Sony KDL-40WE5W

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Jerreke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 maa 2009, 16:42

Hello

Heb deze TV sinds gisteren in mijn bezit en moet zeggen: het is wennen. Er was gisteren een wielerwedstrijd op TV, op éénHD dan nog maar de beelden vielen eigenlijk wat tegen. Het is een 100Hz tv en weet ook niet goed wat ik kon verwachten maar die bewegende beelden waren toch niet zo scherp zoals ik verwacht had. Kleuren zijn wel prima en naar voorkeur af te stemmen dus daarover geen klachten. De andere HD-zenders die ik via BTV binnen krijg (bv. BBC HD of NatGeo HD) zijn wel super scherp!
Verder moet ik zeggen dat bv die applicast of PIP mij een raadsel zijn wie daar in godsnaam wat aan heeft?
Enfin, wat ik nog wou vragen is of ik de 720p die linksbovenaan mijn scherm komt staan bij het inschakelen van de HDMI gewoon moet negeren of kan ik die aanpassen naar een beter niveau denk je? Of is dat gewoon een weergave van de kwaliteit die op dat moment binnenkomt?
Verder kan ik zeggen dat het qua desing een pareltje is (heb hem in het wit) en de prijs via www.iishop.be was ook behoorlijk in vergelijking met bv Vandenborre waar ie 245 euro duurder was!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Weet het nu niet voor jouw specifiek geval (ik heb niet naar de wielerwedstrijd gekeken), maar het is me al vaker opgevallen dat eenHD qua beeldkwaliteit absoluut niet kan tippen aan bvb VTM HD.
Heb zelf een Sony Bravia KDL-40W4500, ook een 100Hz-model. De voetbal van Lierse-Genk kwam er toch zonder schaduwen, schokken of wat dan ook doorheen op CanvasHD. Ik kijk via in-di (zonder box).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

zet eens alle beeldverbeteraars uit, mss is het beter.
scherpte afstellen evt.

HDv kanalen zijn meestal erg goed (eurosportHD, natgeoHD,BBCHD,sskycinemaHD,...)

ter info: schokken, ... zijn normaal bij een/canvas uitzendingen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Offtopic: Echte M!LFs hier! :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”