Bevestiging CPU cooler kapot

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Toen ik gisterenavond mijn PC (op basis van A64 3700+) verplaatste voelde ik iets bewegen binnenin. Wanneer ik de case openschroefde zag ik dat de CPU cooler (Arctic Freezer 64 pro) half van de processor losgekomen was. Toen ik hem terug probeerde te monteren, merkte ik dat de bevestigingsplaat waarop de CPU cooler vastgehaakt wordt, kapot was.

Weet iemand waar ik zo'n bevestigingsplaat kan kopen/vinden ? Ik heb al bij een aantal webshots zitten rondzoeken, maar niets gevonden.

Afbeelding

Het gaat om de zwarte kader die rond de CPU socket zit en die met 2 schroeven vastgevezen is. Moederbord is een Asus A8S-X

Alvast bedankt !

Uzzi
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Provider

Je hebt een socket 939 'backplate' nodig. Je kan 2 dingen doen: ofwel een tweedehands backplate zoeken, ofwel een goedkope cpu-koeler kopen waar een (custom) backplate bijzit -- voor 5€ heb je er al eentje, maar wel eerst de koeler's website checken voor compatibiliteit met je moederbord.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Kan zijn dat ik thuis nog eentje heb liggen van een moederbord dat te veel spanning heeft gehad, ik zal straks eens kijken als ik van het werk kom.

EDIT: Helaas, ik heb alles afgezocht en als ik het me goed herinner dan heb ik het weggegooid, maar het heeft hier een hele tijd nog gelegen. Ik heb toen ook die backplate losgedraaid.
Je kan het ergens halen bij iemand die een mobo heeft dat stuk is, net zoals bij mij het geval was.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zou de backplate van een socket 754 hetzelfde zijn? Ik vermoed van wel, aangezien alle AMD processors dezelfde koelers gebruiken, het is enkel de socket zelf die verschilt.
Ik heb hier namelijk een defect S754 moederbord liggen en wil daar gerust de backplate afhalen en opsturen. Als je interesse moest hebben, laat het dan maar weten ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”