hallo
ik heb dus een computer die ik als mailserver wil gebruiken.
daarvoor heb ik argosoft mail server pro gekocht.
uitgaande mail lukt allemaal goed en wel, maar inkomende mail is er blijkbaar niet...
ik heb geprobeerd om zogenaamde mx records op te zetten via www.no-ip.com, maar dit helpt blijkbaar niet...
de bedoeling is dus om een mail te verzenden naar
[email protected]
waarbij dat er een mx record opgezet wordt bij dat adres (voorbeeld.no-ip.com) naar mailserver.no-ip.com, maar dit lijkt dus nog altijd niet te werken :s
(dit zijn dus slechts voorbeelden hé )
mijn provider is skynet adsl
iemand die mij kan helpen???
thx
just_me
[mod="Sub Zero"]Even in het juiste forum geplaatst[/mod]
mailserver => geen inkomende mail :s
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Pech gehad, inkomend is bij Skynet namelijk poort 25 (smtp) geblokt. Met andere woorden, tenzij je via DNS-aliasing en aangepaste MX-records iets kan forceren kan je op een Skynet-ADSL Go of Plus geen mailserver draaien.
Wel een oplossing is dit: http://www.dynu.com/email.asp (2e kader: Email store/forward ).
Wel een oplossing is dit: http://www.dynu.com/email.asp (2e kader: Email store/forward ).
mja ik veronderstel dus dat ik met een service als no-ip.com dit niet zal kunnen verhelpen?
wat je kan instellen:
een port redirect die je aan bvb mail.zapto.org kunt koppelen
als ik daar nu eens een mx record zou naar doen verwijzen...
ff proberen
wat je kan instellen:
een port redirect die je aan bvb mail.zapto.org kunt koppelen
als ik daar nu eens een mx record zou naar doen verwijzen...
ff proberen
zijn er bepaalde poorten die NIET geblokkeerd worden?
want ik veronderstel dat er heel wat meer poorten dan 25 geblokkeerd worden
want ik veronderstel dat er heel wat meer poorten dan 25 geblokkeerd worden
np-ip biedt sinds kort ook zoiets aan, maar het probleem is dat het dan alweer betalend wordt
ik ben niet van plan om geld te gaan ophoesten voor een mailserver eens te proberen...
nu ja, toch bedankt voor alle hulp
ik heb weer iets bijgeleerd
ik ben niet van plan om geld te gaan ophoesten voor een mailserver eens te proberen...
nu ja, toch bedankt voor alle hulp
ik heb weer iets bijgeleerd
meon schreef:Pech gehad, inkomend is bij Skynet namelijk poort 25 (smtp) geblokt. Met andere woorden, tenzij je via DNS-aliasing en aangepaste MX-records iets kan forceren kan je op een Skynet-ADSL Go of Plus geen mailserver draaien.
Die dienst ziet er zéér interessant uit, heb jij ervaring met dynu zodat ik weet of ze wel constant online zijn ?
No-ip.com vind ik minder interessant omdat bij dynu ook een backup server wordt voorzien.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
guess_who schreef:ik ben niet van plan om geld te gaan ophoesten voor een mailserver eens te proberen...
Waarom moet je geld geven om een mail server te testen... neem gewoon twee (kan zelfs met 1) PCs bij je thuis, en gebruik die voor je testen. Of je mail nu over internet gaat, of over je LAN thuis maakt geen verschil wat de techniek betreft.
Kun je meteen ook spelen en leren een eigen DNS server op te zetten, en kan je spelen met zoveel fake domains je wil. Maw., is veel handiger dan te willen testen over internet.
Zit dat niet standaard in de Server edities?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
dis.pater schreef:Die dienst ziet er zéér interessant uit, heb jij ervaring met dynu zodat ik weet of ze wel constant online zijn ?
No-ip.com vind ik minder interessant omdat bij dynu ook een backup server wordt voorzien.
Ik gebruik de dynu-free-dienst. Via een CNAME record is dat een subdomein op m'n eigen domein.
Nog letterlijk nooit een service outage gemerkt, en ik heb het ondertussen bijna 2 jaar .
Die maildiensten weet ik wel niet zo, geen ervaring mee, ik weet enkel wat op die pagina staat
Aha klinkt goed dan
Ik zal vanavond een account afsluiten dan, ik laat weten als het meevalt
Ik zal vanavond een account afsluiten dan, ik laat weten als het meevalt
Ik heb ondertussen dus mijn account en ik heb een mailserver draaien thuis, het werkt perfect met die service van dynu