reputatie laptops: dell, hp compaq, samsung,...
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
- Locatie: Leuven
- Contacteer:
Voor de aankoop van een laptop lijkt een Dell me interessant (Inspiron of Studio). Of een Compaq Presario, maar in een computerwinkel zeiden ze dat zij die niet meer graag verkopen omdat er te veel van terugkomen voor herstelling. Of is dat verkoperspraat?
Wat is zo de reputatie van Dell? En van andere merken?
(We zoeken een eenvoudige laptop van minder dan 800 euro.)
Wat is zo de reputatie van Dell? En van andere merken?
(We zoeken een eenvoudige laptop van minder dan 800 euro.)
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Van Dell hoor ik heel vaak heel goeie dingen... Nog niet echt iets negatiefs van opgevangen...
Acer heeft soms een goede en dan andere keren een negatieve reputatie...
Heb zelf een HP en eigenlijk wel best tevreden over.
In het verleden ook een fujitsu siemens gehad, maar daar ga ik een tweede keer over denken mocht ik een nieuwe willen aankopen.
Packard Bell is vaak te duur voor wat het biedt... Komt ook vaak vergezeld met een heleboel overbodige en vervelende software...
Asus geen ervaring mee...
Zelf ben ik nu ook aan het kijken voor een nieuw toestel van dezelfde prijscategorie... Acer knipoogt, maar twijfel door de vaak minder goeie opmerkingen erover...
Acer heeft soms een goede en dan andere keren een negatieve reputatie...
Heb zelf een HP en eigenlijk wel best tevreden over.
In het verleden ook een fujitsu siemens gehad, maar daar ga ik een tweede keer over denken mocht ik een nieuwe willen aankopen.
Packard Bell is vaak te duur voor wat het biedt... Komt ook vaak vergezeld met een heleboel overbodige en vervelende software...
Asus geen ervaring mee...
Zelf ben ik nu ook aan het kijken voor een nieuw toestel van dezelfde prijscategorie... Acer knipoogt, maar twijfel door de vaak minder goeie opmerkingen erover...
Met HP heb ik nooit problemen ondervonden, ik heb wel een next business day garantie van 3jaar afgesloten. En binnen deze periode zijn herstellingen altijd correct verlopen (tot hiertoe 2 keer voorgehad met 2 verschillende laptops). Als men s' morgens inbelt bij HP probeert men er trouwens alles aan te doen om binnen de dag een technieker en courier te sturen (de onderdelen worden eerst geleverd via courier en daarna komt de technieker).
Kwalitatief zijn de HP/compaq laptops trouwens zeer goed, maar een van de techs heeft mij wel aangeraden om in geen geval een hp consumer laptop te kopen.
Kwalitatief zijn de HP/compaq laptops trouwens zeer goed, maar een van de techs heeft mij wel aangeraden om in geen geval een hp consumer laptop te kopen.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
True! Privé heb ik een Dell XPS M1330, prachtig toestel en al bijna een jaar plezier aan beleefd! 't Is de eerste laptop die ik al zo lang heb trouwens.gr4vity schreef:Kwalitatief zijn de HP/compaq laptops trouwens zeer goed, maar een van de techs heeft mij wel aangeraden om in geen geval een hp consumer laptop te kopen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Een paar weken terugstond stond in c´t (c´t 7/09 16.3.2009 p134) een artikel over de service & support bij notebooks. Daaruit blijkt dat DELL duidelijk beter is dan de rest.
Als men als indicator de merkgetrouwheid neemt, heeft men als volgorde van goed naar slecht (%trouw, %onbeslist, %wisselt):
Dell 69, 25, 6
Apple 61, 36, 3
Lenovo 56, 30, 14
Toshiba 50, 32, 18
Samsung 40, 50, 10
HP 34, 44, 22
...
Dit onderzoek wordt ieder jaar gedaan en een paar jaar geleden scoorde Compaq/HP merkelijk beter.
Een preview van dit artikel kun je online bekijken op http://www.heise.de/ct/Notebook-Nutzer- ... kel/134339
Ik kan je in ieder geval een 3 of 4 jaar full service aanraden, want om het even welke notebook breekt. In tegenstelling met gewone PC´s kan men dit meestal niet zelf repareren. Uit hetzelde artikel blijkt dat in bijna alle gevallen ofwel het moederbord ofwel de display uitgewisseld worden.
Als men als indicator de merkgetrouwheid neemt, heeft men als volgorde van goed naar slecht (%trouw, %onbeslist, %wisselt):
Dell 69, 25, 6
Apple 61, 36, 3
Lenovo 56, 30, 14
Toshiba 50, 32, 18
Samsung 40, 50, 10
HP 34, 44, 22
...
Dit onderzoek wordt ieder jaar gedaan en een paar jaar geleden scoorde Compaq/HP merkelijk beter.
Een preview van dit artikel kun je online bekijken op http://www.heise.de/ct/Notebook-Nutzer- ... kel/134339
Ik kan je in ieder geval een 3 of 4 jaar full service aanraden, want om het even welke notebook breekt. In tegenstelling met gewone PC´s kan men dit meestal niet zelf repareren. Uit hetzelde artikel blijkt dat in bijna alle gevallen ofwel het moederbord ofwel de display uitgewisseld worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
*steps on rantbox*
HP is vooral het laatste jaar _ongelooflijk hard_ achteruit geboerd, en dat op basis van wat ik hier merk.
Repairs worden ronduit slecht tot zelfs helemaal _niet_ uitgevoerd. Machines die vertrekken met "scharnier scheurt uit" (laat je niks wijsmaken : dit is echt geen "typisch Acer probleem" zoals ik vaak moet lezen : acer heeft dat probleem sinds de 135x/15xx series niet meer als echt struktureel probleem. Bij HP daarintegen scheurt ALLES uit wat op DV9xxx is gebaseerd, inclu de huidige 683x series) komen terug met "en nu werkt de webcam niet meer" (dus WEER terug) of "geluid werkt nu niet meer" of "loopt NU vast als je iets in de memory reader steekt". En dan heb ik het niet over de "normale" slordigheden die we zelf nog wel kunnen opvangen (flatcable touchpad vergeten aan te sluiten, luidsprekers niet aangesloten, Wifi module antenne's vergeten aan te sluiten enzovoort en zo verder) maar over duidelijke, aantoonbare en meestal _nieuwe_ defecten die niet aanwezig waren toen het toestel bij hun werd aangeboden. Foutmeldingen worden doodleuk genegeerd alsof wij complete idioten zijn. Toestellen met G8x vga series die strepen/pixelfouten geven als ze langer aan staan en die aangeboden worden met foto's van de corrupte schermen (en iedereen die ook maar iets van hardware weet, weet ook dadelijk over welk probleem ik het nu heb) komen terug met lapidaire repairmeldingen als zijnde "hdd vervangen" of "inververtor vervangen". Het is om *knetter* van te worden.
Ongeveer 50% (zonder overdrijven) van de repairs die ik van HP terug krijg mogen onmiddelijk terug naar afzender. Vaste PC's is geen haar beter : machines komen vaak _beschadigd_ terug, krassen op de kast, deuken, en de beste tot nu toe was een machine die bij aanzetten een cpu temperatuur van rond de 100°C toonde .... wat niet moeilijk is als de G**VERDOMME CPU COOLER ZELFS NIET MEER IN DE KAST TERUG TE VINDEN WAS. Gewoon WEG. Fan alarm in de bios stond gewoon UIT. "Foutje" zeggen ze dan.
Het hele "garantieuitbreiding next business day" is al helemaal een schande : afgelopen maand tijd 3 vrij dure Elitebooks gehad met defecte hdd (een "bekend probleem" volgens twee field techs die zich kwamen aanbieden voor repair) en GEEN ENKELE KEER een repair gehad die ook maar ERGENS op trok, en geen enkel repair in minder als 1 week (5 werkdagen) uitgevoerd.
* ze komen met een hdd'tje, en merken dan dat de nieuwe hdd ook stuk is. Tja, weer 2 dagen wachten hé.
* next day repair (waar extra voor betaald werd door de klant) en dan duurt dat *2* weken bij 1 machine. Reden : "geen hdd's op stock bij HP". Klant verder geholpen met een HDD van de zaak; en dan mogen wij opdraaien voor de kosten van swap/reghost naar de juiste hdd want als handelaar kan je het niet maken dat de klant hiervoor NOG EXTRA moet betalen : vooral niet omdat de klant hier al voor betaalt heeft (niet ons, maar HP). En wat onthoud de klant van zoiets ? Niet : "gelukkig heeft mijn leverancier ervoor gezorgd dat ik verder kan werken". Nee hoor, hij onthoud "wat voor ne rommel hebben ze me nu in mijn nek geduwd". Gezien de prijs die hij voor dat "HP Servicepack" heeft neergeteld is dat niet eens zo verwonderlijk.
* een heel pak _gezeik_ over een notebook die _meestal niet eens POST'e_. power knop onder : niks, niet met batterij, niet met lader, niet met andere batterij of lader : als je een paar maal heel snel achter elkaar op de powerknop duwde, ging hij meestal WEL aan, maar was zo stabiel als een pispaal. Dan heb je 20 minuten oeverloos en zinloos ge-emmer met een Nederlander aan je been die technisch even veel weet van dat toestel als ik weet van tangodansen "omdat je toch de procedure moet volgen, eerst een bios test van geheugen en hdd moet uitvoeren en blablablablabla" ... terwijl dat +ROTDING+ niet eens reageert op de powerbutton.
En yep, da's op de zakelijke machines. De _dure_ dingen met _betere_ serivce. HP is het enige merk waar ik tot nu toe echt al in de verleiding ben gekomen om gewoon die mannetjes en vrouwtjes eens compleet uit te schelden voor rotte vis. Doe ik niet, want zij proberen ook maar gewoon hun werk te doen, maar _dat doen ze dus niet_.
RMA en service zijn bij mijn weten altijd al iffy geweest bij HP, maar het laatste jaar is het inderdaad heel, heel, heel erg verslechterd.
Andere merken zijn niet veel beter denk ik dan : van F/J (vanaf nu dus enkel Fujitsu, want Siemens heeft het schip verlaten inmiddels), Asus, Acer, Sony, Toshiba kan ik uit eerste hand eenzelfde soort rampverhalen uit de kast halen hoor. De enige beweging die ik zie : Acer is _beter_ geworden (kon ook moeilijk anders natuurlijk), bij de andere merken is het duidelijk dat service _geen geld meer mag kosten en je zelfs binnen garantieperiode beter ervoor kan zorgen dat je een vervangtoestel kan regelen met je leverancier_. Ter illustratie : ik heb gisteren 5 toestellen (allemaal notebooks) van 3 verschillende fabrikanten binnen gekregen uit repair. Daarvan was er welgeteld *1* in orde, de rest was ofwel slecht hersteld of de aangemelde fout was onverminderd aanwezig. DAT is de realiteit van vandaag. (merken : Asus, Fj en MSI in dit geval, enkel *1* van de 2 Asus'en was in orde).
Bij Dell hangt het er in mijn ervaring van af of 'ie in garantie is of niet. Indien ja : geen probleem (kapotte schijf ? kapotte voeding ? mainboard ?) : binnen de kortste keren (voor een voeding bijvoorbeeld is het nooit langer als 2 dagen). Is 'ie niet meer binnen garantie .... ben je best een geduldig mens en is een wachttijd van een maand niet ongehoord.
*steps off rantbox, slightly relieved*
HP is vooral het laatste jaar _ongelooflijk hard_ achteruit geboerd, en dat op basis van wat ik hier merk.
Repairs worden ronduit slecht tot zelfs helemaal _niet_ uitgevoerd. Machines die vertrekken met "scharnier scheurt uit" (laat je niks wijsmaken : dit is echt geen "typisch Acer probleem" zoals ik vaak moet lezen : acer heeft dat probleem sinds de 135x/15xx series niet meer als echt struktureel probleem. Bij HP daarintegen scheurt ALLES uit wat op DV9xxx is gebaseerd, inclu de huidige 683x series) komen terug met "en nu werkt de webcam niet meer" (dus WEER terug) of "geluid werkt nu niet meer" of "loopt NU vast als je iets in de memory reader steekt". En dan heb ik het niet over de "normale" slordigheden die we zelf nog wel kunnen opvangen (flatcable touchpad vergeten aan te sluiten, luidsprekers niet aangesloten, Wifi module antenne's vergeten aan te sluiten enzovoort en zo verder) maar over duidelijke, aantoonbare en meestal _nieuwe_ defecten die niet aanwezig waren toen het toestel bij hun werd aangeboden. Foutmeldingen worden doodleuk genegeerd alsof wij complete idioten zijn. Toestellen met G8x vga series die strepen/pixelfouten geven als ze langer aan staan en die aangeboden worden met foto's van de corrupte schermen (en iedereen die ook maar iets van hardware weet, weet ook dadelijk over welk probleem ik het nu heb) komen terug met lapidaire repairmeldingen als zijnde "hdd vervangen" of "inververtor vervangen". Het is om *knetter* van te worden.
Ongeveer 50% (zonder overdrijven) van de repairs die ik van HP terug krijg mogen onmiddelijk terug naar afzender. Vaste PC's is geen haar beter : machines komen vaak _beschadigd_ terug, krassen op de kast, deuken, en de beste tot nu toe was een machine die bij aanzetten een cpu temperatuur van rond de 100°C toonde .... wat niet moeilijk is als de G**VERDOMME CPU COOLER ZELFS NIET MEER IN DE KAST TERUG TE VINDEN WAS. Gewoon WEG. Fan alarm in de bios stond gewoon UIT. "Foutje" zeggen ze dan.
Het hele "garantieuitbreiding next business day" is al helemaal een schande : afgelopen maand tijd 3 vrij dure Elitebooks gehad met defecte hdd (een "bekend probleem" volgens twee field techs die zich kwamen aanbieden voor repair) en GEEN ENKELE KEER een repair gehad die ook maar ERGENS op trok, en geen enkel repair in minder als 1 week (5 werkdagen) uitgevoerd.
* ze komen met een hdd'tje, en merken dan dat de nieuwe hdd ook stuk is. Tja, weer 2 dagen wachten hé.
* next day repair (waar extra voor betaald werd door de klant) en dan duurt dat *2* weken bij 1 machine. Reden : "geen hdd's op stock bij HP". Klant verder geholpen met een HDD van de zaak; en dan mogen wij opdraaien voor de kosten van swap/reghost naar de juiste hdd want als handelaar kan je het niet maken dat de klant hiervoor NOG EXTRA moet betalen : vooral niet omdat de klant hier al voor betaalt heeft (niet ons, maar HP). En wat onthoud de klant van zoiets ? Niet : "gelukkig heeft mijn leverancier ervoor gezorgd dat ik verder kan werken". Nee hoor, hij onthoud "wat voor ne rommel hebben ze me nu in mijn nek geduwd". Gezien de prijs die hij voor dat "HP Servicepack" heeft neergeteld is dat niet eens zo verwonderlijk.
* een heel pak _gezeik_ over een notebook die _meestal niet eens POST'e_. power knop onder : niks, niet met batterij, niet met lader, niet met andere batterij of lader : als je een paar maal heel snel achter elkaar op de powerknop duwde, ging hij meestal WEL aan, maar was zo stabiel als een pispaal. Dan heb je 20 minuten oeverloos en zinloos ge-emmer met een Nederlander aan je been die technisch even veel weet van dat toestel als ik weet van tangodansen "omdat je toch de procedure moet volgen, eerst een bios test van geheugen en hdd moet uitvoeren en blablablablabla" ... terwijl dat +ROTDING+ niet eens reageert op de powerbutton.
En yep, da's op de zakelijke machines. De _dure_ dingen met _betere_ serivce. HP is het enige merk waar ik tot nu toe echt al in de verleiding ben gekomen om gewoon die mannetjes en vrouwtjes eens compleet uit te schelden voor rotte vis. Doe ik niet, want zij proberen ook maar gewoon hun werk te doen, maar _dat doen ze dus niet_.
RMA en service zijn bij mijn weten altijd al iffy geweest bij HP, maar het laatste jaar is het inderdaad heel, heel, heel erg verslechterd.
Andere merken zijn niet veel beter denk ik dan : van F/J (vanaf nu dus enkel Fujitsu, want Siemens heeft het schip verlaten inmiddels), Asus, Acer, Sony, Toshiba kan ik uit eerste hand eenzelfde soort rampverhalen uit de kast halen hoor. De enige beweging die ik zie : Acer is _beter_ geworden (kon ook moeilijk anders natuurlijk), bij de andere merken is het duidelijk dat service _geen geld meer mag kosten en je zelfs binnen garantieperiode beter ervoor kan zorgen dat je een vervangtoestel kan regelen met je leverancier_. Ter illustratie : ik heb gisteren 5 toestellen (allemaal notebooks) van 3 verschillende fabrikanten binnen gekregen uit repair. Daarvan was er welgeteld *1* in orde, de rest was ofwel slecht hersteld of de aangemelde fout was onverminderd aanwezig. DAT is de realiteit van vandaag. (merken : Asus, Fj en MSI in dit geval, enkel *1* van de 2 Asus'en was in orde).
Bij Dell hangt het er in mijn ervaring van af of 'ie in garantie is of niet. Indien ja : geen probleem (kapotte schijf ? kapotte voeding ? mainboard ?) : binnen de kortste keren (voor een voeding bijvoorbeeld is het nooit langer als 2 dagen). Is 'ie niet meer binnen garantie .... ben je best een geduldig mens en is een wachttijd van een maand niet ongehoord.
*steps off rantbox, slightly relieved*
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Hier al meer dan drie jaar twee Dell Inspirons (6000) in gebruik, nooit problemen mee gehad.
Wat ook zeer handig is aan Dell: op hun site vind je volledige handleidingen om je laptop uit elkaar te halen. Zo kan je toch relatief makkelijk zelf dingen vervangen indien nodig, of je kan em ook eens opengooien om 'm volledig te ontstoffen, met indrukwekkende dalingen van de temps als resultaat
Wat ook zeer handig is aan Dell: op hun site vind je volledige handleidingen om je laptop uit elkaar te halen. Zo kan je toch relatief makkelijk zelf dingen vervangen indien nodig, of je kan em ook eens opengooien om 'm volledig te ontstoffen, met indrukwekkende dalingen van de temps als resultaat
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik kan niet echt veel vergelijken, maar:
Mijn eerste laptop was een 2e (of 3e) hands Compaq 486/4Mb RAM. Die heeft een jaar of 2 dienst gedaan zonder problemen. De batterij was de grootste ergernis.
De 2e was een 2e hands Dell Inspiron. Geen enkel probleem mee gehad.
Voor het ogeblik heb ik een Dell Inspiron 6400. Weer tevreden over. Ik heb deze zowat overal meegezeuld tijden vakantie e.d. en regelmatig draait hij enkele dagen 24/24.
De batterij gaat nog een 1.5 uur mee (nieuw was dat 5uur).
Ze zijn niet de goedkoopste maar kwalitatief is Dell dik in orde (ook volgens wat ik hoor in mijn omgeving).
Mijn eerste laptop was een 2e (of 3e) hands Compaq 486/4Mb RAM. Die heeft een jaar of 2 dienst gedaan zonder problemen. De batterij was de grootste ergernis.
De 2e was een 2e hands Dell Inspiron. Geen enkel probleem mee gehad.
Voor het ogeblik heb ik een Dell Inspiron 6400. Weer tevreden over. Ik heb deze zowat overal meegezeuld tijden vakantie e.d. en regelmatig draait hij enkele dagen 24/24.
De batterij gaat nog een 1.5 uur mee (nieuw was dat 5uur).
Ze zijn niet de goedkoopste maar kwalitatief is Dell dik in orde (ook volgens wat ik hoor in mijn omgeving).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb al altijd IBM Thinkpads gehad van het werk... nooit enig probleem mee gehad, maar ja die dingen moeten het ook maar drie jaar volhouden (al is drie jaar bij mij minder zwaar dan drie jaar bij sommige collega's ).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Leveringsproblemen met HP (vooral CRU parts) hebben we ook al voorgehad: in bepaalde gevallen weken moeten wachten op een nieuwe harddisks. Komt precies ook vaak voor rond het einde van het jaar. Ook het verhaal van defecten die ontstaan zijn nà een interventie komen mij enigszins bekend voor, gelukkig in mindere mate. Ook een slechte batch laders geleverd bij nieuwe toestellen: laders gaan defect binnen een termijn van uren, dagen of weken.
En dit gaat allemaal over HP Compaq (8510P/8510W/8710W) notebooks met 3 jaar next-business day on-site (carepack).
Dell ben ik gemiddeld meer tevreden over (vooral over de interventies dan, de kwaliteit van de toestellen op zich kunnen zich wat mij betreft met elkaar meten).
En dit gaat allemaal over HP Compaq (8510P/8510W/8710W) notebooks met 3 jaar next-business day on-site (carepack).
Dell ben ik gemiddeld meer tevreden over (vooral over de interventies dan, de kwaliteit van de toestellen op zich kunnen zich wat mij betreft met elkaar meten).
Ik ben zeer tevreden over Dell en XXODD. Mijn eerste laptop was een DELL, na iets meer dan twee jaar wel serieuze problemen gekregen met opstarten, bleek een constructiefout te zijn waar al bijna al deze type's DELL last van hadden en waar DELL erg moeilijk bij deed indien het gebeurde buiten garantie. Dit probleem is trouwens nog in Nederland op het consumentenprogramma KASSA geweest.
Al bij al was ik wel tevreden over de werking dat ik toch een nieuwe DELL heb gekocht (INSPIRON 6400) waar ik enorm tevreden over ben (alleen jammer dat ik gekozen had voor VISTA). Mijn dochter heeft een XXODD laptop, ook hier geen klachten over.
Als ik dan de problemen hoor op het werk en van vrienden met Laptops als ACER of PackardBell ben ik wel tevreden dat ik iets meer betaald heb maar wel iets degelijk heb. Kan ook een paar mensen die pas een MSI gekocht hebben, en die daar tot nu toe tevreden over zijn.
Al bij al was ik wel tevreden over de werking dat ik toch een nieuwe DELL heb gekocht (INSPIRON 6400) waar ik enorm tevreden over ben (alleen jammer dat ik gekozen had voor VISTA). Mijn dochter heeft een XXODD laptop, ook hier geen klachten over.
Als ik dan de problemen hoor op het werk en van vrienden met Laptops als ACER of PackardBell ben ik wel tevreden dat ik iets meer betaald heb maar wel iets degelijk heb. Kan ook een paar mensen die pas een MSI gekocht hebben, en die daar tot nu toe tevreden over zijn.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Kan ik het helaas niet mee eens zijn... Ik zit nu ook aan mijn derde Thinkpad bij de huidige werkgever (moeten ook telkens 3 jaar mee).r2504 schreef:Heb al altijd IBM Thinkpads gehad van het werk... nooit enig probleem mee gehad, maar ja die dingen moeten het ook maar drie jaar volhouden (al is drie jaar bij mij minder zwaar dan drie jaar bij sommige collega's ).
Van de eerste was de build-quality ondermaats. Na anderhalf jaar had ik grote barsten aan de (plastic!) scharnieren. Op den duur werd het zo erg dat het beeld regelmatig uitviel. De tweede had metalen scharnieren en dus stelde dit probleem zich niet meer. Helaas had deze een "flaky" moederbord. Het ding is eens vervangen geweest en na enige poos brak er daar spontaan iets af. Mijn baas heeft dat dan zelf maar gesoldeerd, maar bv. de tijd onthouden, wou ie niet meer. De repair-service was dramatisch te noemen (ging toen nog via Apem, geloof ik). De huidige, die ik nu enkele maanden nuttig is op zich vrij van hardwaregebreken en een erg degelijk machientje. Helaas laat deze keer de software het afweten (allicht ook terug te brengen naar een hardwareconflict?): elke dag heb ik één BSOD. Eerst dacht ik dat het die bloody Vista was, maar ook nu ik er XP heb opgezet, blijven de BSOD's...
Al bij al dus niet zo héél erg te spreken over m'n Thinkpads, zeker niet als je bedenkt dat ze toch vaak een serieuze hap duurder zijn dan de concurrentie bij gelijkwaardige hardware.
ooh. shiny.
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ikzelf heb een macbook als privé laptop en een Dell XS 1530 van 't werk. Van beide echt tevreden. Beide beestjes doen hun werk goed.
Mijn macbook was eentje uit de heel eerste reeks (met kapotte heatsink en paarse plekken waar je handen staan). Is toen correct vervangen geweest. Heb wel ook al 2 kapotte batterijen gehad. Eentje was na 3 maand ofzo. Deze heb ik vervangen gekregen. Had ook 3 jaar applecare bij gekocht, maar de 2e batterij heb ik zelf mogen betalen. Ik kwam terug van 10 dagen Turkije, laptop had dan ook 10 dagen op de kast gestaan en batterij was naar de maan.
Over de Dell heb ik echt geen klagen, buiten 't feit dat ze gepikt worden op fosdem
Mijn macbook was eentje uit de heel eerste reeks (met kapotte heatsink en paarse plekken waar je handen staan). Is toen correct vervangen geweest. Heb wel ook al 2 kapotte batterijen gehad. Eentje was na 3 maand ofzo. Deze heb ik vervangen gekregen. Had ook 3 jaar applecare bij gekocht, maar de 2e batterij heb ik zelf mogen betalen. Ik kwam terug van 10 dagen Turkije, laptop had dan ook 10 dagen op de kast gestaan en batterij was naar de maan.
Over de Dell heb ik echt geen klagen, buiten 't feit dat ze gepikt worden op fosdem
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Hier twee HP Pavillions (dv9300 serie en dv9600 serie) en een Dell Studio 1530. Geen problemen mee.
Eén maal bij de oudste HP een probleem gehad dat de netwerkaansluiting op de laptop niet werkte.
Via de docking station werkte het netwerk wel.
HP support gebeld. Nieuwe bios gedownload. Instructies opgevolgd en probleem opgelost.
Op het werk geen problemen met dell en hp, één keer problemen met acer maar dat werd binnen een redelijke termijn opgelost.
Eén maal bij de oudste HP een probleem gehad dat de netwerkaansluiting op de laptop niet werkte.
Via de docking station werkte het netwerk wel.
HP support gebeld. Nieuwe bios gedownload. Instructies opgevolgd en probleem opgelost.
Op het werk geen problemen met dell en hp, één keer problemen met acer maar dat werd binnen een redelijke termijn opgelost.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Asuske
- Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb zelf ook een Dell (zie signature )ben er buiten de problemen die ik mee gehad heb toch tevreden over.Moederbord is al 2x vervangen,grafische kaart 1x,en onderdeel voeding intern ook 1x,en heb hem van eind december 2008. Dit alles is (door die servicepakketten die ik bijgekocht heb)binnen de 2 dagen hersteld geweest,dus hun service op dat punt heb ik niet te klagen over.Buiten hun sevice na de uren of in de weekends, dan word je doorverbonden (Voor XPS laptops toch)naar één of ander vreemd land, en probeer dan je probleem maar es uit te leggen.
Dus kort samengevat
Ondanks problemen, zeer tevreden van materiaal, service tijdens de uren (8u30-17u) zeer goed,buiten de uren is het niet aan te raden.
Dus kort samengevat
Ondanks problemen, zeer tevreden van materiaal, service tijdens de uren (8u30-17u) zeer goed,buiten de uren is het niet aan te raden.
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Hier is al 4 jaar een FJ Celsius H230 aan het werk.
Nog geen seconde problemen mee gehad!
Een aanrader dus...
Nog geen seconde problemen mee gehad!
Een aanrader dus...
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
2 moederborden, een grafische kaart en een deel van de voeding defect binnen 5 maanden vind ik toch wel opmerkelijk dat je er "tevreden" mee bent. Dat de service goed is, is wel zeer mooi maar dat verwacht je ook wel van de betere merken.
Zowiezo uit vele jaren ervaring heb ik de volgende conclusies getrokken:
- goedkope laptops zijn bijna altijd voorzien van serieus minder oog voor detail, degelijke componenten en degelijke behuizing (andere materialen).
Bijvoorbeeld bij de recente Acer 5930/5935 reeks kan ik moeilijk geloven dat die toestellen na een jaar gebruik bij meer dan de helft van de kopers nog goed uitziet. De behuizing flexed langs alle kanten, knopjes voelen zo fragiel aan dat ze wel moeten loskomen.
- dure laptops zijn niet per definitie degelijke laptops.
Sony had hier wel een handje voor, de AR-reeks (17") waren relatief gezien duur maar qua degelijkheid hadden ze toch nog veel te verbeteren. De nieuwe FW-reeks (16") is veel beter afgewerkt en voelt ook opmerkelijk steviger aan. Bij HP heb je ook weer iets geks aan de hand: hun dv5-, dv6- en dv7-reeks gebruiken voor hun goedkoopste modellen en duurste modellen dezelfde behuizing en afwerking. Enkel de HDX reeks, die ook onmiddellijk veel duurder is, is beter en degelijker gebouwd. Mijn advies bij HP is dan ook dat je ofwel beter de goedkopere dv#-modellen neemt, een ander merk kiest ofwel de HDX-reeks overweegt.
- sober is vaak ook degelijk.
Ik bedoel dan niet de goedkoopste Toshiba's zoals de A350-reeks, alhoewel ze stevig en degelijk zijn, maar bv. de aluminium MacBook, de Sony FW-reeks, de Lenovo-toestellen... Allemaal saai maar wel stevig en kwalitatief zeer in orde. Uitzonderingen en slechte exemplaren daargelaten, daar is garantie voor.
- iemand zijn goede ervaring is niet de maatstaaf.
Ik hoor dagelijks mensen die de goedkoopste Acer toestellen ophemelen alsof er niets beters is en ik zie dagelijks mensen die een degelijke Toshiba nooit meer willen omdat hun achterneef ooit een defecte voeding had op een toestel van 8 jaar oud. Alles kan en gaat kapot, garantie is dus een heel leuk iets. Als je mogelijkheid hebt om garantie bij te kopen voor een lage prijs, doen ! Sommige winkels en merken bieden zelfs een verzekering wat ook ongelukjes dekt zodat je niet voor 1 stom foutje een nieuw toestel moet kopen.
Persoonlijk als ik een goedkoop toestel zou kopen, nu, om standaard gebruik mee te doen zoals internet, beetje creatief en media, dan zou ik resoluut gaan voor een Lenovo N500 toestel. Prijs/kwaliteit gewoon enorm goed, redelijk onbekend maar de sticker zegt niet hoe goed een toestel is. Zelfs toestellen van de dubbele prijs die nog niet zo degelijk aanvoelen. Fujitsu Siemens raad ik ook wel aan, wederom vrij saaie toestellen maar degelijk materiaal. Eventueel een MacBook aluminium als je voor een hoger budget gaat.
Zowiezo uit vele jaren ervaring heb ik de volgende conclusies getrokken:
- goedkope laptops zijn bijna altijd voorzien van serieus minder oog voor detail, degelijke componenten en degelijke behuizing (andere materialen).
Bijvoorbeeld bij de recente Acer 5930/5935 reeks kan ik moeilijk geloven dat die toestellen na een jaar gebruik bij meer dan de helft van de kopers nog goed uitziet. De behuizing flexed langs alle kanten, knopjes voelen zo fragiel aan dat ze wel moeten loskomen.
- dure laptops zijn niet per definitie degelijke laptops.
Sony had hier wel een handje voor, de AR-reeks (17") waren relatief gezien duur maar qua degelijkheid hadden ze toch nog veel te verbeteren. De nieuwe FW-reeks (16") is veel beter afgewerkt en voelt ook opmerkelijk steviger aan. Bij HP heb je ook weer iets geks aan de hand: hun dv5-, dv6- en dv7-reeks gebruiken voor hun goedkoopste modellen en duurste modellen dezelfde behuizing en afwerking. Enkel de HDX reeks, die ook onmiddellijk veel duurder is, is beter en degelijker gebouwd. Mijn advies bij HP is dan ook dat je ofwel beter de goedkopere dv#-modellen neemt, een ander merk kiest ofwel de HDX-reeks overweegt.
- sober is vaak ook degelijk.
Ik bedoel dan niet de goedkoopste Toshiba's zoals de A350-reeks, alhoewel ze stevig en degelijk zijn, maar bv. de aluminium MacBook, de Sony FW-reeks, de Lenovo-toestellen... Allemaal saai maar wel stevig en kwalitatief zeer in orde. Uitzonderingen en slechte exemplaren daargelaten, daar is garantie voor.
- iemand zijn goede ervaring is niet de maatstaaf.
Ik hoor dagelijks mensen die de goedkoopste Acer toestellen ophemelen alsof er niets beters is en ik zie dagelijks mensen die een degelijke Toshiba nooit meer willen omdat hun achterneef ooit een defecte voeding had op een toestel van 8 jaar oud. Alles kan en gaat kapot, garantie is dus een heel leuk iets. Als je mogelijkheid hebt om garantie bij te kopen voor een lage prijs, doen ! Sommige winkels en merken bieden zelfs een verzekering wat ook ongelukjes dekt zodat je niet voor 1 stom foutje een nieuw toestel moet kopen.
Persoonlijk als ik een goedkoop toestel zou kopen, nu, om standaard gebruik mee te doen zoals internet, beetje creatief en media, dan zou ik resoluut gaan voor een Lenovo N500 toestel. Prijs/kwaliteit gewoon enorm goed, redelijk onbekend maar de sticker zegt niet hoe goed een toestel is. Zelfs toestellen van de dubbele prijs die nog niet zo degelijk aanvoelen. Fujitsu Siemens raad ik ook wel aan, wederom vrij saaie toestellen maar degelijk materiaal. Eventueel een MacBook aluminium als je voor een hoger budget gaat.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Asuske
- Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Phuncz schreef:2 moederborden, een grafische kaart en een deel van de voeding defect binnen 5 maanden vind ik toch wel opmerkelijk dat je er "tevreden" mee bent. Dat de service goed is, is wel zeer mooi maar dat verwacht je ook wel van de betere merken.
Zowiezo uit vele jaren ervaring heb ik de volgende conclusies getrokken:
- goedkope laptops zijn bijna altijd voorzien van serieus minder oog voor detail, degelijke componenten en degelijke behuizing (andere materialen).
Bijvoorbeeld bij de recente Acer 5930/5935 reeks kan ik moeilijk geloven dat die toestellen na een jaar gebruik bij meer dan de helft van de kopers nog goed uitziet. De behuizing flexed langs alle kanten, knopjes voelen zo fragiel aan dat ze wel moeten loskomen.
- dure laptops zijn niet per definitie degelijke laptops.
Sony had hier wel een handje voor, de AR-reeks (17") waren relatief gezien duur maar qua degelijkheid hadden ze toch nog veel te verbeteren. De nieuwe FW-reeks (16") is veel beter afgewerkt en voelt ook opmerkelijk steviger aan. Bij HP heb je ook weer iets geks aan de hand: hun dv5-, dv6- en dv7-reeks gebruiken voor hun goedkoopste modellen en duurste modellen dezelfde behuizing en afwerking. Enkel de HDX reeks, die ook onmiddellijk veel duurder is, is beter en degelijker gebouwd. Mijn advies bij HP is dan ook dat je ofwel beter de goedkopere dv#-modellen neemt, een ander merk kiest ofwel de HDX-reeks overweegt.
- sober is vaak ook degelijk.
Ik bedoel dan niet de goedkoopste Toshiba's zoals de A350-reeks, alhoewel ze stevig en degelijk zijn, maar bv. de aluminium MacBook, de Sony FW-reeks, de Lenovo-toestellen... Allemaal saai maar wel stevig en kwalitatief zeer in orde. Uitzonderingen en slechte exemplaren daargelaten, daar is garantie voor.
- iemand zijn goede ervaring is niet de maatstaaf.
Ik hoor dagelijks mensen die de goedkoopste Acer toestellen ophemelen alsof er niets beters is en ik zie dagelijks mensen die een degelijke Toshiba nooit meer willen omdat hun achterneef ooit een defecte voeding had op een toestel van 8 jaar oud. Alles kan en gaat kapot, garantie is dus een heel leuk iets. Als je mogelijkheid hebt om garantie bij te kopen voor een lage prijs, doen ! Sommige winkels en merken bieden zelfs een verzekering wat ook ongelukjes dekt zodat je niet voor 1 stom foutje een nieuw toestel moet kopen.
Persoonlijk als ik een goedkoop toestel zou kopen, nu, om standaard gebruik mee te doen zoals internet, beetje creatief en media, dan zou ik resoluut gaan voor een Lenovo N500 toestel. Prijs/kwaliteit gewoon enorm goed, redelijk onbekend maar de sticker zegt niet hoe goed een toestel is. Zelfs toestellen van de dubbele prijs die nog niet zo degelijk aanvoelen. Fujitsu Siemens raad ik ook wel aan, wederom vrij saaie toestellen maar degelijk materiaal. Eventueel een MacBook aluminium als je voor een hoger budget gaat.
Die hadden ze vervangen om het probleem zeker uit te sluiten,nu of deze extra onderdelen die ze vervangen hebben nu stuk waren dat laat ik in het midden,daar dat het probleem is van Dell.Nu indd ondanks deze problemen (en de hoge verwachting die algemeen gezien over Dell heerst) blijf ik toch tevreden over Dell.En zoals je vermelde hier,is het bijkopen van garantie (afhankelijk van de prijs) toch enigzinds zeker een must! Wat betreft mijn mening over andere laptops...daar laat ik het over aan die gebruikers.
Enigzinds kan ik nu wel zeggen,dat mijn laptop lekker draait,en ik geen problemen meer heb,en dat is wat we tenslotte allemaal willen
Ga voor een model dat al 2 jaar op de markt is. Daar zijn de meeste hardware fouten uitgehaald. Je hebt dan goede hardware aan een goedkopere prijs. Dat je dan niet het snelste gerief hebt is ok tenzij je de laatste nieuwe games wilt kunnen spelen. Dat leverde bij mij in ieder geval een laptop op die al 4 jaar zonder problemen meegaat. Niks aan vervangen en nog altijd eerste batterij.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Ik heb een Acer, Toshiba, HP, Dell en Fujitsu PC gehad. De enige die geen mankementen heeft vertoond was de Toshiba (en juist die heeft het hardste geleden).
De Acer: batterij ging gemiddeld een half uur mee, spul was vreselijk traag en werd enorm warm (niet op je schoot te gebruiken)
Toshiba: snel, goede batterij, geen problemen mee gehad
Dell: toetsenbord 2 maal kapot geweest, scherm lang links lichter dan rechts, behuizing gekraakt
HP: enkel harde schijf kapot gegaan (wel nog data af kunnen halen), nieuwe harde schijf werd dezelfde dag nog afgeleverd door een courrier met een stokoude, volledig versleten Mondeo. Voor de rest heel tevreden van.
Fujitsu: Werk nu bij Siemens, dus iedereen heeft een Fujitsu, vreselijke dingen, mijn moederbord is al verschillende keren kapot geweest, PC heeft 10 minuten nodig om op te starten (was al van dag 1 zo, kennelijk normaal), geregeld BSOD (iets met het RAM geheugen, maar vervanging ervan helpt niet, waarschijnlijk weeral moederbord)
Als ik vandaag een nieuwe moest kiezen was het een Toshiba (of HP, misschien) voor het werk en een Sony prive (heb al verschillende in orde gebracht voor vrienden en familie, zolang je alles wat Sony erop zet van softw. er terug af haalt, zijn het heel degelijke dingen)
De Acer: batterij ging gemiddeld een half uur mee, spul was vreselijk traag en werd enorm warm (niet op je schoot te gebruiken)
Toshiba: snel, goede batterij, geen problemen mee gehad
Dell: toetsenbord 2 maal kapot geweest, scherm lang links lichter dan rechts, behuizing gekraakt
HP: enkel harde schijf kapot gegaan (wel nog data af kunnen halen), nieuwe harde schijf werd dezelfde dag nog afgeleverd door een courrier met een stokoude, volledig versleten Mondeo. Voor de rest heel tevreden van.
Fujitsu: Werk nu bij Siemens, dus iedereen heeft een Fujitsu, vreselijke dingen, mijn moederbord is al verschillende keren kapot geweest, PC heeft 10 minuten nodig om op te starten (was al van dag 1 zo, kennelijk normaal), geregeld BSOD (iets met het RAM geheugen, maar vervanging ervan helpt niet, waarschijnlijk weeral moederbord)
Als ik vandaag een nieuwe moest kiezen was het een Toshiba (of HP, misschien) voor het werk en een Sony prive (heb al verschillende in orde gebracht voor vrienden en familie, zolang je alles wat Sony erop zet van softw. er terug af haalt, zijn het heel degelijke dingen)
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Pentium 4 Mobile ? Want die CPU's hadden die symptomen allemaal. Kan je niet aan een merk toeleggen, dat ligt aan de combinatie van componenten.TL@ schreef:De Acer: batterij ging gemiddeld een half uur mee, spul was vreselijk traag en werd enorm warm (niet op je schoot te gebruiken)
Een behuizing van een scherm gaat toch niet van zichzelf kapot. Er zijn wel stevigere laptops maar ik moet nog de eerste zien die zichzelf kapot maakt.TL@ schreef:Dell: toetsenbord 2 maal kapot geweest, scherm lang links lichter dan rechts, behuizing gekraakt
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Zo heb ik eens uit woede wat uit het raam gegooid naar beneden, en dan stond ik te bleiten voor garantie natuurlijk.Phuncz schreef:Een behuizing van een scherm gaat toch niet van zichzelf kapot. Er zijn wel stevigere laptops maar ik moet nog de eerste zien die zichzelf kapot maakt.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Phuncz schreef:Pentium 4 Mobile ? Want die CPU's hadden die symptomen allemaal. Kan je niet aan een merk toeleggen, dat ligt aan de combinatie van componenten.TL@ schreef:De Acer: batterij ging gemiddeld een half uur mee, spul was vreselijk traag en werd enorm warm (niet op je schoot te gebruiken)
Een behuizing van een scherm gaat toch niet van zichzelf kapot. Er zijn wel stevigere laptops maar ik moet nog de eerste zien die zichzelf kapot maakt.TL@ schreef:Dell: toetsenbord 2 maal kapot geweest, scherm lang links lichter dan rechts, behuizing gekraakt
Was idd een P4 mobile.
Behuizing was idd min of meer vanzelf kapot gegaan, zat in de bijhorende zak in de auto (koud-warm misschien), geen enkele andere PC had/heeft dit, dus voor mij ligt het aan de PC.
Veel van de mankementen die je hebt, zijn ook aan pech te wijten, maar wanneer is het pech en wanneer een terugkomend probleem?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het klopt dat mijn acers na 2-3 jaar dagelijks lang gebruik er inderdaad minder goed uitzien. Ik vind dit persoonlijk geen probleem, aangezien het me meer om functionaliteit gaat en die is nog steeds OK. Het enige wat niet meer functioneert bij mijn laatste is het uitgaan van het scherm als ik de klep sluit, maar dat kan wel "manueel" door een toetsencombinatie. Je zou dat kunnen als een gebrek zien, maar het ding werkt voor mij wel nog altijd perfect .
Ik denk dat er ook naar prijs/kwaliteit moet gekeken worden. Als je absoluut de sterkste en mooiste laptop wil die 5 jaar+ meegaat, zal je daar een zekere meerprijs voor moeten betalen. Als je, zoals ik, je laptop om de 2-3 jaar vervangt (gamer die ook mobiel wil zijn), dan heb je liever iets met meer performantie aan een schappelijke prijs maar die er na 4 jaar niet noodzakelijk meer 100 % goed uitziet.
Ik denk dat er ook naar prijs/kwaliteit moet gekeken worden. Als je absoluut de sterkste en mooiste laptop wil die 5 jaar+ meegaat, zal je daar een zekere meerprijs voor moeten betalen. Als je, zoals ik, je laptop om de 2-3 jaar vervangt (gamer die ook mobiel wil zijn), dan heb je liever iets met meer performantie aan een schappelijke prijs maar die er na 4 jaar niet noodzakelijk meer 100 % goed uitziet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Zelf destijds een Dell gehad (privé) met 3 year garantie pack, 2x gebruik van gemaakt (1x tas drinken laten vallen, 1x defect aan dvd lezer), was toen zeer netjes allemaal. Maar ik spreek wel van 5tal jaar terug.
Sindsdien een Acer 9104WLMI in het bezit, welke vanaf kort na aankoop problemen had met zijn koeler (enorme geluidsproductie (lagers)) en belde toen naar de support van Acer (onder garantie dus), welke me heel eerlijk toegaven dat de 9104 reeks er inderdaad last van had, en dat ik het toestel voor minimum een half jaar kwijt zou zijn, simpelweg omdat de koelers niet meer leverbaar waren. Ze raadden me aan om met een beetje naaimachineolie de lager opnieuw te smeren (wat ik ook deed) zodat het geluid minder zou zijn. Hij blijft luid, maar is acceptabeler geworden, en gezien zijn TV kaart etc toch geen echt travelbeest ook niet.
Verder heb ik nog een HP Pavilion ZV6000 (AMD beestje), waar ik toetsenbord van heb vervangen (aangekocht met dat defectje als 2de hands) en die slaagt wel vast als ik bvb photoshop heb draaien en hij een iets te zware bewerking moet doen (batch bestand op meer als 100 foto's), maar verder geen klagen van.
Op't werk had ik eerst een Compaq toestel, waar ik echt niet over te spreken was (crashen (hardwarematig) etc), nu heb ik een Dell Latitude D830 toestel, waar ik op zich enorm tevreden van ben, en waar het XP was dat na een jaar de boel liet afweten. Verder prima ding.
Sindsdien een Acer 9104WLMI in het bezit, welke vanaf kort na aankoop problemen had met zijn koeler (enorme geluidsproductie (lagers)) en belde toen naar de support van Acer (onder garantie dus), welke me heel eerlijk toegaven dat de 9104 reeks er inderdaad last van had, en dat ik het toestel voor minimum een half jaar kwijt zou zijn, simpelweg omdat de koelers niet meer leverbaar waren. Ze raadden me aan om met een beetje naaimachineolie de lager opnieuw te smeren (wat ik ook deed) zodat het geluid minder zou zijn. Hij blijft luid, maar is acceptabeler geworden, en gezien zijn TV kaart etc toch geen echt travelbeest ook niet.
Verder heb ik nog een HP Pavilion ZV6000 (AMD beestje), waar ik toetsenbord van heb vervangen (aangekocht met dat defectje als 2de hands) en die slaagt wel vast als ik bvb photoshop heb draaien en hij een iets te zware bewerking moet doen (batch bestand op meer als 100 foto's), maar verder geen klagen van.
Op't werk had ik eerst een Compaq toestel, waar ik echt niet over te spreken was (crashen (hardwarematig) etc), nu heb ik een Dell Latitude D830 toestel, waar ik op zich enorm tevreden van ben, en waar het XP was dat na een jaar de boel liet afweten. Verder prima ding.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Het valt me op dat er hier niet veel mensen zijn die het verschil weten tussen een defect door misbruik, een defect door fabricagefouten, een beperking van de componenten of een softwarematig probleem. Je kan enkel weten hoe degelijk een toestel is door de fabricagefouten te vergelijken en te vertellen hoe je ermee omgaat. Sommige mensen zijn heel zuinig op hun toestellen en laten het nooit tegen de tafel stoten of trekken kabels scheef uit. Sommigen doen dat wel en noemen het "normaal gebruik".
Bv. een laptop een nacht in de auto laten liggen met vriestemperaturen is niet normaal. Een laptop in een simpele rugzak steken en die regelmatig op de grond laten vallen is niet normaal. De kabels van een voedingsadapter telkens anders en zo kort mogelijk oprollen is niet normaal. Dat is in mijn ogen evengroot misbruik als er een glas cola over knoeien of hem op de grond laten vallen, het resultaat is gewoon dat het onmiddellijk kapot is ipv. over een langere periode. Met dergelijk gebruiksgedrag gaat elk toestel kapot, tenzij ge een paar duizenden euro aan een Toughbook of Thinkpad wilt uitgeven.
Bv. een laptop een nacht in de auto laten liggen met vriestemperaturen is niet normaal. Een laptop in een simpele rugzak steken en die regelmatig op de grond laten vallen is niet normaal. De kabels van een voedingsadapter telkens anders en zo kort mogelijk oprollen is niet normaal. Dat is in mijn ogen evengroot misbruik als er een glas cola over knoeien of hem op de grond laten vallen, het resultaat is gewoon dat het onmiddellijk kapot is ipv. over een langere periode. Met dergelijk gebruiksgedrag gaat elk toestel kapot, tenzij ge een paar duizenden euro aan een Toughbook of Thinkpad wilt uitgeven.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Zoals ikPhuncz schreef:Sommige mensen zijn heel zuinig op hun toestellen en laten het nooit tegen de tafel stoten of trekken kabels scheef uit.
Mijn vorige laptop mag nog altijd gezien worden, die werd met zorg behandeld. Dat doe ik nu trouwens ook met mijn nieuwe
.
Ik ken iemand die zijn laptop maar overal rondslingerde, die stak het in zijn rugzak en als die bijvoorbeeld hier was dan gooide die zijn rugzak op de grond alsof het een zak patatten was.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Volkomen mee eens. Ik zie heel regelmatig toestellen die 3 maanden oud zijn en er uitzien alsof ze uit een oorlogszone komen, en anderzijds zie ik ook af en toe 4 jaar oude toestellen waarvan het keyboard "blinkend" is afgesleten door het vele werken erop, maar waar je voor de rest de krassen op de casing op de vingers van 1 hand kan tellen.
Respect voor je eigen materiaal (of erger nog : dat van iemand anders) is een gegeven dat iedereen blijkbaar heel persoonlijk invult.
Respect voor je eigen materiaal (of erger nog : dat van iemand anders) is een gegeven dat iedereen blijkbaar heel persoonlijk invult.
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb al 3 jaar een Dell Inspiron 9400 en sinds kort ook nog een studio en heb daar nooit problemen mee gehad. Ook altijd super support voor linux , alles out of the box. Ik vind persoonlijk m'n inspiron er niet echt 'clean' uitzien maar het is wel de meetst stevige/praktische laptop die ik ooit gehad heb . Persoonlijk ga ik voor m'n volgende laptop wel een buisness model pakken. Heb ook een hp , toshiba, acer en packard bell gehad. Men tevredenheid: Dell , hp , toshiba , acer , packard bell. (nooit of nooit zou ik nog een packard bell kopen...)
Soit computerhandelaars zijn niet zo blij met Dell's omdat dell voornamelijk via het internet verkoopt waardoor die handelaars aan de verkoop niets hebben. Een nonkel van mij heeft een 'computer winkeltje' en neemt niet of niet graag dell's aan voor die reden. Trouwens dell (evenals hp) komen daar ook voor uit dat ze de tss persoon willen laten verdwijen..
Soit computerhandelaars zijn niet zo blij met Dell's omdat dell voornamelijk via het internet verkoopt waardoor die handelaars aan de verkoop niets hebben. Een nonkel van mij heeft een 'computer winkeltje' en neemt niet of niet graag dell's aan voor die reden. Trouwens dell (evenals hp) komen daar ook voor uit dat ze de tss persoon willen laten verdwijen..
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Dell: Goeie apparaten: 7/10, goede support 8/10, hoge prijzen.
Fujitsu Siemens: Goede apparaten: 8/10, goede support 7/10, goede prijzen.
Heb al 2 Fujitsu Siemens laptops gehad
Amilio M3438G (1.7GHz centrino, 1GB Dual channel ram, Nvidia Geforce GO 6800.)
Amilo XI1554 (2GH Core2Duo, 2GB Dual channel ram, ATI Radeon mobile X1900.)
De oudste, M3438G is na 4 jaar stuk gegaan, de nieuwste doet het nog geweldig. Wel rekening mee houden dat systemen bij mij 24/7-365 aan het draaien zijn. Altijd aant torrenten/gaming/....
Prijzen in vergelijking met een gelijkaardig systeem bij dell, scheelt toch al snel een 500tal euro. Altijd ook zeer goede schermen bij Fujitsu siemens. Dan zijn er bij Fujitsu siemens vaak ook een heel aantal nuttige extra functies: Cool&Quiet mode (downclockt FSB met een beetje voor extra batterij-duur), Touch pad uitschakelen(Hoe vaak heb je het niet aan de hand dat je aan't typen bent, perongeluk met je handpalm wat text selecteert door de touchpad aan te raken, en hierbij deze overschrijft. Een ctrl+z lost dit op, maar het blijft vervelend).
De nieuwe Amilo XI 3650 heeft zelfs een functie om te wisselen tussen een on-board gfx kaart en een pci-e gfx kaart, voor batterij-duur ofcourse.
Fujitsu Siemens: Goede apparaten: 8/10, goede support 7/10, goede prijzen.
Heb al 2 Fujitsu Siemens laptops gehad
Amilio M3438G (1.7GHz centrino, 1GB Dual channel ram, Nvidia Geforce GO 6800.)
Amilo XI1554 (2GH Core2Duo, 2GB Dual channel ram, ATI Radeon mobile X1900.)
De oudste, M3438G is na 4 jaar stuk gegaan, de nieuwste doet het nog geweldig. Wel rekening mee houden dat systemen bij mij 24/7-365 aan het draaien zijn. Altijd aant torrenten/gaming/....
Prijzen in vergelijking met een gelijkaardig systeem bij dell, scheelt toch al snel een 500tal euro. Altijd ook zeer goede schermen bij Fujitsu siemens. Dan zijn er bij Fujitsu siemens vaak ook een heel aantal nuttige extra functies: Cool&Quiet mode (downclockt FSB met een beetje voor extra batterij-duur), Touch pad uitschakelen(Hoe vaak heb je het niet aan de hand dat je aan't typen bent, perongeluk met je handpalm wat text selecteert door de touchpad aan te raken, en hierbij deze overschrijft. Een ctrl+z lost dit op, maar het blijft vervelend).
De nieuwe Amilo XI 3650 heeft zelfs een functie om te wisselen tussen een on-board gfx kaart en een pci-e gfx kaart, voor batterij-duur ofcourse.