Scarlet box bridgen --> welke router ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
stof
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2007, 11:54
Locatie: wingene

Hoi,
Heb twee pc's aangesloten via switch op de scarlet box. Mijn switch is nu kapot. Om hopelijk het probleem te vermijden dat ik +/- 1 x per week mijn scarlet box moet resetten wil ik het routergedeelte van de box bridgen en dus mijn switch vervangen door nieuwe router met switch.
Nu is mijn vraag welke router ik precies moet/mag aankopen. Moet dit nu een router met ADSL modem zijn (bv de d-link dsl-524t) ? Of mag dat ook een gewone breedband router zijn zonder modem (wegens de scarlet box doet nog altijd dienst als modem denk ik, ook als het routergedeelte gebridged is ?) ?
Of maakt dit niets uit ? Wil gewoon geen verkeerde aankoop doen.

Toevoeging : heb scarlet one abonnement, dus voip telefoon wordt gebruikt.
Laatst gewijzigd door stof 11 jan 2009, 19:14, in totaal 4 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

stof schreef:Hoi,
Heb twee pc's aangesloten via switch op de scarlet box. Mijn switch is nu kapot. Om hopelijk het probleem te vermijden dat ik +/- 1 x per week mijn scarlet box moet resetten wil ik het routergedeelte van de box bridgen en dus mijn switch vervangen door nieuwe router met switch.
Nu is mijn vraag welke router ik precies moet/mag aankopen. Mag dit een modem/router zijn (bv de d-link dsl-524t) of moet dat een router zijn zonder modem ?
Of maakt dit niets uit ? Wil gewoon geen verkeerde aankoop doen.

voip bij provider? dan de box gewoon gebruiken, anders zou ik het totaal vervangen door een speedtouch 510,530(2dehands aan 10€) ,516,546,706,780.
stof
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2007, 11:54
Locatie: wingene

Ja voip, telefoon is aangesloten en wordt gebruikt. Wat bedoel je met 'dan gewoon de box gebruiken' ? Heeft het volgens u geen zin het routergedeelte te bridgen en nieuwe router met ingebouwde switch te kopen ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

stof schreef:Ja voip, telefoon is aangesloten en wordt gebruikt. Wat bedoel je met 'dan gewoon de box gebruiken' ? Heeft het volgens u geen zin het routergedeelte te bridgen en nieuwe router met ingebouwde switch te kopen ?

je moet je scarlet box blijven gebruiken, je kutn het niet in bridge mode zetten, als je een andere router wilt gebruiken zul je een router moeten hebben met voip mogelijkheden(bvb st780) en de vrijgegeven voip gegevens van scarlet, als die al worden vrijgegeven(voip settings)?

Je kunt natuurlijk 2 routers achtereen gebruiken, maar dat maakt het niet gemakkelijker+wat is het nut ervan als de ene vastloopt?
stof
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2007, 11:54
Locatie: wingene

Ik lees hier toch op het forum dat veel mensen hun scarlet box in bridge mode zetten en een router daarachter plaatsen.
Dus scarlet box wordt gewoon modem, maar ik dacht wel hier op het forum gelezen te hebben dat ze dat dan het voip gedeelte op de scarlet box gewoon verder konden gebruiken, of heb ik dat verkeerd voor ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ja dat kan, scarlet box in bridge en om het even welke router (zonder modem) erachter.
de "voip" van scarlet blijft gewoon werken
Lucinde
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009, 14:42

Box in bridged zetten en voice blijven verdergebruiken is perfect mogelijk. Ik zou het zelfs aanraden aangezien de kwaliteit van de router in de Copperjet vrij bedenkelijk is...
Eender welke router die via een ethernet poort een PPPoE connectie kan opzetten moet werken. Ikzelf gebruik een goedkoop MSI routertje en dat werkt al meer dan een jaar perfect (handige features die de box niet heeft, zoals Wake-on-Lan, DynDNS, ...)

Technisch gezien is het trouwens VoATM ipv VoIP ;)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”