WOT-rating van edpnet enorm slecht?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gesloten
SnoopyDog
Starter
Starter

Ok, nieuweling hier bij edpnet (nog maar klein maandje verhuisd). BTW, ik zie hier veel mensen klagen over de 'geringe' d/l snelheid, verbruikslimiet, prijs, etc. Voor mij een beetje raar, want ik kom van evonet (het vroegere xs4all) en daar kreeg ik 3-4 keer minder voor een prijs die 40%hoger lag! (niet dat ik volledig negatief ben over hen; zie mijn post bij evonet-topic). Volgens mij zijn sommigen dus danig verwend. Zoals zij die klagen over dat 100 GB te weinig is...ik vraag mij dan toch af wat die dan godgandse dagen doen.

Ik ben zelf een user die het internet wat meer gebruikt dan Jan Modaal; ik werk zelf in de IT sector, en er gaat ook privé geen avond voorbij dat ik niet op het internet zit. Ik surf, download, bekijk streaming, en upload ook wel wat AMV's op youtube, op vrij regelmatige basis. Mijn verbruik zal dus al heel wat hoger liggen dan het 'gewone' gemiddelde. Laatst keek ik naar mijn meter op edpnet: net geen 16GB op mijn laatste maand. Ik kan dus met gemak nog 5 keer zoveel.

Als mensen zitten te neuten over 100GB, dan moeten dat toch wel erg grote downloadfreaks zijn. Ik denk dat die erg zware gebruikers een beetje een 'twisted view' hebben van wat normaal is, en wat niet. Dat FUP beter is...wel, da's een andere discussie. Men kan moeilijk ontkennen dat belgie een klote-landje op dat gebied is, met een paar monopolisten die maar doen waar ze zin in hebben. Maar goed, enige nuance is toch nodig. Alsook de edpnet-helpdesk: sommige zitten te klagen daarover, maar die valt al bij al wel mee. Beetje slechter dan bij evonet, maar nog vrij bereidwillig en goed, toch. Vooral telefonisch. De tickets...werken ook wel, maar heb ik toch enkele dagen op moeten wachten.

Dat gezegd zijnde, men moet het niet altijd op een gebrekkig edpnet steken; van de drie problemen waarvoor ik een ticket aangemaakt heb, zijn er ondertussen al twee opgelost, waarvan één eigenlijk eerder aan mij (mijn instellingen) lag, dan aan edpnet. Hun wiki zou wel eens wat mogen ge-update en duidelijker worden, dat wel. Vooral als men pas van een andere provider komt is het altijd een beetje wennen, en behoorlijk wat gerief aanpassen, soms. Als zelfs ik een paar kleine details fout had (en niet terugvond in de wiki) zal het voor iemand die niets van IT afkent wel héél lang duren, of veelvuldig bellen/tickets aanmaken worden.

Maar goed, waarschijnlijk zijn de meeste klanten bij edpnet nogal tamelijk savvy op dat gebied (heb ik de indruk).

En om op het eigenlijke topic te komen: ik heb zo'n plugin voor firefox, WOT genoemd. Sommigen zullen dat wel kennen; het geeft een indicatie welke sites betrouwbaar zijn (geacht worden), en welke niet. Tot enkele maanden stond edpnet daar nog vrij neutraal in. Nu staat het ferm in het rood. Een beetje onverdiend, vind ik. Waarschijnlijk zal een of andere gefrustreerde gebruiker(s) daar alles in het rood gezet hebben... maar 't is toch niet helemaal eerlijk naar edpnet toe; die staan daar nu voor duizenden mensen te kijk als een louche site/verkoper.

Een warme oproep daarom voor de edpnet-gebruikers die WOT kennen om een eigen score in te vullen. Dat hoeft niet per sé positief te zijn, maar wel eerlijk (en hoe meer mensen er een waarde aan geven, hoe meer het relevant zal zijn, want de verhouding ontevreden/tevreden weerspiegelt dan meer de waarheid).

groeten,

SnoopyDog
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Afbeelding

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Hey Ken, is dat niet een beetje brut?
SnoopyDog
Starter
Starter

Dfrog schreef:Hey Ken, is dat niet een beetje brut?
Ah, laat die jongen ook iets 'zeggen'. Hij is blijkbaar jong genoeg om te denken dat hij cool of grappig is met zoiets.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dfrog schreef:Hey Ken, is dat niet een beetje brut?
Zo te zien helemaal niet! En terecht.
SnoopyDog schreef:Ah, laat die jongen ook iets 'zeggen'. Hij is blijkbaar jong genoeg om te denken dat hij cool of grappig is met zoiets.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
SnoopyDog
Starter
Starter

Hoezo terecht? Met welke redenering vind jij het terecht dat er een verkeerd beeld opgehangen wordt van edpnet?

Zelfs al gebruiken misschien niet veel mensen de WOT-add-on, dan nog is het principieel onterecht.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Mjah. Komt niet veel goeds meer uit denk ik zo :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”