Gezocht: centrale image-databank-applicatie/server

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hallo,

Op het werk zijn ze op zoek naar een centrale applicatie/server software/... voor afbeeldingbeheer.
het gaat om zo'n kleine 30.000 foto's in hoge resolutie, goed voor 160 GB aan foto's.
Voorwaarden:
  • Centraal, dus geen applicatie à la Picasa dat je lokaal draait
  • Rechtengroepen; bepaalde foto's zijn publiek, andere niet en worden door verschillende mensen onderhouden$
  • Foto's moeten taggable/doorzoekbaar zijn
  • Liefst connecteerbaar met Active Directory, nog liever zelfs Windows Authenticatie
  • Foto's zouden in meerdere formaten beschikbaar moeten zijn; HQ (origineel), screen-ready, ...
  • Eenvoudig in gebruik (uploaden, taggen, ...)
We hebben SharePoint 2003 (2.0) beschikbaar, en zou een oplossing kunnen zijn (voldoet aan bovenstaande vragen), maar ik zie het niet zitten om daar 160 GB aan foto's in te steken.
Als alternatief dacht ik aan Gallery2 (http://gallery.menalto.com/), maar ik heb geen ervaring hiermee hoe zich dit zou gedragen in een corporate omgeving. Privé ben ik daar wel tevreden over. LDAP-connectie zou daarbij mogelijk moeten kunnen zijn, maar is nog 'beta' blijkbaar.
Coppermine vind ik maar niks.

Maar het kan niet zijn dat de wereld beperkt is tot deze oplossingen. Heeft iemand nog voorstellen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hangt er allemaal vanaf in welke applicatie je dat wil integreren en zo.

DB/2 Content Manager is er ook eentje (en heb ik al honderduizenden images in gestoken), maar da's dan voor de IBM wereld hé.

Nu als ik het moest overdoen schreef ik het gewoon zelf... zo complex is het nu ook niet.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goh, integreren met SharePoint zou leuk zijn, maar dat zie ik niet als vereiste.
Zelf maken is een optie, maar als bvb Gallery2 een valabel alternatief is zie ik niet in waarom ik daar te veel tijd in zou steken.
DB/2 ... waarom niet Documentum ;-).

Oké, misschien vergeten te vermelden dat het niet te veel mag kosten, 't is ook hier 'crisis'. Ze gaan nog lachen als ik de hostings-kosten ga vertellen voor 160 GB aan data :-).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”