Geen syncro nietmeer door buren.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb pas dommel en alles werkte perfect. Nu kom ik gisteren op mijn appartement en heb ik geen syncro nietmeer. Even naar de huisbaas gegaan en deze zegt mij dat mijn onderburen adsl hebben aangevraagd en dat de technieker van belgacom heel lomp was.

Dus ik vrees dat hij mijn kabel ofzo geraakt heeft of dat hij niet meer aangesloten is. Nu zou ik denk ik dommel moeten bellen maar moet ik hier nu voor betalen want het is mijn schuld toch niet?

bedankt
Afbeelding
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hmm die zullen waarschijnlijk toch natuurlijk een belgacom technieker sturen dus ik denk wel dat de kosten voor jou zijn, tenzij je gaat klagen maar daar kom je niet ver mee...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem? :|
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

decat schreef:gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem? :|


Tuurlijk niet. Als de fout bij belgacom ligt gaat hij er zelf niet moeten voor betalen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gm123 schreef:
decat schreef:gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem? :|


Tuurlijk niet. Als de fout bij belgacom ligt gaat hij er zelf niet moeten voor betalen.

probleem ligt natuurlijk bij interpretatie.
Wie is verantwoordelijk voor de contactdoos NA de installatie?
Is belgacom verantwoordelijk tot aan of met de conctactdoos?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

tot aan de contactdoos is dacht ik voor de rekening van belgacom
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gerree schreef:Hmm die zullen waarschijnlijk toch natuurlijk een belgacom technieker sturen dus ik denk wel dat de kosten voor jou zijn, tenzij je gaat klagen maar daar kom je niet ver mee...


Mankeerde gij nu iets ? Als dit zo is sluit BGC u morgen dagelijks af !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

liger schreef:
gm123 schreef:
decat schreef:gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem? :|


Tuurlijk niet. Als de fout bij belgacom ligt gaat hij er zelf niet moeten voor betalen.

probleem ligt natuurlijk bij interpretatie.
Wie is verantwoordelijk voor de contactdoos NA de installatie?
Is belgacom verantwoordelijk tot aan of met de conctactdoos?


Toen ik service deed in NL was alles tot aan de contactdoos voor de provider alles erna is voor de end gebruiker, ik ga er vanuit dat het hier in België niet anders is, zou nogal mooi zijn, .. BGC komt contactdoos installeren, tiens werkt niet, .. technieker al weg, .. wat nu !? Bellen naar bgc er is nog een probleem het werkt niet, nieuwe technieker komt, .. stelt vast dat het in de contactdoos ligt, nu zou de eindgebruiker nogmaals kosten moeten betalen boven op de aansluitkosten ? voor een job die slecht uitgevoerd was ? Ik denk het niet.. !! Althans het zou toch niet mogen zijn... maar natuurlijk in BE weet je maar nooit
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Snakeboots,

Vermits het een probleem is met de fysieke leiding kun je best meteen naar Belgacom bellen.
Zij zullen gratis een technieker sturen. Het probleem ligt misschien niet in jouw appartement.

Tenzij de telefoonlijn fysiek van Dommel is.
Dan moet je Dommel bellen.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het is een homeconnect zonder vaste lijn van bgc. Dus dan zal ik waarschijnlijk naar dommel moeten bellen. De modem blijft het ADSL signaal zoeken maar vind totaal niets.
Afbeelding
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Hoi,

Ik heb in de jaren dat ik adsl heb, nog niet veel problemen gehad met mijn dommel account. Toen ik hier las dat de service van Dommel flink knudde was kan je je de huivering voorstellen toen ik zag dat ik flink problemen had ... zelfde probleem als jij ... geen sync.

Na alles gechecked en gedubbelchecked te hebben Een half uurtje naar een wachtdeuntje bij de dommel helpdesk geluisterd, waarna een heel vriendelijke kerel opnam en mijn lijn es doorteste (ik hoorde een paar minuten lang bliepjes en klikjes). Toen kwam die kerel terug en vroeg mijn mobiel nummer, zodat ze me konden terugbellen en ik de telefoon kon ophangen. 2 uurtjes daarna waren de problemen opgelost, zomaar ineens. Tijdje daarna kreeg ik een telefoontje van Dommel of het nu ok was. (later bleek dat BGC, iets verkeerd gedaan had in de kast op de straat ofzo ... ik had die snelheidsverhoging van Dommel aangevraagd en op de aangekondigde dag had ik plots geen internet meer). Wat ze ook zeggen van Dommel ... ik heb er geen slechte ervaringen mee. Dus gewoon bellen naar ginder en luisteren. Zet wel een bordje boterhammen klaar .... kan een tijdje duren :lol:

Zelfs al heb je geen vaste bgc telefoonabo ... het is wel hun lijn ..punt :wink:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

bij mij heeft de lijn er ook al 2 keer uitgelegen, geen synchro meer
dommel bellen, die bellen bgc en die sturen een technieker die het op straat oplost

ik blijf er zelfs niet meer thuis voor



moest ik bij skynet zitten zou het uiteraard wel nooit gebeuren :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De lijn tussen de kvd (verdeelkast op straat) en het intropunt in uw gebouw zal waarschijnlijk slecht gedocumenteerd hebben gestaan.
Mss is die toegewezen aan uw buur of heeft de tech een andere verspreiding gebruikt en deze niet eerst getest of hij wel vrij was.
Homeconnects zijn zobizo raw coppers & daar zit geen kiestoon op. Veel techs horen een keer of er kiestoon op zit en denken er dan niet verder bij na :nono:
Is zobizo infrastructuurwerk => kosten belgacom.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

zobizo, dat is een nieuwe :D
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:zobizo, dat is een nieuwe :D
Is waarschijnlijk opzettelijk gedaan :p

Doet me denken aan bij ons iemand op het werk die kabel als kapel schrijft, dun wordt tun, dik wordt tik, ..het is precies een andere taal, eerlijk gezegd ik wist niet dat er nog zo veel mensen moeilijkheden hadden met gewoon schrijven, hij is alleszins niet de enige. 'k Ben er eens gaan op letten, ..
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ofloo schreef:
gerree schreef:Hmm die zullen waarschijnlijk toch natuurlijk een belgacom technieker sturen dus ik denk wel dat de kosten voor jou zijn, tenzij je gaat klagen maar daar kom je niet ver mee...
Mankeerde gij nu iets ? Als dit zo is sluit BGC u morgen dagelijks af !
nu lijkt het zo wel ja ! -_-
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”