FTP connectieprobleem
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Dag, ik kan connecteren met een website via ftp naar hoster X, maar kan via datzelfde programma niet connecteren naar 2 sites van hoster y. Hoster y beweert dat zij wel kunnen connecteren via een ftp-programma. Heb proberen te connecteren op een andere locatie in Vlaanderen en net hetzelfde probleem. Heb nu een nieuw ftp-programma opgezet, nl filezilla, en hetzelfde probleem. Aan wat kan het connectieprobleem liggen? Ik heb windows firewall ook al uitgeschakeld, maar daar ligt het niet aan. En heb verder geen beveiligheidsprogramma. Mvg
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Probeer eens gewoon met het Windows FTP programma.
Kan je trouwens een tracert of ping doen naar het IP-adres van je hoster ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
installeer eens http://www.wireshark.org/ en doe eens een capture.
(selecteer je interface en doe dan een capture , save die als .pcap zet die even online of bekijk eventueel zelfs een als je het ftp protocol een beetje kent)
En probeer eerst mss idd is met een tracert of ping =)
(selecteer je interface en doe dan een capture , save die als .pcap zet die even online of bekijk eventueel zelfs een als je het ftp protocol een beetje kent)
En probeer eerst mss idd is met een tracert of ping =)
-
- Forumtroll
ip = 193.**.**.* Geen enkel probleem om te pingen. Cute pro ftp en filezilla lukken niet, flashfxp wel, maar niet voor alle sites. Heel strange. Heb het al geprobeerd op 2 verschillende locaties, waar tot nu toe nooit problemen mee waren, nu allebei hetzelfde probleem. Kunnen niet connecteren. Tssss ....r2504 schreef:Probeer eens gewoon met het Windows FTP programma.
Komaan zeg, je gaat me toch niet vertellen dat dit opeens aan mij ligt. Naar een andere site van een andere hoster lukt het zonder enig probleem. Heeft het iets te maken met een poort of zo die men bij de hoster sinds kort veranderd heeft?
UPDATE
Verdorie, ze hebben daar zonder de klanten in te lichten het connectietype gewijzigd van Passive mode (PASV) naar PORT. Ja, zo kan je lang blijven prutsen. Temeer de meeste ftp-programma's standaard staan ingesteld op PASV data connectie type. Zo zullen er wel veel van hun klanten dikke problemen hebben om te connecteren.
Probleem opgelost.
Laatst gewijzigd door koekie 24 apr 2009, 06:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Forumtroll
Heb het ip van de hoster verwijderd, ten einde hier geen discussie te krijgen over de hoster zelf. Daar was het me niet om te doen. Wel om het oplossen van een ftp connectie-probleem.