Belgacom lanceert uniek aanbod

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom lanceert vandaag All-in-one, een combinatie van internet, vaste en mobiele telefonie en digitale televisie.

Dit pack is een combinatie van:
- een internet product via de vaste lijn, te kiezen uit: Light (4 Mbps / 4 GB), Go (12 Mbps / 25 GB) of Plus (18 Mbps / 60 GB).
- een mobiel internet product. Mobile Internet Free Weekend One laat je toe om in het weekend mobiel internet te gebruiken over het hele land, met een datalimiet van 500 MB.
- een pakket van mobiele en vaste telefonie, Happy Time One. Hiermee kan de klant 12.000 minuten per maand ’s avonds (17u tot 8u) of in het weekend gebruiken , dit zowel van de vaste lijn als de gsm naar alle vaste lijnen en mobiele nummers. Daarbuiten betaal je 35 eurocent per oproep naar vaste lijnen, per minuut naar mobiele nummers.
- ‘gratis’ digitale televisie. Belgacom TV krijg je er gratis bij (+decoder).

De prijs van All-in-one bedraagt prijs internet product + prijs Happy Time One.
- All-In-One met Internet Light: 31,55 euro + 35 euro = 66,55 euro
- All-In-One met Internet Go: 41,75 euro + 35 euro = 76,75 euro
- All-In-One met Internet Plus: 57,05 euro + 35 euro = 92,05 euro
De activatiekost bedraagt 50 euro, ook voor bestaande klanten. Wie een decoder aankoopt betaalt 6 euro per maand minder.

Bron: burnthattree.wordpress.com
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Belgacom shake? :lol:
Ik vind het wat duur voor wat het is, maarja, als je die dingen apart koopt kom je waarschijnlijk nog duurder uit.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Lord Utopia schreef:Belgacom lanceert vandaag All-in-one, een combinatie van internet, vaste en mobiele telefonie en digitale televisie.

Dit pack is een combinatie van:
- een internet product via de vaste lijn, te kiezen uit: Light (4 Mbps / 4 GB), Go (12 Mbps / 25 GB) of Plus (18 Mbps / 60 GB).
- een mobiel internet product. Mobile Internet Free Weekend One laat je toe om in het weekend mobiel internet te gebruiken over het hele land, met een datalimiet van 500 MB.
- een pakket van mobiele en vaste telefonie, Happy Time One. Hiermee kan de klant 12.000 minuten per maand ’s avonds (17u tot 8u) of in het weekend gebruiken , dit zowel van de vaste lijn als de gsm naar alle vaste lijnen en mobiele nummers. Daarbuiten betaal je 35 eurocent per oproep naar vaste lijnen, per minuut naar mobiele nummers.
- ‘gratis’ digitale televisie. Belgacom TV krijg je er gratis bij (+decoder).

De prijs van All-in-one bedraagt prijs internet product + prijs Happy Time One.
- All-In-One met Internet Light: 31,55 euro + 35 euro = 66,55 euro
- All-In-One met Internet Go: 41,75 euro + 35 euro = 76,75 euro
- All-In-One met Internet Plus: 57,05 euro + 35 euro = 92,05 euro
De activatiekost bedraagt 50 euro, ook voor bestaande klanten. Wie een decoder aankoopt betaalt 6 euro per maand minder.

Bron: burnthattree.wordpress.com
Hoeveel is die prijs per minuut in de piekuren naar GSM's?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Leuk zeg, enkel tijdens 't weekend en anders tussen 17u en 8u voor die telefonie.
Telenet komt dus nog steeds voordeliger en goedkoper uit als ik het snel bekijk.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kickje naar breedband nieuws en portal.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Miljaar dat zijn dure vogels bij Belgacom. Ze zijn een krak in het maken van een ingewikkeld product.
Voor 47 euro per maand kan ik onbeperkt bellen heb ik digitale tv en kan ik surfen aan 12Mbits. Als ik dit vergelijk met hierboven dan is Belgacom stinkende duur. Dat wordt een elite isp voor de mensen met veel geld.

Met hun "GO" zijn ze potverdorie bijna dubbel zo duur als Telenet.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Je bent wel paar zaken vergeten...

GSM in begrepen
Bij telenet moet je nog kabelabonnement meerekenen

Al blijft Belgacom wel gemiddeld duurder dan Telenet, al is dat niet in de mate waarin je dat aangeeft.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:GSM in begrepen
En zelfs een data abonnement (over 3.5G ?) inbegrepen met 500 MB.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
TomG schreef:GSM in begrepen
En zelfs een data abonnement (over 3.5G ?) inbegrepen met 500 MB.
Maar zonder hardware (3G USB stick) uiteraard.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Je bent wel paar zaken vergeten...

GSM in begrepen
Bij telenet moet je nog kabelabonnement meerekenen

Al blijft Belgacom wel gemiddeld duurder dan Telenet, al is dat niet in de mate waarin je dat aangeeft.
Heb me misschien verkeerd uitgedrukt. voor mijn bel en surf gedrag is Belgacom veel te duur.
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Steven7 schreef:Hoeveel is die prijs per minuut in de piekuren naar GSM's?
Ik dacht 35. Dus een pak duurder dan de gewone tarieven. Het zal er dus op neer komen om via discipline zoveel mogelijk op de "gratis" uren te bellen en de betalende uren te reserveren voor noodgevallen en dan nog zo kort mogelijk houden (of goedkopere alternatieven gebruiken).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eerlijk gezegd is het uniek omdat de prijs zo hoog is of ..
StB
Plus Member
Plus Member

In dit pack zit dan ook wel alles inbegrepen met gratis belminuten 's avonds + weekend zowel vaste lijn als mobiel, internet, tv, mobiel internet, .... € 76.75 (incl. btw)

- abonnement vaste telefoonlijn + gratis gesprekken 's avond + weekend
- abonnement mobiele telefonie + gratis gesprekken 's avond + weekend
- mobiel internet tijdens weekend
- internet GO (12mbps - 1mbps - 30GB)
- digitale televisie
- huur decoder (-6 euro per maand indien je decoder aankoopt)
- comfort view

Je moet de prijs van dit pack dan ook vergelijken met een evenwaardig pack bij andere provider!!
Antipasta
Starter
Starter

MOBIEL ... daarbuiten 35 eurocent per oproep naar vaste lijnen, per minuut naar mobiele nummers betalen lijkt me wel erg veel.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

gunny schreef:.... en de betalende uren te reserveren voor noodgevallen en dan nog zo kort mogelijk houden (of goedkopere alternatieven gebruiken).
Antipasta schreef:MOBIEL ... daarbuiten 35 eurocent per oproep naar vaste lijnen, per minuut naar mobiele nummers betalen lijkt me wel erg veel.
Het is 35cent per oproep. Dus je kunt ook 1 uur bellen, en ook maar 35cent betalen.

Al vind ik het dan ook nog duur.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

driesve schreef:
gunny schreef:.... en de betalende uren te reserveren voor noodgevallen en dan nog zo kort mogelijk houden (of goedkopere alternatieven gebruiken).
Antipasta schreef:MOBIEL ... daarbuiten 35 eurocent per oproep naar vaste lijnen, per minuut naar mobiele nummers betalen lijkt me wel erg veel.
Het is 35cent per oproep. Dus je kunt ook 1 uur bellen, en ook maar 35cent betalen.

Al vind ik het dan ook nog duur.
Voor mensen die met de GSM dan een kort iets moeten zeggen, maar liefst 35 eurocent per minuut...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Vet duur als ge mij vraagt. En dan nog een hoop belachelijke beperkingen zoals enkel bellen in avond en mobiel internetten in weekends. Bij normaal gebruik mag je dus gerust het dubbel van de vaste abonnementsprijs rekenen...
Genghis
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:Voor mensen die met de GSM dan een kort iets moeten zeggen, maar liefst 35 eurocent per minuut...
Nog nooit van SMS'en gehoord? :P
Anyway, de reacties zijn te begrijpen. Het lijkt erop dat ze bij BGC zo hard aan't vervreemden zijn van de wensen van de consument
dat het niet meer schoon is... Spijtig dat ze niet willen luisteren :evil:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Genghis schreef:
Lord Utopia schreef:Voor mensen die met de GSM dan een kort iets moeten zeggen, maar liefst 35 eurocent per minuut...
Nog nooit van SMS'en gehoord? :P
Anyway, de reacties zijn te begrijpen. Het lijkt erop dat ze bij BGC zo hard aan't vervreemden zijn van de wensen van de consument
dat het niet meer schoon is... Spijtig dat ze niet willen luisteren :evil:
Soms moet je gewoon even terug bellen, zoals als je een oproep gemist hebt van het werk en dat je kort terug belt om te bevestigen of te luisteren waarom men gebeld heeft. En neen niet iedereen heeft de luxe een gsm + abonnement te hebben van de werkgever. Bij mij kost zo'n telefoontje enkele centen, bij de graaiers van Belgacom zou dat plots 3,4 of 5 keer zoveel kosten.
De Belgacom graaiers slaan hier echt wel de bal volledig mis hoor.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik begrijp dat gedoe van 17u tot 8u echt niet. OK: dan bellen de meeste mensen wel, maar ik heb echt geen goesting om nog te wachten tot een bepaald tijdstip om ergens naartoe te bellen. Ik wil gewoon een forfait waar alles inzit, punt. Alle andere operatoren lijken dit nu wel begrepen te hebben. We leven toch niet meer in een tijdperk waar daluren nog realistisch zijn?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Zelfs hun internet product komt niet voordeliger uit in dit pack :eek: ... wat een bende dieven zijn me dat _ ze lappen gewoon nog meer aan uw been.
Ze zijn en blijven de duurste van allemaal !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Maar ze blijven wel de snelste :lol:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Maar ze blijven wel de snelste :lol:
???? Ze zijn maar recentelijk iets sneller geworden. Het is dan nog heel sterk afhankelijk van waar je woont en of je wel aansluitbaar bent op ADSL2(+) of op VDSL2
Terwijl de mogelijkheden bij een ander al jaren een veel betere snelheid garandeert zonder al die poespas van afstanden, centrales en dergelijke.

Belgacom is en blijft duur enkel voor de elite die het nog kan betalen. Dit bewijzen ze met deze formule
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Muziekbos schreef: Belgacom is en blijft duur enkel voor de elite die het nog kan betalen.
Dit heeft weinig met elite te maken, maar meer met niet-ingelicht of geen-alternatief-mogelijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Uiteindelijk is Belgacom even duur als Telenet, ja, het is 91 EUR per maand, maar daar zitten 4 producten in.

Zoek zoiets maar bij Telenet.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb twee producten bij telenet (internet en telefonie) voor 52€ en kom daarmee 10€ goedkoper uit dan de 2 dezelfde producten bij Belgacom.... dus is belgacom de duurste :lol:

kvoel het in mijn portemonee, dat ik meer overheb dan ik bij belgacom was :P
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Patje schreef:Ik heb twee producten bij telenet (internet en telefonie) voor 52€ en kom daarmee 10€ goedkoper uit dan de 2 dezelfde producten bij Belgacom.... dus is belgacom de duurste :lol:

kvoel het in mijn portemonee, dat ik meer overheb dan ik bij belgacom was :P
Tsjen, ik voor 60 € internet, iTalk en BGC TV. Moet jij je analoge TV er nog bijtellen of heb je satelliet?
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Hoeveel kost een vaste telefonie bij Belgacom ? € 18.40 /maand
internet Abo GO 41.75
samen = 60,15 €
dan heb je enkel internet en vaste telefonie voor een goeie 60 €
Voor deze zelfde producten bij telenet betaal ik slechts 52 €

Ok geen 10€ zoals ik eerder vermelde maar een goeie 8€ goedkoper dan bij belgacom.
AfbeeldingAfbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ben je uw kabel tv abonnement niet vergeten? Of moet je dat niet betalen als je enkel internet + tel hebt bij Telenet?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Patje schreef:Hoeveel kost een vaste telefonie bij Belgacom ? € 18.40 /maand
internet Abo GO 41.75
samen = 60,15 €

Ok geen 10€ zoals ik eerder vermelde maar een goeie 8€ goedkoper dan bij belgacom.
Het pack iTalk+Internet Go+BGC TV was 60 € toen ik het genomen heb. Nu hebben ze dit pack wel geschrapt, zie ik net op hun website... en wordt het dus inderdaad een stuk minder interessant :bang: .
elrocco
Plus Member
Plus Member

Muziekbos schreef:
Lord Utopia schreef:Maar ze blijven wel de snelste :lol:
???? Ze zijn maar recentelijk iets sneller geworden. Het is dan nog heel sterk afhankelijk van waar je woont en of je wel aansluitbaar bent op ADSL2(+) of op VDSL2
Terwijl de mogelijkheden bij een ander al jaren een veel betere snelheid garandeert zonder al die poespas van afstanden, centrales en dergelijke.

Belgacom is en blijft duur enkel voor de elite die het nog kan betalen. Dit bewijzen ze met deze formule
Intussen een jaar in een nieuwe wijk wonende, hebben hier nog steeds maar een 10-tal (van de 218) huizen de kans om de "voordelen" van Belgacom te genieten. Veel mensen "investeren" bij hun nieuwbouw in digitale tv, maar BGC heeft (volgens ik het aan de telefoon kreeg te horen) geen tijd (door het constant te moeten oplossen van pannes?!?!) om de wijk aan te sluiten. Zo blijf ik voor dezelfde prijs op de 4Mbps/512kbps zitten, kan ik niet onmiddellijk voor het "digitale bellen" gaan (nu investeren voor nieuwe ADSL model, later nog eens voor een VDSL(2) modem?), geen BGC tv nemen, dus helemaal niet op het "unieke aanbod" ingaan... :evil:
Niemand, maar dan ook niemand kan mij enige planning geven wanneer dit dan wel in orde komt.
Pffff, hoewel ik over het algemeen tevreden ben/was van BGC, krijg ik het gevoel een beetje in de steek te worden gelaten, en misschien andere providers te gaan opzoeken...
Pikant detail : Scarlet kan mij, volgens de info op hun website, dan weer wel op 20Mbps zetten, en me misschien binnenkort wel digitale televisie leveren...
Ben benieuwd!

Elrocco 8)
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Het pack iTalk+Internet Go+BGC TV was 60 € toen ik het genomen heb. Nu hebben ze dit pack wel geschrapt, zie ik net op hun website... en wordt het dus inderdaad een stuk minder interessant :bang: .
iTalk werd onlangs geschrapt wegens te veel problemen, dus nieuwe klanten kunnen dat niet meer nemen _ bestaande iTalk klanten kunnen gewoon verder doen met dit pack.
Bron: belgacom forum.
TomG schreef:Ben je uw kabel tv abonnement niet vergeten? Of moet je dat niet betalen als je enkel internet + tel hebt bij Telenet?
We zijn niet bezig van (kabel)TV he, wel van internet + telefonie bij zowel belgacom als telenet, bij beiden staat het kabelTV abo los van dit rekensommetje... dus bij beide nog geen kabeltv ingerekend.
als je een GO abo internet + telefonie neemt bij belgacom heb je ook nog de aparte kabelTV kosten.
is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
AfbeeldingAfbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Ben je uw kabel tv abonnement niet vergeten? Of moet je dat niet betalen als je enkel internet + tel hebt bij Telenet?
We zijn niet bezig van (kabel)TV he, wel van internet + telefonie bij zowel belgacom als telenet, bij beiden staat het kabelTV abo los van dit rekensommetje... dus bij beide nog geen kabeltv ingerekend.
als je een GO abo internet + telefonie neemt bij belgacom heb je ook nog de aparte kabelTV kosten.
is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Verklaar eens waarom je kabeltv nodig hebt voor een Internet Go + telefonie? Het kan aan mij liggen, maar ik ben in elk geval niet mee.

Bij telenet moet je sowieso die coax kabel tot aan huis hebben, mijn vraag is dan ook of je hier kabeldistributie moet voor betalen indien je enkel telefoon + internet neemt.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Goztow schreef:
Patje schreef:Hoeveel kost een vaste telefonie bij Belgacom ? € 18.40 /maand
internet Abo GO 41.75
samen = 60,15 €

Het pack iTalk+Internet Go+BGC TV was 60 € toen ik het genomen heb. Nu hebben ze dit pack wel geschrapt, zie ik net op hun website... en wordt het dus inderdaad een stuk minder interessant :bang: .
We hebben ook dergelijk pack met iTalk en dat is inderdaad een stuk goedkoper. Het afschaffen daarvan is in elk geval een stap terug.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef: Verklaar eens waarom je kabeltv nodig hebt voor een Internet Go + telefonie? Het kan aan mij liggen, maar ik ben in elk geval niet mee.
Dan moet je maar achterkomen met de laatste trein ..... kga er geen tekening van maken. :P
neenee_ en waarom zou je kabelTV nodig hebben om internet en telefonie te hebben bij telenet?
men moet geen kabeldistributie betalen voor enkel internet en Telefonie.

..... dus we hadden het enkel over die 2 producten, internet + telefonie bij belgacom en telenet.
AfbeeldingAfbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ca va, dat is wat ik wou weten.

(steken ze daar nog een filter tussen zodat er niks van tv zenders erdoor komen btw)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Wat Patje zegt is:
Telenet: 52,00 EUR voor internet (20/0.5/30GB) + Telefonie
Belgacom: 60,15 EUR voor internet (12/1/25 GB) + telefonie

Als je vergelijkt met Goztow moet je:
Telenet: 65,33 EUR voor internet, telefonie en analoge tv
Belgacom: 70,90 EUR voor internet, telefonie en digitale tv

Ergengs een scheve vergelijking, omdat je bij Telenet amper analoge tv hebt en bij BGC al digitale tv hebt voor 5 EUR meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Ergengs een scheve vergelijking, omdat je bij Telenet amper analoge tv hebt en bij BGC al digitale tv hebt voor 5 EUR meer.
Euh... amper analoge TV... trouwens voor identiek dezelfde prijs heb je eveneens digitale TV (al moet je inderdaad nog een decoder huren).

Langs de andere kant is het inderdaad een scheve vergelijking... bij Telenet heb je ook een 12 Mbps internet formule, inclusief telefonie (gans Europa, en gratis bellen vanaf 16u ipv. 17u bij BGC), alsook de huur van een HD Digicorder voor 50 euro per maand (+ 12 euro kabel). Nog altijd 7 euro goedkoper dan BGC.

Eigenlijk begrijp ik echt niet waarom iemand ook maar BGC zou overwegen... ofwel Telenet, ofwel een alternatieve DSL provider lijkt mij de meest logische en goedkoopste oplossing.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

amai..uniek :oops:

betaal 45 € (43 € als TA-klant) voor 24/24 u. gratis bellen naar 20 landen.
+ tv-vlaanderen 10 € (méér zenders dan telenet of belgacomtv....geen meerprijs voor éénHD, VTMHD)
=53 à 55 €
neem nog Mobile Vikings erbij als je persé behoefte hebt om te surfen (1 GB ipv 500 MB):
68 à 70 €

het zijn en blijven afzetters
Goztow
userbase crew
userbase crew

Het product is inderdaad uniek, maar moest ik een packet internet + telefonie + TV + gratis porn + gratis roze lijn verkopen, dan zou dat ook uniek zijn. Daarom is het nog niet noodzakelijk interessant voor iedereen ;).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Goztow schreef:maar moest ik een packet internet + telefonie + TV + gratis porn + gratis roze lijn verkopen, dan zou dat ook uniek zijn.
dat voorlaatste is toch ook gratis bij tv-vlaanderen (als ze niet plat liggen door scar(s)let) :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”