netwerk met bbox2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Hallo, sinds kort heb ik internet en tv via belgacom. Nu ondervind ik problemen met de internet en netwerk aansluitingen.

als eerste, de bbox heeft slechts 2 internet uitgangen terwijl belgacom zegt je dat max 4 pc's kan aansluiten, maar hoe ? is het mogelijk om een router of switch aan de bbox aan te sluiten ?

ik heb 2 pc's met winxp pro, 1 pc met vista ultimate en 1 laptop met winxp home. Bij mijn vorige Belkin modem/router werkte alles perfect zowel internet als netwerk, maar nu zien de computers elkaar niet in het netwerk en kan ik dus geen bestanden tussen het de pc's overzetten.

overigens lees ik net de post van rapman en ik heb dus helemaal geen easy install cd van belgacom bij de bbox ontvangen, ook bij de decoder zat geen cd.



iemand hier ervaring mee ?

alvast mijn dank !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je kan gewoon een extra switch aan de één van de 2 'internetpoorten' hangen om de rest van je apparatuur aan te sluiten. Waarom de PC's elkaar niet meer zien is mij eigenlijk een raadsel. Dit zou nog altijd moeten werken als voorheen. Misschien een lompe vraag, maar heb je ze allemaal al eens herstart?

Ik heb de easy install CD nooit gebruikt. Die duwt dan BGC genius enzo door je strot waar je eigenlijk toch niks aan hebt. Kijk gewoon wat je nog zou nodig hebben (wifi, mail, ...) en we zullen je helpen om alles geconfigureerd te krijgen.
Afbeelding
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Sub Zero schreef:Je kan gewoon een extra switch aan de één van de 2 'internetpoorten' hangen om de rest van je apparatuur aan te sluiten. Waarom de PC's elkaar niet meer zien is mij eigenlijk een raadsel. Dit zou nog altijd moeten werken als voorheen. Misschien een lompe vraag, maar heb je ze allemaal al eens herstart?

Ik heb de easy install CD nooit gebruikt. Die duwt dan BGC genius enzo door je strot waar je eigenlijk toch niks aan hebt. Kijk gewoon wat je nog zou nodig hebben (wifi, mail, ...) en we zullen je helpen om alles geconfigureerd te krijgen.


okay top, wat een geweldig forum is dit, net gepost en nu al een reaktie, geweldig !

ja uiteraard heb ik alle pc's herstart, t vreemde is dat hoewel de pc met vista nog steeds mijn vorige belkin router ziet en ook zegt verbinding te hebben via deze router. Ik had dus Dommel via een Belkin modem, in de netwerk configuratie geeft hij nog steeds dit netwerk weer. ook lukt het me niet om een draadloos netwerk te configureren in de vista pc.

wat mij verder opvalt is dat ik wel in de bbox kan komen door middel van 192.168.1.1 maar dat daar een wachtwoord staat ingevuld dmv puntjes (onleesbaardus) terwijl ik zelf dit wachtwoord niet ken, hoe kom ik daar achter zodat ik het kan wijzigen ?

nogmaals dank voor jullie hulp.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

flashcs schreef:ja uiteraard heb ik alle pc's herstart, t vreemde is dat hoewel de pc met vista nog steeds mijn vorige belkin router ziet en ook zegt verbinding te hebben via deze router. Ik had dus Dommel via een Belkin modem, in de netwerk configuratie geeft hij nog steeds dit netwerk weer. ook lukt het me niet om een draadloos netwerk te configureren in de vista pc.

Mijn vermoeden is dat als je vista de oude Belkin modem kan doen vergeten dat dan alles wel in orde zal komen. Maar ik ken helaas niet genoeg van vista om je hier een degelijk antwoord op te geven.

flashcs schreef:wat mij verder opvalt is dat ik wel in de bbox kan komen door middel van 192.168.1.1 maar dat daar een wachtwoord staat ingevuld dmv puntjes (onleesbaardus) terwijl ik zelf dit wachtwoord niet ken, hoe kom ik daar achter zodat ik het kan wijzigen ?

Welk wachtwoord bedoel je dan? Het wachtwoord van de model zelf? Of het wachtwoord van je internetverbinding? Het wachtwoord van je internetverbinding zou ook moeten te vinden zijn in een brief die je gekregen hebt bij de activatie van je abonnement.
Afbeelding
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Sub Zero schreef:
flashcs schreef:wat mij verder opvalt is dat ik wel in de bbox kan komen door middel van 192.168.1.1 maar dat daar een wachtwoord staat ingevuld dmv puntjes (onleesbaardus) terwijl ik zelf dit wachtwoord niet ken, hoe kom ik daar achter zodat ik het kan wijzigen ?

Welk wachtwoord bedoel je dan? Het wachtwoord van de model zelf? Of het wachtwoord van je internetverbinding? Het wachtwoord van je internetverbinding zou ook moeten te vinden zijn in een brief die je gekregen hebt bij de activatie van je abonnement.


wat ik bedoel is het wachtwoord in het modem zelf dat ik dus niet ken, het wachtwoord van internet heb ik ook niet omdat belgacom de activatie brief naar mijn vorige adres had gezonden waar ik al ruim een jaar niet meer woon.

alvast dank.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Mijn BBox heeft zelfs geen wachtwoord op de webinterface. Ik ben onmiddellijk ingelogd als ik er naartoe surf. Prober ook eens door de login en wachtwoord gewoon leeg te laten?
Afbeelding
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Sub Zero schreef:Mijn BBox heeft zelfs geen wachtwoord op de webinterface. Ik ben onmiddellijk ingelogd als ik er naartoe surf. Prober ook eens door de login en wachtwoord gewoon leeg te laten?


hi subzero, dat klopt, ik kom ook gewoon in de setup van de bbox, maar als dat gewoon kan zonder paswoord kan ook een ander erin.
bovendien vind ik het erg storend dat er een wachtwoord in staat dat ik zelf niet ken.

Iemand zou makkelijk even het draadloze netwerk kunnen hacken en komt dan zo in je modem, dat lijkt mij erg ongewenst. In mijn vorige modem (belkin) moest ik een username en paswoord ingeven voordat ik aanpassingen kon doen.

thanx
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Werkt WLAN dan bij jou? Dat doet het hier voor geen meter. Noch mijn macbook, iphone als mijn dell XPS kunnen erop connecteren. Ik heb dan maar mijn linksys WRT terug uit de kast gehaald :)

Je kan een wachtwoord instellen voor de bbox hoor. Als je naar de web-interface gaat, dan Advanced Settings > System > Password kun je vanalles instellen.
Afbeelding
Jimmy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2007, 15:46

Ten eerste: dat wachtwoord dat je ziet staan is dat van je internetverbinding. Dit is gekoppeld aan je login. (formaat fa******@SKYNET).
Wat betreft de beveiliging van je modem. Als je niet draadloos werkt, schakel je op je modem de optie Wireless uit. Werk je wel draadloos dan dien je je draadloos netwerk op je modem te beveiligen met een wepkey oftewel netwerksleutel. Deze code heb je dan op je pc nodig om verbinding te kunnen make met je modem. Heb je deze niet, dan raak je niet aan-in je modem. Het heeft eigenlijk geen nut om je modem zelf te beveiligen met een login en paswoord. Dat is toch mijn mening.
Lucasjan
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:16

Het is zoals ik hier kan lezen niet simpel om een netwerk te beveiligen. Als ik deze antwoorden hier lees heeft iedereen wel een tip waarvoor respect maar geen oplossing voor het vinden van de "Netwerksleutel".
Hoe raar het ook klnkt, zelfs 2 medewerkers van Belgacom helpdesk konden me niet eens helpen.
Deze vraag naar de oplossing voor het ingeven van een juiste code van de router (BBOX) bleek bij Belgacom een vraag te zijn die onbekend was !!!!!
Ik heb hier vanalles geprobeerd om een netwerk te starten, maar zonder die ontbrekende sleutel lukt dit nooit natuurlijk. Ik heb verbinding, via ipconfig kan ik mijn opstart vinden 192.168.1.1 ...alleen die verdomde sleutel.
Weet nu echt niemand hoe ik aan deze sleutel kan geraken? Na mijn installatie (Belgacom easy install) heb ik een oerzicht van mijn status, alles blijkt ook hier te kloppen. Hoe wordt bij de status van mijn router de keycode weergegeven?
Bedankt al voor jullie reactie
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Lucasjan schreef:Het is zoals ik hier kan lezen niet simpel om een netwerk te beveiligen. Als ik deze antwoorden hier lees heeft iedereen wel een tip waarvoor respect maar geen oplossing voor het vinden van de "Netwerksleutel".
Hoe raar het ook klnkt, zelfs 2 medewerkers van Belgacom helpdesk konden me niet eens helpen.
Deze vraag naar de oplossing voor het ingeven van een juiste code van de router (BBOX) bleek bij Belgacom een vraag te zijn die onbekend was !!!!!
Ik heb hier vanalles geprobeerd om een netwerk te starten, maar zonder die ontbrekende sleutel lukt dit nooit natuurlijk. Ik heb verbinding, via ipconfig kan ik mijn opstart vinden 192.168.1.1 ...alleen die verdomde sleutel.
Weet nu echt niemand hoe ik aan deze sleutel kan geraken? Na mijn installatie (Belgacom easy install) heb ik een oerzicht van mijn status, alles blijkt ook hier te kloppen. Hoe wordt bij de status van mijn router de keycode weergegeven?
Bedankt al voor jullie reactie


Bedoel je je WEP of WPA wireless key? Die staat gewoon onder het tablad Wireless.
Of bedoel je het wachtwoord om in de configuratie van je router te geraken. Deze heb je namelijk ooit zelf ingesteld aangezien deze standaard uitgeschakeld staat.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik wil wel eens screenshotje zien van die mysterieuze code die je moet opgeven...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Bij ons werkt de BBOX 2 ook niet correct, verliest dagelijks zijn connectie.
Qua waardes zit het hier goed, enkel de ping is vrij hoog met +50 ms.

Wat ik wel heb gemerkt is dat poort 1 en poort 2 elkaar niet herkennen.
Zet ik 1 switch achter poort 2 en koppel daar alles op aan, wordt alles wel herkend.
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Sub Zero schreef:Werkt WLAN dan bij jou? Dat doet het hier voor geen meter..


Mischien eens ne full reset doen van uw Bbox(2).
Achteraan naast de poorten zit een rood knopke. Druk dit 15 seconden in (met een tandenstoker of zoiets).
Dan tussen de 5 a 10min wachten en je staat terug in je beginconfiguratie.
WEP, etc... zal je terug moeten instellen.
Anders kan je mischien gewoon een andere gaan halen (ruilen) in een bgcm winkel.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

WLAN werkt hiet verbazingwekkend goed op de bbox. Ik had verwacht dat het echt rommel ging zijn maar ik heb over heel het huis internet.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Maverick schreef:
Sub Zero schreef:Werkt WLAN dan bij jou? Dat doet het hier voor geen meter..


Mischien eens ne full reset doen van uw Bbox(2).
Achteraan naast de poorten zit een rood knopke. Druk dit 15 seconden in (met een tandenstoker of zoiets).
Dan tussen de 5 a 10min wachten en je staat terug in je beginconfiguratie.
WEP, etc... zal je terug moeten instellen.
Anders kan je mischien gewoon een andere gaan halen (ruilen) in een bgcm winkel.

Been there, done that. Haalde allemaal niets uit. Ik heb me er al lang bij neergelegd :)
Afbeelding
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Morgen laat ik voor de 3e keer iemand van Belgacom langskomen om die %£@^{#^@# VDSL2 en BBOX2 te laten nakijken.
Om de zoveel tijd een verlies in het signaal en de enige manier om hem volledig opnieuw op te starten.

Ik heb ook gevraag om een andere BBOX2 mee te brengen.
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

hier net hetzelfde probleem; ik heb om de haverklap geen internet, en na een restart doet hij het wel weer even,
helpdesk kan me niet helpen, heb zelfs een nieuwe switch aangekocht
maar niks , probleem blijft bestaan.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

We gaan nu voor de 4e keer iemand laten langskomen. Vorige keer was het zeker opgelost en zou het aan een kabeltje gelegen hebben. Nu moeten ze echt maar een nieuwe box installeren. Voor een bedrijf is dit rampzalig!

Peterke, is het bij u reeds opgelost?
peterke007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 feb 2009, 22:07
Locatie: Oostende
Contacteer:

nee, nog steeds hetzelfde
en bij de belgacom winkel krijg ik maar steeds te horen hun technische dienst te bellen , in de hoop dat ik iemand aan de lijn kan krijgen die er wat verstand van heeft, ben het grondig moe, nu houd me eigenlijk niet veel meer tegenom in augustus over te stappen naar iemand zonder limiet, want ik was dat al van plan, en dit doet de druppel overlopen, voor zo een bedrijf als belgacom vind ik dit geen klant gerichte service.
Dreambox 600PVR with cccam.
Dreambox 5620 with cccam
Telenet shake met Digitale TV en Prime
Kimberly
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009, 10:45

Ik heb nog maar pas een bbox 2 en ik heb my een laptop gekocht zodat ik ook op myne laptop op internet kan.
Het probleem is echter dat ik niet weet waar ik een extra ethernetkabel moet kopen.
Is dat zo een gele draad dat in pc1 zit? Ik had zelfs een stick gekocht om draadloos te kunnen maar dat werkt niet, ik weet niet hoe dat allemaal werkt.
In ieder geval werkt het wel op myn zenuwen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”