Beste,
Ik heb sinds enige tijd een HP Officejet 5510 thuis staan, waarvan ik letterlijk elke functie gebruik (print, fax, scan, copy).
Nu er hier thuis een tweede pc is bijgekomen (en straks met die van de vriendin een derde pc), zou ik deze graag delen via het netwerk alhier.
Liefst via een aparte printserver (geen zin om een pc 24/24 te laten aanstaan hiervoor).
Op zich heb ik hier wel ervaring mee, doch ik vraag mij af of bvb de scanfunctie nog kan werken met een dergelijke printserver (van USB naar LAN dus).
Dit heb ik namelijk tot hiertoe nog niet meegemaakt. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven, en eventueel een goede linksys/dlink/... printserver aanraden?
Met dank!
Kris
HP OfficeJet 5510 + Netwerk?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Krisken,
Meestal niet als de all-in-one niet reeds een "lan" model is. Maar je kan dit nagaan via de installatiecd. Als je de software manueel installeert, zie je dan ergens de optie om de printer via het netwerk te installeren ?Zo niet, dan zal enkel de print functie beschikbaar zijn, scannen e.d. over lan vraagt extra aangepaste drivers.
Grtz,
Sasuke
Meestal niet als de all-in-one niet reeds een "lan" model is. Maar je kan dit nagaan via de installatiecd. Als je de software manueel installeert, zie je dan ergens de optie om de printer via het netwerk te installeren ?Zo niet, dan zal enkel de print functie beschikbaar zijn, scannen e.d. over lan vraagt extra aangepaste drivers.
Grtz,
Sasuke
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ik kan alvast zeggen dat scannen over Ethernet niet gaat met de HP 5510 series.
Daarnaast kan ik wel een zeer goeie printer/scanner/copier/fax aanraden van Brother.
De MFC-6490, draadloos en/of wired netwerk, uitstekende software om over het netwerk te scannen, faxen en zelfs faxen rechtstreeks te ontvangen op je beeldscherm.
Daarnaast kan ik wel een zeer goeie printer/scanner/copier/fax aanraden van Brother.
De MFC-6490, draadloos en/of wired netwerk, uitstekende software om over het netwerk te scannen, faxen en zelfs faxen rechtstreeks te ontvangen op je beeldscherm.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Merci folks
Zal dus een ander printertje worden dan
Ga o.a. eens kijken naar die brother.
Bedankt voor de snelle antwoorden!
Zal dus een ander printertje worden dan

Ga o.a. eens kijken naar die brother.
Bedankt voor de snelle antwoorden!