bbox 2 hulp nodig

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dmoby
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 okt 2004, 10:02

halo ,

ik heb net bgctv HD besteld kan er mij iemand zeggen als ik op de bbox 2 meer dan 4 machines kan aansluiten , alles gerekend heb ik meer dan 4 ip's nodig , xbox , wii , iphone enz

alle hulp is welkom

alvast bedankt
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

zou volgens mij geen probleem mogen zijn, bij mij werkt het 4+ toestellen :banana:
germinal
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:10

dmoby schreef:halo ,

ik heb net bgctv HD besteld kan er mij iemand zeggen als ik op de bbox 2 meer dan 4 machines kan aansluiten , alles gerekend heb ik meer dan 4 ip's nodig , xbox , wii , iphone enz

alle hulp is welkom

alvast bedankt


kan perfect... de bbox werkt standaard als een router dus je krijgt interne IP adresssen toegewezen.. 192.168.1.* je kan er in theorie minstens 254 apparaten aanhangen via wireless... en wired moet je wel met switches werken
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

ja maar wii en iphone zijn al wireless dus geen probleem :)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

germinal schreef:kan perfect... de bbox werkt standaard als een router dus je krijgt interne IP adresssen toegewezen.. 192.168.1.* je kan er in theorie minstens 254 apparaten aanhangen via wireless... en wired moet je wel met switches werken


Hangt er vanaf hoe ze ingesteld zijn he...

Hier hebben ze op de BBOX2 een subnet gezet van 255.255.255.248 ( 172.31.32.2 <-> 172.31.32.6 ). En idem op de router erachter, 255.255.255.248 ( 192.168.254.2 <-> 192.168.254.6 ) van BC, en daarachter mijn switch ( 24 poorten ).

Combineer dat met geen password voor de bbox, en de router = minder leuk... Ergste van al, ik heb de bbox2 password genoteerd, maar het is een combo van upper & lowercase ( de uppercase info mis ik grrr. ). O ja, voor wat het waard is, de default password op de BBOX2 voor ze gans de configuratie doen is "BGCVDSL2".

Iemand een idee hoe vrijgevig ze zijn voor het vrijgeven van die passworden bij BC? Want ik heb niet veel zin om de 5 min te gaan bellen om een poort open te zetten, of de poort forwarding door hun te laten doen :)
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

heb hier thans een raar probleem, Bbox2 en switch geven problemen, om de haverklap valt mijn internet weg, wie kan m ehelpen, BGtv staat op de poort3 van de bbox, en de switch op port 1;
ik kan dus onmogelijk meerdere aansluitingen doen op de bbo2 omdat die maar 2 internet aansluitingen heeft en ik heb er 3 nodig , dus zou dat moeten lukken via de switch, maar dat werkt niet
wie kan me helpen.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

peterke007 schreef:heb hier thans een raar probleem, Bbox2 en switch geven problemen, om de haverklap valt mijn internet weg, wie kan m ehelpen, BGtv staat op de poort3 van de bbox, en de switch op port 1;
ik kan dus onmogelijk meerdere aansluitingen doen op de bbo2 omdat die maar 2 internet aansluitingen heeft en ik heb er 3 nodig , dus zou dat moeten lukken via de switch, maar dat werkt niet
wie kan me helpen.


Dat is raar , ik heb hier een pc op lan poort 1 , en een switch waar nog eens 2 pc's aanhangen op lan poort 2 van de bbox2 én een wireless laptop en het werkt hier perfect.
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

gm123 schreef:
peterke007 schreef:heb hier thans een raar probleem, Bbox2 en switch geven problemen, om de haverklap valt mijn internet weg, wie kan m ehelpen, BGtv staat op de poort3 van de bbox, en de switch op port 1;
ik kan dus onmogelijk meerdere aansluitingen doen op de bbo2 omdat die maar 2 internet aansluitingen heeft en ik heb er 3 nodig , dus zou dat moeten lukken via de switch, maar dat werkt niet
wie kan me helpen.


Dat is raar , ik heb hier een pc op lan poort 1 , en een switch waar nog eens 2 pc's aanhangen op lan poort 2 van de bbox2 én een wireless laptop en het werkt hier perfect.

ik heb echt hulp nodig, elke dag valt internet weg hier
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Beste optie is naar de belgacom winkel stappen en een nieuwe bbox vragen en zien of het daarmee werkt.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

gm123 schreef:
Dat is raar , ik heb hier een pc op lan poort 1 , en een switch waar nog eens 2 pc's aanhangen op lan poort 2 van de bbox2 én een wireless laptop en het werkt hier perfect.


Dus als ik het goed begrijp, dan heb je maar 2 lan poorten op die bbox, meerdere pc's heb je dan een switch nodig als je volledig bekabeld werkt ? (in dat geval hoop ik dat wholesale vdsl2 niet met die bbox moet werken :roll:
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

snap het ook niet
vind het raar dat alleen het internet op mijn pc uit valt , en niet op de 2 andere boxen die aangesloten zijn op de switch
ik heb namelijk een pc en 2 dreamboxen op de switch steken,
als ik ze rechtsreeks in de bbox steek dan werkt het wel, maar dan heb ik maar twee uitgangen
en heb er 3 nodig,
volgens de belgacom winkel kan ik ook de uitgang van Bgtv gebruiken, dan zou ik dat moeten aanpassen in de modem, maar hoe???
kaise1 schreef:
gm123 schreef:
Dat is raar , ik heb hier een pc op lan poort 1 , en een switch waar nog eens 2 pc's aanhangen op lan poort 2 van de bbox2 én een wireless laptop en het werkt hier perfect.


Dus als ik het goed begrijp, dan heb je maar 2 lan poorten op die bbox, meerdere pc's heb je dan een switch nodig als je volledig bekabeld werkt ? (in dat geval hoop ik dat wholesale vdsl2 niet met die bbox moet werken :roll:
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

nu zitten we alweer een paar weken verder, heb 3 tecniekers langs gehad, niewe modem geplaatst, en nog syeedshet probleem.
zou aan te hoge upload liggen, ok, ik download veel, maar toch, ik betaal elke maan rond de 200 euro , dan wens ikw el en voldoend werkend product te hebben, de fouten zijn er nog steeds, nieuwe modem heeft niks afgedaan.
nog steeds valt regelmatig het internet weg.

heb de pc al opnieuw geinstaleerd en alles.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”