Scarlet plat?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Er is blijbkaar een groot probleem in het Scarlet datacenter of het netwerk: geen vlaamse zenders meer (TV Vlaanderen) en mijn private server is ook niet langer bereikbaar.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

En toen was alles terug up.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Via edpnet had ik ook een tijdje geen internet vanavond...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k ook niet juist terug duurde wel niet erg lang maar 'k heb ff zonder gezeten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Er was blijkbaar een probleem met de stroomvoorziening in het datacenter.
M@tt
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2009, 18:52

Vandaag terug geen Vlaamse zender momenteel ( tv vlaanderen). Terug hetzelfde probleem?
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

M@tt schreef:Vandaag terug geen Vlaamse zender momenteel ( tv vlaanderen). Terug hetzelfde probleem?


't internet ligt ook weer plat idd
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

lijkt inderdaad weer een stroompanne in het DC te zijn.
Toch leuk als je eigen telefooncentrale er dan ook uit ligt.
Na de 3e panne in 1 maand, mss toch eens mijn servers verhuizen naar een ander DC.
MisterGasman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2008, 23:36

Hier in Gent werken beide telefoons nog steeds niet (2 verschillende locaties).
Internet werkt wel :( wa steken ze toch uit.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

wat heeft tv-vlaanderen met de infrastructuur van scarlet te maken?

idd....ook geen beeld op tv-vlaanderen, zelfs de webstek plat :x
selske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2009, 20:56

Internet/ADSL in grimbergen ligt al plat van +- 19u en op alle telefoonnummers van Scarlet krijg je alleen Tuutuutuuut te horen...

Dat is nu al den derde of vierde keer in één maand tijd...
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Blijkbaar probeerde ze een backup generator aan te steken, maar dit is mislukt.
Ze hebben de verantwoordelijke firma gebeld, maar ze weten nog niet wanneer dit probleem opgelost zal zijn.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

satsurfer schreef:wat heeft tv-vlaanderen met de infrastructuur van scarlet te maken?



in dat DC zitten nog wat andere zaken dan scarlet, waaronder apparatuur van een bepaalde belgische GSM operator
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

't is terug van dat :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

satsurfer schreef:wat heeft tv-vlaanderen met de infrastructuur van scarlet te maken?

idd....ook geen beeld op tv-vlaanderen, zelfs de webstek plat :x



Tv-vlaanderen gebruikt scarlet als uplink en dergelijke.

Dus als scarlet eruit ligt zijn alle vlaamse zenders van Tv-Vlaanderen erook uit alsook hun website.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

billeman schreef:in dat DC zitten nog wat andere zaken dan scarlet, waaronder apparatuur van een bepaalde belgische GSM operator

https://twitter.com/mobilevikings

Mobile Vikings schreef:we're not alone: TMF, MTV, TV Vlaanderen, VRT streaming, Base, Scarlet + a bunch of websites: it's all down
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Onze monitor heeft opgemerkt dat alle toestellen gehost in het Scarlet datacenter onbereikbaar zijn. We hebben een sterk vermoeden dat er opnieuw een stroompanne is in het datacenter. Onze engineers zijn alvast vertrokken naar het datacenter om de situatie te bekijken.



Een emergency oproep werd gelanceerd bij de Scarlet Business helpdesk. Dit statusbericht wordt constant geupdate. Voor vragen kan u in tussentijd terecht op [email protected]

Update (19:20): Scarlet heeft bevestigd dat het over een stroompanne gaat

Update (19:45): Onze engineers zijn nog steeds onderweg, ETA: 19:55

Update (19:46): De eerste berichten komen binnen van Scarlet dat de dieselgenerator waar zij op draaiden sinds vorig weekend defect is en de reservegenerator nu opgestart wordt

Update (20:08): De eerste easyhost engineers waren terplaatse om 19:45, het gebouw zit nog steeds volledig zonder stroom. Scarlet engineers zijn druk bezig met de generators ...

update (20:37): Het opstarten van de backupgenerator faalt, een technisch onderhoudsteam van de generatorleverancier is onderweg. Momenteel is nog geen concrete timing bekend wanneer het probleem opgelost zal worden.

update (21:27): Het technische team is ter plaatse, zij vermoeden de stroom terug up and running te hebben om 21:45

update (21:31): De stroom is terug

update (21:32): De easyhost engineers brengen momenteel alle servers terug online.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Is het normaal dat tv vlaanderen nog niet online is?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

reyntjensw schreef:Is het normaal dat tv vlaanderen nog niet online is?

bij mij gaat het wél (belgian telecom=mobi* netwerk)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Alle posten werken buiten de vlaamse. Ik heb reeds een heractivatie gedaan, maar zonder resultaat.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

reyntjensw schreef:Is het normaal dat tv vlaanderen nog niet online is?


om 21.33h waren alle kanalen weer terug.

en dat was 1 minuutje nadat het scarlet datacenter weer online was
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
selske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2009, 20:56

Internet/ADSL nog steeds down
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

reyntjensw schreef:Alle posten werken buiten de vlaamse. Ik heb reeds een heractivatie gedaan, maar zonder resultaat.

sorry, bedoelde de site....satelliet nog niet gecheckt....wordt eens tijd dat ze probleem grondig aanpakken....
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Had gedacht dat het aan mij lag :)

Mja, geen internet en geen TV :( Had dan wat ebooks doorgenomen en dvd achterstand ingehaald. De volledige eerste helft van Man U - Arsenal gemist. Veel gemist blijkbaar :(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

mail van tv-vlaanderen
29 april 2009 23:21

Afbeelding

Afbeelding


Beste klanten,

Een gedeelte van het TV Vlaanderen aanbod is vanavond uitgevallen. Het gaat om de meeste Vlaamse zenders.

We proberen nog precies uit te zoeken wat er fout is gelopen, maar het lijkt erop dat de storing veroorzaakt werd door een algemene stroompanne in de wijk in Vilvoorde waar de signalen van onze Vlaamse zenders samen worden gebracht.

Onze systemen zijn volledig redundant – wat wil zeggen dat bij een panne de reservesystemen automatisch zouden moeten opstarten. Dat was vanavond niet het geval – naar alle waarschijnlijkheid wegens het gebrek aan stroom in deze wijk.

De panne heeft onder andere het gebouw van Scarlet getroffen (dochteronderneming van Belgacom) via dewelke onze signalen op het glasvezelnetwerk worden gezet.

Ook andere diensten die hier gebruik van maken, zoals de particuliere DSL klanten van Scarlet, Base en een groot aantal grote Belgische websites waren vanavond niet te bereiken.

Voor TV VLAANDEREN gaat het hier duidelijk om een geval van overmacht, maar zij zal niet nalaten de opgelopen schade aan u, onze klanten die hier tenslotte het slachtoffer van zijn, te verhalen op haar leveranciers.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en met dank voor uw begrip.



Het TV VLAANDEREN team
selske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2009, 20:56

scarlet support website:

Uw breedbandverbinding (Scarlet ADSL & One) ???status_down??? Momenteel kan u storingen bij het surfen ondervinden in de regio Brussel. Wij stellen alles in het werk om uw internetverbinding zo snel mogelijk te herstellen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.


en daar moet ge t dan mee doen...
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik kan op het ogenblik niet meer surfen. De dhcp van scarlet werkt wel nog. OpenDNS is niet te pingen. Ik kan wel pingen naar mijn gateway bij Scarlet dus ik denk dat het niet aan mijn ADSL-sessie ligt.

Nog iemand ?

Gerd
Arch Linux
Zodiakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:57

Hier ook. Verbinding wordt gedetecteerd, opgezet, maar ik kan er geen data over verzenden. Alle uitgaande pings falen... Ook zone 03 trouwens.

Gelukkig is mijn Dommel abbo nog niet helemaal afgelopen, daar kan ik dus wel mee inloggen. En surfen. De fout ligt dus zo goed als zeker bij Scarlet.
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Oef :) dan ben ik gerust. Ben op de moment met mijn gsm aan 15 kB/s online
Arch Linux
Lizken
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009, 11:15

Ik was net nieuw van deze week bij tv vlaanderen, lag het dit weekend al plat. Normaal zou het vandaag (maandag) terug in orde moeten zijn, maar kan nog steeds de vlaamse zenders niet ontvangen? Is er al iets meer geweten?
thanks
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Best eens heractiveren op de site van TV vlaanderen. Je moet daar je kaartnr ingeven en je decoder laten staan op een post vn tv vlaanderen. (een, canvas ofzo)
Het duurt maximaal 1 uur voor de activatie rond is.
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Scarlet ligt weer uit voor mij (2020 Antwerpen, dhcp werkt, ik krijg ip toegekend maar kan niet naar buiten surfen).

Ik heb via de technische helpdesk een ticketnummer laten aanmaken. Zij gaan nu het probleem escaleren naar Belgacom. Toen ik net belde was er trouwens naar hun mening geen probleem. Ik kan connecteren en dat zien zij ook. Het feit dat er geen dataverkeer mogelijk is, iets waar Scarlet geen inzage in heeft, dient door Belgacom te worden opgelost.

Op de netwerk statuspagina van Scarlet worden ook problemen gemeld. Halfuur geleden zone 014 "mogelijke storingen bij het surfen", nu is Hasselt aan de beurt. Naar aanleiding van mijn ticket seffens zone 03 ? :-D

@Lizken : Ik combineer TvVlaanderen ook met Scarlet. Ik ben zowel zondag als vandaag mijn beeld op de vlaamse zenders blijven houden. Het ligt inderdaad gewoon aan de activatie van je kaart.
Arch Linux
Lucinde
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009, 14:42

Hmm, precies terug iets loos.

Mijn internet ligt eruit (zone 015), Scarlet website niet bereikbaar, scarlet helpdesk niet bereikbaar, Easyhost website niet bereikbaar, ...

Het kan toeval zijn, 'k ben eens curieus...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wéér stroompanne in 't Scarlet datacenter... Blijkbaar de 3e keer op 10 dagen tijd. How hard can it be? :roll:
ooh. shiny.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ze maken er precies een sport van:

dinsdag 5 mei, 16.20u. CET

Door een stroompanne in een groot datacentrum in noordelijk Brussel zijn adsl- en sdsl-klanten in de regio's Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant en een deel van de provincies Luik, Antwerpen en Limburg, waaronder de Kempen, zonder internetverbinding gevallen.

EDPnet werkt met de hoogste prioriteit aan een oplossing. Deze verwachten we in de loop van de avond.

Onze excuses voor het ongemak.

BRON
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Moest scarlet nu ook eens beter communiceren naar hun klanten toe...

Momenteel kan u storingen bij het surfen ondervinden in de regio Hasselt. Wij stellen alles in het werk om uw internetverbinding zo snel mogelijk te herstellen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Afbeelding
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Scarlet ervoer op dinsdag 5 mei in de vooravond een stroompanne. Vorige week sukkelde het datacenter al met de energievoorziening en de reserve-energie. Dat meldt het technologietijdschrift IT Professional.

Meer:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF05052009_051
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik heb nog steeds geen kiestoon. Wel internet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Block schreef:Ik heb nog steeds geen kiestoon. Wel internet.


tsja, tis dan ook weer goe koekenbak daar ...

(update 18:00) Om het probleem verder op te lossen heeft Scarlet besloten om de stroom terug af te sluiten. Hoe lang dit zal duren is momenteel niet duidelijk, maar wij zullen deze informatie meteen posten.

(update 18:20) Scarlet kan nog geen specifiek tijdstip geven wanneer ze het datacenter terug offline zullen halen. Dit kan plots gebeuren en spijtig genoeg zonder aankondiging. Wij raden klanten aan om hun servers online te houden aangezien het nog een tijdje kan duren vooraleer we opnieuw down gaan


Ik denk dat het nu toch wel tijd is dat daar iemand zen ontslag gaat nemen of krijgen, dit soort toestanden is niet bepaald aanvaardbaar meer te noemen - no matter what den uitleg is...
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Op dit moment is het datacenter opnieuw down. De sites van easyhost doen het in elk geval niet. En die lopen via Scarlet. :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”