Sinds een maand heb ik met veel pijn en moeite belgacom tv en internet, direct zie ik al op mijn eeerste faktuur een flink bedrag aan telefoonkosten, wat blijkt dit waren 0800 gesprekken met de helpdesk van belgacom om fouten op te lossen die zij zelf maakten. Dat dit betaalnummers zijn staat nergens aangegeven.
Dus hoe meer fouten hoe meer ze verdienen. Ik zal op de activatie niet verder ingaan anders wordt het een lang en triest verhaal.
Zaterdag constateerde ik dat comfort vieuw was ingeschakelt op de decoder, ik heb dit niet aangevraagd omdat ik zelf een hdd recorder bezit, dus maar even contact opgenomen. De reaktie was dat ik deze de eerste maand gratis had en als ik deze binnen deze maand niet zelf deacktiveerde je er automatisch een jaar aan vast zit. Inmiddels weet ik dat je bij belgacom net zo lang moet bellen totdat je een medewerker treft met hersens (kan paar dagen duren) en vandaag trof ik er dacht ik een. De comfort vieuw uitschakelen werd direct in orde gemaakt zonder problemen.
Ik dacht iemand met verstand van zaken dus nog maar een brandende vraag stellen, "wanneer kan ik mijn woonplaats hd uitzendingen bekijken" ?
reaktie: ach meneer dat kan allang maar daar heeft u een ander abonnement voor nodig ( ik had het juist en specifiek afgesloten voor HD TV)
U moet dan een nieuw modem kopen want u heeft nu ADSL2 en u heeft VDSL2 nodig, bovendien moet u u abonnement overzetten van classic naar comfort maar dat kan alleen als u een jaar abo bijneemt dus tot febr 2011 en u moet activatie kosten betalen.
protesteren hielp niet, ik heb opgehangen, mijn decoder opgeborgen in de doos en ga nu de opzegbrief verzenden aan onze Belgacom vrienden,
vanavond maar een extra prozacje denk ik.
groetjes
John
Belgacom om gek van te worden.......
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
0800 nummers zijn STEEDS gratis !flashcs schreef:dit waren 0800 gesprekken met de helpdesk van belgacom om fouten op te lossen die zij zelf maakten. Dat dit betaalnummers zijn staat nergens aangegeven.
Als u zelf vraagt om uw internet (adsl go/plus) om te zetten naar VDSL2 (met gratis BBOX2), kunnen ze dit toch niet weigeren en heeft u ineens ook de basis voor HD televisie. Dus ik vermoed dat Belgacom ook de HD mogelijkheid activeert.
Feit blijft dat als u hier niet zelf achter vraagt, de klantendienst dit nooit zelf mag voorstellen.
Feit blijft dat als u hier niet zelf achter vraagt, de klantendienst dit nooit zelf mag voorstellen.
Sin,
ik begrijp niet wat je bedoelt, ik had enkel telefoon van Belgacom, en heb een internet en tv abo erbij afgesloten per 26 maart incl een bbox. hierbij werd nog expliciet aangegeven door belgacom dat HD tv in mijn woonplaats niet te ontvangen is maar dat dit binnenkort wel zou komen.
Dan is het toch nauwelijks een maand later te gek voor woorden dat je van een andere medewerker te horen krijgt dat het allang mogelijk is maar dat je het verkeerde abonnement en modem hebt en dat je opnieuw kosten moet gaan maken om het werkend te krijgen, dus weer een dag vrij nemen voor een monteur die 9 op 10 niet op komt dagen .......................
of werkt u voor Belgacom ?
gr
John
ik begrijp niet wat je bedoelt, ik had enkel telefoon van Belgacom, en heb een internet en tv abo erbij afgesloten per 26 maart incl een bbox. hierbij werd nog expliciet aangegeven door belgacom dat HD tv in mijn woonplaats niet te ontvangen is maar dat dit binnenkort wel zou komen.
Dan is het toch nauwelijks een maand later te gek voor woorden dat je van een andere medewerker te horen krijgt dat het allang mogelijk is maar dat je het verkeerde abonnement en modem hebt en dat je opnieuw kosten moet gaan maken om het werkend te krijgen, dus weer een dag vrij nemen voor een monteur die 9 op 10 niet op komt dagen .......................
of werkt u voor Belgacom ?
gr
John
Om Belgacomtv in HD kwaliteit te kunnen bekijken moet VDSL2 technologie beschikbaar zijn in uw regio. Je kan dit op volgende website controleren:
http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=null
Momenteel heeft belgacomtv 2 abonnementen:
- classic+ waarbij HD kanalen gratis bekeken kunnen worden tot eind deze of volgende maand en waarbij comfort view niet is inbegrepen
- nieuw: comfort: waaronder enkele HD zenders zoals EEN HD, CANVAS HD, VTM HD,... + comfort view inbegrepen zijn
Ik zou eerst eens controleren of HD nu wel beschikbaar is of niet.
Voor de rest vertel je toch ook wat tegenstrijdige zaken. Je zegt dat je specifiek HD besteld hebt en je zegt ook dat belgacom expliciet heeft aangegeven dat HD momenteel nog niet beschikbaar is in uw regio?!
0800 nummer betalend?!
Zelf heb ik goede ervaringen met belgacom klantendienst.
http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=null
Momenteel heeft belgacomtv 2 abonnementen:
- classic+ waarbij HD kanalen gratis bekeken kunnen worden tot eind deze of volgende maand en waarbij comfort view niet is inbegrepen
- nieuw: comfort: waaronder enkele HD zenders zoals EEN HD, CANVAS HD, VTM HD,... + comfort view inbegrepen zijn
Ik zou eerst eens controleren of HD nu wel beschikbaar is of niet.
Voor de rest vertel je toch ook wat tegenstrijdige zaken. Je zegt dat je specifiek HD besteld hebt en je zegt ook dat belgacom expliciet heeft aangegeven dat HD momenteel nog niet beschikbaar is in uw regio?!
0800 nummer betalend?!
Zelf heb ik goede ervaringen met belgacom klantendienst.
Hallo,
wellicht een toelichting, ik heb belgacom tv/internet in Januari aangevraagd, omdat ik nog bij dommel zat heb ik gekozen voor ingangsdatum 1 maart en heb het tv abo genomen omdat ik een full hd tv bezit. Op het moment van afsluiten was mij bekend dat er nog geen hd tv beschikbaar was maar dat dit wel op korte termijn beschikbaar zou komen. Er werd toen niet bijgezegd dat als ik het abo op 1 maart liet ingaan en er later wel hd uitzendingen beschikbaar zouden zijn ik een ander modem en decoder nodig zou hebben, dat ik een hoger bedrag per maand moest gaan betalen en dat er opnieuw activatie kosten zouden zijn tenzij het abo opnieuw voor een jaar ging lopen.
inmiddels blijkt dat er alleen een nieuw modem nodig is dat ik vandaag heb ontvangen. Al met al een trieste gang van zaken. Je moet met de klantendienst echt een aantal keren bellen vooraleer je iemand treft die er ook iets van begrijpt.
en dat 0800 nummer zou dat dan een 0900 nummer geweest kunnen zijn ? het was elk geval van belgacom want ze hebben het gecrediteerd.
wellicht een toelichting, ik heb belgacom tv/internet in Januari aangevraagd, omdat ik nog bij dommel zat heb ik gekozen voor ingangsdatum 1 maart en heb het tv abo genomen omdat ik een full hd tv bezit. Op het moment van afsluiten was mij bekend dat er nog geen hd tv beschikbaar was maar dat dit wel op korte termijn beschikbaar zou komen. Er werd toen niet bijgezegd dat als ik het abo op 1 maart liet ingaan en er later wel hd uitzendingen beschikbaar zouden zijn ik een ander modem en decoder nodig zou hebben, dat ik een hoger bedrag per maand moest gaan betalen en dat er opnieuw activatie kosten zouden zijn tenzij het abo opnieuw voor een jaar ging lopen.
inmiddels blijkt dat er alleen een nieuw modem nodig is dat ik vandaag heb ontvangen. Al met al een trieste gang van zaken. Je moet met de klantendienst echt een aantal keren bellen vooraleer je iemand treft die er ook iets van begrijpt.
en dat 0800 nummer zou dat dan een 0900 nummer geweest kunnen zijn ? het was elk geval van belgacom want ze hebben het gecrediteerd.