ATX voeding Pentium 2

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

heeft er iemand van jullie een pentium 2 pc'tje staan en een multi meter? want ik heb van iemand een pc binnengekregen om te repareren en de voeding is doorgebrang, de printplaat is bruingebrand. ik wou voor ik mijn voeding erin stak toch eens doormeten met mijn multimeter. want ik denk niet dat een voeding zomaar makkelijk doorbrand dus ging ik het mobo doormeten, die 20 pins connector die van de voeding naar het mobo gaat als ik de bovenste 2 (als het klepje naar rechts is) doormeet kom ik op mijn mobo (dat perfect werkt ook een P2) met mijn multimeter op 200K Ohm 2.0 uit en op het mobo van de stukke pc schommelt het tussen de 7.0 en 8.0
zou iemand dat van hem ook eens willen doormeten, als het een andere waade is ga ik het toch riskeren
mijn mobo is een intel, dat van de kapotte pc is een AGP (is het enige dat op het mobo staat geschreven juist boven het AGP slot (dus mss de naam niet maar dan staat die er niet op)

PS: ik denk dat het in deze categorie het beste thuishoort
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm, een voeding niet zo snel doorbrand? ik heb er toch al een drietal gehad met een doorgebrande voeding. (vooral bij PII)
Wat die waarden betreft kan ik je niet helpen, heb hier voorlopig niets open liggen en kheb vanmiddag niet zo veel tijd om er eentje open te gooien. Sorry
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik heb gisteren een meting gedaan op een PIII mobo (Packard bell)
helaas ken ik daar niet veel van maar het was gewoon uitmeten of er nog doorvoer was, ik had een waarde van 5,4 dus in de buurt van jouw waarde.
Wel op een rode en zwarte kabel gemeten. :roll:
(weet niet of dit belang heeft)

Greetz and hope it works
Weetgraag :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb het geriskeert en de werkende voeding aangesloten, ik duw o de power knop van de pc en de cooler begint te werken (zo een niet op het mobo aangesloten maar met kleine kabeltjes aan een verlngstukje van een molex, ook werkt de cooler van de voeding maar ik krijg nix op het scherm, ook geen error piepje, is dit mobo dan onherstelbaar naar de knoppe?
de voeding geeft dus stroom
want de persoon van wie het si zit zo goed als zonder geld :cry: dus zou ik het graag gerepareerd krijgen, wat kan ik nog proberen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm, alle contacten kuisen, kabels checken die maybe beetje burned zijn. cpu eens nakijken, voornamelijk cpu en mobo.

Ik zou gokje durven doen op de cpu gelijk da ik het nu hoor, of er is ergens contact faillure.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

de contacten ven de voeding zijn perfect gekuist, maar een P2 zit in zo'n cartridge achtig ding dat haaks op het mobo staat, hoe krijg je dat los?, ik heb het al ooit eens geprobeert op mijn en dat lukte niet, iem tips om het heel reaf te krijgen?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm das idd ni simpel. Ruikt de cpu soms niet verbrand?

Als alle contacten gekuist zijn en perfect in orde zijn, zou ik voor de cpu gaan die defect is. (maybe moederbord maar zou gelijk eerst cpu proberen)
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

heb de cpu eruit gekregen, het blijkt een celeron te zijn, en hij riekt niet verbrand, is al wel minstens 3 weken geleden dat hij verbrand is en ik heb hem nu pas gekregen. kan ik daar zonder problemen mijn P2 cpu in plaatsen om te testen?ik vrees ervoor maar het ziet er mij hetzelfde slot uit
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

euh, hangt ervan af wat moederbord dat is eh. En Wat type cpu gij exact hebt. Als het slot al het zelfde is, maakt ge al veel kans. Maar zult specs. van het desbetreffende moederbord eens moeten raadplegen.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

oei, toch een heel ander type cpu, maar heb er hier eentje gevonden met hetzelfde slot
maar wat zou ik het beste proberen: kappote pc met werkende cpu of werkende pc met cpu van kapotte pc?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

wat je het best probeerd is het meest compatibele. In principe speelt het geen rol welke van de twee als alles compatibel is met elkaar!
Je zal hoe dan ook een van beiden moeten proberen en indien er eentje niet gaat het ander proberen om uit te sluiten of er aan het moederbord ook iets defect is.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ok, ik ga de kappotte pc met nieuwe cpu eerst testen, tot sevves
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

:( :( 1 klein hoekje waar ik overgekeken heb en dat maakt zo'n groot verschil
dus het past niet en kan het niet checken ik ga nu op jacht naar en pc om het mee te testen :P
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm de kans bestond zelf dat indien je het in het slot kreeg dat het nog niet zou gaan omwille van het feit dat het moederbord de cpu al dan niet ondersteunde. Tja, als je een andere cpu van dat caliberz ou vinden zou je het kunnen testen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Uninvited
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2003, 10:12

Hoi,

Ik heb hier nog 2 oude kasten met dito moederborden waar celerons hebben ingezeten, van die ene weet ik dat de voeding nog heel goed is, van die andere ben ik het niet zeker. Als je wil mag je die zomaar gratis en voor nix komen weghalen bij me. mail me maar... of laat een berichtje na als je geiteresseerd bent. De Celeron proccesoren zitten er nog in 366mhz of zoiets samen met hun koelers.

Uninvited
Chaos, panic & disorder - my work here is done
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”