Telenet test open DVB-C ???

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hoi,

Sinds vandaag heb ik een Sony tv (KDL-37W5500) met ingebouwd dvb-c tuner. Even gescanned zoals beschreven op het tik forum om de zogenaamde 8 verloren cable tuner kanalen te hebben maar wat heb ik.

Dit lijkt me open in 9255 Buggenhout.
  • France 3
  • Cartoon/TCM
  • Arte Belgique
  • TVE
  • CNN
  • CNBC Europe
  • BBC World
  • Discovery
  • ARD
  • VT4
  • VijfTV
  • vtm
  • 2BE
  • één
  • Ketnet/Canvas
  • één HD
Sommige kanalen geven gewoon de titel van en programma en blijven zwart, andere springen na ff op geen signaal.

Radio kanalen 600 etc allemaal geen signaal.

Is er iets aan de hand ???
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zou leuk zijn. Het is ooit in een niet-officiële communicatie wel 'terloops' vermeld en hier ook als doorzichtige aprilgrap geplaatst, maar ik kijk (hier in INDI-gebied) niet anders :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Tomsworld schreef:Hoi,

Sinds vandaag heb ik een Sony tv (KDL-37W5500) met ingebouwd dvb-c tuner. Even gescanned zoals beschreven op het tik forum om de zogenaamde 8 verloren cable tuner kanalen te hebben maar wat heb ik.

Dit lijkt me open in 9255 Buggenhout.
  • France 3
  • Cartoon/TCM
  • Arte Belgique
  • TVE
  • CNN
  • CNBC Europe
  • BBC World
  • Discovery
  • ARD
  • VT4
  • VijfTV
  • vtm
  • 2BE
  • één
  • Ketnet/Canvas
  • één HD
Sommige kanalen geven gewoon de titel van en programma en blijven zwart, andere springen na ff op geen signaal.

Radio kanalen 600 etc allemaal geen signaal.

Is er iets aan de hand ???
Mooi begin (er ontbreken nog een pak zenders, wel één HD maar geen Ketnet/Canvas HD is bijv. niet logisch) , als het geen foutje is.
Als TV Vlaanderen een probleem heeft zenden ze ook vaak tijdelijk ongecodeerd uit op bepaalde zenders, ik vrees dat het dus gewoon hetzelfde is hier.
Maar het zou natuurlijk prachtig zijn als dit het begin van een ongeëncrypteeerd basisaanbod is.
Wie weet willen ze wel streven naar die 4 mei datum uit mijn aprilvis :-D
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Lijkt me dom om TVE gratis weg te geven, terwijl je TVE niet gratis krijgt op analoge kabel, maar dan wel via de digitale weg.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Lijkt me dom om TVE gratis weg te geven, terwijl je TVE niet gratis krijgt op analoge kabel, maar dan wel via de digitale weg.
TVEi is al altijd gratis digitaal geweest, het is één van die 8 zenders die indertijd van de analoge kabel verdween omdat Telenet te weinig bandbreedte had om digitaal te beginnen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

Het verhaal is over inderdaad, ik zie enkel nog Discovery extra tov de digibox. Ik zal zondag nog eens nagaan.

Het was wel een leuke vergelijking.

een analoog
een digitaal
een hd digitaal

Telenet zou verplicht moeten worden om ten minste de kanelen van het basispakket op DVB-C open te zetten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Tomsworld schreef:Het verhaal is over inderdaad, ik zie enkel nog Discovery extra tov de digibox. Ik zal zondag nog eens nagaan.

een analoog
een digitaal
een hd digitaal

Telenet zou verplicht moeten worden om ten minste de kanelen van het basispakket op DVB-C open te zetten.
Het zappen ging waarschijnlijk ook veel sneller, niet ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
Tomsworld schreef:Het verhaal is over inderdaad, ik zie enkel nog Discovery extra tov de digibox. Ik zal zondag nog eens nagaan.

een analoog
een digitaal
een hd digitaal

Het zappen ging waarschijnlijk ook veel sneller, niet ?
Zappen ging eigenlijk vrij vlot, maar ik heb maar beperkt ervaring met digi* van telenet. Ik heb hier nu een oude digibox (zonder retour maar het werkt) staan. Die ging updaten toen ik hem aansloot, hij is aangesloten via Scart (RGB) het beeld is iets beter dan analoog, maar DVB-C @ SD was stukken beter. Waarom wil telenet toch dingen doen wat Sony beter kan :X.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Hoorde Buggenhout ook niet bij WVEM/INFRAX/INDI? Vandaar dat die kanalen nog vrij te zien zijn.

Ik heb hier ook een 2de handsdigicorder staan die nog niet geregistreerd is (dat komen ze maandag doen). Die ontvangt nu ook die zenders. Soms wel eens een "niet verbonden" boodschap.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomsworld schreef:Waarom wil telenet toch dingen doen wat Sony beter kan :X.
Omdat Telenet er dan aan kan verdienen, en niet Sony.

Er waren trouwens wat problemen bij TN zodat een aantal zenders tijdelijk (ondertussen reeds opgelost dacht ik) ongecodeerd waren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

boulder schreef:
Lord Utopia schreef:Lijkt me dom om TVE gratis weg te geven, terwijl je TVE niet gratis krijgt op analoge kabel, maar dan wel via de digitale weg.
TVEi is al altijd gratis digitaal geweest, het is één van die 8 zenders die indertijd van de analoge kabel verdween omdat Telenet te weinig bandbreedte had om digitaal te beginnen.
Ja, dat zeg ik toch?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
boulder schreef:
Ja, dat zeg ik toch?
Neen, door te zeggen dat het analoog niet beschikbaar is, geef je de indruk dat dat al altijd zo geweest is, terwijl TVEi jarenlang wel op de analoge kabel zat.
En het ongecodeerd ter beschikking stellen is een manier geweest om de storm van kritiek wat te counteren die toen losgebarsten is.
Vergeet niet dat Telenet toen 8 kanalen (en later nog wel 3 kanalen) afgepakt heeft van de analoge kijkers maar hun abonnement identiek bleef qua prijs.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

boulder schreef:
Neen, door te zeggen dat het analoog niet beschikbaar is, geef je de indruk dat dat al altijd zo geweest is, terwijl TVEi jarenlang wel op de analoge kabel zat.
En het ongecodeerd ter beschikking stellen is een manier geweest om de storm van kritiek wat te counteren die toen losgebarsten is.
Vergeet niet dat Telenet toen 8 kanalen (en later nog wel 3 kanalen) afgepakt heeft van de analoge kijkers maar hun abonnement identiek bleef qua prijs.
Ik zeg dat het niet gratis is op de analoge kabel, ik zeg niet dat het altijd zo geweest is..., jij krijgt die indruk.

De prijs is zelfs gestegen. Ze hebben de storm al lang gestild, wie ligt daar nu nog van wakker? Ik hoor bitter weinig klagen over die verloren zenders. Als de mensen niet overgestapt zijn naar de concurentie, dan hebben ze wel een (HD) digico(r)der of zo'n tuner van 50 EUR. Ze hebben tegelijkertijd de snelheid van de internetproducten opgeschroefd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Als de mensen niet overgestapt zijn naar de concurentie, dan hebben ze wel een (HD) digico(r)der of zo'n tuner van 50 EUR.
En hoe denk je dat zo'n tuner van 50€ werkt ? :roll:
Dat is gewoon een DVB-C tuner.
Dus als je TVEi encrypteert is die ook niet meer te ontvangen met hun cabletuner.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

boulder schreef: En hoe denk je dat zo'n tuner van 50€ werkt ? :roll:
Dus als je TVEi encrypteert is die ook niet meer te ontvangen met hun cabletuner.
Dan zagen ze toch niet meer? :s
gij moeilijke mens...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
boulder schreef: En hoe denk je dat zo'n tuner van 50€ werkt ? :roll:
Dan zagen ze toch niet meer? :s
gij moeilijke mens...
:lol:
Gij zijt mij toch wel een rare figuur.
Buiten die van Telenet zelf is er ongetwijfeld niemand die ervoor pleit om een kleiner ongeëncrypteerd basisaanbod te hebben.
Allez, niemand behalve gij...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

boulder schreef: :lol:
Buiten die van Telenet zelf is er ongetwijfeld niemand die ervoor pleit om een kleiner ongeëncrypteerd basisaanbod te hebben.
Dat zeg ik óók totaal niet. Gij verdraait mijn woorden, van kinds gesproken :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
boulder schreef: :lol:
Dat zeg ik óók totaal niet. Gij verdraait mijn woorden, van kinds gesproken :roll:
Als je van digitale TV geen kaas gegeten hebt, zou je beter zwijgen, want het is voor iedereen duidelijk dat je er de ballen van snapt.
Dit zijn je eigen woorden :

"door Lord Utopia op 17 apr 2009, 21:38
Lijkt me dom om TVE gratis weg te geven, terwijl je TVE niet gratis krijgt op analoge kabel, maar dan wel via de digitale weg."

Blijkbaar snap je dan toch niet dat gratis weggeven inhoudt dat het ongeëncrypteerd doorgestuurd wordt. :roll:
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Misschien kunnen jullie deze discussie afsluiten? :think:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

Via tik.be heb ik op volgende pdf gelezen: http://www.vrt.be/extra/DiVRT.pdf

De vrt zou open op DVB-C zitten, te testen morgen. Nu nog de rest wat open op satteliet zit, en de andere Vlaamse / Belgische stations.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar toch echt iets op komst, want op het Tik forum zegt Charlotte (de echte deze keer) dat er binnenkort meer informatie volgt via de officiële kanalen.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”