Pure adsl 4mbs wanneer activatie?

Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik bestelde in februari bij T2 4mbs pure adsl (dus zonder telefoonlijn). Ik woon in een appartement, had een disoverytelefoonlijn van Belgacom en een adsl abonnement bij een andere provider. De discoveryline zegde ik op met ingang van 1 april, het internetabonnement met ingang van 1 maart jongstleden.

T2 heeft wat tijd nodig om de zaken op orde te krijgen, dat had ik hier al gelezen. Dat kon we eigenlijk ook weinig schelen, want mijn vorige internetprovider vergat zowaar de account af te sluiten (ik kon dus steeds nog op internet maar de facturatiedienst is blijkbaar wel op de hoogte van mijn aangetekende opzegging want er staat niets bij verschuldigde bedragen in mijn e-admin).

Een paar weken geleden was het dan zover: een paar verwarrende telefoontjes (eerst iemand die amper nederlands kan praten, later wat duidelijker gesprekken) met de mededeling dat op vrijdagvoormiddag (dat was 'goede vrijdag' ! :lol: ) een belgacomtechnieker zou langs komen. Ik dus een dag extra verlof nemen (de week erop ging ik al met verlof). De hele vrijdagvm zitten wachten, geen BGC man gezien.
Vrijdagnamiddag rond 16u belt men naar mijn gsm: een Belgacomtech. laat weten dat hij beneden in het flatgebouw bij de telefooncentrale staat maar dat het niet erg is dat ik niet meer thuis ben omdat ze maandag (paasmaandag) toch moeten terugkomen 'omdat het hier een boeltje is' (zoiets in die aard, groot flatgebouw ...). Ik zeg ok, maar werken jullie op paasmaandag? Daarop laat hij weten dat zij inderdaad ook niet werken op paasmaandag en dat het dus dinsdagvoormiddag zal worden. Ik laat weten nog eens thuis te blijven, had toch al verlof genomen ...

In het weekend kon ik nog steeds op internet via mijn oude provider.

Dinsdagmorgen de Belgacomtechnieker aan de deur, hoera :-D Ik verstuur nog net een mail voor ik de deur open doe. Vriendelijke man maar hij liet me geloof ik verstaan dat het zijn 1e opdracht was :???: Was in elk geval niet op de hoogte dat ze vrijdagnamiddag in de kelder ook al geweest waren ...
Plaatst iets op mijn telefoonlijn (om beneden mijn lijn te kunnen herkennen denk ik) en zegt, nu ga ik naar beneden ...
Ik had gelukkig veel lectuur in huis, een uur of 2 later was hij weer boven bij me. Controleert nog even de doortrekking van de lijn (ik ga in een andere kamer op internet) en wijst op mijn modem welke inderdaad al aangaf dat er synchronisatie op de lijn zat (maar voorheen was dat natuurlijk ook zo want ik kon toen nog op internet).
BGC technieker vertrekt en zegt dat max. 48u na zijn vertrek mijn T2 account moet werken maar 'dat dat dikwijls vanavond ook al zal werken'.
Na zijn vertrek probeer ik nog even, voor ik mijn oude account wis, op internet te gaan via mijn vorige provider. Dat lukt niet meer. Ik merk op in mijn modem instelling (fritzbox 7140) dat hij nu verbonden is met een alcateltelefooncentrale (vroeger stond daar iets anders, ben vergeten wat).

Ik geef mijn tele2 gegevens in, zonder resultaat. 's avonds probeer ik nog eens. Nog steeds zonder resultaat. Plots gaat mijn telefoon over (niet de gsm, maar het gewone toestel). Een telefoon die niet voor mij bestemd was .... maar ik heb al meer dan 1 maand geen vaste lijn telefoon meer .... De volgende morgen (woensdag) vertrek ik op reis. Voor vertrek probeer ik nog eens internet via T2, geen resultaat. Modem geeft wel nog steeds synchronisatie.

Na mijn terugkomst, op maandagmorgen, merk ik onmiddellijk dat er weer 'iets' gewijzigd is. Lampje van synchro op de modem staat nu te pinken, wat zoveel wil zeggen als totaal geen verbindingsmogelijkheden meer. Ik liet tele2 dit weten per email, merkte ondertussen ook op (via internet op werk) dat ze bij T2 vorige week donderdag (dus 2 dagen na bezoek BGC) mijn status wijzigden naar actief ???
T2 reageerde nog steeds niet ook niet na een 2e mail. Iemand een suggestie wat me nu te doen staat ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Iemand bij Tele 2 aan de lijn krijgen die je echt kan helpen :p
Anders een aangetekende brief versturen met een ingebrekestelling en reactie eisen binnen de 14 werkdagen zo niet dat je van provider veranderd en hun facturen als nietig en onbetaalbaar verklaard.

Je moet kordaat zijn met providers tegenwoordig.


Terzijde:
Ik heb hier Dommel Cityconnect in 2 appartementen laten installeren (één van 32 verdiepingen en ééntje van 4-5), ben zelf met de Belgacom technieker naar de kelders geweest en het is in dat appartement van 32 verdiepen ook nogal een boeltje op die immense patch kasten zeg! Gelukkig heeft 'm alles snel teruggevonden want hij was er al eerder geweest. Alles was dus correct verlopen en de dag zelf had ik beide appartementen al een supergoeie verbinding. Ik had ook het geluk van op telkens een verschillende dag per installatie dezelfde technieker te hebben die langskwam :D Een echte goeroe die z'n werk kent.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ken schreef:Iemand bij Tele 2 aan de lijn krijgen die je echt kan helpen :p
Anders een aangetekende brief versturen met een ingebrekestelling en reactie eisen binnen de 14 werkdagen zo niet dat je van provider veranderd en hun facturen als nietig en onbetaalbaar verklaard.

...

Terzijde:
...
en het is in dat appartement van 32 verdiepen ook nogal een boeltje op die immense patch kasten zeg!
...



Dat is het nu net. Ik begrijp maar al te goed dat de fout bij Belgacom ligt, dreigen met opzeggen bij T2 helpt niet veel, als ik een andere neem moet BGC de lijn ook weer eerste in orde zetten m.a.w. het technisch probleem blijft bestaan.
Maar ik verwacht wel dat ze tenminste hun datum van indienststelling corrigeren, misschien daarom toch maar beter aangetekend schrijven als hun reactie uitblijft.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Direct een AZ sturen? Dat is wel heel bot moet ik zeggen!
fredo66: kan je me jou gegevens even bezorgen, dan kijk ik eens. In eerste instantie had je beter eventjes naar de helpdesk gebeld, maar ik zal is kijken wat ik voor je kan doen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

320i schreef:Direct een AZ sturen? Dat is wel heel bot moet ik zeggen!
fredo66: kan je me jou gegevens even bezorgen, dan kijk ik eens. In eerste instantie had je beter eventjes naar de helpdesk gebeld, maar ik zal is kijken wat ik voor je kan doen.
Dit heeft hij dan ook gedaan, in tweede instantie is een AZ dan echt wel niet bot moet ik zeggen!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Ken schreef:
320i schreef:Direct een AZ sturen? Dat is wel heel bot moet ik zeggen!
fredo66: kan je me jou gegevens even bezorgen, dan kijk ik eens. In eerste instantie had je beter eventjes naar de helpdesk gebeld, maar ik zal is kijken wat ik voor je kan doen.
Dit heeft hij dan ook gedaan, in tweede instantie is een AZ dan echt wel niet bot moet ik zeggen!

Sorry, maar het is toch logisch dat je snellere reactie krijgt op een telefoontje dan op een mail, neen? Bij een telefoontje hang je aan de lijn tot je iemand spreekt en dat die persoon jou dus te woord staat.

E-mail hangt dan nog af of je per hotmail stuurt bvb, want (en ik spreek uit ervaring) die antwoorden komen bijna altijd automatisch in de hotmail ongewenste mails terecht / spambox. Dus voor het zelfde geld is het gewoon niet opgemerkt door de persoon dat deze topic startte.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

320i schreef:
Ken schreef:
320i schreef:Direct een AZ sturen? Dat is wel heel bot moet ik zeggen!
fredo66: kan je me jou gegevens even bezorgen, dan kijk ik eens. In eerste instantie had je beter eventjes naar de helpdesk gebeld, maar ik zal is kijken wat ik voor je kan doen.
Dit heeft hij dan ook gedaan, in tweede instantie is een AZ dan echt wel niet bot moet ik zeggen!
Dit had hij dus niet gedaan... Maar ik had het wel over bellen éh, niet over e-mailen, dit had je toch moeten opmerken éh 320i! :beerchug:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

320i schreef:Direct een AZ sturen? Dat is wel heel bot moet ik zeggen!
fredo66: kan je me jou gegevens even bezorgen, dan kijk ik eens. In eerste instantie had je beter eventjes naar de helpdesk gebeld, maar ik zal is kijken wat ik voor je kan doen.


Een brief heb ik nog niet gestuurd. Ik heb (voor ik uw bericht hier las) inderdaad eerst getelefoneerd, ik deed dat voorheen niet omdat ik het nr. niet direct vond op de TELE2 site (en ik weinig goede ervaringen heb met telefoneren naar telecoms ...). Maar Tele2 heeft dus wel een gewoon helpdesk telnr en dat is alvast positief.

Wat is er ondertussen gebeurd: ik belde eergisteren naar T2, leg de situatie nogmaals uit en T2 stelt voor om nu eerst een eigen technieker langs te sturen en wel al de volgende morgen. Dinsdagmorgen terug verlof genomen, de hele morgen niemand gezien. Net als ik terug op het punt stond terug te gaan werken telefoon van T2 technieker. 'had mijn opdracht pas net ontvangen ???' Dan maar gewacht. Heeft bij mij ook nog eens alles uitgemeten om tot dezelde conclusie te komen dat bij mij alles in orde is maar geen synchro. Dan naar de telefooncentrale gegaan beneden maar daarvoor was een speciale sleutel nodig welke hij niet had maar wel BGC techniekers ... Hij heeft dan gebeld naar BGC.

Dus nu weer wachten op een BGC mannetje dat aangekondigd is morgenvoormiddag. Op het werk dus nog maar eens verlof nemen in de voormiddag (of ook weer namiddag ?). Had nog geen vakantie gepland, maar straks is het niet meer nodig :?

Toch bedankt voor het hulpaanbod maar voorlopig is het dus gewoon afwachten.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Ken schreef:Dit had hij dus niet gedaan... Maar ik had het wel over bellen éh, niet over e-mailen, dit had je toch moeten opmerken éh 320i! :beerchug:

You scared me! :P

fredo66 schreef:Wat is er ondertussen gebeurd: ik belde eergisteren naar T2, leg de situatie nogmaals uit en T2 stelt voor om nu eerst een eigen technieker langs te sturen en wel al de volgende morgen. Dinsdagmorgen terug verlof genomen, de hele morgen niemand gezien. Net als ik terug op het punt stond terug te gaan werken telefoon van T2 technieker. 'had mijn opdracht pas net ontvangen ???' Dan maar gewacht. Heeft bij mij ook nog eens alles uitgemeten om tot dezelde conclusie te komen dat bij mij alles in orde is maar geen synchro. Dan naar de telefooncentrale gegaan beneden maar daarvoor was een speciale sleutel nodig welke hij niet had maar wel BGC techniekers ... Hij heeft dan gebeld naar BGC.

Dus nu weer wachten op een BGC mannetje dat aangekondigd is morgenvoormiddag. Op het werk dus nog maar eens verlof nemen in de voormiddag (of ook weer namiddag ?). Had nog geen vakantie gepland, maar straks is het niet meer nodig :?

Toch bedankt voor het hulpaanbod maar voorlopig is het dus gewoon afwachten.


Het is inderdaad vervelend, maar gezien Belgacom actueel nog altijd het netwerk zelf beheerd, en dus dient gecontacteerd te worden is er niet veel andere keuze. In sommige appartementsgebouwen is de intro open, en kan onze technieker daar al gaan meten of er daar daadwerkelijk signaal binnenkomt of niet. Maar wanneer dit niet het geval is, dan loopt hij volledig vast natuurlijk. Moest er alsnog een probleem zijn, niet twijfelen om me per pb te contacteren ;-)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”