snelheid scarlet / afstand tot centrale

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben nu al een hele tijd in mijn modem settings aan het kijken maar het enige wat ik kan vinden is dit
Status: Actief
Downstreamsnelheid: 6144 kbps
Upstreamsnelheid: 640 kbps


PVC-verbinding
Encapsulatie: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR:
SCR:
Automatische detectie: Uitschakelen
VPI: 8
VCI: 35
Inschakelen: 1
PVC-status: Actief

?????

Firmwareversie:V1.00.10

Status Wireless ADSL2+-gateway WAG54G2
Live life to the Max
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Patje schreef:Gebruik mss ook eens dit progje om uit te rekenen welke snelheid haalbaar is

Heh. Volgens de theorie kan ik dus maximaal een goei 8Mbps halen via ADSL2+ (en een perfecte lijn vermoed ik).

Leuk wel dat de verkoper dan doodleuk 12Mbps garandeert... :nono:
ooh. shiny.
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Welke snelheid zou ik kunnen halen?
Ik zit op 1675m v/d centrale.

7.00.01.00 - 7.00.01.00 -
7.00.04.00 Annex A - 01.07.2c - 0.54
Line State : Connected
Modulation : ADSL_G.dmt
Annex Mode : Annex A
Max Tx Power : -38 dBm/Hz

Item Downstream Upstream Unit
SNR Margin 27 29 dB
Line Attenuation 19 10 dB
Data Rate 4640 320 kbps

Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Martco,

Dat zijn uitstekende lijnwaarden. Als je beslist om over te stappen naar ADSL2+, ga je volgens mij een serieus stuk boven de 10Mbit/s uitkomen.
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Ik ben wel aan het overwegen.
Ik zit nu bij dommel en zit te wachten op de beloofde snelheidsverhoging.
Bij dommel heb je dan ook de newsserver die inbegrepen zit in je abo.
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik kom van Dommel en na 10 dagen geduld ben ik sinds 2 weken aan het surfen op Scarlet. Ben heel content van de hogere snelheid, van de 20€ per maand voor een half jaar en de 30€ daarna ( beetje Scarlet-fanboy, I know). Ik maak gebruik van PPPoA met VC op aanraden van de Scarlet Helpdesk. Ik maakte eerst gebruik van PPPoE en dan had ik elke paar seconden bij downloden een terugval (dus van 1200KBps dan even naar 0KBps en dan weer volle bak 1200KBps). Met PPPoA blijft de verbinding gewoon geven.

Wat ik even wil melden : Ik heb op het forum de gerelateerde threads nagelezen maar weet even niet meer hoe ik het mij toegewezen profiel dien te interpreteren. Vandaag heb ik trouwens ook de binnenhuisbekabeling onder handen genomen en de modem een plekje gegeven vlakbij de plaats waar de telefoonkabel binnenkomt.

Afbeelding Afbeelding

De persoon die ik sprak op de technische helpdesk van Scarlet vertelde me dat ik gebruik kon maken van ADSL2+ (expliciet : niet ADSL2 maar wel ADSL2+). Hij zei ook dat de Up12/DownO,5-Mbit waar ik gebruik van maak (zie screenshot modem) afhankelijk is van mijn lijnwaarden. Ik vond het toevallig dat ik een 12Mbit-profiel toegewezen kreeg terwijl ik niet ver van mijn centrale zit (zie screenshot freedomnet).

Kan ik meer halen met mijn lijnwaarden ? Als ik heel achterdochtig mag zijn dan zou ik denken dat ik met een opgelegde limiet zit van 12Mbit.

Gerd
Arch Linux
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Het is "redelijk" algemeen geweten dat Belgacom (en dus ook Scarlet) bijna geen profielen hoger dan 12Mbit verleent. Dit omwille van een (imho belachelijk lage) opgestelde limiet op de ruiswaarde en/of line attenuation. In de meeste gevallen is dit echter een drogreden, en kan men gewoon geen hoger profiel dan 12Mbit geven omwille van de aanwezige lijn capaciteit (VP) in de lokale centrale of de aanwezige apparatuur die dat niet aankan.

Langs de andere, waarover zitten we eigenlijk te klagen. Maakt het nu echt uit of je 12Mbit of 24Mbit profiel binnenkrijgt ? Mensen vergeten soms dat je niet betaald voor een 24Mbit lijn, maar dat je een "dienst" huurt die jou maximaal 24Mbit "kan" geven (in zeer ideale omstandigheden). En eerlijk gezegd, voor 80% van de tijd ga je het verschil tussen 12Mbit en 24Mbit niet merken.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
bjorndevos
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2009, 09:23

Ik zou graag eens mijn haalbare snelheid weten:

Local SNR Margin 10.0 dB
Local Line Attn 35.5 dB
Raw Attn 35.5 dB
Local Tx Power 10.9 dB
Remote Tx Power 19.4 dB
Remote Line Attn 25.0 dB
Remote SNR Margin 15 dB

Dit zijn m'n waarden. Bij speedtest.net haal'k 5.17 Mb/sec down en 0.51 Mb/sec up.
Kan ik meer vragen of niet ?

Grtz
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@bjorndevos

Je line attenuation is redelijk hoog en de noise margin is laag. Veel hoger dan je nu hebt, ga je niet geraken.
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sasuke :

klopt wat je zegt dat we niet te klagen hebben. Nav de move door at&t in amerika om een download limiet van 150 GB te testen (i know, is niet hetzelfde als bandwith limiet) was er op een ander forum veel reactie (google : "releaselog broadband data cap" ; hit bovenaan :twisted: sorry als dit soort van verwijzen niet mag). Mensen van over heel de wereld laten er weten hoeveel zij betalen voor welke bandbreedte en data. Ik vind dan dat het aanbod van Scarlet (Scarlet No Limit aan 30€ per maand) heeeel concurrentieel is. Ik nam daarvoor ook gewoon aan, afgaande op de doosnee reactie, dat we in België achtergesteld waren. Not so, vind ik nu als ik kijk naar wat ik heb.

Ik kom net ook van de lijn met de helpdesk met Scarlet. Men heeft terwijl ik met hen in gesprek was een nieuwe meting gedaan. Ik was echt aan het hopen mijn upload omhoog getrokken te krijgen. Men zei me dat de profielen in stappen verlopen waarbij up en downloadsnelheden aan elkaar gelinkt zijn. Na het 12Mb profiel volgt een 15 en dan een 20Mbit profiel. Indien men een profielverhoging zou uitvoeren dan zou hierdoor voor mij "de noise margin droppen naar 6db wat risico voor disconnects te groot zou maken".

Ik woon in antwerpen op het kiel, tussen st-bernardsesteenweg en jan de voslei, op 1060 meter van de centrale maar deze afstand komt technisch gemeten over als 1500 meter. De test duurde ook ongewoon lang, werd herstart en ik werd toen even met wachtmuziek gezet. De 12Mbit blijft dus maar dat zal me niet beletten een beetje te gaan experimenteren met streaming.

Een noot betreffende de respons van de helpdesk : ik heb vroeger dit soort werk gedaan en doe mijn pet af voor de kwaliteit van de opvolging die ik net heb gekregen. Waarschijnlijk wordt er om de andere oproep gevraagd voor hogere snelheden. Die jongen gebruikte zijn reeds vaak gebruikte bewoordingen, de stress was er wat aan af te lezen :? , maar wist mij toch individueel toe te spreken. Ik ben content met mijn huidige provider.

Groeten,

Gerd
Arch Linux
Zodiakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:57

Ik ben recentelijk overgestapt van Dommel Netconnect naar Scarlet ADSL20, en heb dan ook een ADSL2+ modem gekocht... Maar wat blijkt nu: Scarlet geeft mij 6Mbps!

Uit mijn attenuation heb ik afgeleid dat ik tussen de 2 en de 2,5 km van de centrale zou moeten zitten, dus echte topsnelheden zullen er niet inzitten, maar ik had toch wel op 12Mbit gehoopt...
Na navraag wist de helpdesk mij te zeggen dat de afstand inderdaad van die grootteorde is, maar dat ze mij geen hoger profiel kunnen geven omdat mijn ruismarges te laag zouden zijn.

Dit zijn mijn lijnwaarden, die lijken mij toch zó slecht nog niet?

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 21 db
Downstream Line Attenuation: 27
Upstream Line Attenuation: 28
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0

Is de Scarlet helpdesk mij blaaskes aan het wijsmaken? :lol:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Afbeelding

vnd het een beetje tegenvallen laatste tijd qua snelheid,zijn nu wel in stad(Riemst) van die oranje kabels de grond in aan het plaatsen,zou dit daarmee kunnen te maken hebben?
Live life to the Max
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Hallo,

Heb eventueel interesse om over te stappen van Dommel naar No Limit...enig idee of onderstaande waarden (Downstream/Upstream) een beetje gunstig zijn?

SNR margin (dB): 19.9 21.0
Attenuation (dB): 30.0 13.0
Output power (dBm): 19.8 11.9
Attainable rate (Kbps): 9600 1108
Rate (Kbps): 4640 512


Thanks,
Joris
Afbeelding
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Effe vraagske.
Ik ga nu begin volgend jaar verhuizen maar hoe kom ik te weten hoe ver ik van de centrale zit?
Gaat bgc dat zomaar prijs geven als ik daar naar bel? Want meestal zeggen ze toch maar van "ge kunt vdsl aan" ofzo.
Maar hier ben ik natuurlijk niet mee geholpen want mischien ga ik toch terug naar dommel dan.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

metal schreef:Effe vraagske.
Ik ga nu begin volgend jaar verhuizen maar hoe kom ik te weten hoe ver ik van de centrale zit?
Gaat bgc dat zomaar prijs geven als ik daar naar bel? Want meestal zeggen ze toch maar van "ge kunt vdsl aan" ofzo.
Maar hier ben ik natuurlijk niet mee geholpen want mischien ga ik toch terug naar dommel dan.

je kunt beginnen door uw adres in die lijst van straten te zoeken als die erin staat heb je toch al beetje garantie
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 maa 2009, 17:16

liger schreef:
metal schreef:Effe vraagske.
Ik ga nu begin volgend jaar verhuizen maar hoe kom ik te weten hoe ver ik van de centrale zit?
Gaat bgc dat zomaar prijs geven als ik daar naar bel? Want meestal zeggen ze toch maar van "ge kunt vdsl aan" ofzo.
Maar hier ben ik natuurlijk niet mee geholpen want mischien ga ik toch terug naar dommel dan.

je kunt beginnen door uw adres in die lijst van straten te zoeken als die erin staat heb je toch al beetje garantie


waar vind je die lijst ?
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Staat der hier spijtig genoeg niet tussen. Is blijkbaar alleen maar in de grootsteden beschikbaar he.
Maar toch weet ik dat ze hier op een km of 2 overal van die oranje buizen met kabels de grond in gestoken hebben.
Kzal het is aan bgc proberen te vragen.
john1971
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2009, 20:16

Hen nu momenteel Tele2 all-inn maar wil waarschijnlijk overstappen op Scarlet. Zijn mijn waarden goed ?? Hoeveel bedraagt mijn afstand tot de adsl centrale. Ik dacht zelf iets van 1 km. klop dit ?? Heb bij Tele2 altijd toch een redelijk snelle verbinding gehad rond de 300 kb/s download, echter de laatste weken zit ik rond de 150-175 kb/s

Uptime: 0 days, 10:07:40
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 276,38 / 5,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
wouter88
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007, 16:32

Ik ben van plan om over te stappen van dommel naar no limit.

ik heb de volgende lijnwaarden:

Downstream Margin: 13 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 15
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Welke snelheden zou ik hiermee halen? Hoe kan ik bepalen hoe ver ik van de centrale zit of is het het beste om eens te bellen naar de helpdesk?

Wouter
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik zou je aanraden om naar dxadsl te gaan
verbinding blijft zelfde maar helpdesk is uitstekend ivm scarlet.
om te zeggen welke snelheid je zou ongeveer kunnen halen hebben we ook uw sync sneleid nodig
Als je naar contact opneemt met dxadsl (geen idee of scarlet het doet) gaan ze uw afstand en snelheid kunnen schatten
wouter88
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007, 16:32

Ik had deze morgen gebeld naar Scarlet helpdesk maar ze konden niet bepalen welke snelheid ik zou halen of wat mijn afstand tegenover de centrale is..
Omdat ze centrales van belgacom gebruiken.. Vond ik wel spijtig! Kan enkel bepaald dus worden als ik al aangesloten ben, maar dan kan het al te laat zijn :)

Ik zal even alle informatie vinden die ik op de status pagina van de router vind:
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 11 db
Upstream Margin: 17 db
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 15
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate: 0
SCR Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: No
PVC Status: Applied -- OK

Hopelijk is dit het juiste!

Mvg,

Wouter
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wouter88 schreef:Ik had deze morgen gebeld naar Scarlet helpdesk maar ze konden niet bepalen welke snelheid ik zou halen of wat mijn afstand tegenover de centrale is..
Omdat ze centrales van belgacom gebruiken.. Vond ik wel spijtig! Kan enkel bepaald dus worden als ik al aangesloten ben, maar dan kan het al te laat zijn :)
zever dus. Probeer dxadsl of andere provider. Er waren nog enkele die deze info gaven maar weet ik ni meer welke (dus ZONDER al contract te hebben aangetekend)
Ik zal even alle informatie vinden die ik op de status pagina van de router vind:
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 11 db
Upstream Margin: 17 db
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 15
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate: 0
SCR Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: No
PVC Status: Applied -- OK

Hopelijk is dit het juiste!

Mvg,

Wouter
je zit nu op 4mbit. SN Margin is zeer goed dus 6mbit is geen prob en op adsl2+ weet ik dat je 9mbit ga kunnen halen maar boven geen idee
wouter88
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007, 16:32

Op welke website kan ik berekenen hoe ver ik van de centrale zit.. Ik zou liefst bij een bekende provider gaan en dxadsl ken ik niet echt!

ok 9 mbit profiel zou al leuk zijn, is toch al verdubbeling van wat ik nu heb! Wat in verband met uploadsnelheid? Wat is de snelheid hiervan bij Scarlet No Limit?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wouter88 schreef:Op welke website kan ik berekenen hoe ver ik van de centrale zit.. Ik zou liefst bij een bekende provider gaan en dxadsl ken ik niet echt!

ok 9 mbit profiel zou al leuk zijn, is toch al verdubbeling van wat ik nu heb! Wat in verband met uploadsnelheid? Wat is de snelheid hiervan bij Scarlet No Limit?
upload is 1mbit als je voor adsl2+ gaat.

En nog eens je moet gewoon email sturen naar dxadsl om te vragen voor afstand, je moet daar geen klant worden als je niet wilt. Vroeger kon je ook gewoon naar belgacom winkel gaan en vragen wat uw afstand was als je telefoon abbo had, nu weet ik niet of dat nog kan.
PS: dxadsl is gewoon een reseller van scarlet.
pascal31
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009, 13:16

welke snelheid kan ik halen

dit is wat ik nu heb Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 6.144


Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 4,17 / 1,36
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 37,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 16,0 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Laatst gewijzigd door pascal31 17 sep 2009, 18:13, in totaal 1 gewijzigd.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Je zit nu op... ?

Allesinds niet veel hoger ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

pascal31 schreef:welke snelheid kan ik halen

dit is wat ik nu heb Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 6.144


Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 4,17 / 1,36
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 37,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 16,0 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Met een Line attenuation van 37db zie ik je zelfs geen Adsl2+ krijgen (als het via belgacom is), anders dan mss het allerlaagste tussen 6 en 9 Mbps, meer zit er volgens mij niet in ....
flt schreef:Je zit nu op... ?

Allesinds niet veel hoger ;)
pascal31 schreef:welke snelheid kan ik halen

dit is wat ik nu heb Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 6.144
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
pascal31
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009, 13:16

ik zit nu via scarlet nolimit
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Is het normaal dat ik maar 9Mb kan krijgen met deze waardes:

Statistics Downstream Upstream
Line Rate 9023 Kbps 509 Kbps
Attainable Line Rate 17096 Kbps 1197 Kbps
Noise Margin 18.8 dB 28.2 dB
Line Attenuation 22.0 dB 8.0 dB
Output Power 12.4 dBm 19.2 dBm

En is het normaal dat de upstream en downstream attenuation zoveel verschillen?
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

volgens mij ga je hetzelfde profiel hebben bij scarlet ... 4,6.. hoewel 6 heel misschien nog lukt maar geen adsl2+ voor jou volgens mij hoor! sorry!
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,0 / 40,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 15,0

Ik heb nu een 4mbit profiel, maar krijg soms totaal geen internet en verbinding via Tele2. Ligt dat aan tele2 of aan de verbinding?
Als ik 4mbit haal bij Scarlet ben ik weg bij Tele2. 't Is echt een ramp geworden.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

VDSL statistics


VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 31.6 dB
Downstream line rate : 16560 kbps
Upstream line rate : 2048 kbps
TX total power : -22.1 dbm
Downstream delay : 14.4 ms
Upstream delay : 4.4 ms

ik kom van een 3mbit profiel en kan nu al niet meer zonder mijn vdsl! Give 30mbit profielen :(

Downstream line rate 21648 kbps
Upstream line rate 2848 kbps
Downstream Training Margin 31.6 dB
Afbeelding
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

VDSL statistics


VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 32.5 dB
Downstream line rate : 20048 kbps
Upstream line rate : 2032 kbps
TX total power : -23.6 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms

VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 25040 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 32.5 dB
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

@ DonRaveN , jij woont naast de centrale zeker :-)

Wat zijn je lijn waarden, attenuation en s-n margin vb ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

DonRaven zit op een VDSL(2) verbinding. Zijn lijnwaardes kan je absoluut niet vergelijken met een ADSL2+ of ADSL verbinding.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 21.6 dB
Downstream line rate : 20048 kbps
Upstream line rate : 2032 kbps
TX total power : -23.4 dbm
Downstream delay : 7.5 ms
Upstream delay : 3.5 ms

Zou die "Downstream Training Margin" iets te betekenen hebben? Bij Donraven zie ik 32.5dB, is dat beter of slechter dan de 21.6dB die ik heb?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Momenteel Scarlet NO LIMIT op een 6mbit profiel. Zou ik adsl 2+ kunnen aanvragen met deze waarden (modem is een linksys AM200)

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 6144 Kbps
Upstream Rate: 640 Kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 17 db
Downstream Line Attenuation: 31
Upstream Line Attenuation: 32
Downstream Transmit Power: 5
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0


PVC Connection


PVC Status: UP
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Nee krisken, uw downstream attenuation is daarvoor veel te laag (8 db)
dus hogere snelheid zal niet gaan met deze waarden.

Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”