Ecopower ziet omzet met één derde stijgen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Het Vlaamse duurzame energiebedrijf Ecopower heeft het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van € 10 miljoen. Dat is een stijging met 33 % tegenover het jaar voordien. De winst steeg met 6,6 % tot € 1,5 miljoen. De groei is te danken aan de stijging van het aantal Vlaamse energieklanten met 45 % tot 14.000 gezinnen. Om die groei op te vangen moest Ecopower stroom aankopen bij andere producenten van duurzame stroom. De eigen productie bleef nagenoeg stabiel. Voor dit jaar hoopt Ecopower op 20.000 klanten, maar ook daarvoor zal Ecopower grotendeels beroep moeten doen op externe producenten. De ontwikkeling van extra windparken verloopt minder snel dan het bedrijf had gehoopt, maar voor de volgende jaren mikt Ecopower wel op de realisatie van enkele grote eigen projecten. (MH)
bron: http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik denk als een kleine factuur hebt je nergens beter kan zitten dan bij ecopower. Mensen met zonnepanelen bijv. die nog een klein op te leggen hebben, betalen enkel het verbruikte volume.
Ook de duidelijke factuur is een verademing tov andere aanbieders.
Ook de duidelijke factuur is een verademing tov andere aanbieders.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
klopt, maar hou er wel rekening mee dat ecopower er niet naar streeft om persé de goedkoopste te zijn! de dag dat ze 50 €/jaar of meer duurder zijn dan essent/nuon/luminus/..... dan zullen de 'zogezegde' groene jongens als eerste terug naar de grote spelers overstappen.Block schreef:Ik denk als een kleine factuur hebt je nergens beter kan zitten dan bij ecopower.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het hangt ook veel af van je huidige netbeheerder... m'n ouders wonen enkele kilometers verder en zitten bij een veel duurdere (meer dan 100 euro/jaar) netbeheerder dan ik. Voor hen is het dus interessant omdat je bij Ecopower steeds 17 cent/kWh moet betalen, ongeacht de netbeheerder.Block schreef:Ik denk als een kleine factuur hebt je nergens beter kan zitten dan bij ecopower.
-
- Pro Member
Not me. Er lopen er ook nog rond die er geld voor over hebben zich geen zorgen te moeten maken over de milieu-impact van hun energieconsumptie. Scheer ze aub niet allemaal over dezelfde kam.satsurfer schreef:klopt, maar hou er wel rekening mee dat ecopower er niet naar streeft om persé de goedkoopste te zijn! de dag dat ze 50 €/jaar of meer duurder zijn dan essent/nuon/luminus/..... dan zullen de 'zogezegde' groene jongens als eerste terug naar de grote spelers overstappen.Block schreef:Ik denk als een kleine factuur hebt je nergens beter kan zitten dan bij ecopower.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ja, te zaterdag was het algemene vergadering (voor de aandeelhouders/klanten). Ik ben er dit jaar niet geweest en ben wel eens benieuwd hoe het er was.
Vorig jaar is er een werkgroep samengesteld die nieuwe projecten ging doen. De prijs is een klein tijdje (voor mij althans) niet meer de voordeligste. Is het de bedoeling dat dit prijsniveau zo blijft? Algemene teneur...?
Vorig jaar is er een werkgroep samengesteld die nieuwe projecten ging doen. De prijs is een klein tijdje (voor mij althans) niet meer de voordeligste. Is het de bedoeling dat dit prijsniveau zo blijft? Algemene teneur...?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Toch zal de prijs bij hen stijgen:
Vanaf 1/1/2010 wordt de prijs 0,18 euro/kWh i.pv. de huidige 0,17 euro.
Een vraag over het divident dat je bij Ecopower krijgt:
(je bent immers verplicht minstens 1 aandeel te kopen indien je hen als leverancier wilt)
Hoeveel bedraagt het netto percentage dat je krijgt ? Ik dacht dat ik 6% ging krijgen, wel het is maar 3,5% geworden...
Hebben ze er in de AV niets over gezegd ?
Vanaf 1/1/2010 wordt de prijs 0,18 euro/kWh i.pv. de huidige 0,17 euro.
Een vraag over het divident dat je bij Ecopower krijgt:
(je bent immers verplicht minstens 1 aandeel te kopen indien je hen als leverancier wilt)
Hoeveel bedraagt het netto percentage dat je krijgt ? Ik dacht dat ik 6% ging krijgen, wel het is maar 3,5% geworden...
Hebben ze er in de AV niets over gezegd ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Het maximum is 6% en blijkbaar hebben ze dat voor 2008 ook toegekend:
http://www.ecopower.be/Joomla/index.php ... Itemid=108
Had je jouw aandelen een volledig jaar in bezit?
http://www.ecopower.be/Joomla/index.php ... Itemid=108
Had je jouw aandelen een volledig jaar in bezit?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ja, ik heb mijn aandeel een vol jaar in mijn bezit, echter ik denk dat ze enkel voor 2008 gerekend hebben natuurlijk.
Ik rekende van juni 2008 tot juni 2009, mis dus
Ik rekende van juni 2008 tot juni 2009, mis dus
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi