket), of HD digitaal met nog wat extra HD kanalen.
Ook daar vind ik dat totaal niet kloppen (als er morgen een ongeëncrypteerd basisaanbod komt verandert dat natuurlijk wel de zaken, Telenet kan dan immers niet meer weten wie digitaal kijkt en wie niet).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:(als er morgen een ongeëncrypteerd basisaanbod komt verandert dat natuurlijk wel de zaken, Telenet kan dan immers niet meer weten wie digitaal kijkt en wie niet).


Lol dat je het schrijft... morgen (eerder 4 mei) stopt men zelfs overal het ongeëncrypteerd basisaanbod... voor de INDI klanten gaat er dus eveneens een slot op ! Blijkbaar verhuren ze nog niet genoeg bakjes bij Telenet, en moet iedereen eraan geloven.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

kaween schreef:Op zulke momenten koester ik mijn Indi HD box met zijn gratis HD kanalen. Moge hij nog heel lang werken .... hoewel tegen dat soort bedragen mijn initiële aanschafprijs van de box zich nu inmiddels wel al heeft terugbetaald hoor, zeker vergeleken met wat ik tot nu al zou betaald moeten hebben bij BGC voor een beetje HD kwaliteit ...


bij indi moet je het HD pakket nochtans ook apart betalen, op de vijftal basis-HD zenders na.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Anno nu: HD zenders zoals Discovery HD zitten er nog op.
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

TomG schreef:Anno nu: HD zenders zoals Discovery HD zitten er nog op.

Super, dat was eigenlijk de enige HD zender die ik echt interessant vond. Had schrik dat deze er niet meer ging opzitten, wat voor mij belgacom tv minder interessant zou maken.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

TomG schreef:Hou je die 5 HD kanalen nog over als je niet overschakeld naar Comfort? Dat is me niet helemaal duidelijk (wel dat je er een hoop kwijt bent).

Zelfs als men overschakeld naar Comfort en men niet de overschakeling doet naar vdsl2 (met B-Box2) is men die kwijt
Afbeelding
slivovitz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2009, 22:18

Vraagje

Sinds vandaag ben ik overgeschakeld op VDSL+2
Vind echter nergens een spoor van de 5HD zenders terug.

Iemand tips?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

satsurfer schreef:http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/HD-zenders_niet_langer_gratis_bij_Belgacom.8175411-435.art

Bestaande klanten kunnen Classic+ blijven gebruiken, maar krijgen een abonnementsverhoging (+0,44 euro) en verliezen hun HD-zenders vanaf 19 mei.

11:40 - 27/04/2009 Copyright © De Tijd


Wat doet men met de mensen die ingegaan zijn met de huidige actie van gratis digitale tv in een pack?

De prijs zou hier niet van mogen stijgen? of wel?
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Hier in Vlaanderen:
VRT in HD op kanaal 30;
ketnet/Canvas in HD op 31;
VTM in HD op 32.
Die overige moet ik zelf ook opzoeken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Muziekbos schreef:
satsurfer schreef:http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/HD-zenders_niet_langer_gratis_bij_Belgacom.8175411-435.art

Bestaande klanten kunnen Classic+ blijven gebruiken, maar krijgen een abonnementsverhoging (+0,44 euro) en verliezen hun HD-zenders vanaf 19 mei.

11:40 - 27/04/2009 Copyright © De Tijd


Wat doet men met de mensen die ingegaan zijn met de huidige actie van gratis digitale tv in een pack?

De prijs zou hier niet van mogen stijgen? of wel?

Die actie is gelanceerd na de prijsverhoging. Dus heeft er niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Vreemd is dat ik nog steeds hetzelfde betaal als een jaar geleden en al mijn HD-zenders nog heb ... ze zijn dus eigenlijk nooit weggeweest :banana:

Classic+ + Comfort View + bellen over IP .... samen net géén 28€ zeker als ik me niet vergis.
Decoder is destijds in promo gekocht voor 99€ dus geen huur ... bellen doe ik na 17u ... altijd .... dus geen gesprekskosten.
Overdag bel ik met de gsm van 't werk :mrgreen:

Net effe gechecked ... 19 zenders in HD
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat heb ik nog gehoord. :)

Iemand die in Vilvoorde woont heeft ook nog alle HD-zenders gratis zonder ervoor te betalen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”